29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kopretina 2.6.2009 18:44

Re: Vyhlidky jsou jasne

Ok Rysi, většina Israelců je pro dvoustátní řešení, jak chce mezinárodní hnutí. Ale k míru jsou třeba obě strany. Hamas dosud neuznal Israel z hranic 1967. V Mladé froně dnes byl rozhovor s Mišálem, vůdcem Hamasu, kde psal, že Israel nikdy neuzná.

socan 2.6.2009 18:43

Re: Jsem Evropan

Priznavam, ze historicke ospravedlneni by tu pro specialni kategorii rasismu bylo. Z pravniho hlediska se jedna o redundanci - rasismus jako rasismus. To, k cemu se chci touto oklikou dostat, je, ze soucasny Israel ma mnoho znaku apartheidu, jak ho zname napr. z JAR 80. let. Arabove jsou po mnoha strankach obcane druhe kategorie a to nemluvim o Palestincich v Gaze ci na Zapadnim brehu - jak je to vlastne u nich s obcanstvim? Maji vubec nejake? Pokud ne, pod ochranou jakeho prava jsou?

kopretina 2.6.2009 18:40

Re: "pravo hajit vyse zminena prava protipravne"

Ano, obětí v Gaze lituji, ale při jakémkoliv zásahu by byly oběti. Gaza je velmi velmi hustě osídlená oblast. A při likvidaci teroristů zemřou bohužel i nevinní civilisté. A počty obětí nelze srovnávat. Israel má moderní vojenskou techniku. Kdyby moderní vojenskou techniku měli Palestinci, bylo by mrtvých Israelců mnohem více.Israel se snaží minimalizovat počty mrtvých, tak na druhé straně teroristé z Hamasu chtějí zabít co nejvíce teroristů.

Vzpomeňte si na čečensko-ruský konflikt. Čečnci páchali terorismus proti Rusku a Rusové zasáhli. A mrtvých Čečenců nebylo 1200 a počty mrtvých šly do desetitisíců. A Grzonyj byl srovnán se zemí. A Rusko nikdo nekritizuje. Zatímco Israel je kritizován za postup v Gaze.

Harpyje 2.6.2009 18:34

Re: S tou babou, co chtěla odpátil lékaře a personál, co ji operovali -

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4113538.stm  Byl byste tak laskav a odhalil zdroj informací o onom zloduchu lékaři? Děkuji předem.

kopretina 2.6.2009 18:33

Re: Jsem Evropan

Jenže terorismus není řešení. Ale vidíte, jsou Israelci, kteří se dokáží vcítit do pozice Palestinců. Bylo by dobře, kdyby existovali Palestinci, kteří se vcítí do pozice Israelců. Vy říkáte, že jsou Palestinci decimovaní? Ale to se mýlíte, milý socane. Palestinci mají přirozený růst, Palestinců přibývá. Při decimaci národa lidí ubývá.Opakuji ještě jednou ubývá.

Jinak so ce týká decimace, žádný jiný národ netrpěl tolik jako Židé. A to nemluvím jen o šoa, ale Židé ve středověku byli vyčlěneni ze společnosti, byli obviňováni z vraždy Ježíše,museli nosit na oděvu veřejné označení, byli zavíráni do ghet a nakonec při pogromech zabíjeni, často se na Židy svalovala černá smrt (otrávení studní) a lůza šla drancovat židovská obydlí.Nemyslíte, že si Židé za 2000 let vytrpěli již dost a že mají nárok se bránit, aby se již nikdy neopakovala historie?

socan 2.6.2009 18:31

Re: "pravo hajit vyse zminena prava protipravne"

A oni se jako na potvoru neschovali - hlupaci jedni zdegenerovani - uz ani ten pud sebezachovy jim nezbyl.

To, co by melo byt reseno v ramci policejni akce je reseno jako valka. Problem ale je, ze nelze vyhlasit valku neexistujicimu statu (stejny problem, jako s valkou proti terorismu ci drogam). Nekdo to tu uz citoval a cisla placnu od bok 25 obeti palestinskych raket za 5 let - 1.200 obeti behem tri tydnu v Gaze. Prosim nechtel bych sklouznout do tohohle nesmyslneho licitovani. Nepopiram, ze nejaky zasah v Gaze byl opravneny, ale ta podoba, kterou na sebe vzal, byla barbarska.

Prosim dolozte ony "stovky raket denne" - vzhledem k vyrobnim moznostem v Gaze se mi to zda ponekud nadnesene.

Rys 2.6.2009 18:28

Vyhlidky jsou jasne

budto Obama zatlaci Israel za hranice z roku 1967 - coz je jedina mezinarodne uznana hranice - anebo vypukne velky konflikt pred kterym nalehave varuje jordansky kral ktery ho ocekava nejpozdeji za rok a pul. 

