16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Reaguje Izrael přiměřeně?

Kdo chce posuzovat přiměřenost vojenských akcí Izraele, musí si položit otázku, podle jakých měřítek má být jednání židovského státu poměřováno. Úkolem státu Izrael je chránit své občany. Pokud je měřítkem tento úkol, vyznívá odpověď smíšeně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jaroš 22.7.2014 23:56

jedna věta

Pro pochopení autorova postoje stačí jedna jediná věta jeho článku "Zničení Izraele bylo a zůstává stále výslovným cílem většiny Palestinců." Přáním je otcem, autorovy myšlenky. Tato věta, jakoby vysvětlovala celé to běsnění… Čím nelidštější zvěrstva k ghettu jménem Gaza vyrobíme, tím více se jich ve svém zoufalství přidá k Hamásu, nebo jiné, vůči Izraeli ještě méně smířlivé skupině. Konečně budeme moci zabíjet bojovníky a nebudeme muset masakrovat bezbranné civilisty. Nebude to už ale jedno?

J. Urban 22.7.2014 22:45

Nejsem si jist, že Israel selhal v tom ohledu,

o němž autor píše. Spíše permanentně selhává lidský rozum a dokonce i pud sebezáchovy u palestinců (malé p píšu záměrně, stejně jako u našeho nahnědlého etnika píši malé c). Silnější než pud sebezáchovy je u nich totiž přesvědčení, vychované jejich náboženstvím a koránem, o kráse hrdinné smrti a ještě krásnějším posmrtném životě (tucet nedotčených panen na jednoho pošlého hrdinu). Veškerá západní měřítka a hodnoty versus tihle magoři selhávají...

M. Stuchlik 22.7.2014 22:35

Úkolem státu Izrael je chránit své občany.

"Úkolem státu Izrael je chránit své občany. Pokud je měřítkem tento úkol, vyznívá odpověď smíšeně."

Ano, Izrael jedná příliš humánně s teroristy. Dělá stejnou chybu jako USA v Iráku.

J. Klepal 22.7.2014 22:07

to je jednoduché

Počty jsou jednoduché, za každého zabitého gazovského civilisty tisíc izraelských vojáků. To dá přece rozum.

M. Stuchlik 22.7.2014 22:36

Re: to je jednoduché

Každý civilista v Gaze je živý štít teroristy. Izraelský voják chrání civilisty. Proto za každého izraelského vojáka 1000 živých štítů teroristů.

J. Jurax 22.7.2014 20:57

Nelze než souhlasit.

Izrael reaguje tak přiměřeně, jak si může vzhledem k mezinárodní situaci a obecně k humánnímu vedení války (jakkoliv se to humánní válčení zdá jako protimluv) dovolit.

Brání se hlavně pasivně sestřelováním vypálených střel, neútočí plošně, nýbrž cíleně na vojenské cíle. Že je hrdinní Palestinci umísťují do nevojenských objektů, kryjíce se tak civilními obyvateli, není chyba Izraele. Koneckonců mrtví palestinští civilisté jsou krásně využitelní pro informační válku, jak je denně vidět v TV.

J. Vintr 22.7.2014 20:09

Izrael nereaguje přiměřeně

zbytečně riskuje životy svých vojáků, aby ochránil životy těch, kteří si to vůbec nezaslouží. Na palestinské rakety by měl reagovat tak, že za každou palestinskou raketu vystřelí zpátky nazdařbůh někam na území Gazy. Aby ti chudáci utlačovaní Palestinci, kteří mají tak rádi své statečné bojovníky, zažili totéž, co roky prožívají obyvatelé ostřelovaných oblastí Izraele. Když neví kdy budou muset běžet do krytu a proto ani nemohou jít, kam by chtěli. Děti, které za celý svůj život nepoznaly, co je to bezstarostně hrát pod širým nebem, ze kterého kdykoliv nemůže přiletět smrt.

Je docela možné, že by pár měsíců takovéto "výchovy" změnilo postoj Palestinců k odpalovačům raket víc, než vojenská operace, která trvá jen omezenou dobu a před kterou se dá odklidit do bezpečí.

J. Jurax 22.7.2014 21:02

Re: Izrael nereaguje přiměřeně

Hezké, jistě i účinné, ale jak sám jistě nahlížíte, naprosto nerealistické řešení. Přátelé Palestinců, pacifisté, všelicí levičáčtí intelektuálové včetně vedení EU (a latentně protižidovská značná části obyvatel Evropy, o moslemínské páté koloně v Evropě nemluvě) by se z tak hrubé záplaty, byť na hrubý pytel naprosto přiměřené, pominuli. A Obama nejspíš taky.

Z. Baldova 22.7.2014 17:23

Jste zdatný diskutér

Serevat neni diskuter,ale poradnej holomek vse co je dobre pro neho je sptane,protoze je to zatvrdlej komous od tygra

M. Dukát 22.7.2014 17:11

Diskuzní pořad: Interakce v akci

Vážení přátelé, chtěl bych Vás všechny pozvat k diskuznímu pořadu na rádiu Svobodný vysílač CS http://www.svobodny-vysilac.cz. Diskutujte s námi na aktuální témata bez cezury, zavoláním na redakční telefon: 608121419 od 17 hodin do 18:30 hod.

Servery pro poslech rádia:

http://infowars.listen2myradio.com/

Alternativní server: http://svobodnyvysilac.caster.fm/

F. Matousek 22.7.2014 13:58

Israel reaguje primerene

drzím Israeli palce, aby se mu podarilo Hamás oslabit a ztrestat.

