8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Diskuse o přeludu nezávislé Palestiny

Ismail se narodil v jedné vesnici nedaleko izraelského Ben-Gurionova letiště. Dnes je tato vesnice nejméně ze dvou stran obklopena izraelským bezpečnostním plotem, kterému se v Evropě politicky korektně říká "zeď".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Valek 13.10.2011 19:08

Hodne Israelcu se predbezne pripravuje k opusteni Israele.

Joseph Chamie, Barry Mirkin |

Hodne Israelcu se predbezne pripravuje k opusteni Israele.

Zhruba 60% Israelcu se spojilo se zahranicnimi velvyslanectvimi s cilem pozadat o obcanstvi a pas.

Adding to emigration pressures, many Israelis have already taken preliminary steps to eventually leaving. One survey found close to 60 percent of Israelis had approached or were intending to approach a foreign embassy to ask for citizenship and a passport.

H. Lukešová 13.10.2011 20:03

Re: Hodne Israelcu se predbezne pripravuje k opusteni Israele.

Na a tento rok se naopak přistěhovalo kolem 30 000 Židů ze světa. Stát Izrael není židovské gheto, kdo nechce žít v Izraeli, tak se přestěhuje jinam, tak to je. Každý člověk může žít kde chce, splní-li imigrační podmínky té které země. A jak jsem Ti psala níže, přežití Izraele bude záviset jenom na něm, ztratí-li Izrael vůli přežít, tak nepřežije, bude-li chtít přežít, tak přežije. Nikdo jiný to za něj neudělá.

T. Valek 13.10.2011 18:32

CIA Reports Predicts Israel Will Fall In 20 Years.

Report CIA vyjadruje obavy, zda Israel prezije pristich dvacet let.

Report ocekava, ze Sionisti budou emigrovat po milionech do US, Evropy,

Russia .

CIA Reports Predicts Israel Will Fall In 20 Years: Zionists to emigrate from Israel to US, Europe and Russia

A report conducted by the Central Intelligence Agency casts doubt over whether Israel will survive as a country beyond the next twenty years.  The CIA expects an inexorable movement away from the colonial Apartheid state and a return of Palestinian refugees. The Report expects that Zionists in the millions will emigrate from Israel to the United States, Europe and Russia.  The Report says as Americans learn of Israel’s conduct towards Palestinians for the last 25 years that they may ‘not take it anymore.’

H. Lukešová 13.10.2011 20:00

Re: CIA Reports Predicts Israel Will Fall In 20 Years.

Ty ani já,  my neovlivníme, ani Ty, ani já, pane Válku. Izrael přežije, jestliže bude mít vůli přežít, pokud ne, tak ne. Každý člověk je zodpovědný za své štěstí, nikdo za nikoho nic neudělá. Obrana Izraele je jen na samotném Izraeli. Sice Izraeli fandím moc, ale vše je pouze v jeho rukách.

H. Lukešová 13.10.2011 20:01

Re: CIA Reports Predicts Israel Will Fall In 20 Years.

pardon patří "ty ani já"...nakopírovalo se mi to dvakrát...

M. Jaroš 13.10.2011 22:28

Re: CIA Reports Predicts Israel Will Fall In 20 Years.

v tomto ohledu jsem spíše skeptik... looming specter of colonial apartheid už nějakou dobu nabývá jasné kontury a stěhují se spíš osadníci na West bank... Pokud to praskne, očekávám spíš ekonomické důvody...

J. Tejkl 14.10.2011 11:41

Re: CIA Reports Predicts Israel Will Fall In 20 Years.

hmm, a jaké důvody, pro které "by to mělo prasknout" můžete uvést?  

M. Jaroš 14.10.2011 21:40

Re: CIA Reports Predicts Israel Will Fall In 20 Years.

nedělejte ze sebe Tejkla... moc dobře víte co mám na mysli...

http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Israeli_social_justice_protests

V. Linhart 13.10.2011 9:56

Jsem pro Palestinu i pro Izrael.

