11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Řekl pravdu - a byl oheň na střeše

Web listu New York Times přinesl v sobotu 8/6 článek „U.S. Ambassador Says Israel Has Right to Annex Parts of West Bank“. V něm citoval amerického velvyslance v Izraeli Davida M. Friedmana, který vyslovil pozoruhodný názor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 10.6.2019 15:14

Re: Precedens pro násilné obsazování cizího území.

To nebrání odedávna. Mnichov, Krym...

P. Sinclair 10.6.2019 15:14

Re: Nejde jen o "Svatou zemi",

Parazitují na ostatních Židech, vyhýbají se vojenské službě, segregují ženy v autobusech, kde mají vyhrazená sedadla...

Z. Lapil 10.6.2019 15:13

Re: ojvej, pani nemcova, vy snad zertujete!

A v mnoha evropských a jistě i asijských městech nebyla ghetta židovská, nýbrž palestinská.

H. Lukešová 10.6.2019 15:11

Re: Izrael a jeho sousedé - srovnávní.

Izrael je národním státem židovského národa s respektováním práv nežidovských menšin. Na tom nic špatného není. Kolik práv mají nemuslimské menšiny v muslimských státech? Povídejte, přehánějte. Máte plná ústa Izraele, ale kolem něho se nepodíváte, jak že to vlastně vypadá v arabských a obecně v muslimských zemí.

Z. Lapil 10.6.2019 15:10

Re: svobodná Palestina skončila?

S tím "odedávna" opatrně, existují i dějiny před narozením Mohameda. Ten se, mimochodem, narodil v Mekce, tedy nějakých půldruhého tisíce kilometrů jinde.

H. Lukešová 10.6.2019 15:09

Re: svobodná Palestina skončila?

Ne, ne, území Eretz Yisrael palestinským Arabům nikdy nepatřilo. Ale dějiny rozhodnou, kdo má nakonec pravdu a kdo se mýlil.

H. Lukešová 10.6.2019 15:07

Re: svobodná Palestina skončila?

No když myslíte...Dějiny rozhodnou, kdo je v právu a zvítězí a kdo "ostrouhá".

H. Lukešová 10.6.2019 15:06

Re: Nejde jen o "Svatou zemi",

Izraelci (Židé) stavějí osady na svém území, i podle dohod z Osla, a takový kamen, zápalná láhev, bodnutí nožem, najíždění automobilem, vás může také usmrtit. Takový kamen do hlavy, zásah zápalnou láhví, je to je švanda...A na takového člověka máte právo střílet. Nepopřela jsem nic. Mezi syrským, saudským, egyptským, libanonským a palestinským Arabem není žádný rozdíl. Jsou to jedni a titíž Arabové, akorát žijící v Egyptě, Sýrii, Libyi, Egyptě a tak.

M. Krátký 10.6.2019 15:05

Re: Nejde jen o palestince

Vůbec to nechápete - nebo jste provokatérka !!! Židé mají na svém území min. dvoutisiciletou historii a když si dle rozhodnutí OSN v roce 1948 ustanovili svůj stát Izrael tak toto své území bránili proti arabské ( muslimské ) převaze a zvítězili - opakovaně i v roce 1967. Národ "Palestinců" neexistuje - přesto, že měli v Praze "velvyslanectví" - ale jejich "velvyslanci" se to nějak nepovedlo, když otvíral trezor a už je dávno po smrti jak rychle to tam bouchlo - studujte a učte se !!!

Z. Lapil 10.6.2019 15:02

Re: Ne, neřekl pravdu,

Zdá se, že jste našla zcela nový význam slova antisemitismus.

M. Němcová 10.6.2019 15:00

Re: Nejde jen o "Svatou zemi",

nějak nechápu, znamená to, že Židé nikdy nevyspějá, nebo snad že i poté, kdy vyspějí může být pro ně kousek (cizí) půdy důležitý?

