2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Nepřiměřené a neproporcionální?

Z Pásma Gazy přicházejí další a další zprávy o rostoucím počtu obětí současné války mezi Izraelem a Hamásem; na arabské straně jsou čísla ovšem výrazně vyšší než na izraelské.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Sevrát 23.7.2014 19:07

Re: Díky autore

Já mám Židy rád, tedy ty naše křesťanské, jako např. pan Forman atd.

J. Vintr 23.7.2014 12:58

Pokrytectví "mezinárodního společenství"

které kritizuje Izrael za použití síly je o to větší, že by okolní svět mohl poměrně snadno raketové ostřelování Izraele zastavit nebo aspoň významně omezit. Kdyby zastavení ostřelování bylo striktně vyžadovanou podmínkou pro jakýkoliv přísun peněz Palestincům, tak by určitě vyměkli. Nebo by přinejmenším neměli za co nakupovat materiál.

J. Kostelanský 23.7.2014 12:56

Palestínci zbožňujú presne toto

Ľudský život u Arabov či moslimov má len zlomok ceny života človeka v západnej civilizácii. Síce pár ľudí príde o blízkych ľudí, ale Palestínčania sú spokojní. Aspoň sa im podarilo zabiť pár židov.

Oni by boli schopní obetovať aj 100 Palestínčanov, aby zabili jediného žida. Takže tých 30 zabitých židov oproti 500 či 600 Palestínčanom je pre nich slušný, ba dokonca "víťazný" pomer.

J. Vlasák 23.7.2014 12:12

Přání otcem myšlenky

"Mohutný protiizraelský pokřik médií", můžete dát konkrétní odkazy? Chytil jste se za hlavu, vymyslel kampaň a teď máte o čem psát? Konstatování ztrát na obou stranách bez tendenčně zaměřených komentářů je snad protiizraelskou propagandou? Navíc jedině pozemní operace může přinést kýžený výsledek, letecké bombardování jednoduše svařených kolejnic k odpalování raket nemá smysl a ze země vypadá mrtvola jinak než z kokpitu letadla.

Pro bombardování argumentovat druhou světovou válkou je zhůvěřilost. Kobercové nálety byly možná efektivní a racionální, ale nic to nemění na tom, že je to svinstvo. Spojenci by nevyhráli válku bez použití atomové bomby? Racionálním přínosem bylo značné omezení počtu obětí při dobývání japonských ostrovů, ale mám vážné pochyby, že by americká generalita tento přínos měla za prioritu. Spíše šlo o názornou ukázku malému zlu, v té době se stávajícím velkým zlem, co na něj mají přichystáno. Naštěstí se od té doby našlo sdostatek těch, co rozhodují a přesto chápou mantinely použití vyjímečných prostředků. Pokud by měli Váš styl uvažování zodpovědní v Izraeli vzít za své a použili nejúčinnějších prostředků, možná se shodneme na tom, že další světová válka by v hodně dlouhém časovém horizontu nehrozila, a pokud ano, odehrávala by se na malém plácku s klacky a kameny. To má být řešení?

R. Langer 23.7.2014 12:22

Re: Přání otcem myšlenky

Hm, jenom mě tak napadá, jak by to asi dopadlo s těmi mantinely, kdyby stejné možnosti měla Palestinská strana. Co myslíte?

V. Kain 23.7.2014 12:34

Re: Přání otcem myšlenky

Koho napadla taková absurdita,že by Izrael měl používat zbraně na úrovni palestinců? Hitler by také poslal proti polským kavaleristům svoje kavaleristy? Houby,rozstřílel je z kanonů děl svých tanků.A taková šavle proti tanku i když ostře nabroušená je jako prak proti kulometu.

J. Vlasák 23.7.2014 12:41

Re: Přání otcem myšlenky

něco u Vás není v pořádku. Kde jste nalezl zmínku o zbraních na úrovni Palestinců? Zase se někdo chytil za hlavu a něco si vymyslel, aby za každou cenu mohl plivnout jedovatou slinu. Autor by se Izraeli nedivil při použití vyjímečných prostředků, já ano a navíc bych nechal useknout ruku každému, kdo by jen pomyslel na zmáčknutí pověstného červeného knoflíku.