Palestinci si teroristy z Hamásu vetsinove zvolili a podporují je. Sklízejí nyní to, co sami zaseli.

Z. Baldova 22.7.2014 17:23

Re: Israel reaguje primerene

Souhlas

J. Kanioková 22.7.2014 13:32

Ano..

"Stojí-li proti sobě vražedný násilník a jeho oběť, jsou akademické úvahy o přiměřenosti či proporcionalitě obrany nemístné a nemorální."

Naprostý souhlas !

V. Stejskal 22.7.2014 13:26

Kassam

Rakety Kassam nemaji vybusnou naloz, proto jsou skody jimi zpusebene minimalni. Na druhe strane je treby rict s obdivem, ze letaji az nekolik desitek km. Dejme Palestincum radne zbrane a Zid se stahne a zacne se chovat jako clovek. Mimochodem: kdo vlastne zabil ty tri zidovske chlapce?

S. Donát 22.7.2014 14:12

Re: Kassam

Dejme Palestincům řádné zbraně? Co takhle atomovou bombu, ať to stojí za to?

V. Stejskal 22.7.2014 14:37

Re: Kassam

A proc ne? Atomove bomby chranily desitky let mir.

P. Mach 22.7.2014 20:03

Re: Kassam

Jaký mír? Uctívači pedofila si krky podřezávali neustále.

V. Kain 22.7.2014 17:54

Re: Kassam

Ti kteří tvrdí,že se Izrael chová nepřiměřeně a má oproti palestincům  málo mrtvých by si asi přáli aby se izraelci bránili vzduchovkama.A já zase říkám,že čím víc jich pošlou izraelci k tomu jejich Alláhovi tím lépe.

V. Stejskal 22.7.2014 18:33

Re: Kassam

Proste mate rad vrazdeni. Proti gustu zadny disputat

P. Mach 22.7.2014 20:01

Levný chalst má na vás evidentně špatné účinky.

Na vraždění jsou odborníci uctívači pedofila a vyžívají se v tom.

J. Slanina 22.7.2014 18:48

Re: Kassam

Ale to by pravděpodobně brzo došly ty panny, které je mají obšťastňovat u Alláha, když navíc ani v pozemském stavu jich asi moc nebude, když už ve dvanácti hází další muslimáky.

J. Šula 22.7.2014 11:14

Fandím Izraeli

Nenechá si přirozeně líbit stálé ostřelování své země, proto si sjednává pořádek. Snad jako jediná země je schopna se sama vojensky bránit. Přeji Izraelcům, aby vše zvládli a brzy nastavili dobrá pravidla pro soužití obyvatel v této těžce zkoušené zemi.

E. Sevrát 22.7.2014 9:57

Pokud vím, tak autor i jeho maželka

působí (tedy jsou štedře placeni) v nějáké pochybné křesťanské instituci se sídlem v Jeruzalémě. Koho chleba jíš-i nepečený,toho hebrejsky píseň zpívej.

E. Sevrát 22.7.2014 10:09

Re: Pokud vím, tak autor i jeho maželka

manželka-oprava

J. Ondera 22.7.2014 10:11

Re: Pokud vím, tak autor i jeho maželka

Pane Sevráte, je mi líto, ale překvapujete mě. Jste zdatný diskutér a takovýto nepodložený plivanec Vás není hoden. Máte nejspíš na myslí Mezinárodní křesťanské velvyslanectví v Jeruzalémě - http://www.icej.cz/ . Nechápu, proč by tato instituce měla být jakkoliv více pochybná, než kterákoliv jiná. Docela mě zajímají Vaše komentáře, ale promiňte, toto bylo dosti ubohé :-(

E. Sevrát 22.7.2014 14:32

Re: Pokud vím, tak autor i jeho maželka

V prvé řadě děkuji, za pochvalu mého diskuterství.Rád diskutuji  s lidmi,kteří mají i zcela odlišný názor (jako např.Kopretina).O tom je diskuse.A k vlastnímu názoru, je víceméně jasné, že člověk který je placen z Izraele bude chválit tento stát atd.Podobně je na tom pan Orlík, který je z nějákého českého fun clubu Izraele.Takže,objektivita těchto lidí se rovná 0.Je to možná ubohé,laciné konstatování,ale pravdivé.

S. Netzer 22.7.2014 17:18

Re: Pokud vím, tak autor i jeho maželka

Ten "člověk není placen z Izraele", nýbrž jeho zaměstnavatelem je http://de.wikipedia.org/wiki/Christlicher_Medienverbund_KEP, což je německá záležitost.

Snažíte se všech sil, abyste se ztrapnil.

Z. Baldova 22.7.2014 17:27

maželka

On se ztrapnuje stale,ale ma hrosi kuzi jak komuniste a kdyz prijde od tygra nalitej tou desitkou,tak se citi posilnen a pise sem ty jeho rude pitome zvasty

E. Sevrát 22.7.2014 22:25

Re: Pokud vím, tak autor i jeho maželka

Takže,v každém případě blb + jeho manželka,kteří jsou placeni-štědře z nějáké náboženské organizace.Nemakačenkové ,kteří žijí-velmi slušně z příspěvků státu,lidí atd.

S. Netzer 22.7.2014 17:48

"Fun club Izraele"

je skoro stejně dobrý jako "septická čistota" a  "zeptal jste se Obami a Cameruna".

:-)))