17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kopretina 29.4.2009 21:46

Re: Preklad: Resoluce 242 Rady bezpecnosti OSN

Ano, souhlasím. Většina Izraelců smýšlí jako pan Lahav. Doufá, že i Palestinci dospějí k názoru, že mír je jediná možná alternativa.

strejda 29.4.2009 22:01

Re: Preklad: Resoluce 242 Rady bezpecnosti OSN

Mé poznatky jsou stejné. To dává naději na nějaké trvalé řešení v budoucnosti. Izrael i Palestinci si to zaslouží.

kopretina 29.4.2009 22:09

Re: Preklad: Resoluce 242 Rady bezpecnosti OSN

Ano, zaslouží. Protože Izrael nemůže vyhnat a vyhubit Palestince a Palestinci nemůžou vyhnat a vyhubit Izraelce. Proto rozumní na obou stranách chápe, že musejí dojít ke kompromisu. Pan Lahav v minulém článku psal ale, že to bude bolestný kompromis pro obě strany. A že konflikt mezi Izraelem a Palestinci je konflikt mezi právem a právem.

Jakub S. 29.4.2009 22:37

Re: Preklad: Resoluce 242 Rady bezpecnosti OSN

Nedospějí... víte to jako já, holka. Ovšem doufat můžeme. Musíme...

pepíček 30.4.2009 3:54

Re: Preklad: Resoluce 242 Rady bezpecnosti OSN

A co by udělal Lieberman s těmi ortodoxními židy, kteří by také odmítli odpřísáhnout loajalitu izraelskému státu, protože podle nich může židovský stat založit pouze mesiáš? 8-o

kopretina 30.4.2009 10:52

Re: Preklad: Resoluce 242 Rady bezpecnosti OSN

Proti Izraeli je jen malá sekta szarmarských Chasidů Naturei Karta. Jinak ortodoxní Židé jsou náboženští sionisté (např. strany ŠAS, Národní náboženská strana). Co by Liebarman udělal se sektou Naturei Karta? To nevím.

strojmir 29.4.2009 20:01

...

Vřelé díky za článek, v němž jsem konečně mohl nalézt pozitivní přístup k věci a ne jen silácké přetlačování, které, jak také z článku vyplývá, v podstatě nikam nevede.

Rys 29.4.2009 19:45

Vyborny clanek

Situace na Strednich vychodu se neustale zhorsuje a "osadnici" na pude ktera jim nepatri jsou stale agresivnejsi. Byvaly premier Olmert rekl ze chovani "osadniku" vuci Palestincum je "pogrom". Palestinci kteri vidi bezvychodnost sve situace jsou primo hnani do naruce Hamas. Zavrazdeni vice nez 1300 Palestincu v Gaze, mezi nimi 222 deti neni zapomenuto a zhorsilo perspektivy do budoucnosti 

kopretina 29.4.2009 19:59

Re: Vyborny clanek

Přečtěte si laskvě článek Chatrná kritika Izraele...

kopretina 29.4.2009 19:18

Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

Diskuse o probíhající izraelské akci v Gaze mi znovu připomenuly, jak mírou pokrytectví, zaujatosti a absence logického uvažování se někteří z kritiků Izraele a jeho sebeobranných akcí vyznačují. V článku zmíním časté argumenty, které člověk slýchá a čte v různých médiích a internetových diskusích a pokusím se vysvětlit, proč jsou zavádějící a nepravdivé.„Izraelci už v Gaze zabili na 700 lidí! Přitom Hamás za celou dobu zabil jen 15 Izraelců, tak kdo je tu agresor? Copak tohle je přiměřená obrana?!“S tímto typem argumentace se u kritiků Izraele setkávám nejčastěji. Je chybná hned ze dvou důvodů: za prvé, navozuje falešný dojem morální rovnosti mezi útočníkem a napadeným; za druhé, naznačuje nutnost úměrnosti obrany k síle samotného útoku. Nesmyslnost podobného uvažování ihned vysvětlím na drobném příkladu.Řekněme, že člen některé z mafiánských skupin v zemi napadne policistu. Při útoku tento gangster vystřelí třikrát z pistole: dvakrát se netrefí a třetí kulka policistu škrábne na uchu. Kdybychom se zde drželi stejné logiky, kterou kritici Izraele užívají k zdůvodnění volání po „přiměřené obraně“, směl by napadený strážce zákona na zločince ze své služební zbraně vystřelit zase jen třikrát a maximální zranění, které by útočníkovi mohl způsobit, by bylo škrábnutí na uchu.Jak je z tohoto příkladu patrné, podobné jednání by bylo zcela absurdní. Mezi zločincem a policistou neexistuje žádná rovnost a proto tedy neexistuje důvod, proč by obrana policisty měla být omezená intenzitou samotného útoku. Ve skutečnosti bude policie v takovém případě postupovat tak, aby podobným útokům pro příště zabránila, například tím, že policista útočníka v sebeobraně zastřelí a policejní jednotky posléze provedou razie ve skrýších mafiánů a pozatýkají je.Převedeno na reálnou situaci: Izrael nemůže ve své obraně proti útokům Hamásu dodržovat princip proporcionality, protože v tom případě by taková obrana byla zcela neúčinná a ve své podstatě absurdní.