Rys 2.6.2009 18:22

Re: kdo s " amerika si to zavinila sama" tehdy prisel jako prvni?

Tito prosluli reverendi prohlasili take ze zaplava New Orleans je Bozi trest za zkazenost USA (cili jako k 9/11) a o mrtvici Ariela Sharona se dali slyset (Robertson) ze byl Bohem potrestan za vraceni Gazy Palestincum.

socan 2.6.2009 18:17

Re: Jsem Evropan

K tem demonstracim Hamasu - nedokazu si ted vybavit, ktery z Israelskych pohlavaru to byl, nicmene prohlasil cosi ve smyslu: Pokud bych byl Palestinec, jednal bych uplne stejne. Budu vdecny, pokud mne nekdo odkaze na presnou citaci. Ostatne jak muzete chtit po nekolik generaci decimovanem narode, aby se vyznal v nuancich evropske historie? V evropskem kontextu zni "Židé, vraťte se do pecí" skutecne desive.

S tim nemeckym srovnanim jste mne asi nepochopila: srovnaval jsem Nemecko tehdy (existoval stat Nemcu) a Israel dnes (existuje stat Zidu).

certik 2.6.2009 18:10

Re: S tou babou, co chtěla odpátil lékaře a personál, co ji operovali -

Wafa al Bis, nekdy v roce 2005. Komentovat lze: jeji izraelsky lekar, Eldan, byl v mladi clenem teroristicke skupiny Lehi a pred nejakou dobou podal navrh zakona na vysidleni hebronskych Arabu za ucelem ochrany hebronskych zidovskych kolonistu. Ciselny pomer tech dvou skupin je asi 300:1, a hebronska komunita kolonistu je obecne znama po celem Izraeli jako banda hajzliku co zije jen proto aby delala problemy.

kopretina 2.6.2009 18:01

Re: "pravo hajit vyse zminena prava protipravne"

Milý pane Socane, válka v Gaze byla oprávněná. Teroristé z Gazy pálili denně stovky raket. Žádný stát by si nenechal bombardovat své území. Israel měl právo proti teroristům z Gazy zasáhnout. Israel se snažil zabránit civilním obětem. Při každém bombardování rozhazoval Israel letáky, aby se Arabové v Gaze stihli schovat.

kopretina 2.6.2009 17:58

Re: Jsem Evropan

Tak já neznám činnost ADL. Vím, že je to liga proti pomluvám a monitoruje antisemitismus ve světě. Jestli ADL zneužívá Šoa, to nevím. Ale s panem Finkelsteinem nesouhlasím.Je to člověk, který se stýká s teroristickou organizací Hizballahem, který je silně antisemitský. Hizballah vysílal film "Diaspora", kde bylo líčeno, že Židé pijí krev muslimských a křesťanských dětí. A pan Finkelstein nenávidí Israel, s čímž se taky nestotožňuji.

Co se týká antisemitismu a antijudaismu velký rozdíl příliš není. Anttijudaista nenávidí židovské náboženství, židovské zvyky, židovskou tradici, což je zlé.Pokud však Židé opustili židovské náboženství, tak byli pro antijudaisty "ok". Kdežto  antisemita nenávidí židovskou rasu.Hitler řekl, "Žid se své rasy nezbaví ani křtem". Nacisté likvidovali i pokřtěné Židy. Jelikož je však judaismus náboženství národní (náboženství židovského národa) často splývá s antisemitismem.

Proč se nedefinoval anticikanismus, antirusismus atd? Protože žádný jiný národ nebyl tak pronásledovaný jako Židé. Ať byli Židé jakýkoliv, jistě měli své chyby, ale nezasloužili si takové pronásledování, které je postihlo na 2000 let. Zákaz řemesl, veřejné označení, zavírání do ghet, křivé obvinění z otrávení studní a znesvěcení hostie a nakonec pogromy a zabíjení. Jen mezi lety 1882-1924 odešlo kvůli pogromům do Ameriky na 2 miliony Židů. Rusové, Cikáni a jiní nebyli zaviráni do ghet, veřejně označováni, obvoňováni z vraždy Ježíše a nakonec při pogromu zabíjeni. Proto bylo třeba definovat obzvlášť pečlivě antisemitismus jako zvláštní druh rasové nenávisti.

socan 2.6.2009 17:41

Re: "pravo hajit vyse zminena prava protipravne"

Napriklad Mlynec 2005 - tam byla porusena prava nekolika majitelu pozemku. Nicmene PCR tato prava vymahala protipravnim zpusobem - odkazu napr. na uziti neschvalenych (resp. pro uziti PCR primo zamitnutych) vybusek, vhazovani dymovnic do aut, zakryti ID cisel policistu atd...

