7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

BREXIT: Cameron prohrál. Kdo s ním?

Mám Británii rád, mám rád anglosaský svět a chtěl jsem, aby v nevyhnutelném zápase o jinou, lepší EU hrál svoji roli Londýn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 26.6.2016 22:27

Referendum je jedna věc, skutečné

ukončení členství GB v EU druhá. Minimálně časově. A pokud máme čas, můžeme a musíme ho využít. Někdo možná k dalšímu rozbíjení EU. Někdo - jako třeba Zaorálek - k tomu, aby řekl, co je špatně a co může a musí být lépe, aby EU lidem a národům v Evropě víc nebrala než dává (a to není zdaleka jen o děňgách!). První zásadní věc: Juncker do (_._) ! Druhá zásadní věc: Merkel do (_._) ! Třetí zásadní věc: najít někoho jako W. Churchill, M. Thatcher nebo R. Reagan! Ve všech státech EU budou dřív nebo později volby, občané států EU to teda MAJÍ v rukou (pokud si to ovšem nenechají vzít - třeba za pár rozdaných koblih).

R. Vašíček 26.6.2016 16:43

Budeme jim děkovat,

když budeme organizovat czexit.

K. Janyška 26.6.2016 14:26

Cameron vyhrál. Za mě.

Děkuji mu... Dzp.

R. Fiala 26.6.2016 13:50

Evropský parlament

v postoji k tzv. brexitu projevil překvapivou rozhodnost a jednotu. Pokud je to uvážená reakce na trucovité gesto britské "kolébky demokracie a kapitalismu" pak je to dobrý signál. Ještě by mělo následovat odstoupení Merkelové, ev. Junckera a Tuska a výrazná změna kurzu k invazi muslimských a afrických migrantů, konfliktu na Blízkém východě, Rusku, Ukrajině, Turecku aj. Nejen k Britům, ale i Američanům, tedy všem, kteří na EU jen parazitují, oslabují ji a všemožně rozkládají. Zásady, že 1. je lepší jasný nepřítel než falešný přítel a 2. že když v jakémkoli střetu projevíš slabost přilákáš tím na sebe útok platí už od pravěku. To by se však Unie musela chovat rozumně i ve ostatních záležitostech. Je trapné opakovat, že není nijak ideální, že to v mnoha věcech přehání, že potřebuje zásadní reformu. Stejně trapné je však oplakávat odchod Británie, jež nám byla tolik oporou (v čem vlastně?) a byla zárukou, že v Unii nebude ještě hůř. Britové vždycky sledovali jen své vlastní sobecké zájmy, což bychom jim nemuseli zazlívat, ale při členství v jakémkoli společenství to je nepřijatelné. Že se v odporu proti nynějšímu slabošskému a sebedestruktivnímu kurzu Merkelové a jí zřejmě ovládaného vedení EU může shodovat se zájmy všech Evropanů včetně našich je jen povrchový a dočasný jev. Když kritizujeme současnou podobu EU, její politiku a instituce musíme přeci uvážit jaké jsou k ní reálné alternativy - zejména pro menší evropské země jako je naše. A pak bychom do ní měli přestat kopat, ale snažit se ji změnit k lepšímu. Prvním krokem k tomu pro zdejší politiky a hlavně média je přestat zamlčovat a lhát o podstatných tématech. Začít mohou úplnými a pravdivými údaji o tocích peněz uvnitř Unie i jednotlivých členských zemí.

M. Prokop 26.6.2016 16:48

Evropský parlament

je kočovná šaškárna prakticky bez pravomocí (a taky bez vládní většiny a opozice).

Jak Američani parazitují na EU? Po stránce vojenské je to zaručeně obráceně.

Své vlastní sobecké zájmy sledují všichni, nejen Britové.

V. Klepetko 26.6.2016 18:00

Alternativa pro menší země našeho typu?

V porovnání s Junckerunií se skoro nic nezdá být strašlivou sudbou...:-))) Což třeba "Britské korunní závislé území" ? :-)))

L. Křivan 26.6.2016 10:45

Ad "rozbíjení velkých celků".

RVHP a "tábor socijálismu" byly také velké celky. Lituje snad někdo jejich rozbití ? EU je také socialistický paskvil, a je jí škoda asi stejně tak velká jako Waršavské smlouvy. EU ovládaná samozvanou fašosocialistickou komisí je nereformovatelná. Takže musí pryč, vládnoucí zločinecká klika musí před soud, a pak budovat znovu. EWG je optimum, nechceme společný socialistický stát od Balkánu po polární kruh.

