7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

COVID: Proč se Česko neinspirovalo Portugalskem?

Portugalsko je zemí, od které se nyní můžeme mnohému přiučit. Je srovnatelně lidnaté jako Česká republika a při zvládání pandemie se v minulosti taktéž potýkalo s velkými obtížemi. V lednu byla situace v zemi dokonce zoufalá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Ová 5.12.2021 9:32

pane Boháčku, já jen doufám, že žijete v nějaké legislativně bezpečné zemi, která ctí něco takového jako je lidskost a vládnou jí moudří lidé, protože časy jsou napjaté. A ještě k tomu data ze Zemavek.... Nebo jste odvážný

M. Salaquarda 5.12.2021 9:21

Aktuální data ze stránek ministerstva zdravotnictví, 5.12.2021

Včera testováno celkem 109 610 osob

Z toho

90 % negativních a tedy bezpříznakových

4 % pozitivních bezpříznakových

6 % pozitivních příznakových

Jaký je přínos testování bezpříznakových? Jaké jsou náklady?

M. Boháček 5.12.2021 9:21

Liečba ivermektínom to umožňuje – indická provincia prakticky bez korony

Uttarpradéš je najľudnatejším štátom v severnej Indii s približne 200 miliónmi obyvateľov. To zodpovedá približne polovici celkového počtu obyvateľov EÚ. Napriek nízkej zaočkovanosti (okolo jedenásť percent) je Uttarpradéš štát s najnižším počtom prípadov zo všetkých piatich štátov.

https://zemavek.sk/liecba-ivermektinom-to-umoznuje-indicka-provincia-prakticky-bez-korony/

Z. Lapil 5.12.2021 9:16

Odvádíte řeč.

Proč si myslíte, že většinu lidí u vás v práci nakazili očkovaní?

M. Boháček 5.12.2021 9:10

R^

R. Langer 5.12.2021 6:24

Jo, to mě taky napadlo... :-/

R. Langer 5.12.2021 6:22

Hm, kdežto ti nakažení očkovaní, co se netestují vůbec, nenakazí asi nikoho, že? Kolikpak jich asi je? U nás v práci to byla většina nakažených kovidem. :-P

R. Langer 5.12.2021 6:18

Dobrá připomínka. Ale myslíte, že to někdo vnímá? :-/

B. Rudolf 5.12.2021 6:17

A zapomněl jsem na dalšího očkovacího premianta, na Island (přes 91%): Česká covidová cesta: není dost očkovaných, lockdown, ani restrikce pro lidi bez vakcíny (denikn.cz)

R. Langer 5.12.2021 6:16

Přesně. Já osobně do dneška neznám jediného člověka, co zemřel na kovid. Ale během té doby mi zemřeli už dva starší přátelé, ovšem na něco naprosto jiného. A nejvíc nakažených kovidem jsem potkal v práci, a ano, byli to očkovaní s dětmi, co kovida dotáhli ze školy. Děti to přechodili pochopitelně naprosto v pohodě, zatímco polovina těch očkovaných s "mírným průběhem" byla doma přes měsíc! A já jsem to chytil od nich. Průběh? Dva dny jsem měl horečku, zbytek týdne zvýšenou teplotu, za týden jsem byl v pohodě.

Ať si ti Svědci kovidovi trhnou protézou! ;-€

B. Rudolf 5.12.2021 6:13

Očkovací premianti Dánsko a Portugalsko (zde Madeira):

Německo, Dánsko, Lichtenštejnsko, Island a Andorra budou v tmavě červené kategorii podle míry rizika nákazy. Rumunsko, Kanárské ostrovy a Madeira budou červené – Aktuální informace o COVID-19 (mzcr.cz)

B. Rudolf 5.12.2021 6:10

Jojo, napsal jsem to v naštvanosti jako smutný vtip.

R. Langer 5.12.2021 6:05

Jo jo, nechystá, tam už je rovnou zavírají... :-(

A. Renjascu 4.12.2021 23:08

To je dáno nesmyslnými platbami pojišťoven za pacienty s covidem. Týdenní pobyt na JIP stojí cca 160.000,- Kč, ale pokud je u dotyčného zjištěn covid, tak je platba cca 580.000,- Kč. Stejná nemocnico, stejná JIP, stejný personál, stejný pacient. Podobně je to u běžného lůžka, kde je bonus cca 16.000,- Kč za týden. Důvod proč tomu tak je ani nechci domýšlet, zvláště ve vysoce deficitních ekonomikách jako je nyní naše či většiny zemí EU. Kdyby raději pojišťovny daly ty peníze sestrám, kterých je již dvacet let nedostatek, tak by zmizel problém s přetíženým personálem z důvodu dlouhodobého podstavu, který nevznikl kvůli covidu, ale jen vyšel více na světlo. Máme 23.500 nemocničních lůžek a 3.900 lůžek ARO a JIP, ale nemáme k nim personál, proto nemocnici řvou i když covidovych pacientů je zatím jen cca 4.500 na běžných lůžkách a cca 700 na JIP.

https://www.lidovky.cz/domov/nejvetsi-nemocnice-by-za-podzim-mely-od-pojistoven-dostat-1-8-miliardy-korun-priplatky-maji-za-covid.A201120_111143_ln_domov_lianr

B. Rudolf 4.12.2021 20:59

Možná bychom si měli vzít příklad i z Austrálie, která se nechystá zavírat neočkované do koncentračních táborů:

Austrálie se nechystá zavírat neočkované do „koncentračních táborů" | Na pravou míru (afp.com)

Ještě tento vzor nám tady chybí.