Letosni valka v Gaze mi pripada velmi podobna: par fanatiku po nas strili rakety, tak vybombardujeme Gazu.

Harpyje 2.6.2009 17:40

Re: Jsem Evropan

Stačilo by pronejprv, kdybyste vysvětlil, jak se protiprávně hájí práva.

DJing cheb pako 2.6.2009 17:37

kdo s " amerika si to zavinila sama" tehdy prisel jako prvni?

Jednoducha odpoved, uz 13. 2001 zari na to prisli Reverendi Jerry Falwell a Pat Robertson. Mozna jeste driv nez se ozval Osama syn Ladinuv.

socan 2.6.2009 17:32

Re: Jsem Evropan

Apropos jeste bych se rad zeptal na Vas nazor na jednu z Finkelsteinovych tezi - ze ADL zneuziva Soa ve zcela nesouvisejicich politickych kauzach. Citite to take tak?

Jeste budu pokracovat "via Finkeltstein": proc EUMC definuje prave antisemitismus a nikoliv anticikanismus, antirusismus, antikomunismus atd...? Krom prveho je to proto, ze se pohodlne vejdou pod ochranu Charty. Proc prave antisemitismus (navic velmi nestastne slovo - antijudaismus by byl spis namiste) si zaslouzil vlastni definici? Byl holocaust skutecne tak jedinecny? Skyta holocaust pravo pachat jakakoliv zverstva?

kopretina 2.6.2009 17:23

Re: Jsem Evropan

Ok, je dobře, že neupíráte židovskému národu právo na sebeurčení. Tak uznávám, že nejste antisemita. Israel, ať jistě má chyby, fašistický není, netvrdím, že někteří israelští politici nejsou fašisté. Ale fašisty najdeme v každém státě, v Německu NPD, n Rakousku Svobodní, u nás dělnická strana.

A na demonstracích Hamasu muslimové provolávali "Židé, vraťte se do pecí". To je odporné a nacistické. Řada muslimů má taky své nacisty.

Srovnávat německé právo na sebeurčení nelze, protože Němci svůj stát mají v Německu, zatímco Židé do roku 1948 stát neměli. Proto Židé mají nárok na stát v Zemi Israelské. Já jsem sionistka a neupírám Palestincům právo na stát. Já jsem pro dvoustátní řešení Israele a Palestiny. Neposuzujte nepřesně. Sionista je ten, kdo uznává právo Židů na svůj stát v Israeli. To nikterak nebrání příznávat Palestincům právo na stát.

Harpyje 2.6.2009 17:17

"pravo hajit vyse zminena prava protipravne"

Nebylo by na škodu, kdybyste vysvětlil, jak se protiprávně hájí práva, a co to vůbec znamená.

socan 2.6.2009 17:11

Re: Jsem Evropan

Vyborne! Konecne jasna rec. Zidovskemu narodu jeho pravo na sebeurceni neupiram - taktez jej na rozdil od mnohych sionistu (a co mohu soudit vetsiny israelskych administrativ) neupiram Palestincum. Neupiram zidovskemu narodu ani pravo na byti statu Israel v Judei. Co ale upiram israelske administrative, je pravo hajit vyse zminena prava protipravne. Pokud totiz slevime z tohoto minima - pricemz i v pravnim ramci lze vytvorit cire peklo - pak je dovoleno komukoliv cokoliv.

Jeste k tomu "sebeurceni". Dovedu to ad absurdum, ac mnozi reknou, ze je to nakonec popis reality: Vetsina nemeckeho naroda si na prelomu tricatych a ctyricatych let myslela, ze "pravo na sebeurceni" zahrnuje rozpoutani dobyvacne valky a soustavne pachani genocidy na (jakkoliv definovanych - viz. H. Arendt) skupinach obyvatel. Jak ono to je ted vlastne v Israeli s tou loajalitou? Koho muze administrativa/soud zbavit obcanstvi? Jo, ted koukam, ze to zamitli - aspon trocha zdraveho rozumu zustala.

Kopretino, aby mezi nami bylo jasno: nesoudim lidi, podle toho, k cemu se hlasi, ale podle toho, co skutecne delaji. Mam noho zidovskych pratel - vetsina z nich utekla z Israele (casto do Nemecka) s tim, "ze v tom fasistickem state zit nechteji". Nevim k cemu se hlasi Jakub Roth - z jeho dnesnich pispevku jsem vyrozumnel, ze to nejsou "nacickove a bolsevicci". Jeho nicotne reakce jej vsak usvedcuji z a) momentalni mentalni indisposice b) nekriticke naklonnosti k jedne strane sporu.

