29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

CZEXIT: Otázka pro referendum

Andrej Babiš si nepřeje v celostátním referendu hlasovat o setrvání či vystoupení z EU. Přitom jsme o vstupu do EU hlasovali. Brzy po vstupu do EU přišla Lisabonská smlouva, podle které už v některých otázkách není nutná shoda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Portwyn 16.2.2018 14:29

Re: Otázka je zcela nesmyslná,

Ještě tu o Karkulce, tu mám radši :o)

P. Portwyn 16.2.2018 14:29

Re: Otázka je zcela nesmyslná,

Jistě že Ukrajina není ve vzduchoprázdnu. Ale když Putin nemá sílu ani na obsazení Ukrajiny s početnou ruskou menšinou a s vládou poněkud problematické výkonnosti, jak by mohl ohrožovat mnohem silnější NATO?

P. Portwyn 16.2.2018 14:27

Re: Vystoupit.EU to chci...

Ano, ano. Nic, co bylo za komančů, se dnes ani zítra nemůže stát :o)

Š. Apolen 16.2.2018 0:17

Re:

Pavelko, Vám musí někdo osobně vysvětlit, proč se koná brexit ? Vy jste dosud nesledoval co předcházelo ? Cameron prostě podlehl nátlaku Nigela Farage a Borise Dawise a dal vyhlásit referendum. Vypadalo to, že Nigel Farage chce vést Británii k lepším zítřkům a on se naopak vypařil jako pára z brambor.

Š. Apolen 16.2.2018 0:03

Re: Vystoupit.EU to chci...

Jenže to bylo za komančů, Portwyne ! Za nich bylo všechno naopak !

Š. Apolen 16.2.2018 0:00

Re: Otázka je zcela nesmyslná,

Putin nemá sílu obsadit Ukrajinu jen díky podpoře států, které jsou společně v NATO, kam by chtěla Ukrajina také vstoupit, jako ostatní postvaršavskoslmuvní a post sovětské státy.

Š. Apolen 15.2.2018 23:53

Re: Otázka je zcela nesmyslná,

Kde zase berete vrchnost Portwyne ?! EU je demokratické společenství demokratických států ! To Vám se asi stýská po vrchnosti, která tu byla.

Š. Apolen 15.2.2018 23:49

Re: Skutečně je lépe být po CZexitu poněkud chudší než dnes,

Nesnažte se strašit, Mikulče ! To můžete pouze někde na zřícenině hradu.

M. Mikulec 15.2.2018 16:31

Re: Skutečně je lépe být po CZexitu poněkud chudší než dnes,

Souhlasím s Vámi: když to takhle bude pokračovat, parlament bude úplně nanic, protože těch bruselských zákonu a nařízení je víc než uneséme. Vládne Brusel, potažmo bundestag, ze?

M. Mikulec 15.2.2018 16:28

Viktor Orban

Formuloval otázku do referenda: Souhlasíte,aby Evropská unie umístila na našem území neznáme osoby bez souhlasu a vědomi Maďarského parlamentu?

Tohle bychom si také mohli vyzkoušet a zvládli bychom to. Aspoň se ukáže, kde je zdroj euroskepticismu.

P. Portwyn 15.2.2018 13:25

Re: Otázka je zcela nesmyslná,

Mimochodem - proto taky to strašení Putinem (který nemá sílu ani na to, aby obsadil Ukrajinu). Pod záminkou vnějšího nebezpečí se utahují šrouby.

P. Portwyn 15.2.2018 13:23

Re: Otázka je zcela nesmyslná,

No ano, ten trend už začal, právě o tom mluvím.

"Rozbití buržoazní rodiny" je ostatně jedním z Marxových cílů.

Systém, který oba popisujeme, by byl vlastně horší, než reálný socialismus, protože komunisti aspoň nechali rodiny na pokoji. Byla to pakárna, ale národy přežily.

Vítězný únor vůbec není nutný. Stačí metoda vařené žáby... bohužel.

J. Jurax 14.2.2018 22:37

Re: Otázka je zcela nesmyslná,

Systém vinou neefektivnosti a taky zamuslimení časem zhroutí. To ano, ale u nás to trvalo 40 let, v našem velkém vzoru SSSR 80 let. Ovšem svým potomkům tohle opravdu nepřeju.