Bez jednání není řešení. Když může za protektorátu EU vzniknout třeba takové Kosovo a tam o demokracii lze mluvit jen s nejvyšší opatrností a s oběma očima pevně zavřenýma,jako nepříliš stabilizační faktor oblasti,proč by za podobného protektorátu mezinárodního společenství(ne jen EU a USA, i dalších) nemohl vzniknout svobodný stát Palestina, který by se po svých dětských nemocech stal zajisté významným stabilizátorem v oblasti. Ovšem to by Izrael musel vrátit anektované území a to by doma nebylo průchodné...Ale nejednat a stále klást požadavky není z perspektivního hlediska možné. Izrael se už teď pozvolna dostává do izolace,i přes halasnou podporu USA a jejích nohsledů(kde jsme i my).

L. Orlita 13.10.2011 10:11

Re: Jsem pro Palestinu i pro Izrael.

"svět" může tlachat a tlachat. Naštěstí si Izrael může klást vlastní podmínky. S tím nic neuděláte.

V. Linhart 13.10.2011 11:06

Re: Jsem pro Palestinu i pro Izrael.

Otázka je, jak dlouho. Ekonomika USA není zrovna v nejlepší kondici... Bez nich si Izrael ani neškrtne. Ostatně, podporou Izraele Amerika svou pošramocenou pověst(vojenskými eskapádami,dosazováním nových režimů vydávajíce je za demokratické,fakticky však autokratické,podporou odstředivých sil proti legitimním vládám v celém světě ) rozhodně nevylepší... To ať si Izrael taky uvědomí. A síly, nesnášející Ameriku a její epigony, mohutní...

J. Tejkl 13.10.2011 10:47

Re: Jsem pro Palestinu i pro Izrael.

"Ale nejednat a stále klást požadavky není z perspektivního hlediska možné."

Máte úplnou pravdu. Není možné, aby si tzv. Palestici kladli neustále nové nesplnitelné požadavky, jako je např. Jeruzalém, coby hlavní město jejich hypotetického státu, a opouštěli jednání kdykoliv se jim zamane. Rovněž kladení předběžných podmínek, jako je např. zmrazení  výstavby v Jeruzalémě, Judeji a Samaří, je zbytečnou obstrukcí. V minulosti Izrael několikrát na tyto podmínky přistoupil, výstavbu zmrazil skoro na rok, a stejně to Palestince k jednacímu stolu nepřivedlo, právě naopak: začali si klást jen další nové předběžné  podmínky... 

 

M. Košťál 13.10.2011 11:55

Re: Jsem pro Palestinu i pro Izrael.

ano, jednat se musí. jenže o čem se dá jednat  někým, kdo neuznává moje právo na existenci? dokud si palestinci mezi sebou nevyjasněj svůj základní postoj k izraeli takovým způsobem, aby se dalo věřit tomu, že vyjednavači palestinské strany nejenom reprezentují názory svých spoluobčanů, ale že jsou pověřeni (a schopni) jejich jménem zaručit izraeli právo na existenci ve svaté zemi, nemají žádná jednání smysl. co říká abbas je v rozporu s tím, co říká hamas a to nemluvím o zahraničních vlivech, který se do toho montujou. obě strany jsou po letech nepřátelství podezíravý a zaťatý, ale izrael nemá kam ustupovat. niky neměl. proto je na palestincích, aby udělali vtřícný krok. jinak mír nebude. 

J. Klepal 13.10.2011 9:15

dva státy nepřineosu řešení

"Nikdo nevěří, že dva státy přinesou nějaké řešení. Tahle země se nedá rozdělit!"

Odtud snad plyne, že pro jednostátní řešení bude postupem času stále více zainteresovaných.

L. Orlita 13.10.2011 10:09

Re: dva státy nepřineosu řešení

nikdo?  Starejte se o svůj trapný tábor a neházejte všechny do stejného pytle, pane trapný antisemito.

J. Klepal 13.10.2011 10:57

Re: dva státy nepřinesou řešení

Možná by místo nadávek, dokazujících svou hloupost, by někteří diskutující mohli věnovat více pozornosti původnímu textu a všimnout si, že citovaný výrok napsaný v uvozovkách pochází od Johannese Gerloffa, který opět cituje názor jistého Ismaila, který "... se narodil v jedné vesnici nedaleko izraelského Ben-Gurionova letiště. Dnes je tato vesnice nejméně ze dvou stran obklopena izraelským bezpečnostním plotem, kterému se v Evropě politicky korektně říká "zeď". Do práce jezdí po takzvané "osadnické silnici 443" do izraelské obce blízko palestinského Ramalláhu."

