19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Dvojí tvář zachránce českých dívek

Co je zač turecká Nadace humanitární pomoci (Insani Yardim Vakfi; IHH), která dojednala propuštění Hany Humpálové a Antonie Chrástecké z dvouletého zajetí v Pákistánu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 9.4.2015 3:27

Re: Dokonalé - byli přepadeni na cizí lodi v mezinárodních

No jo, a dokonce jsou i tací, co v mezinárodních vodách potápějí lodě somálských pirátů ...

J. Jurax 9.4.2015 3:25

Re: připravené zbraně

No, jenže vojáci byli ozbrojeni jen pistolemi a byli napadeni davem aktivistů po vysazení na palubě - ono kudla mezi žebra či železná tyč přes hlavu je nablízko docela účinná. A vojáci postříleli z toho davu jen devět zabijáků, co se je pokoušeli zabít ... sami utrpěli zranění.

Izraelci neměli ohrožovat životy svých vojáků a měli lamače blokády rozstřílet pohodlně zdálky. Proterorističtí aktivisté by ječeli tak jako tak, ale aspoň by jich výrazněji ubylo.

J. Jurax 9.4.2015 3:19

Re: NP by měl častěji měnit fotky autorů článků,

Panenkomarijasvatokopeckádočehostodušudala a kromě toho, že je to alternativní inteligent, tak je to ještě hulvát.

A Izraelci neměli ohrožovat své vojáky a měli toho lamače blokády rozstřílet zdálky. Aktivističtí podpůrci palestinských teroristů by ječeli tak jako tak, ale ubylo by jich.

A že to odsoudil Kerry - čípak je to ministr zahraničí? Aha, Husajna Obamy ... doufám, že jak se ukáže v Bostonu, pomažou ho tam v duchu dobrých tradic dehtem a vyválí v peří ...

B. Volarik 8.4.2015 21:07

Re: připravené zbraně

Hanko, malé upřesnění...Izrael se nebrání "většinou". Izrael se brání vždycky. Začalo to prvním hromadným útokem Arabů hned po vyhlášení státu v roce 1948. Od té doby je Izrael ve stavu permanentní sebeobrany, tu více, tu méně...ale vždycky je výsledkem nedostatečné potrestání arabských teroristů, vždycky z toho nějak vybruslí a pokračují v útocích...

H. Lukešová 8.4.2015 18:58

Re: NP by měl častěji měnit fotky autorů článků,

Posuzovat vzhled kohokoliv je nevhodné. Ani Terezky, ani Gity. Terezka je posedlá svou láskou k Palestincům a nenávistí k Izraeli a vyschlá a ne zrovna mladá je rovněž. Každý, kdo posuzuje čí vzhled by bylo férové, dodat do ikonky svou fotku k veřejnému posouzení a vůbec vyhlásit soutěž o největšího Adonise.

V. Horák 8.4.2015 18:37

Re: NP by měl častěji měnit fotky autorů článků,

Zato Terezka Spencerová je učiněná krasavice,navíc je velmi moudrá a statečná ,když ve svých článcích pravidelně odhaluje hnusná židovsko-anglosaská spiknutí proti nebohým a mírumilovným palestincům.

E. Erat 8.4.2015 16:14

NP by měl častěji měnit fotky autorů článků,

článek pí.Zbavitelové byl v sobotních tištěných LN.I s její aktuální fotkou.Nebýt tam uvedeno jméno, tak bych jí nepoznal.Oproti fotce zde na NP,totálně vyschlá stařena.Jistě,není to tak důležité,ale pak je snad lepší fotky vůbec neuvádět.A jinak ta IHH působí ve více než sto zemích světa.Je to humanitární organizace,která pomáhá v místech živelných katastrof atd.A to nejen v islámských zemích.Po zemětřesení na Haiti tam poslala dvě letadla s humanitární pomocí,taktéž do Japonska po tsunami.Za zabití Turků se Izrael ústy Bibiho omluvil,zaplatil cca 2,00 mil.dolarů každé pozůstalé rodině.Tím přiznal svojí vinu na neadekvátním zásahu proti civilistům.John Kerry při návštěvě Turecka v květnu 2013 srovnal tento útok s teroristickým útokem v Bostonu.Není co řešit.