Ostatně - na elektronické kontrole se pracuje, rozbíjení rodin už dávno začalo a úspěšně pokračuje a jiné názory jsou zatím jen místy (Německo) a soft kriminalizovány už teď. Vyjádření jiného mínění než oficiálně je leckde dehonestováno a zatím jaksi soft znemožňováno taky už teď.

A to soft může přejít do hard verze nečekaně rychle. Stačí nějaký "vítězný bruselský únor" a bude to raz dva.

J. Jurax 14.2.2018 22:28

Re: Princip přehlasování - důležité upřesnění

Podle http://www.consilium.europa.eu/cs/european-council/ cituji: "EVROPSKÁ RADA přijímá většinu rozhodnutí na základě KONSENSU. V některých specifických případech, které jsou stanoveny ve Smlouvách EU, však přijímá rozhodnutí JEDNOMYSLNĚ nebo KVALIFIKOVANOU VĚTŠINOU."

KONSENSUS je "shoda názorů, souhlas, společný postoj, součinnost, jednomyslnost". Teď je jenom otázka, jakým způsobem, přesvědčováním a nátlakem se toho konsensu dosáhne.

Mimochodem - na http://www.consilium.europa.eu/cs/european-council/role-setting-eu-political-agenda/ je Stanovení politické agendy EU, kde se mimo jiného v bodě 4 praví "lepší ŘÍZENÍ migrace ve všech jejích aspektech, a to včetně nelegální migrace, otázek azylové politiky a správy hranic;". Tedy nikoliv OBRANA Evropy před migrací, nýbrž ŘÍZENÍ migrace do Evropy, samozřejmě lepší řízení, jak jinak, Už jen tohle je velice dobrý důvod z EU vypadnout.

L. David 14.2.2018 22:21

Skutečně je lépe být po CZexitu poněkud chudší než dnes,

avšak mit svobodu k rozhodování o vlastní zemi!

V současné době především o tom, zda nám budou do ČR násilně vnuceni migranti, z nichž nemalá část představuje satanské hrdlořezy a teroristy.

J. Jurax 14.2.2018 22:11

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Proč ne?

Ale začít by se mělo doma.

P. Portwyn 14.2.2018 22:10

Re: Otázka je zcela nesmyslná,

Anebo společnost přejde v měkkou totalitu - elektronická kontrola, rozbití rodin, kriminalizace jiných názorů nebo prostě znemožnění vyjádření jiného mínění, než je oficiální.

Bohužel se to nedá vyloučit.

Na druhou stranu se systém vinou neefektivnosti časem zhroutí.

J. Jurax 14.2.2018 22:10

Re: Ekonomové varují!

Ne, na koule. Vlastní.

J. Jurax 14.2.2018 22:09

Re: Raději bídu než Švédsko?

Sice nepřečetl, ale správně smýšlí a je muslim. To kvalifikaci v některých poněkud zavánějících režimech plně nahradí.

Koneckonců kdo je dnes u nás starší padesáti let, pamatuje a možná to zažil na vlastní kůži.

J. Jurax 14.2.2018 22:06

Re: Otázka je zcela nesmyslná,

Souhlas.

Současná EU se nejeví být v blízkém časovém horizontu rozumně reformovatelná. Z EU sice prýští hovadiny, ale ne tak velké, aby se požadavky na reformy ozvaly natolik hlasitě, že by jim musely naslouchat a na jejich základě v pudu sebezáchovy svých koryt konat představitelé jednotlivých států i bruselská věrchuška. Prostě ještě není tak zle.

Ale pokud se migrační krize bude jako dosud "řešit" po bruselsku, to jest nijak, a pokud bude tlak na ustavení Čtvrté říše, v jejíž zárodek se lisabonskou smlouvou EU změnila, stále stoupat, bude hůř.

O. Mayer 14.2.2018 21:31

Re: tak to maji tezke, soudruhu Mayere

Prevoschoditelstvo barine Pešate, pokud máte dojem že naše prosperita je stejná jako za bolšanů, trpíte těžkou poruchou vnímaný skutečnosti a/nebo selektivní amnesii (či se fyzicky nacházíte v jiné zemi než já- vaše klávesnice bez diakritiky by tomu dost odpovídala). Každopádně mi úplně nedochází, proč mi zrovna vy mně nadáváte do soudruhů.

Čest vaší práci a doufám, že vás bůh co možná nejdéle při zdravém rozumu zachovat ráčí.