F. Navrátil 23.7.2014 14:50

Re: Přání otcem myšlenky

Demokracie je zatím to nejlepší co se lidem podařilo, ale pokud má měřit své síly s bezohledným násilím, lhaním a porušováním základních lidských práv je ve své podstatě bezbranná. Nechápu jak je možné, aby člověk výše uvedených názorů jako je třeba pan Vlasák byl schopen rozeznávat rozdíly mezi dobrem a zlem. Pokud neví, že jediným skutečně demokratickým státem na středním východě je Izrael, potom byli lidé jako Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao a další představitelé utlačovaných a výsledky jejich teroru přínosem pro lidstvo. Uznávám, že svoboda slova je jednou z mnoha předností demokracie, ale bohužel nikoliv pro ty, kteří toho bez jakýchkoliv skrupulí zneužívají.

J. Vlasák 23.7.2014 15:30

Re: Přání otcem myšlenky

Sice jsem nepochopil, jak Váš koment souvisí s mým, ale budiž. Z Vaší formulace, cituji: "Uznávám, že svoboda slova je jednou z mnoha předností demokracie, ale bohužel nikoliv pro ty, kteří toho bez jakýchkoliv skrupulí zneužívají." nutně vyplývá, že demokracie není pro všechny, resp. není pro ty, kteří se odlišují v názoru. Chápete základní význam samotného slova demokracie, chápete základní principy demokracie, tak, jak jsou běžně přijímány?

Nerozeznávám dobro a zlo, to máte pravdu. Dobro a zlo totiž neexistuje, svět není černobílý, to chápal i můj syn, když mu bylo devět let. Jak souvisí Váš plk s tím, že si dle mého názoru autor vydumal neexistující protiizraelskou kampaň, jak to souvisí s demokracií? Demokracie snad opravňuje k použití atomových zbraní a případnému konečnému řešení lidské otázky na zeměkouli? Proč by alespoň prozatím nepoužil Izrael hnojení problematické oblasti, jako jejich nejlepší spojenec kdysi v Asii, nicht wahr? Slyšel jste někdy o tom, že Hamas instaloval před lety do Palestiny Izrael jako protiváhu OOP? Snad nyní, když dodávají zbraně Fatah nedělají stejnou chybu. Možná jsem hlupák, ale přesto vím, že vůbec nejde o demokracii či náboženství, jde jenom o větší klacek a o peníze. Jak ale s tímhle svinstvem souvisí životy obyčejných lidiček bez ohledu na to, jestli mluví hebrejsky či arabsky.

F. Navrátil 23.7.2014 17:27

Re: Přání otcem myšlenky

Neexistence dobra a zla to není nic nového na této zemi. Věhlasní ateističtí filosofové tvrdili, že dobré je to co se mně líbí a vyhovuje a naopak. Podle vaší teorie myšlení  Američané v průběhu druhé světové války podporovali Stalina, který měl na svědomí více mrtvých než Hitler, byli vlastně spoluviníky a pomáhali jeho zločineckému systému. Má to stejnou logiku, jako je sofistikovaná obrana Izraele proti teroristům.