R. Langer 8.4.2015 15:46

Re: Dokonalé - byli přepadeni na cizí lodi v mezinárodních

Oni Izraelci někomu lezou s bombama do baráku? Tak povídejte, přehánějte.

S. Netzer 8.4.2015 15:29

Re: Opět dobře diskutujete.

Sunita se snad rovná v ruské propagandě kaidistovi, ale tak tomu není.

S. Netzer 8.4.2015 15:24

Re: Odkazovala jste na článek,

Ano, prohlásíme civilní obyvatelstvo včetně dětí a starců za "masakristy", a tím pádem není jejich masakrování "nevhodné".

I s těmi Palestinci se mýlíte.

Skupinky Hamasníků v onom lágru bojovaly s hrdlořezy islámského státu, mými kamarády, a jako všude a vždy za takových okolností, to odnesli civilové. http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/04/06/10/2732C4C100000578-3027229-image-a-15_1428311180131.jpg

H. Lukešová 8.4.2015 14:51

Re: Opět dobře diskutujete.

Huthijové nebo An Nusra, to už je jedno. Obojí jsou islamisté (teroristé) jedni podporování sunitskou teokracií (Saudskou Arábií) druzí podporování šítskou teokracií (Íránem). Nejlepší by bylo kdyby se Huthiové s An Nusrou vymlátili mezi sebou, jak jste psal, masakristů škoda není.

H. Lukešová 8.4.2015 14:49

Re: Odkazovala jste na článek,

Však také křesťané podporují Asada a vědí proč. I ženy se mají u Asada mnohem lépe, než v okolních muslimských diktaturách. Nemiluji Rusy, ale i Rus může mít někdy pravdu. Bojovníci An Nusra normálně požírají asadovské vojáky a chystají se na Asada, chtějí ho sežrat.

Likvidace teroristů je prospěšnou činností. Mnozí Syřané dosvědčují, "my nebojujeme, bojují teroristé". Padne-li Asad, mor džihádismu se rozšíří úplně po celém Blízkém východě.

V. Novák 8.4.2015 14:48

Re: Opět dobře diskutujete.

Ne? Ale Saudům jste tleskala, když se pustili do huthíjů - hlavních nepřátel kajdistů v Jemenu. A že se netrefili... No bóže, nějaká nemocnice...

To máte marný - když v boji každého s každým, na někoho zaútočíte, tak podpoříte všechny jeho nepřátele.

Ale možná, že Saúdové tentokrát "pfetáhli nápfah" - a budou se muset potýkat i se svými totalitmě utlačovanými šíity, nejen s těmi bahrajnskými, které potlačili v rámci bratrské pomoci proti arabskému jaru.

V. Novák 8.4.2015 14:42

Re: Odkazovala jste na článek,

Zatímco bombardování občanů DNR a LNR samozřejmě mírumilovného a tolerantního vládce je... To jsou rusáci, na ty se nějaké ohledy nevztajhují...

Stejně jako některé názory nejsou názory, ale zločiny - a tudíž se na ně nevztahuje svoboda (po) projevu... Já vím...

Já v tom rozdíl vidím - zmasakrovat masakristy mi nepřide jako nevhodné. Ostatně výsledek podpory protiasadovců vidíme na území, které bylo bojovníky za svobodu od Zlého Asada osvobozeno. Už i sunnitští Palestinci prchají z tábora, kam se cpou vaši sunnitští IS kámoši...

Dokonce si toho všiml i americký vocásek Pan Ki-mun, který se jde vždycky nejdřív zeptat Obamy, jestli má vidět - a co.

V. Novák 8.4.2015 14:35

Dokonalé - byli přepadeni na cizí lodi v mezinárodních

vodách. Až vám někdo vleze do baráku, tak ne abyste se bránila!