kopretina 29.4.2009 19:22

Re: Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

. Cílem Izraele je útoky ukončit, jeho odpověď tedy musí být silnější. 

„Ty palestinské rakety jsou primitivní, nespolehlivé a nepřesné, většinou vůbec nic netrefí. Vůbec nechápu, proč z toho Izraelci dělají takový problém.Spíš to bude jen záminka.“Podobné bagatelizace situace v jižním Izraeli jsou také celkem běžné. Vycházejí z iž zmíněné falešné představy o proporcionalitě obrany, ale hlavně jsou projevem absolutního nepochopení jedné ze základních funkcí demokratického státu: zajištění bezpečnosti a práv svých občanů. Každodenní ostřelování raketami a minometnými granáty bezpochyby narušuje právo Izraelců na pokojný život a izraelská vláda má proto povinnost udělat vše, co je v jejích silách, aby ho zastavila. Zdaleka nejde jen o počet mrtvých a zraněných, jejich relativně nízký počet není omluvou pro teroristické útoky, stejně jako selhání v pokusu o vraždu není omluvou pro samotný pokus. Opět budu absurditu podobných argumentů dokumentovat na příkladu.Představte si, že by v domě vedle toho vašeho žil soused, který by na vás a vaši rodinu pokaždé, kdy vyjdete ven, střílel z okna svou kulovnicí. Protože by ta kulovnice byla stará a on špatně viděl, většinou by nic netrefil. Někdy by vám udělal jen díru do omítky, sem tam by vám zastřelil psa, jindy by kulka těsněminula vaše dítě a občas by vás kulka trefila do nohy. Považovali byste takovou situaci za normální? Omlouvali byste snad sousedovo jednání jen proto, že se mu zatím nepodařilo nikoho zabít? O tom pochybuji.Izraelci to cítí podobně. Nechtějí být den co den vystaveni útokům, nechtějí žítneustále v obavách, kdy raketa zasáhne jejich dům a usmrtí je samotné nebo někoho z jejich blízkých. Nechtějí, aby se každých pár hodin rozeznívaly sirény a oni se museli schovávat v betonových krytech. Nechtějí, aby jejich děti vyrůstaly traumatizované a vystrašené.

kopretina 29.4.2009 19:27

Re: Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

„Izrael v Gaze vraždí děti, mrtvých dětí je několik stovek! Je to genocida!“Takové výkřiky lze najít prakticky v každé internetové diskusi pod článkem o situaci v Gaze. Když se přenesu přes očividnou zaujatost a nestydaté přehánění, je třeba vyjasnit tři věci: zda-li jde o vraždění, proč je počet mrtvých nezletilých tak vysoký a jestli lze několik set mrtvých kvalifikovat jako genocidu.Začnu obviněním z vraždění. Vraždou rozumíme trestný čin úmyslného usmrcení jiného člověka bez zákonného důvodu či morálního ospravedlnění (a se zlýmúmyslem). Navzdory záštiplné a lživé propagandě některých protiizraelsky orientovaných extremistů, Izraelci neusmrcují civilisty v Gaze záměrně. Naopak, dle všech dostupných důvěryhodných zdrojů vyvíjejí Izraelci maximální úsilí, aby co nejvíce snížili množství „vedlejších ztrát“, jak se obvykle nazývají civilisté neúmyslně zabití při útoku na legitimní vojenské cíle. Izraelské síly jdou tak daleko, že předem varují civilisty v oblastech, které budou zasaženy, a to i s tím rizikem, že to sníží účinnost bombardování (teroristé mohou cílové oblasti včas opustit). Je jasné, že kdyby se Izrael skutečně snažil o úmyslné zabíjení civilistů, bylo by podobné jednání nesmyslné a kontraproduktivní. Kdyby Izrael skutečně civilisty zabíjet chtěl, bylo by nyní (při uvážení jeho vojenských kapacit) v Gaze mrtvých ne několik stovek, ale několik desítek tisíc. První obvinění z vraždění civilistů je tedy lživé. Jak je to však s počtem mrtvých dětí? Média často počty usmrcených nezletilých obzvláště zdůrazňují a fotografickybohatě dokumentují v jejich nikdy nekončící honbě za senzací. Proč v Gaze umírá na první pohled neúměrný počet dětí?Odpověď je velmi prostá: věková struktura obyvatelstva Gazy je dost odlišná od toho, co je obvyklé v Evropě. Podle CIA Factbook tvoří děti mladší 14 let celýc