J. Láníček 13.10.2011 10:50

Re: dva státy nepřineosu řešení

Správně, je tam místo jen pro Araby, ti tam byli dýl. Ti druzí to mají zas zaslíbeno od Nejvyššího, těžko říct, co je víc. Nejvíc asi bude to, kdo má jak velkého bratra. Mohamedáni mají jen nevlastního z matčiny strany, takže budou mít nejspíš smůlu !

J. Láníček 13.10.2011 10:53

Re: dva státy nepřineosu řešení

... a jak se to pozná, jestli nejsem i já antisemita ? A co jsou třeba takoví jedinci, co už tady navrhovali nahnat Palestince do moře a tak podobně ?

J. Tejkl 13.10.2011 11:27

Re: dva státy nepřineosu řešení

Že jste antisemita, dokazuje váš předchozí příspěvek, kde tvrdíte, že je tam "místo jen pro Araby". Pokud je v Palestině "místo POUZE pro Araby", znamená to, že už pro Židy žádné místo nezbývá...To samé tvrdil Adolf Hitler o Židech v Německu. Už chápete, proč jste antisemita?  

  

H. Lukešová 13.10.2011 17:00

Re: dva státy nepřineosu řešení

A ještě máte stejnou rétoriku jako Hitler nebo Ahmadinežád či Hamasník. Vyhnat Židy...Židé mají svou vlast, konečně a nikdo je nemá právo vyhánět, ani vy, pane Láníčku. Vy byste nejraději všechny Židy zlikvidoval, aby bylo místo pro vaše milované ctěné Araby. Antisemita je ten, kdo zastává vaše zvrhlé protižidovské názory, že se nestydíte...!

J. Tejkl 13.10.2011 11:18

Re: dva státy nepřineosu řešení

Podle této Vaší dětinské logiky" kdo byl kde dřív", , by jste měl především bojovat za návrat křesťanů do Palestiny, protože předtím, než byla Palestina obsazena Araby, byla několik staletí součástí křsťanské Východořímské říše..Arabové ji obsadili až v r. 638. Pokud budete mít čas, seznamte se trochu s dějinami této oblasti, možná Vám to pomůže zorientovat se v problematice, které očividně vůbec nerozumíte...  Třeba se pak dovíte, že jen v Jeruzalémě bylo na 200 klášterů, Jeruzalém byl sídlem křesťanského Patriarchy atd.. Mimochodem, v tomto období bylo vydána celá řada protižidovských nařízení a opatření. Mudrlant Láníček bude určitě schopen vysvětlit, proč  hlava křesťanů od r. 395 nl. vydávala neustále různá protižidovská opatření, když přece v Palestině "byli Araby dýl"....:-))))

M. Jaroš 13.10.2011 18:32

Re: dva státy nepřineosu řešení

Seděj si na smyslu pro humor pane Tejkl ;-)... pokud ne tak proč ze sebe dělaj šmendrika?

J. Tejkl 13.10.2011 20:23

Hmm,

 tak o vtip jste se pokusil... vida vida...čekal jsem spíš nějaký obvyklý briskně demagogický příspěvek. To je to s Vámi špatné Jaroši, když už nevypotíte nic jiného než nadávku, kterou zabalíte do jidiš... reakce na připitomělý příspěvek pana ing Láníčka nebyla humorem, nýbrž ironií. Chápu, že Vám takové nuance unikají, ale co se dá dělat, nikdo není dokonalý....

M. Jaroš 13.10.2011 22:15

Re: Hmm,

jste Tejkle, snadný terč. Peskujete tady kde koho, nálepkujete, kádrujete a když Vám člověk napíše fakta, odmlčíte se... je to lenost? Nebo jen nemáte rád věcnou diskuzi?

H. Lukešová 13.10.2011 22:40

Re: Hmm,

Pane Jaroši, když pan Láníček vybízí k vyhnání všech Židů, tak je to zrůdnost, stejně tak je jistě špatné, když někteří osadníci hlásají vyhnání palArabů. Zkrátka Židé a Arabové ve Svaté zemi žijí, tak to nějak musí dopadnout, nikdo nemůže nikoho vyhánět. Pan Láníček žádnou věcnou diskusi nepřináší, jenom nenávist a zlobu...