H. Lukešová 26.6.2016 12:31

Re: EU a falešná demokracie

http://www.bezpolitickekorektnosti.cz/?p=76234

Nechci muslimáky ani Rusy, chci Evropu svobodnou bez ničí tvrdé boty...

B. Rybák 25.6.2016 18:26

S Cameronem prohráli

Všichni noví (zelení) konzervativci a celá "zelená", multikulturní, neomarxistická říše "bruselská"!

J. Ráž 25.6.2016 15:52

Cameron je první obětí života ve skleníku.

Když Cameron vyhlašoval referendum, chtěl zřejmě a) postrašit bruselské mastodonty a přinutit je k velkým ústupkům, po případě aby začali s reformou a uvolnění bruselské diktatury

b) po odmítnutí Brexitu v referendu, se chtěl zbavit vlivu otravy jako je Farage i vlivu těch z řad své opozice uvnitř strany, jako je Johnson.

Cameronovy úvahy vycházely z jednoznačného přesvědčení, že drtivá většina Britů odmítne Brexit, v čemž ho utvrzovali jeho poradci i zfalšované průzkumy veřejného mínění.Cameron je charakter, že odstupuje a uznává svou porážku. Je však pouhá oběť politiky bruselských kreatur v čele s triumvirátem Juncker-Schulz-Tusk. Ti, žijící v bruselském akváriu, kde se pravda relativizuje a na názory občanů nehledí, nechtěli Cameronovi umožnit zachovat si tvář a začít vážně s reformou EU, Kosmetické ústupky a komické sliby, kterými Camerona v podstatě znemožnily a většinu Britů tím naštvali.Výsledkem jejich politiky je Brexit a hrozba spuštění dalších referend. Politika Bruselu utrpěla obrovskou porážku a zrcadluje se to i v vzestupu protibruselských nálad nejenom u řadových obyvatel, ale stále víc i u čelných politiků členských zemí.

Totalitářské bruselské kreatury by měly v prvé řadě odstoupit, neb ti nesou za odchod Británie z EU a růstu proti unijních nálad v členských zemích primárně odpovědnost.

P.S. A nesmíme v kritice vynechat ani muti Merkel. S ní si to ale musejí vyřídit Němci.

B. Hamáček 25.6.2016 16:17

Re: Cameron je první obětí života ve skleníku.

A Putin toho využil a skrze špinavce rozpoutal kampaň za odchod. Jsou v tom špinavé a krvavé ruské pařáty.

J. Kanioková 25.6.2016 18:31

Bože, bože.. bolí paranoia ?

V. Heidlerová 25.6.2016 19:03

Re: Cameron je první obětí života ve skleníku.

Jako paranoik se plně připojuji k Vašemu názoru, ačkoliv ušlechtilí diskutéři budou pohoršeni.

B. Rybák 25.6.2016 18:32

Re: Cameron je první obětí života ve skleníku.

Zcela s Vámi souhlasím pane Ráži!

J. Kanioková 25.6.2016 18:35

Já taky..

V. Heidlerová 25.6.2016 19:05

Re: Já taky..

Vlezte do "tábora míru" a RVHP.

E. Erat 25.6.2016 20:09

Re: Já taky..

Ano, přesně takto vyháněli komunisté lidi, kteří měli jiný názor z ČSSR. Je vidět, že jste nic z toho nezapoměla. Je tak dál " evropanko ".

M. Prokop 25.6.2016 20:43

Re: Cameron je první obětí života ve skleníku.

Tusk o ničem nerozhoduje, to je čistě figurka, navíc občas ještě jeví záblesky rozumu.

A. Richtr 25.6.2016 13:05

Cameron neprohral

CAMERON neprohral, je z nej jen obetni beranek! Jak nekdo muze davat nekomu vinu za vyhlaseni referenda... je to jinymi slovy jen to ze nedokazal umlcet Brity a zacpat jim pusu... to ale prece neni jeho prace...

To ze z EU je totalitni blok, ktery misto sebereflexe haze vinu na Camerona je ubohe a je videt ze je to jen dalsi obr na hlinenych nohach protoze kde je omezeni svobody tam je jistota rozkladu... cili Cameron neprohral je nyni jen objetni beranek...

J. Urban 26.6.2016 22:34

Re: Cameron neprohral

Svým způsobem je Cameron frajer. I když referendum slíbil, aby potlačil ve vlastní partaji protievropskou opozici. Za to, že se pod vedením ožraly Junckera a úchylné FDJoťačky Anděly v posledních dvou letech stala z EU sociálně-inženýrská ultralevicová zrůdnost, on opravdu nemůže a těžko to mohl tehdy tušit. Jeho demise by neměla být přijata, měl by dokončit své funkční období i s břemenem, které on sám na sebe vložil.