J. Vlasák 23.7.2014 18:05

Re: Přání otcem myšlenky

Volili menší zlo. Mimochodem, slyšel jste někdy něco o podpoře Hitlera americkým kapitálem? To nejsou konspirace ale dnes již odtajněná fakta. Takže v době, když pro ně ještě nebyl Hitler dostatečným zlem, volili aktuálně menší zlo vůči strašáku komunismu. Otočka, a vše je jinak. Když bylo nové větší potlačeno, stal se novým větším zlem Stalinův režim. A dalších x desítek let mlčeli, mlčeli i vůči potlačení "obrodného" procesu v jeho satelitech. Ano, byli spoluviníky díky politice odrážející myšlenky ateistických filozofů. Zrovna tak jako Izrael podporoval Jásína jako protiváhu OOP, teď podporuje Fatah. Stejně tak je to s uplatněním kolektivní viny. Zkuste někomu z vášnivých diskutérů tvrdit, že za nadvládu komunistů mohli naši prarodiče, rodiče a my. Komunisté dělali jenom to, co jsme jim dovolili, přesto se budou zuby nehty bránit, že oni ne, oni přece rozkládali režim zevnitř. Na druhou stranu nám nevadilo uplatnit kolektivní vinu po ´45, nevadí nám uplatnit kolektivní vinu na všechny Palestince. Není zvláštní, že v době, kdy je podrobně sledována komunikace po netu, sledována v podstatě jakákoliv komunikace, satelit dokáže rozeznat RZ auta, rozlišit obličej, tak je možné do pásma propašovat tisíce raket, kopat betonové tunely? Proč světoví zastánci a ochránci demokracie nekonají své svaté poslání např. v Tibetu? Proč dnes již nehájí demokracii v Koreji. Proč se angažovali v Iráku a v Sýrii nikoliv. Instalovali Taliban a teď stojí proti němu. Je to zase jenom o větším a menším klacku, kradení ohně, na civilizaci si jenom hrajeme. Možná až zjistíme, že podstatná je cesta, nikoliv cíl, bude všem lépe a konečně přijdeme o iluzi, že všechno má svůj účel, důvod a cíl.

J. Jurax 23.7.2014 19:23

Re: Přání otcem myšlenky

Tážete se "Není zvláštní, že v době, kdy je podrobně sledována komunikace po netu, sledována v podstatě jakákoliv komunikace, satelit dokáže rozeznat RZ auta, rozlišit obličej, tak je možné do pásma propašovat tisíce raket, kopat betonové tunely?"

Budiž. Jenže je problém ty tisíce raket a ty tunely zničit, aniž by se lidé jako Vy nerozhořčovali nad osudem nevinných civilních Palestinců, co mají ty rachejtle ve sklepě vlastního domu nebo ve škole a tak podobně. A technická - satelit dokáže přečíst RZ auta i ksicht, ale musí vědět, kam se dívat.

A dál se tážete "Proč světoví zastánci a ochránci demokracie nekonají své svaté poslání např. v Tibetu? Proč dnes již nehájí demokracii v Koreji.". Inu proto, že z Tibetu ani z Jižní Koreje na ně nelétají rakety. Pro válku musí být dobrý důvod - a v demokracii tuplem.

V Iráku důvod byl - okupace Kuvajtu. Že by Saddám likvidován nadvakrát byla politika a chyba. V Sýrii se neví, kdo jsou bad guys - ono jak se zdá, rebelové proti Asádovi nejsou lepší než on sám. Spíš horší. Arabské jaro zplodilo hořké plody a vyčpělo.

A podstatná není cesta, nýbrž cíl - a všechno má svůj účel, důvod a cíl. Akorát ten účel, důvod i cíl nemusíme znát, může mnohým zůstat skryt. Ovšem usilovným zkoumáním se poznání stále rozšiřuje.

F. Pavlis 23.7.2014 15:35

Re: Přání otcem myšlenky

Pane Vlasáku, názor to je opravdu váš. Nicméně na skutečného analytika situace opravdu, ale opravdu nemáte ani náhodou.....

J. Jurax 23.7.2014 19:06

Re: Přání otcem myšlenky

"letecké bombardování jednoduše svařených kolejnic k odpalování raket nemá smysl". Možná. Pak je tedy nutno vybombardovat lidi, co je odpalují, pokud chcete dosáhnout toho, aby nebyly odpalovány.

Ovšem bombardování skladů a výroben těch raket smysl má. Ať jsou kdekoliv.

J. Vlasák 24.7.2014 0:08

Re: Přání otcem myšlenky

Možná, ale efektivnější a racionálnější je rozjezdit drbany pásy tanků, byť je to řešení pro Izraelské matky bolestnější. Národ, který má logiku v krvi se logicky nechová.