B. Rudolf 4.12.2021 20:56

Imunita ve smyslu snížení nakažlivosti získaná očkováním brzy vyvane. Pak zase začnou růst počty nakažených. Ono se asi už stalo a děje se to.

Počty lidí končící v nemocnicích závisí na mnoha faktorech, o kterých v případě Portugalska nic nevíme.

Jedním z nich je proočkovanost zdravotně rizikové části obyvatel. Ale ta pana Zdechovského (jak se zdá) nezajímá - zřejmě netuší, že to je jeden z podstatných faktorů - mnohem podstatnější než proočkovanost dospělé populace.

Dalším podstatným faktorem je fungování a kvalita přednemocniční "covidové" péče. O té víme, že u nás není nic moc. Z dosavadních informací mi připadá, že je to spíše tragédie než nic moc. Ale nevím, jak to mají v Portugalsku. Třeba se tam tzv. praktičtí lékaři nebojí léčit i covidové pacienty od začátku. Pak by to bylo vysvětlením toho, že nemají tolik mrtvých na 1000 nakažených.

J. Plzák 4.12.2021 20:04

Čili vakcína na h###o.

A. Ová 4.12.2021 19:53

Youtube přednáška 25.11.2021- Prof. MUDr. Eva K. Havrdová, CSc kanál Aktivní život. Jmenuje se to Očkování a RS(roztroušená skleróza), ale mluvila i obecně... Doporučuje vaxinaci, což je v pořádku, řeknete si. Nejzajímavější pro vnímavější je to od cca po 50minutě. >k vakcíně dáváme lidem hned aspirin, protože trombózy jsou prokázané...Co to očkování udělá nevíme, nevíme to zatím, očkujte se, jak očko. zabírá uvidíme za rok při další vlně< Zapisování do "systému" pro kontraindikaci k vax je pouze alergie na látku obsaženou v očk. látce. Alergie se zjistí kdy? Po podání. Atd, atd, mám snahu vyslyšet odborníky z obou stran. Neví se nic

Š. Hašek 4.12.2021 19:39

R^R^ Celá Vaše poznámka.

Opakovaně si "převádím" počet zemřelých na jednu známou ves. 300 obyvatel. Za dvacet měsíců tam tedy na vir zemřel jeden. Jeden! JEDEN! Tak si představuji, že by tam starostoval Vojtěch ..... a kdy by měl funus. Na venkově to berou rychlejc do rukou.

A někdo chce dát očkovat mě. A nebo věkovou skupinu, ve které zemřelo 31 osob! Z celé republiky. Hovadské.

Termín -aktivní- neuznávají čtyři lékaři v mém okolí. Co s nimi Kubek udělá, nevím. Možná by jim roztrhal diplomy a vytrhl jazyky. Jak Jeseniovi Mydlář. Potřeboval by ten Kubek na budku.

Š. Hašek 4.12.2021 19:28

Jasně. R^R^R^

V. Čermák 4.12.2021 19:27

EU Práskač na Babiše Zdechovský se nespokojil, že Babiš byl i díky takovým, jako on ve volbách poražen a stále okopává. Uvidíme, jak se bude vyjadřovat k nové vládě...;-D

J. Plzák 4.12.2021 17:19

Můj plný souhlas. Pan Zdechovský jen hledá plus body pro další kariéru.

J. Plzák 4.12.2021 17:15

My halt máme tu demokracii trochu více zažitou než Portugalci.

Prostě zdraví je především mé zdraví a mohu o účinnosti předběžně povolené vakcíny pochybovat.

Pan Zdechovský je eurounijní příživník a velikými politickými ambicemi.

V. Církva 4.12.2021 16:08

"Veškerá odpovědnost za současný stav padá na Babišovu vládu"

To je podlost. Jsme národ popíračů Covid19 a antivaxerů. Na druhé straně nejsme děti, aby nás nějaký kapitán či Babočka Jenerál cvičil. Příbuzná v Portugalsku byla vloni a proti nám skutečná zodpovědnost a spolupráce dodržování opatření. Žádný strach vyžadovat roušky, všude dezinfekce, turisté "tříděni"... To u nás prostě není.

Takže ne, na vládu to nehažte.

R. Langer 4.12.2021 15:58

Vy byste snad věřil něco o kovidu nějakému matematikovi? To vám kolem nestačí ty hromady mrtvol a mrazáky v ulicích? Takové tragické vyhlídky, a vy na to s matematikou! ;-D

J. Jirka 4.12.2021 15:38

Intubovaný senior vydrží na JIP pár hodin, nejvýše den-dva, zatímco junior či tělesně zdatný člověk klidně i týden. A to je na finančních kompenzacích za covid pacienta sakramentsky znát.