P. Čech 25.6.2016 11:52

Zajímavý nadpis!

Kdo prohrál, spolu s premiérem Cameronem? Systém. Politický systém, postavený na volné soutěži politických stran,zavedený s menšími obměnami ve všech státech EU. Občané dali najevo svou většinovou, demokatickou vůli.Aby to bylo i u nás stejné, nebo aspoň podobné, je zapotřebí schválit skutečně dobrý zákon o obecném referendu. Zdůrazňuji "DOBRÝ ZÁKON"!!! Zásadně nikoliv takový, který byl nakonec včleněn do ústavy a který se zabýval přímou volbou prezidenta.. Záákon, který navrhnou skuteční odborníci a který nebude následně zprzněn politickými kompromisy. Občané si potom již poradí, stejně, jako si poradili ve Velké Británii.

M. Prokop 25.6.2016 20:46

Re: Zajímavý nadpis!

Ovšem i ta Británie má zavedený a osvědčený systém politických stran. Dokonce i Švýcaři ho mají.

Odborníci neškodí, ale konečné slovo stejně musí mít voliči a jimi zvolení politici.

Bez politických kompromisů by se lidi už dávno pomlátili.

P. Čech 26.6.2016 9:30

Re: Zajímavý nadpis!

Ano, Británie má zaveden systém moci politických stran, nikoliv však osvědčený. Tento systém se v Británii neosvědčil stejně jako u nás. Pokud zmiňujete Švýcarsko, tam sice systém politických stran mají také, tyto však nejsou obdařeny mocí, lépe řečeno, mocí jsou obdařeni občané, kteří mohou kdykoliv mocenské zásahy politických stran zvrátit pomocí referenda a nebo všeobčanského hlasování (není to totéž). A hlavně, aby mohla spolupráce politických stran vůbec fungovat, uzavřely tyto (všechny důležité) strany dohodu, že budou ve věcech týkajících se celého státu postupovat společně a v obecné shodě. Odborníci samozřejmě neškodí, škodí naopak politici, byť zvolení (v poměrném systému se nevolí politici, ale jejich strany a hnutí) Konečné slovo by samozřejmě měli mít voliči. Ti by však museli své zástupce do politiky volit přímo a ne přes prostředníka, jímž je politická strana. Poslední věta platí tam, kde absentuje demokracie. Pokud by byla obecně akceptována skutečná demokracie, kde se vždy jakákoliv menšina musí dobrovolně podřizovat vůli většiny, nikdo by nikoho nemlátil. Demokracie totiž m.j. znamená fungující řád a ne nějakou anarchii, kde si každý může dělat co chce.

M. Prokop 26.6.2016 16:50

Re: Zajímavý nadpis!

Beze stran by to možná šlo na Islandu, ale ve větším celku zaručeně ne.

E. Erat 25.6.2016 11:13

President Zeman má pravdu,

novináři jsou žumpa. Dnešní MF DNES vyšla na titulní straně s velkou britskou vlajkou, a na ní titulek " Evropské 11. září ". Srovnávat smrt cca 3 000 neviných lidí s demokratickým rozhodnutím většiny Britů může opravdu jenom .ovado. To už mohli napsat, že to je evropský holocaust.

P. Čech 25.6.2016 11:58

Re: President Zeman má pravdu,

Nedivte se. Všichni naši novináři jsou novináři bulvárními. Z mrzkých důvodů rezignovali na základní novinářskou etiku a místo toho, aby pravdivě informovali o dění obecném, spekulují a bičují nežádoucí emoce ovčanů. Na straně druhé je nutno přiznat, že každý dělá jen to, co je mu dovoleno. Svoboda slova dovoluje novinářům mnohé. Zejména je jimi zneužívána v honbě za zlatým teletem. Podle mého názoru by tato svoboda měla být novinářům dočasně odňata (jen novinářům) a to až do doby kdy prokáží, že si jí dovedou vážit a že ji nebudou zneužívat ke svému mrzkému prospěchu.

L. Křivan 25.6.2016 14:22

Re: President Zeman má pravdu,

Novináři jsou (až na vyjímky) to, zač je označil Zeman. V Německu se používá výraz Lügenpresse a Prestituten. Co to znamená česky není těžké uhodnout. :-)))

S. Netzer 25.6.2016 14:27

Re: President Zeman má pravdu,

"Se" nepoužívá. Používá ho jen určitý druh magorů, které by slušní lidé nechtěli mít za sousedy. :-P

L. Křivan 25.6.2016 14:29

Re: President Zeman má pravdu,

Kuš zmrrdko.

S. Netzer 25.6.2016 14:35

Re: President Zeman má pravdu,

Děkuji za potvrzení mých slov.