J. Tejkl 14.10.2011 9:50

Re: Hmm,

ano jinou odpověď než obvyklé demagogické zaklínadlo o faktech jsem od Vás ani nečekal. Můžete mi zdělit to sladké tajemství, jaká "fakta" lze najít v příspěvku pana Láníčka, na který jsem reagoval? Zjevně máte problém s významem tohoto slova, pokud je pro Vás faktum Láníčkovo tvrzení: "Araby tam byli dýl" .-))) Osvěžte si prosím ve slovníku význam Vámi tak často používaného slova, a  když už v tom budete, zastavte se též u slova "kádrovat".

Kdybych Vás měl opravdu kádrovat, musel bych napsat, že jste demagogický hňup, který se zaklíná fakty, ale ještě nikdy svá tvrzení žádnými fakty nedoložil. Protože Vás nekádruji, nic takového Vám nenapíšu, a Vaši nejapnou urážku, kterou jste "odvážně" ukryl do cizího jazyka, zřejmě aby Vás náhodou neblokli, Vám velkomyslně odpouštím...     

  

M. Jaroš 14.10.2011 21:12

Re: Hmm,

o příspěvek páně Láníčka nejde. Ten mě netrápí. (fascinuje mě jak tak vás může tak vytočit taková drobnost...) Pokud jde o fakta, mám na mysli, že zde na kdekoho, jehož příspěvky nejsou dle vašeho gusta, prskáte jedy a požadujete důkazy svého tvrzení a když Vám je dá, mlčíte (čímž vlastně ve vší své velkomyslnosti přiznáváte, "jsem tlučhuba a kecka"). Proč jste vlastně nereagoval pod článkem http://neviditelnypes.lidovky.cz/izrael-zidovsky-a-demokraticky-zaroven-f0p-/p_zahranici.asp?c=A110829_182056_p_zahranici_wag ???

H. Lukešová 13.10.2011 16:56

Re: dva státy nepřineosu řešení

Antisemita jste tělem i duší, podle vašich příspěvků. Židé tam byli déle a odjaživa. O nějakém arabském nároku nemůže být vůbec řeči, neexistuje. PalArabové nevlastnili žádnou půdu, přivandrovali většinou v 19. století a půdy vůlastnili jen 3%. Konečně to z vás vylezlo, ta půda v Izraeli patří Židům, Arabové mají kam jít, do okolních arabských států, Židé mají jeden stát velikostí menší než Morava. Měl byste se stydět, stydět za váš hnusný antisemitismus.

J. Tejkl 13.10.2011 10:57

Re: dva státy nepřineosu řešení

ano opravdu to tak vypadá... Podle demografických ukazatelů, bude mít Izrael v r. 2050 okolo 25 000 000 židovské populace. Vzhledem k tomu, že natalita židovké populace posledních deset let trvale stoupá (3,1), přistěhovalectví dělá něco mezi 20 000 - 30 000 tisíci osob ročně, vyřeší se problém tzv. Palestinců jaksi sám od sebe... Palestinci mají sice ještě stále o něco vyšší porodnost (3,7), ale posledních deset let jejich  porodnost  sestupnou tendenci. Porodnost v Turecku je dnes 1,4, v Egyptě 1,6. V polovině století bude Izrael jedinou populační, hospodářskou, vojenskou a technologickou velmocí na BV....  

M. Jaroš 13.10.2011 21:59

Re: dva státy nepřineosu řešení

možná to tak vypadá přes Vaše růžové brýle, ale Izraelského statistického úřadu se přírůstky (natalita + přistěhovalci) dlouhodobě pohybují mezi 1.4 až 2.3... Vaše demografické ukazatele taky nepočítají populací Západního břehu, který bude muset Izrael (nedohodne-li se v blízké době na životaschopném Palestinském státě s Palestinskou samosprávou) anektovat. Nebude-li chtít kráčet cestou JAR (před 1994), což nyní tak trošku dělá, tak obyvatelstvu bude muset přiznat občanská práva... Pak konečně bude moci využít svého velmocenského postavení. Jinak to bude příjemce US hospodářské pomoci a vesměs bojkotovaná zemička, destabilizující celý region... BTW opravdu si myslíte, že normální pracující Izraelci a Američtí daňoví poplatníci budou financovat babyboom osadnických fanatiků a ortodoxních židů do 2050??? Tomu fakt věříte??