Ludva 2.6.2009 16:43

Re: S tou babou, co chtěla odpátil lékaře a personál, co ji operovali -

Podle jedné teorie oplácením dobra zlem se zvýší mravní zásluha dobrodince. Vypadá to strašně, ale stává se to často. Například darujete potomkovi barák a on Vás vyhodí na ulici. Děje se u nás.

Harpyje 2.6.2009 16:26

Mrkni se na tohle

Co myslíš, kolik českých "antisionistů" by mu dali svůj hlas, kdyby mohli? http://www.lepoint.fr/actualites-politique/2009-05-09/elections-europeennes-dieudonne-presente-sa-liste-antisioniste/917/0/341935  Doufala jsem, že mu to zatrhnou, ale ne! http://www.lemonde.fr/elections-europeennes/article/2009/06/02/meeting-aux-relents-antisemites-au-theatre-de-dieudonne_1201020_1168667.html To je zrovna tak otřesné!

Jakub S. 2.6.2009 16:18

S tou babou, co chtěla odpátil lékaře a personál, co ji operovali -

to je síla... Signifikantní, říká se. Nelze komentovat. Mulové = přízrak tohoto století?

otakar-svedsko 2.6.2009 16:18

vase dnesni...

vase dnesni izraelske zamysleni, pane oto, se opet vyznacuje nestandartni kvalitou, ale i vasim `dovednem` dat uvaze ostrou, a prece usmevavou ironii. i dle men jste si opravnene polozil otazku, zda palestinci vubec po svem statu touzi, a to poukazanim na jejich drivejsi "promeskane" prilezitosti. je ovsem nespravne, myslim si, vubec mluvit o mineni obyvatel v te ci one nedemokracii, kde navic jit otevrene proti proudu, znamena casto riskovat i vlastni hrdlo. a to je take jeden dulezity rozdil mezi politickou strukturou v izraeli a jeho sousedu. ostatne po zakernem zlocinu na americka advojcata byli i mezi nami spoluobcane, kteri plne vychutnavaji nase demokraticke svobody, ale na zmineny zlocin reagovali slovy: amerika si to zavinila sama. zavinily si to take vsechny ostatni staty, ktere se od te tragicke smrti temer 3000 anonymnich lidi, staly obeti hromadnych vrazd stredovekych fanatiku? ostatne, vi snad nekdo, kdo s " amerika si to zavinila sama" tehdy prisel jako prvni?

Jakub S. 2.6.2009 16:16

Ano, všímej si, hochu - jsi naivní. Slepý, skoro.

Přesně jak ti napsal Roth. Stačí se dívat, vidět, posoudit. Aspoň pro nás ostatní. Oni ovšem někdy ani netuší, že pracujou pro fanatické muslimy... boží prostoto. Víte? Tož tak. Vnímejte souvislosti, prosím - !!!

kopretina 2.6.2009 16:13

Re: Jsem Evropan

Ok, na to právo máte. Vy fandíte muslimským zemím na Blízkém východě, i když musíte uznat, že k dokonalosti mají daleko. Já fandím Israeli.

kopretina 2.6.2009 16:11

Re: Jsem Evropan

EUMC definovala antisemitismus jako odpírání práva židovského národa na sebeurčení. To je vystihující definice. Být proti Israeli jako takovému je antisemitské. Kritizovat orpávněne israelské politiky antisemitské není. Nemůžete každého, kdo s Vámi nesouhlasí, považovat za "agenta ADL", Vám by se taky nelíbilo, kdyby Vás někdo považoval za agenta muslimů.

kopretina 2.6.2009 15:58

Re: Jsem Evropan

Já v pracovní době buhužel nemohu na počítač. Islamista je muslimský terorista, muslim je umírněný představitel muslimského náboženství. Je třaba rozlišovat. Tak na čí straně teda stojíte?

Sigmund 2.6.2009 15:54

Re: Jsem Evropan

Blbnul mi počítač,tak jsem se tu projevil dvakrát. Jestli to bude pokračovat,budu mít v diskuzi snad ještě víc příspěvků než Vy... ;-)

Sigmund 2.6.2009 15:51

Re: Jsem Evropan

Tak tedy. Nejsem na straně islamistů,ale "fandím" muslimským zemím na středním východě. Já v tom rozdíl vidím. A Vy?

Sigmund 2.6.2009 15:49

Re: Jsem Evropan

Ale i tak. Nestojím na straně islamistů. "Fandím" ovšem muslimským zemím na blízkém východě. Já v tom vidím rozdíl. A Vy?