Ś. Svobodová 4.12.2021 15:33

Vidím že po Petráčkovi by rád vojenský režim i pan Zdechovský. Protože jinak si neumím vysvětlit, že jeho ideálem je Portugalsko a ne např. Švédsko. Země která dala důvěru svý lidem a která má bez roušek a s volným pohybem všech svých občanů (mimo velkých vnitřních akcí) od jara nejnižší počet nákaz a úmrtí v celé unii. A o které se v souvislosti s covidem raději mčí.

S. Kubů 4.12.2021 15:32

V každém případě je nežádoucí reakce po očkování kontraindikací přeočkovávání, v případě covid-19 různými "posilujícími dávkami". Tito naši spoluobčané budou muset podle názoru stávajících "autorit“ holt asi napořád zůstat v pozici untrmnešů.

A jak s tím souvisejí protilátky ? Podle názoru paní 1. náměstkyně našeho ministra zdravotnictví p. profesorky Koziar Vašákové (a dalších expertů) prokázaná přítomnost protilátek proti viru SARS-CoV-2, stejně jako i předchozí prodělání nemoci covid-19, nejsou kontraindikací očkování proti ní. Naproti tomu podle jiných odborníků vysoká hladina těchto protilátek a zejm. nedávné prodělání covid-19 zvyšují riziko nežádoucích postvakcinačních komplikací.

Že není možné, aby člověk neočkovaný proti covid-19 získal protilátky proti původci této nemoci jiným způsobem nežli jejím proděláním, a že lidé, kteří covid-19 prodělali, jsou proti této nemoci do budoucna chráněni dramaticky lépe, nežli lidé pouze očkovaní, to je asi, jak říkají právníci, tzv. notorieta.

Doporučil bych Vám zeptat se paní náměstkyně prof. Koziar Vašákové přímo, u které jiné infekční nemoci se očkuje AŽ PO jejím prodělání. A ti lidé, kteří se nechali jako zodpovědní občané proti covid-19 v minulosti naočkovat - a následně pak tuto nemoc stejně dostali - zda OPRAVDU musejí v budoucnu podstupovat tu "posilující dávku(y)" očkování...

A. Renjascu 4.12.2021 14:57

Celý rozhovor s RNDr. Tomášem Fürstem, Ph.D., Z Katedry matematické analýzy a aplikací matematiky, Přírodovědecké fakulty UP v Olomouci zde:

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Tajena-data-1-umrti-po-vakcinach-hlaseno-Cesky-matematik-citi-zmar-685018

A. Renjascu 4.12.2021 14:55

„Přínosy očkování známe docela dobře, na základě věku, BMI, komorbidit a tak dále jsme docela dobře schopni odhadnout riziko vážného průběhu či smrti v případě nákazy a přepočítat ho pomocí účinnosti vakcín, kterou taky známe docela dobře. Problém je, že toho víme žalostně málo o nežádoucích účincích vakcín,” varuje matematik Tomáš Fürst, spoluzakladatel Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků. Ten ParlamentnímListům.cz sdělil, že celková úmrtí jsou v covidové době na dlouhodobém průměru, PCR test nevypovídá o ničem a volby nic nezměnily. Orgány dle něj odmítají vydat podrobná data o pacientech a úmrtích.

Co vám o vývoji koronavirové epidemie pro příští týdny u nás ukazují statistiky posledních dnů?

Jednak mi čísla vždy znovu připomenou, jak nevyzpytatelná epidemie je. Veřejný prostor je plný zaručených expertů na epidemiologii, ale správně predikovat neumí nikdo. Dále se při pohledu na ta čísla nemohu ubránit pocitu absolutního zmaru co se týče oficiální koronavirové response. Těžko vymyslet systém, který by se ke zvládání epidemie hodil méně než ten, který vláda zavedla. Napřed jsme namluvili očkovaným, že se nemůžou nakazit. Potom, když se ve skutečnosti nakazili, jsme je nechali roznosit infekci po celé zemi, protože očkované v opatřeních úplně ignorujeme. Místo toho, abychom chránili ohrožené – tedy staré a nemocné bez ohledu na jejich vakcinační status, vyhazujeme spoustu času a peněz na buzeraci neočkovaných a zejména dětí, kterých se epidemie v podstatě netýká. Vypadá to, že vláda nebojuje s virem, ale s neočkovanými. A na statistikách je to vidět.

Jaká data či ukazatele související s nemocí Covid-19 považujete za klíčové sledovat, aby nová opatření proti šíření nákazy byla co nejúčinnější a dávala co nejvíce smyslu?

Z oficiálně zveřejňovaných dat se já osobně už dívám v podstatě jen na celková úmrtí. Ta jsou ale zveřejňována s šestitýdenním zpožděním, takže teď v datech vidím, že během léta až do 10. října 2021 se celková úmrtnost u ná