26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Izraelské osady

Západní politici neúnavně zdůrazňují, že izraelské osady na Západním břehu Jordánu jsou ilegální. Prorokují, že stavební činnost na tzv. palestinských územích znemožní vznik budoucího palestinského státu, vyhrožují třetím povstáním Palestinců, izolací Izraele na mezinárodní scéně i tím, že židovský stát přijde o svou legitimitu a že na základě demografické situace zanikne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Urban 14.12.2013 14:45

Takže znovu

Izrael je demokratický stát zajišťující práva pro všechny své obyvatele? Platí to i pro Araby na Západním Břehu? Pokud tvrdíte, že jde o součást Izraele, pak i oni jsou jeho obyvateli. Sice problematickými, ale na to měli myslet ti, kteří toto území k Izraeli připojili. Aby nedošlo k omylu: nemyslím vojenskou okupaci vynucenou okolnostmi. Myslím tím chvíli, kdy se Izraelci začali chovat k tomuto území jako ke svému a nikoli jako k dočasně okupovanému.

Ano, Arabové odmítají existenci Izraele a do map jej nezakreslují. Je ovšem zvláštní, když jim to vyčítá někdo, kdo pokládá okupovaná území za izraelská.

H. Lukešová 14.12.2013 0:30

"....právnicky obalenou protiizraelskou propagandou..."

To bez pochyby. Jedná se o protiizraelskou propagandu. Platí na palestinské straně (čest některým lidem jako zmiňovaná paní na konci článku) skutečně o "území za mír"?

Jak všichni víme, bývalý izraelský premiér Ehud Olmert nabídl palestinskoarabským vyjednávačům téměř 100% Judee, Samaří s pouhým jediným požadavkem a to, aby se Izrael mohl podílet na správě Chrámové hory. Jak známo, Arabové to odmítli. Tehdy opět dokázali, že jejich slogan "území za mír" byl jen prázdnou frází. Ve skutečnosti chtějí do svého vlastnictví celou izraelskou zemi.

Na Chrámové hoře 12.7.2013 palestinský islámský duchovní Ismat Al-Hammouri, příznivec sesazeného egyptského teroristy Mursího měl "krásné kázání" a všechen shromážděný lid palestinský opakoval: "Alláh je větší, ať je zničen Izrael, ať je zničena Amerika, ať je zničena Francie a Řím. Jsme lid islámu, mocný a velký národ od východu na západ. Brzy Vám dáme lekci o politice a válce, bude-li to vůle Alláha! Slyš Obamo, chalifát se vrátí, sláva je naše, my nebudeme pokořeni, chalifár je odpovědí, my se neskloníme". (Zdroj ČSPI)

A přesto multikulti politkorektníci palestinské Araby vášnivě podporují, prosazují všeliké bojkoty izraelských vědců, obchodníků, proizraelská shromažďování bývají často narušena islamisty, nácky, bolševiky a multikulti politkorektníky. Ale multikulti politkorektníci za svou slepotu doplatí. Multikulti politkorektníci jsou většinou ateisté a těmi islamisté také pohrdají. Ateista pro islamistu také není člověkem.

A ještě zmíním jednu zprávu z ČSPI. Článek "Abbásův nesmysl" Mluvčí izraelského ministerstva zahraničí Jigal Palmor reagoval na Abbásův výrok o tom, že "Židé systematicky pracují na tom, aby dali východnímu Jeruzalému židovský charakter odvětil "Hovořit o judaizaci Jeruzaléma je stejná nesmysl, jako hovořit o katolizaci Vatikánu".No a multikulti politkoretkníci Abbásovi tleskají. Svůj krutě nelidský antisemitismus odívají do hávu antisionismu.

J. Vintr 14.12.2013 11:05

Re:

Nedávno dávali v televizi třídílný dokument o vzniku Islámu. Kromě toho, že je Islám úžasné hluboce duchovní a zcela mírumilovné náboženství, jsem se tam dozvěděl, proč muslimové považují Jeruzalém za své posvátné místo. Je to údajně na základě vyprávění Mohameda, který prý ve snu!!! navštívil Jeruzalém a odtud po žebříku vystoupil do nebe!!! Takže mnoho století reálné existence Jeruzaléma jako kulturního a duchovního střediska Židů je zde stavěna na roveň báchorce jednoho pomatence ...

H. Lukešová 14.12.2013 11:23

Re:

No jo, média nám předhazují pohádky, jaký je islám úžasné náboženství, mírumilovné, ale dějiny mluví jinak. Dějiny islámu jsou dějinami válek, převratu, krve a násilí a líčit nároky muslimů na Jeruzalém na základě snu Mohameda je také chucpe. A multikulti politkorektníci nás budou rmit pořád muslimskými pohádkami!

E. Sevrát 14.12.2013 13:30

Re:

Zato dějiny křesťanství jsou procházkou růžovým sadem.