To by vás mohli oprávněně odprásknout jako psa...

S. Netzer 8.4.2015 14:24

Re: Odkazovala jste na článek,

http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Syrian_detainee_report

http://www.newsweek.com/plea-action-gruesome-photos-smuggled-syria-display-un-313766

S. Netzer 8.4.2015 14:14

Re: Opět dobře diskutujete.

Nevím, že bych kdy tvrdila, že mi "nevadí" AQAP.

Ledaže bych byla multikultipolitkorektnice, navíc levicová. :-))))

S. Netzer 8.4.2015 14:11

Re: Odkazovala jste na článek,

Nevidím rozdílu mezi masakrováním z náboženských důvodů a masakrování z důvodů politických.

Shazování barelových bomb na vlastní spoluobčany lze těžko nazvat činem mírumilovného a tolerantního vládce.

Taková zvěrstva nepáchají ani ti "mí" Saudové nebo Thaniové.

H. Lukešová 8.4.2015 13:46

Re: připravené zbraně

Jenže pro vás je to vždy opačně, co Izrael činí, špatně činí, co Palestinci nebo jejich spojenci činí, dobře činí.

Izraelci byli přepadeni, holemi, tyčemi, pálkami, noži, museli se bránit, jinak by byli povražděni.

A oběti. Němců padlo 6 milionů (asi tolik, kolik stihli povraždit Židů), Američanů "jen" 300 tisíc, jsou tedy Němci oběti a Američani agresoři?

H. Lukešová 8.4.2015 13:43

Re: připravené zbraně

Jenže pro vás je to opačně, co Izrael činí, špatně činí, co Palestinci nebo jejich spojenci činí, dobře činí. Ano, Izrael se většinou vždy brání...

H. Lukešová 8.4.2015 13:41

Re: Odkazovala jste na článek,

Souhlas. Ovšem v kauze Mavi Marmara se tragicky mýlíte. Izraelští vojáci, jak píše pí Zbavitelová, byli přepadeni holemi, tyčemi, pálkami, takže se Izraelci museli bránit a za další Izraelci nalezli na lodích mnoho zbraní. Američanů padlo za WW2 300 000, Němců 6 000 000 (asi tolik, kolik povraždili Židů), jsou tedy Němci oběti a Američani agresoři? Když Vás někdo napadne, máte se právo bránit.

H. Lukešová 8.4.2015 13:35

Re: Výborný článek. Informativní, plný fakt.

Laskavě nemluv za mě, nepotřebuji žádného mluvčí.

V. Novák 8.4.2015 13:15

Re: Odkazovala jste na článek,

Zlý Asad přinejmenším nemasakroval syrské křesťany, židy, drúzy, ba ani jezídy. Rozhodně je nemaskaroval pro jejich náboženskou příslušnost a Sýrie byla - a ta část, která zůstala pod Asadovým velením, dosud je - ostrůvkem náboženské tolerance a svobody.

Je to až neuvěřitelný ostrůvek svobody ve srovnání se sousewdní monarchistickou Saudskou Arábií, jedním z nejhorších totalitních a nábožensky absolutně nesnášenlivých režimů, které islám zplodil - a že je z čeho vybírat. Ovšem - je spojencem USA a tedy i naším... Velmi demokratická země...

K tomu, aby mohla být Sýrie ostrůvkem tolerance, bylo ovšem nutno řádně netoleratntně držet pod krkem tamní netoleranty - které ovšem vaši kámoši Saudové a katarští Sáníové vypustili na svět. A teď se Američani diví, co se jim to tam "zcela nečekaně" vylíhlo.

V. Novák 8.4.2015 13:06

Re: Opět dobře diskutujete.

Hitlera jste vytáhla vy. Zcela zbytečně. Takže byl, přinejmenším v té části diskuze, váš.

Za sionisty se stavíte neustále a odbočky Al-Káidy vám rozhodně nevadily ani v Sýrii ani v Jemenu. Za zprávy o výčinech An-Nusrá, což je odbočka kajdistů, jste mě (a syrského patriarchu) označila za proasadovské propagandisty.