kopretina 29.4.2009 19:31

Re: Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

44,7% (!!) populace a průměrný věk tam činí zhruba 17 let. Celkově vzato tedy děti a mladiství tvoří asi polovinu obyvatel Gazy. Je proto logické předpokládat, že budou mezi usmrcenými civilisty zastoupeni minimálně stejným poměrem, ale spíše však vyšším vzhledem k větší křehkosti dětského těla v porovnání s dospělými. Když k tomu připočteme ještě ženy, není se co divit, že mají senzacechtivé sdělovací prostředky a hlavně protiizraelsky naladění diskutéři spoustu materiálu k tomu, aby tyto počty otloukali stoupencům izraelských operací o hlavu. Avšak tím, že tato čísla vytrhávají z kontextu demografické situace v Gaze, se dopouštějí prachobyčejné demagogie. 

Na závěr se dotknu hyperboly největší, tedy že Izrael v Gaze páchá genocidu. Konvence OSN o prevenci a potrestání zločinů genocidy z roku 1948 definuje genocidu jako úmyslné jednání s cílem úplného či částečného zničení etnické, rasové, národnostní či náboženské skupiny. Několik stovek mrtvých v důsledku protiteroristické operace v Gaze tuto definici jednoznačně nenaplňuje. Osobně je mi líto, že se termín genocida v poslední době takto „devalvuje“ a používá pro spoustu věcí, které s genocidou nemají absolutně nic společného. „I OSN přece říká, že Izrael je agresor, který v Gaze způsobuje humanitární katastrofu!“Považovat OSN (či spíše její různé složky) za nestranného arbitra v tomto konfliktu by bylo velmi naivní. OSN se v minulosti ukázala jako organizace, která odsuzuje Izrael prakticky za cokoliv, v oblibě má především jeho sebeobranné akce, zatímco není schopná podobně aktivně odsuzovat teroristy, kteří svými útoky izraelské reakce provokují. Seznam rezolucí OSN týkající se Izraele mluví sám za sebe. Obzvláště pikantní je jedna z rezolucí Valného shromáždění (kde neexistuje právo veta tak jako v Radě bezpečnosti),

kopretina 29.4.2009 19:36

Re: Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

která klade rovnítko mezi sionismus a rasismus. Rezoluce byla později odvolána, nicméně celkem dobře dokumentuje nálady, které v OSN panují. 

Za pozornost také stojí vystoupení ředitele nevládní organizace UN Watch, věnující se kontrole jednání OSN ve věci naplňování principů její charty a ochrany lidských práv, před Radou OSN pro lidská práva. Ten se členů rady otevřeně zeptal, proč v rezoluci za rezolucí odsuzují jediný stát – Izrael – když na celém světě jsou porušována práva milionů lidí v 191 dalších zemích. Také položil otázku proč, když Radě tolik záleží na právech Palestinců, jsou ignorovány zločiny Hamásu a Hizballáhu a zločiny jedné skupiny Palestinců proti jiným. Odpovědí mu bylo zhruba to, že pokud bude před Radou takto nepřijatelně mluvit, budou jeho slova odstraněna ze záznamů. Tolik k neutralitě Rady pro lidská práva. Pro Příznačné bylo i prohlášení komisařky agentury OSN UNRWA (UN Relief and Works Agency) Karen Abu Zaydové, která z porušení příměří doslova obvinila Izrael, zatímco Hamás se podle ní porušení příměří nedopustil a „striktně příměří dodržoval“. Odpálení stovek raket a minometných granátů si paní komisařka buďto nevšimla, nebo se jej rozhodla ignorovat. Vzhledem k jejímu příjmení naznačujícímu spojení s arabským světem se přikláním spíše k druhé možnosti. Příslovečnou třešničkou na dortu české diskuse o operaci v Gaze jsou pak vystoupení členky ochranky komisařky Abu Zaydové, Češky Pavlíny Reš, v pořadu Otázky Václava Moravce a na webových stránkách zpravodajského serveru idnes.cz.Nevím, zda-li je Pavlína tak naivní, anebo sleduje jiné cíle, nicméně včeském prostředí ze sebe udělala hlásnou troubu palestinské (a možná i hamásovské) propagandy. Přemýšlím, z které části světa asi pochází příjmení