Z. Lapil 10.6.2019 15:00

Re: Ne, neřekl pravdu,

Izraelci nemají právo na samostatný stát bez cizího vměšování?

H. Lukešová 10.6.2019 15:00

Re: Je to jasné.

Paní Němcová, teď jste si trošičku naběhla na vidle. Arabové zmasakrovali Židy v Hebronu roku 1929, stovky jich zabili, další zbytky vyhnali. A v Hebronu jsem byla a poznala tamější prostředí.

M. Němcová 10.6.2019 14:59

Re: Nejde jen o "Svatou zemi",

ZVLÁŠTNÍ JE,, ŽE TY STRAŠNÉ ÚTOKY, PŘEVÁŽNĚ HOD KAMENEM, ALE JSOU SAMOZŘEJMĚ I TVRDŠÍ, SMĚŘUJÍ ZEJMÉONA DO OKUPOVANÝCH ÚZEMÍ - A N TO MAJÍ PRÁVO A ZA DRUHÉ, TRESTEM, ZA TO JE SMRT? lIDICE TAKY NEDOPADLY MOC DOBŘE. ŽE

sama jste dala příklady toho, že že Arabové nejsou jednilitá masa, rozdělili se na národ a někdy spolu bojují a jindy mají rozdílný přístup k právům občanů... tak to prostě chpodí. sama sebe jste popřela.

a na Saudy nenadávejte, tpo my je podpoprujeme, to my s nivh vidíme přátele.....

H. Lukešová 10.6.2019 14:58

Re:

Chudinky ze sebe dělají palestinští Arabové...Jenom řvou, jak jim ti zlí Židé ubližují. Jsou to jenom lži. Palestinští Arabové nikdy žádné území neměli, nepatřilo jim a nepatří vůbec ale vůbec nic. Izrael se jen brání arabské agresi. Jinak země Eretz Yisrael vždy patřila, patří a bude patřit Židům, na tom nic palestinští Arabové a zastánci palestinsko-arabského terorismu nezmění.

M. Němcová 10.6.2019 14:56

Re: Je to jasné.

PAní LUkešová, snad abyste si dala obkladek a radeji nehledejte , jak výstavná byla arabská města před válkou... třeba hEBRON

H. Lukešová 10.6.2019 14:55

Re: Největší nepřítel

Hamas ani Fatah se nikdy nevzdal cíle zničení Izraele a vraždění Židů nikdy. Mezi Fatahem a Hamasem není žádného rozdílu, jsou to jen teroristické organizace.

H. Lukešová 10.6.2019 14:54

Re: Hranice.

Ano, to dělali. Arabové vypalovali židovské domovy, osady, zabíjeli Židy po celá dvacátá až 40. léta. Hagana, polovojenská organizace právě vznikla jako reakce na arabský terorismus.

A kácení "palestinských olivových hájů"? Kdy a kde? Nic takového se neděje. Naopak zemi spalují palestinští Arabové, vypálili mnoho půdy v Jeruzalémě i v samotném Judsku a Samaří (Západního břehu Jordánu). Opravdu láska k zemi, jen to je pravda.

M. Němcová 10.6.2019 14:54

Re: svobodná Palestina skončila?

no o tom vítězi se bude rozhodobvat až v budoucnu a Izrael, pokud se nepolepší, bude tím, kdo dá vše.

M. Němcová 10.6.2019 14:53

Re: Ne, neřekl pravdu,

já to vidím tak, že izraelská agrese je špatná a neospravedlnitelná

M. Němcová 10.6.2019 14:52

Re: svobodná Palestina skončila?

tak nějak s tím nepočítají ani prognózy světových prognostiků, dávají 100 - 150 let ... i dnes, jak fňuká spsovatel Tenenbaum, řeknou obyvatelé Golan na dotgaz kým jsou - jsme Syřani. to neskončí, pokud se Izrael nezačne chivat konstruktivně a spravedlivě. a to území samosebou Arabům, dnes Palestincům odedávna patřilo.