J. Jurax 24.7.2014 19:01

Re: Přání otcem myšlenky

No, nevím. Technicky vzato - odhlednuto od humánních ohledů dělostřelba a kobercové bombardování udělá tutéž službu s menším ohrožením vojáků, neboť Palestinci nemají PL zbraně snad kromě ručních. Tanky v městské zástavbě jsou mnohem zranitelnější.

S. Netzer 23.7.2014 11:52

Už podruhé

během jednoho týdne objevila UNRWA sklad raket v jedné ze svých škol.  http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140721_215020_p_zahranici_wag&reakce=67162174

E. Sevrát 23.7.2014 12:49

Re: Už podruhé

Sklad nařezaných lešenových trubek,staré hadry polité benzínem.Toť tzv. palestinské rakety,na úrovni čínské zábavné pyrotechniky,

S. Netzer 23.7.2014 13:11

Už se zase zesměšujeteˇ?

Daří se vám to výborně, diskutére!

"Nařezané lešenové trubky a staré hadry polité benzínem", které doletí až do severního Israele.

E. Sevrát 23.7.2014 13:30

Re: Už se zase zesměšujeteˇ?

Kbybyste byla na vojně,tak byste věděla,že dolet takové "rakety" je závislý pouze na použité náloži.Tedy kolik deka,kg atd. použijete.

S. Netzer 23.7.2014 13:50

Re: Už se zase zesměšujeteˇ?

Kdybyste byl informovaný, tak byste věděl, od koho Hamas ty výkonné rakety má.

Protože informovaný nejste, tak jen plácáte blbosti, a jakákoli diskuse s vámi je mrhání časem.

E. Sevrát 23.7.2014 14:56

Re: Už se zase zesměšujeteˇ?

A od koho je  má? Tedy možná Irán atd. jim dodal pár sofistikovaných raket.Ale,většina jsou ty trubky s hadrem a benzínem.I proto je  jejich účinost prakticky nulová.Kdyby byly výkonné jak píšete, tak při jejich počtu,který je uváděn by již Izrael nebyl na mapě.

J. Cimbálník 23.7.2014 15:51

Re: Už se zase zesměšujeteˇ?

zkuste mne vysvetlit, jak lesenova trubka naplnena hadry s benzinem funguje. Jakym zpusobem ji prinutite, aby uletela aspon metr.

Typicke pro vas zpusob argumentace.

J. Jurax 23.7.2014 19:35

Re: Už se zase zesměšujeteˇ?

No, nechte si ten nápad s hadry a benzínem patentovat. Výrazně zlevní výrobu raket a zbrojařské koncerny Vám utrhají ruce žebrajíce o licenci.

J. Jurax 23.7.2014 19:28

Re: Už se zase zesměšujeteˇ?

Nestává se často, paní Netzer, že s Vámi souhlasím. Zde ale ano.

J. Jurax 23.7.2014 19:31

Re: Už se zase zesměšujeteˇ?

No, jestli si tohle myslíte, pak Vám snažně doporučuji, abyste se své názory nepokoušel ověřit v praxi.

P. Kmoníček 23.7.2014 13:14

Re: Už podruhé

Co myslíte Sevráte.Použil by Hamás atomovou pumu pokud by ji vlastnil?Ano nebo ne?

E. Sevrát 23.7.2014 13:36

Re: Už podruhé

Určitě ne,představitelé Hamásu jsou inteligentní lidé.Takže by jistě nezníčili území na kterém plánují svůj stát-Great Palestina.Oni nejsou teroristé,nevyhazují vlaky metra v Londýně,nekladou pumy v Praze atd.Bojují jenom za svůj stát a na území,které považují za vlastní.S okupantem se nevyjednává,s tím se bojuje.

S. Netzer 23.7.2014 14:04

"Hamas plánuje svůj stát-Great Palestina"

:-))))

J. Slanina 23.7.2014 15:03

Re: Už podruhé

Nic nového. Ti největší kreténi třeba jako jsi ty, Sesráte, byli vždycky přesvědčeni o své nevídané "inteligenci".