kopretina 29.4.2009 19:39

Re: Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

„Reš“, protože, přiznám se, v Česku jsem se s ním ještě nesetkal.Nutné je také dodat, že Hamás i jiní teroristé pomoc OSN často zneužívají k maskování teroristických aktivit či jako štít k ochraně před izraelskou odvetou. Příkladem může být odpalování minometných střel ze školy provozované OSN, kterou Izrael později zasáhl dělostřeleckou palbou a kde údajně zemřelo množství civilistů, či třeba starší případ používání sanitních vozů OSN k transportuozbrojenců Hamásu.OSN nelze ve světle těchto okolností považovat za nestrannou a proto není divu, že jejím rezolucím Izrael často nevěnuje pozornost. Dokud se bude OSN chovat takto neférově, dokud nezačne aktivně vystupovat proti teroristům a jejich podporovatelům , nemůže si Izrael dovolit nechat si od ní svazovat ruce za zády.

Dr. Chocholoušek 29.4.2009 19:53

Re: Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

R^R^R^ dobrá práce, Kopretino...

kopretina 29.4.2009 19:59

Re: Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

Děkuji. Je to článek z blogu Viktora Dvořáka.

Jakub S. 29.4.2009 22:31

Re: Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

Děkuju za zprostředkování, opět další kamínek do té přesložité mozaiky!

alle 29.4.2009 20:43

Re: Chatrná kritika Izraele aneb jak se odpůrci Izraele nejvíc mýlí

Nevysvětliš tupcovi,ktery nikdy nepochopi co je islam.Podporujou ho politici nami voleni v te opiči tuposti.Nepochopi ani když bude skučet.Je člověk prosty a potřebuje vudce.Je třeba v Europie vudce,je třeba intelekt prave,dějove kultury,impuls z marazmu vyzvedavat  narody ublacene!

jj 29.4.2009 18:05

jj

jj

bart 29.4.2009 17:44

Izraeli vadí název prasečí chřipka

http://www.lidovky.cz/nova-mexicka-nebo-praseci-vyberte-si-d7x-/ln_domov.asp?c=A090429_172700_ln_domov_bat

tak se jí bude politicky korektně říkat nová chřipka... ;-)

kopretina 29.4.2009 18:05

Re: Izraeli vadí název prasečí chřipka

No a co?

bart 29.4.2009 18:13

Re: Izraeli vadí název prasečí chřipka

že by nám neměl nikdo diktovat, jak máme chřipku nazývat. Ani Arabáši ani někdo jiný.

Tolik pro odlehčení, partyzánko;-)

kopretina 29.4.2009 18:16

Re: Izraeli vadí název prasečí chřipka

Ale Izraelci nám NIC nenařizují, jen v samotném Izraeli se "prasečí chřipce" neříká "prasečí chřipka". Někde jsem četla, že se název "prasečí chřipka" nelíbí masojídkům, protože evokuje dojem, že je vepřové maso špatné. Jinak já mám velmi ráda vepřové, zejména kotlektku a vepřovou panenku.

bart 29.4.2009 18:20

Re: Izraeli vadí název prasečí chřipka

nu, proti hustu žádný disputát ! Já zase rybí, králičí, kuřecí a hodně salátu, kapusty, brukve, pampelišky, potočnice i kopretiny :-)

kopretina 29.4.2009 18:35

Re: Izraeli vadí název prasečí chřipka

Jo kuřecí a králičí mám taky ráda. Zejména králíka na víně a na smetaně.

Dr. Chocholoušek 29.4.2009 16:52

Trest smrti za prodání půdy

Palestinec dostal trest smrti za to, že prodal půdu Izraelcům...viz zde na Idnes

Harpyje 29.4.2009 17:07

Re: Trest smrti za prodání půdy

Myslím, že tento rozsudek najde pochopení u většiny obránců míru. Taky se asi brzo dozvíme z evidencí, jak nelidský Israel odpírá těžce nemocným Palestincům z Gazy léčení v Israeli. :-/ "Sick Gazans victims of Hamas-Fatah power struggle" : http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1239710810991&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

kopretina 29.4.2009 17:12

Re: Trest smrti za prodání půdy

To však obránce míru nezajímá.Viděla jste kolik sršní se na mě nalepilo.

Jakub S. 29.4.2009 22:39

Re: Trest smrti za prodání půdy

Pěkně napsáno, ano ano... usmívám se, ale vlastně je to smutný a smířený úsměv, že -