H. Lukešová 10.6.2019 14:51

Re: Je to jasné.

Ne, Arabové kolaborovali s nacisty během 30. a 40. let, páchali pogromy na Židy během celých 20. až 40. let, posléze okolní arabské země Izrael napadli. Proto palestinští Arabové nemají již žádný národ na Eretz Yisrael.

M. Němcová 10.6.2019 14:50

Re: Ne, neřekl pravdu,

partyzánský bj můžer být zaměřen i proti nájezdníkům s rodinami, proto těm, kdo okupují a využívají jejicvh území.

jen opakujete nesmysly, takže nemáím co více dodat.

H. Lukešová 10.6.2019 14:50

Re: Je to jasné.

Palestinci jsou Arabové a Arabové mají státu a místa dost. Palestinců před vznikem sionismu v 19. století žilo 2 a půl. Země byla pustá, prokletá, v rozvalinách, nic tam nebylo a nic nerostlo.

M. Němcová 10.6.2019 14:49

Re: svobodná Palestina skončila?

přsně to jsem se snažila říci.

H. Lukešová 10.6.2019 14:48

Re: Nejde jen o "Svatou zemi",

Od počátku roku až do dneška bylo spácháno proti Izraelcům kolem 700 útoků. Ale to vám v médiích hlavního proudu neřeknou. Spáchali je palestinští Arabové. To, že pro ně "úspěšné" bylo zatím 8, tj. že zabili 8 Židů, neznamená, že jsou mírumilovní. Holt Židé mají zbraně a nenechají se dobrovolně zabíjet. Doba před vznikem Izraele, kdy byli Židé vystaveni jen na milost a nemilost Židů je již pryč. A v čem je špatný židovský stát? Co takhle arabské státy? Syrská ARABSKÁ republika, Saudská ARÁBIE, Spojené ARABSKÉ emiráty, ISLÁMSKÁ republika Írán atd.atd. Jeden může, druhý nesmí.

M. Němcová 10.6.2019 14:48

Re: ojvej, pani nemcova, vy snad zertujete!

ale já jsme se poučila, vím že není nic jako tisíc let trvající židovský národ, ale je židovský národ , který vznikl v devatenáctém století tak, jako ostatní evropské národy, a palestinský národ, nepopírám, že pod tlakem sionistů, vnikl ve století dvacátém, to si dejte třeba nohu za krk, je to národ, oni se totiž Arabové od dvacátého stolezí na jednotlivé národně cítící národy rozdělili.

dějiny státu Izrael započaly ve století dvacátém (no dobře, první přišli děsit Palestince už konce devatenáctého)a nemají nic, ani krev ani geny jen to náboženství, společného s nějakými egendárními starými Izraelity, kterí byli jen jednno z mnoha etnik na daném území a jejich krev patrně koluje právě v spoučasných Palestincích.

M. Němcová 10.6.2019 14:44

Re: Hranice.

to víte že jo, to Palestinci vyrazuili pod jménem Hagana a další a vypalovali staleté židovské vísky, káceli olivové taky staleté háje kolem nic a zabíjeli místní, nakonec izraelské kácení palestinských olivových hájů stále probíhá, je to i natočeno

H. Lukešová 10.6.2019 14:43

Re: Nejde jen o "Svatou zemi",

Ano, Charedim mají spoustu dětí, ale jen by mě zajímalo v čem jsou fanatičtí? Spoustu dětí mají i neortodoxní (nábožensko-sionističtí) Židé, židovští osadníci a i sekulární židovská populace v Izraeli roste.

M. Němcová 10.6.2019 14:42

Re:

takový chudinka Izrael, furt jej někdo npdá a výsledkem je, že jeho území, kdysi žádné, roste a rtoste a útočník nemá nic, a když náhodou něco ppostafví, tak mu to vybombardujou...tedy ti ublížení Izraelci.