Takže co kdybyste si to uzřejmila sama?

S. Netzer 8.4.2015 11:54

Re: Odkazovala jste na článek,

Zlý Asad, jak rádoby ironicky poznamenáváte, je stejná sv*ně jako kterýkoli jiný diktátor, který má na rukou krev, a v ničem se neliší od těch hrdlořezů z IS. Jeho ideologické zázemí  a bezskrupulóznost je totiž identické s jejich http://www.washingtonpost.com/world/middle_east/the-hidden-hand-behind-the-islamic-state-militants-saddam-husseins/2015/04/04/aa97676c-cc32-11e4-8730-4f473416e759_story.html.

S. Netzer 8.4.2015 11:53

Opět dobře diskutujete.

Měl byste si ale ujasnit, jestli je "můj" Hitler, Al Kaida nebo zionisti.

Kopretina, na rozdíl od Vás, v tom má jasno.  :-)))))

V. Novák 8.4.2015 11:35

Re: připravené zbraně

Vyhráli jste to 9 : 0 na mrtvoly, tak buďte ráda.

Nebo "collateral damages"?...

V. Novák 8.4.2015 11:34

Odkazovala jste na článek,

který cituje "izraelské authority". A ty už, promiňte, pro mě autoritami nejsou. Po tolika lhaních o íránských jaderných zbraních a chucpe pokusech vmísit se mezi signatáře NPT... Už ne.

Co se zařazení na seznam teroristických organizací týče, vzpomínám, jak poměrně nedávno se z dosud teroristické UCK škrtnutím pera stala organizace bojovníků za svobodu - a NATO jejím letectvem.

Nebo jak takový bojovník za svobodu v Sýrii se překročením hranice do Iráku stal rázem teroristou, přičemž změna byla reverzibilní - a stačilo překročit hranici zpět a z teroristy byl opět bojovník za svobodu proti Zlému Asadovi.

Je to s těmi teroristy a bojovníky za svobodu jak s bohy v Křtu svatého Vladimíra - dělají si nové bohy dle svého pohodlí, koho včera pověsili, k tomu se dnes modlí. Akorát že ti "bastardi, ale naši bastardi" obvykle přestanou rychle být "našimi bastardy".

S. Netzer 8.4.2015 11:27

Re: připravené zbraně

Zabít člověka můžete jak kuchynským nožem, tak železnou tyčí.

Mimo jiné byla mezi doličnými předměty i džambije.

R. Brzák 8.4.2015 11:07

Re: připravené zbraně

Chytrému napověz...

když se vydám na palubu lodi, jež směřuje s pofidérní humanitární pomocí (jež by v mnohem větším objemu a kvalitě mohla být mnou doručena přes otevřené, byť kontrole podléhající, pozemní koridory) vstříc veřejně vyhlášené blokádě IDF, musím počítat s tím, že nějací vojáci mne zadrží a přinejmenším zkontrolují. Když pak takovýto výsadek napadnu a budu mít přitom mít "holé ruce" - což jste jistě mohl, pokud jste chtěl, shlédnout na autentických záběrech - musím počítat s tím, že vojáci zareagují po vojensku. Oni totiž ti vojáci vědí, že jsou po desetiletí ve válečném stavu, kteří mu vnutili a udržují takoví, jako já...

Samozřejmě, že pánové a dámy na Mavi Marmara dosáhli svého. Stali se z nich mučedníci - což bylo jejich záměrem, to snad je Vám jasné. Selhání IDF v tomto případě je zcela jasné - dovolili teroristům dosáhnout svého cíle - vložit do rukou protiizraelské propagandy další "trumfy". Avšak tato propaganda funguje, jako každá jiná, spíše na lidi přemýšlející pod negativním vlivem strachu, jemuž podléhají a díky tom u nemohou dobře využít svého nejlepšího nástroje - ananlýzu širokého okruhu souvislostí konkrétní věci.