O. Mayer 14.2.2018 21:24

Re: .. čili nejspávněji by ta otázka zněla:

. jsem dalek tvrdit, že nemáme všichni tenhle problém. Nelze ho ale řešit tak, že zamknu dveře, zahodím klíč a budu tvrdit, že se mě to vlastně netýká, protože já jsem je nezval. Ostatně, na rozdíl např. od USA máme velkou výhodu, na jih od Evropy je velký pangejt plný vody. Technicky je tedy poměrně snadné ty černochy , po té co je té vody vylovím, odvést nikoliv na sever ale na jih (a jsem přesvědčen, že dříve nebo později přesně k tomuto řešení bude nakonec přistoupeno)

Každopádně rozcházet se kvůli tomu s partnerem, se kterým se svázáno 84% naší ekonomické výkonosti je naprostý hovadismus. Navíc když mám tu konkureční výhodu, že ti migranti k nám opravdu nechtějí (z toho milionu jich u nás finálně skončilo 12 a rozhodně to nebylo tím, že by jim v tom zabránil Zeman, Okamura nebo Chovanec)

P. Portwyn 14.2.2018 19:26

Re: Vystoupit.EU to chci...

No... víte, jak to bylo za komančů. Když se psalo, že něco nesmí nastat, bylo téměř jisté, že to je reálná možnost.

A pokud se o něčem psalo, že to neexistuje, tak bylo naprosto jasné, že to právě tak je :o)

P. Portwyn 14.2.2018 19:24

Otázka je zcela nesmyslná,

tedy tučně vytištěná otázka v závěru.

Nebo možná spíš pěkně vyčůraná... Takový fíkový list.

Referendum řekne "ano", vláda s výsledkem půjde do Bruselu, Merkelová řekne "ne" a jsme v... bruseli. Ovšem vláda je z obliga, ona přece splnila vůli lidu. Že by to tak dopadlo, je zcela jasné; a je naopak nemyslitelné, že by tandem GER-FRA jen tak zahodil část moci nad zbytkem Evropy.

Referendum nemůže být o tom, že má vláda iniciovat nějakou debatu s vrchností. To může vláda i bez referenda.

A nepochybuji, že pan autor to moc dobře ví.

J. Kanioková 14.2.2018 19:05

Vystoupit.EU to chci, ale otázku... to neumím formulovat

VYSTOUPIT.EU - Začátek února 2018 přinesl doslova paniku kolem tématu czexit. Všechna významná a mnohá nevýznamná média měla potřebu publikovat něco proti myšlence vystoupení České republiky z EU. Někde to byl osobní komentář redaktora, jinde rádoby odborný článek.

http://www.vystoupit.eu/otravene-darky/

J. Pleva 14.2.2018 18:58

"Strach z migrantů"

"Strach z migrantů je prostě větší než strach z nezaměstnanosti"... Přirozeně, protože katastrofální následky masivního přílivu muslimských migrantů jsou známé, a jisté jako 1+1=2, kdežto s nezaměstnaností a jinými negativními následky odchodu z EU to není tak jisté, může to být daleko přijatelnější.

P. Zinga 14.2.2018 16:51

Raději bídu než Švédsko?

Švédská vláda kapituluje před muslimskými gangy. nejvyšším ochráncem švédského kulturního dědictví je muslim, který-dle vlastních slov-nepřečetl jedinou knihu o archeologii a historii kultury.

https://www.tichyseinblick.de/daili-es-sentials/schweden-nogo-areas-gangs/

J. Fridrich 14.2.2018 15:56

Re: Islám v Rusku

Ano, Rusko je zaplaveno muslimy více než Západ.. jediná jeho výhoda je DIKTÁTORSKÝ způsob vedení země rozvědčíkem Putinem..

V. Kain 14.2.2018 15:43

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Referendum nebudeTo je jisté.Naši politici udělají vše co jim nařídí Brusel i když se to snaží všemožně maskovat.Omezení zbraní už schválili a to bylo předtím keců.Nyní jde o další podtrh.Vláda schálila fiskalní pakt o euru.Nic bych za to nedal,že se této zničující politické měny brzo dočkáme.A zase slyšíme samé kecy euro ne.

V. Pavelka 14.2.2018 15:25

Boha jeho

tady jde o případnou záminku ,!