H. Lukešová 14.12.2013 15:04

Re:

Jistěže, i dějiny křesťanství zachycují spoustu krve a násilí. Inkvizice vraždila také po tisích, inkvizice se proměnila ve vraždící organizaci, které se vyhnula kontrole.

P. Urban 14.12.2013 14:49

Pohádky o mírumilovnosti

Pokud se Židé odvolávají na Izrael jako na svoji několikatisíciletou domovinu, pak sluší připomenout, že ani oni do ni nepřišli v míru. Podorobnosti viz Druhá a Třetí kniha Mojžíšova. Co se týče válek, převratů, krve a násilí, toho pak najdeme dost i ve starozákonních knihách následujících.

H. Lukešová 14.12.2013 15:28

Re: Pohádky o mírumilovnosti

Ano, bavíme se o tom stejném, dějiny rozhodnou, většinou vítězí silnější, pánové nad zeměmi se mění. Morální právo je chvályhodné, ale co si budeme povídat, nejdůležitější je právo silnějšího, jestliže Židé se stanou slabší, než-li Arabové, tak Izrael zanikne. Ano, Židé mají na stát právo, jsem jednoznačně při Izraeli, ale nejdůležitější je jeho právo se ubránit a udržet svůj stát, pokud Izraelci ztratí svou sílu a převahu, Izrael přestane existovat a nikdo s tím nic neudělá.

J. Charvát 14.12.2013 18:38

Re: Pohádky o mírumilovnosti

Víte v čem je problém? Že je Izrael země (Židům Bohem) zaslíbená, tj. přislíbená, a přes to nejede vlak (tedy židovský). To, že tam měl Mohamed přistát na svém okřídleném koni Burakovi, je tedy zhruba stejně pádný argument z říše pohádek, ty se navzájem v mém vnímání ruší. Pádnější je fakt, že Židé tam žili od nepaměti (prokazatelně), zatímco vyjma ve snu tam Mohamed nikdy osobně nepáchnul (taky prokazatelně). To, alespoň v mém vnímání reality, činí Židy morálně oprávněnými si Jeruzalém nárokovat. No a krom toho. odmyslíme-li argumenty pohádkové a mrkneme se na tvrdá fakta, jej v poslední regulérní válce dobyli. Kupodivu, její výsledky "světové společenství" odmítá vzít v potaz a trvá na uznaných výsledcích předposledního boje o Jeruzalém, kdy byli Arabové úspěšnější. Nevím, nějak se mi to argumentačně nezdá.

H. Lukešová 14.12.2013 22:40

Re: Pohádky o mírumilovnosti

Jistěže. Mluvit o "judaizaci" Jeruzaléma je jako mluvit o "katolizaci" Vatikánu, jak je psáno výše v příspěvku.

E. Sevrát 15.12.2013 10:50

Re: Pohádky o mírumilovnosti

Dnešní Jeruzalém nemá nic společného s biblickým Jeruzalémem.Pouze místo-snad.Římané biblický Jeruzalém zcela srovnali ze zemí.Dnešní Jeruzalém je tj.

těch cca 2000 let starý na troskách-návážce původního Jeruzaléma a to o cca 4-6 metrů

výše-viz Zeď nářků,kde je jasná původní úroveň podloží.Takže to,že dnes turisty v Jeruzálemně provádějí po Křížové cestě a místech, kde prošel údajně J.K. tak to je

pouhý Disneyland.A pokud se odvoláváte na biblické právo či nárok tak potěš Pánbůh.

J. Charvát 15.12.2013 17:53

Re: Pohádky o mírumilovnosti

Zčásti máte pravdu, Ježíš opravdu těžko mohl pochodovat po trase současné Křížové cesty, ta je jen symbolickou připomínkou. Pokud si vzpomínám, poblíž této trasy je malý kousek původní římské dlažby obnažený a nachází se  cca 2 m pod současnou úrovní. Nevím tedy, kde jste vzal ty 4-6 metry, nemyslím, že by to nějak souviselo se současnou úpravou prostranství u Zdi. Ta Zeď je opěrnou zdí chrámového návrší, které tam bylo vždycky, dokonce vyšší. Ale to jsou detaily. Podstatné je, že se shodneme v jednom, obě strany sporu své nároky odvozují od mýtů a pohádek, tudy cesta k řešení tudíž nevede. Řešení silou dopadlo jednoznačně - vládnou tam Židé a nezdá se, že by Arabové nad nimi získávali technickou či ekonomickou převahu, tak by se se status quo měli nějak srovnat. A to se jim nechce...

Mimochodem, dle mého je slabinou Židů jejich sobectví. Coby vyvolený národ nechtějí nárok na spasení poskytovat i jiným, a tak svoji víru nešíří a konverzím kladou spíš překážky. Arabové to pojali opačně a proto jejich islám stále bobtná, jako hrnečku vař. S trochou fantazie a extrapolace si lze představit, jak to dopadne. Doufám, že se toho nedožiji.