27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ESEJ: Intelektuálové opět selhali

Pod neuvěřitelně hysterický myšlenkový paskvil se v uplynulých dnech podepsala skupinka 30 evropských intelektuálů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 30.1.2019 16:43

Re: Problém je, že elity

.. i Vy jedna populistko.

P.S.

V mém rejstříku pojmů to není urážka

M. Mikulec 30.1.2019 16:40

Re: Elitář křičí chyťte elitáře

Co to je Nepokrytě sbírat? Univerzity a politická uskupení zvou Klause na přednášky, semináře a výroční slavnosti. Někdy dostane ocenění, jako např. od Jagellonske univerzity.

V. Braun 30.1.2019 16:36

Re: Otázkou zůstává

Tak příslušníkem elity je i pan Václav Klaus, například. Celkem s vámi souhlasím s hodnocením váhy jeho názorů.

M. Mikulec 30.1.2019 16:36

Re: Problém je, že elity

Prece aby elity nerozhodovaly kolektivisticky proti lidem, kteří jim jejich pitome experimenty platí z dani. Z elit čiší snaha zabránit i některým voličům jít volit. :-)

Pro zjednodušení: Příkladem intelektuála, který selhal, byl Václav Havel.

J. Vlček 30.1.2019 16:35

Re: 1*****

Štěká to, vrčí to, vrtí to ocáskem, co to je? To je podvraťák Nenechal.

V. Braun 30.1.2019 16:34

Elitář křičí chyťte elitáře

Docela mne zaujalo paušalizování typu "oslavovaná elita" atd, nechce se mi teď vracet k článku abych citoval přesně, ale je toho tam spousty. Přitom uvedenou výzvu podepsalo třicet historiků a spisovatelů, zástupcům IVK ovšem připadá, že ho podepsali všichni, které je možné označit za elitu a vypořádali si to s elitou jako s třídou, pěkně po proletářsku.

Nějak zapomínají, že pan Klasu se rád nechá označovat titulem profesor a svého času čestné tituly dokonce nepokrytě sbíral, takže nadáváním na elitu to panu Klausovi pěkně nandali.

M. Pivoda 30.1.2019 16:32

Souhlas s paní Moravcovou

Ale totéž platí i článek (slint) z IVK, který redaktor Neviditelného psa posoudil jako důležitý pro vyvolání diskuze v Česku, a proto ho zde zveřejnil.

D. Polanský 30.1.2019 16:28

Problém je, že elity

si žijí v pohádkovém blahobytu v nádherných bytech či vilách a je jim šum a fuk, co si o nich jiní myslí. Kaviár je kaviár. Otázkou ale je, co my na druhé straně vlastně chceme? To neví ani kaviárový IVK.

J. Ráž 30.1.2019 16:15

Otázkou zůstává

kdo jsou vlastně příslušníci evropských elit a jestli jsou hodni našeho respektu.

Jsou příslušníky evropských elit levicoví liberálové z evropských universit hlásající různé pavědecké názory na gender, multikulturalismus nebo ekofašismus, či pohrobci myšlenkových proudů šedesátých let minulého století, kteří šíří názory, že samotné ekonomické a politické převraty nedostačují, protože osvobození člověka od překonaných kulturních norem se neobejde bez kulturní revoluce.

Podle mne mají názory těchto elitářů stejnou hodnotu, jakou měly svého času názory ideologa tvorby socialistického člověka u nás, Biĺaka.

S. Netzer 30.1.2019 16:04

Re: 1*****

Asi nevíte, že populismem se zabývá celá řada ne zrovna bezvýznamných politologů.

Ignoranti vašeho druhu jsou "pro smích", vy mluvčí všech.

R. Nenechal 30.1.2019 16:02

Re: A Kanioková jako vždy

Vlčku běž si dát už nové pleny

R. Nenechal 30.1.2019 15:57

Re: 1*****

HAF HAF VLČKU :):):) Štěkáš falešně :) Netová nulo

J. Ráž 30.1.2019 15:57

Re: 1*****

Na obhajobu každé pitomosti najde na netu odkaz i naprostý pitomec. Nikoho zde už svým mudrlantstvím neohromíte, neb jste na tomto webu každému pro smích!

M. Mikulec 30.1.2019 15:56

Populiste

vyhravaji volby, protože naslouchaji lidem a jejich starostem. Ve Francii se krásné ukázalo, zač stojí Macron a celá elita, pohrdajici lidmi.

Včera jsem jasné pochopila, proč se politici boji referenda jako Lidl kříže: politik totiž není schopen odpovědět na jednoduchou otázku jen Ano nebo Ne. Proto on jako elita ma jistotu, ze když sám to neumí, ze to ti hloupí voliči přece také nemohou umět! Zeptejte se nějakého novináře, který politik mu kdy odpověděl na jasnou otázku Ano nebo Ne. :-)

R. Nenechal 30.1.2019 15:53

Re: Znovu jsem si to přečetl a

důstojná instituce??Pane Prokope vy jste se zblaznil IVK je misto kde pan tohoto institutu VK dava vydelat z penez o kterych spousta lidi vedi ze jsou z podrazu ( amnestie nejvetsich rozkradacu CR nebyla zadarmo) jsou lide samej podraznik a zlodej.... Viz Bem a dalsi

D. Stirský 30.1.2019 15:45

Vlastně IVK prokazuje službu nazývanou medvědí:

Manifest jsem zběžně prolétl a připadal mně sešitý horkou jehlou, zbytečně hysterický a - jak to říci - ne moc hezký. Bral bych jej jako desítky otevřených dopisů, apelů, výzev, které většinou čte jen pár lidí. Pokud mne něco kdy přišlo kvalitně sepsané, tak naposledy to byla tolikráte zostouzená petice vědců. Jenže reakce IVK? Nemohu se zbavit dojmu, že Strjček s Weiglem po přečetní manifestu zfialověli, zalapali po dechu, svalili se na zem a začali kopat nohama. A pak sepsali svoji reakci, která hysterií a vztekem kypí. Opravdu, je to přesně styl žalobců v politických procesech první půle 50. let. A nebo byli na poradě u Piťhy? Pravda, vyhlazovací tábory a zabavování dětí tam chybí. Ale třeba přijde druhý díl.

S. Netzer 30.1.2019 15:42

Re: 1*****

Není, https://www.zeit.de/politik/ausland/2013-02/interview-populismus-hartleb

M. Prokop 30.1.2019 15:36

Re: 1*****

Populismus v dnešním použití není nic jiného, než nálepka, kterou lepí levicoví populisté každému, kdo se jim nelíbí, nebo komu nerozumějí.

Kdysi to označení mělo nějaký význam, ten se ale tímhle používání zcela vytratil. Podobně jako u slova soudruh, které původně taky neoznačovalo zlodějského komouše, nebo gay.

M. Prokop 30.1.2019 15:32

Re: Znovu jsem si to přečetl a

Máte pravdu. IVK jako důstojná instituce se neměla přizpůsobovat hysterickému stylu manifestu.

J. Vlček 30.1.2019 15:28

Re: Znovu jsem si to přečetl a

Když ho tam postrádáte, tak si ho tam přidejte, mudrlantka jste dost velká, tak co vám brání.

R. Brzák 30.1.2019 15:28

Re: Pro Radovana Brzáka, který vyvozuje špatně

Nevedu s Vámi spor o tom, kdy a za jakých okolností se vyplatí nové referendum - nemohu to totiž vědět, protože nevím, jak situace bude vypadat po novém referendu a tudíž nemohu srovnávat, co se vyplatí a co nikoliv...Vy to ovšem nevíte též, pokud nejste Sybila... Technická záležitost to samozřejmě je, jenže vyžaduje přesné informace - a Vaše strana sporu nenabízí informace, nýbrž odhad možných dopadů v budoucnosti...

Takže znovu (pro vědce, který zapomněl myslet vědecky, ale co už...) - jaké přesnější informace má Brit o následcích Brexitu, když tento ještě NEPROBĚHL?!

S. Netzer 30.1.2019 15:24

Re: Znovu jsem si to přečetl a

Ano, to je skutečně těžký kalibr.

Postrádám tam ale zmínku o Georgi Sorosovi.

Ta se v této souvislosti přímo nabízí.

M. Moravcová 30.1.2019 15:13

Re: Vždyť jste napsal nesmysl!

a tak mu to dopřejte. Znal se s Urválkem osobně, tak to musí někde prodat.

V. Petr 30.1.2019 15:10

Vždyť jste napsal nesmysl!

Urválek jen zmiňoval znalost a neznalost jazyků.

Jinak, oni se přece všichni "přiznali," tak jako čarodějnice Bobligovi z Edelstadtu. Takže co to má společného s článkem.

J. Fridrich 30.1.2019 15:07

Re: Kundera se nikam vlákat nenechal.

Tož si odskočte na záchod. Moudrý člověk umí přiznat svou chybu a takových bylo po válce mnoho, co se zmýlili ve správné cestě..

V. Petr 30.1.2019 15:07

Takže byste mohla pojem "populismus" definovat!

Ona to tož už dávno je nálepka!

Mimochodem, asi víte, kdo to byli Populáři.

D. Stirský 30.1.2019 15:06

Znovu jsem si to přečetl a

opravdu, Urválek by to neřekl či nenapsal lépe. Ze slovní přestřelky s Geminderem - Urválek: „Tak vy vlastně neumíte žádný jazyk pořádně. Typický kosmopolita!“ Weigl, Strejček: "Nepotřebují je. Jim, oslavovaným příslušníkům intelektuální elity, se evropský kosmopolitismus líbí. Vymetají konference, sbírají opulentní ceny, z ulity privilegií a luxusu nevystrčí nos. Pro ně evropská současnost nemá chybu."

J. Vlček 30.1.2019 15:03

Re: 1*****

Paní Netzerová, že tyhle moudra nevykládáte na serverech u vás v Německu. Tam se s vámi nebaví ani záchodová bába, že, tak se vnucujete sem, kde jste sice vítaná asi jako veš v kožichu, ale to vy, s povahou nezmara, hravě překonáváte, jak nás o tom přesvědčujete dnes a denně.

M. Sedláček 30.1.2019 15:02

Re: Kundera se nikam vlákat nenechal.

Spisovatel může být dobrý, jeho knihy se prodávají. Ale co to má proboha společného s jeho morálkou, politickými názory, atp.? Lidsky je mi z koumoušů jako Kundera akorát na blití.

M. Sedláček 30.1.2019 14:50

Re: No jo, copak pokrokáři a dobrotrusové

A taky kremloboti, putlerové, ruské filcky, náckové, xenofobové, rasísti ;-)