1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Atentát v Bagdádu

Nešlo zřejmě primárně o politickou iniciativu prezidenta Trumpa, spíše šlo o výraz chuti vojenské části ministerstva obrany a zahraničních věcí USA „si zaválčit“ a hrát aktivnější úlohu i ve vnitřní politice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 11.1.2020 16:17

To ať si v IVK vyřídí sami, jsou pod tím podepsáni všichni.

J. Kalíšek 11.1.2020 16:52

Podobnou pitomost jsem četl od šéfa obranné komise Trikolory, jméno si nepamatuju.

Autorům by měl někdo vysvětlit, že se zlem se musí bojovat. Trump to na rozdíl od Obamy dělá a já jsem mu za to vděčný.

A. Pakosta 12.1.2020 8:46

Souhlas! Já jsem na tom stejně - myslím, že tady pan profesor Klaus hodně přestřelil. Destabilizace regionu prý tam hrozí - kde vidí jakou stabilitu - od Chomejního puče v roce 1979 se to tam jen a jen mele!

J. Nevrkla 11.1.2020 15:21

Reálný rozbor situace. Vidím to stejně.

Pozitivem by nakonec mohlo být, že cizí vojáci Irák opustí. A měli by se stáhnout i z Afghánistánu. Třeba to bude pro Trumpa vítaná záminka udělat to, co sliboval.

P. Zinga 11.1.2020 13:42

Níže podepsaní pánové, nejenže vaše "měřítko morálky" je k blití, především je k blití vaše "dvojité měřítko". Nejste o nic lepší, než ti, nad jejichž smrtí se radujete.

Proč nezvednete pr*el a netáhnete do boje za své přesvědčení, máte-li vůbec nějaké, nějaké vlastní?!

V. Petr 11.1.2020 14:40

Naše morálka je jasná, oko za oko, zub za zub. Na sluníčkářské fantasmagorie nejsme zvědaví, to NIKDY v minulosti nefungovalo!

Je to též odpověď na současnou iránskou strategii omezené války, když na neomezenou se zatím necítí.

J. Kanioková 11.1.2020 16:11

R^R^R^

Ś. Svobodová 11.1.2020 13:17

Za celým útokem vidím vzkaz Trumpa Mahdímu, že nedovolí žádné bratříčkování s Iránem. Jinak takový veřejný útok při vítání iránského představitele iráckým nedává smysl.

D. Šimáček 11.1.2020 13:03

no bohužel tenhle atentát plně legitimizuje jakékoliv teroristické akce v probíhající asymetrické válce civilizace-islám a vzhledem k tomu že byl v jádru vlastně velmi mírný bude znamenat jen vyprovokování x různých odvetných akcí

V. Petr 11.1.2020 14:38

Je to přesně NAOPAK! Útok je vzkazem, že na SOUČANÉ teroristické útoky iránského režimu bude následovat odpověď typu oko za oko, zub za zub, ruku za ruku, nohu za nohu!

J. Kalíšek 11.1.2020 16:54

Írán tomu velmi dobře porozuměl. S lumpy se musí jednat z pozice síly, ničemu jinému nerozumí.

J. Vintr 11.1.2020 17:09

Jestli jste si toho ještě neráčil všimnout, tak islámský terorismus se o žádnou legitimitu nesnaží. Dokonce nepotřebuje ani žádný konkrétní cíl. Muslimové prostě vraždí jen tak, kohokoliv, kdekoliv.

P. Zhor 11.1.2020 17:27

Teď jde o to, zda útok nešlo udělat jinak a jinde - zda bylo opravdu nutné proti sobě postavit Irák.

Podle mne to povede k tomu, že více iráčanů bude vnímat naše (západní) síly jako okupanty. Vzhledem k tomu, kolik peněz na získání Iráku na svou stranu US administrativa vynaložila, to nevypadá jako nejlepší "deal".

J. Vintr 11.1.2020 21:51

Myslíte, že Iráčané ve většině milují Írán, se kterým před lety vedli válku, která stála statisíce životů jejich synů, manželů a otců a že budou truchlit za nějakého íránského generála, který v jejich zemi organizoval teror? Spíš bude pravdou pravý opak.

P. Zhor 11.1.2020 21:56

O žádné lásce k Íránu jsem nemluvil. Ovšem strýček Sam se zachoval jako koloniální mocnost, která se s nějakým domácím póvlem nebude bavit, což není zrovna nejlepší přístup.

Na jedné straně tvrdíme, že jsme Irák osvobodili od Husajna. Fajn. Pak s nima ale nesmíme moc zametat, jinak nebudeme vnímáni jako osvoboditelé, ale jako okupanti. Zvlášť když Sulejmaní neorganizoval teror proti nim, ale proti Izraeli, který nenávidí úplně stejně jako on... nebo víc.

Situace je ještě zkomplikovaná tím, že válka "sunnita Husajn vs. ší’ita Chomejní" pro irácké ší’ity nebyla jejich válka... a pro Kurdy taky ne.

J. Vintr 12.1.2020 0:25

A kdo s Iráčany zametá? Američani do nich už nacpali tolik peněz a projevili tolik dobré vůle, že by jakýkoliv jiný stát už dávno jen kvetl. Jenže to by nesměli tento stát obývat muslimští arabové.

P. Zhor 12.1.2020 8:24

Však píšu, že to USA stálo spoustu peněz.

Jenže situace je ošemetná. Přece jen tam vlezli násilím, část obyvatelstva byla pro, část proti... a ti, co byli pro, jsou jak na potvoru zrovna ší’iti. Navíc je to v podstatě středověká společnost, koukají na věc jinak. Víra, "urážka"... berou to jinak, než my.

Jde o to, co vlastně chceme. Koukejme na to pragmaticky.

P. Zhor 11.1.2020 22:03

V každém případě Irák požádal Pompea o stažení US vojáků. Američané odmítli. Dost nešťastná situace - buď se stáhnou a vyklidí pole ajjatolláhům, nebo zůstanou proti vůli místní vlády, což bude fakticky okupace.

Pokud noviny (NYT, CNN) nekecaly, tak to nemá dobré řešení.

R. Langer 11.1.2020 22:43

Ani bych se nedivil, kdyby kecaly. Nebylo by to nic nového.

P. Zhor 12.1.2020 8:29

Samozřejmě, možné to je. Ovšem že by až tak uvedli nepravdivá fakta ("požádali, odmítli"), není přece jen tak pravděpodobné, jako nějaké kroucení a lakování.

V. Klepetko 11.1.2020 23:20

Souhlasím s Vámi. A je zde ještě jeden hrozivý důsledek akce: sblížení (zatím naštěstí jen v náznacích) Íránu a Turecka...

P. Zhor 12.1.2020 8:32

I tady uvidíme... Je to takový propletenec, kde každý každého nesnáší a nedůvěřuje nikdo nikomu, že může nastat leccos.

P. Zhor 12.1.2020 8:35

Pokud nebudou Íránci podporovat Kurdy... na konfliktu asi nemají ani oni, ani Turci zájem.

Posun Turecka od NATO pryč je problém, to máte naprostou pravdu.

J. Dvořák 11.1.2020 12:55

Nedivím se, že článek není podepsaný. Takto vrhá špatné světlo na celou instituci. Navrhuji ke zvážení tuto obecnou radu: Pokud se v oblasti Předního Východu politicky a vojensky neorientujete, pak platí tato zkratka - Co je přínosné pro Izrael to je nepochybně přínosné i pro naši židovsko-křesťansko-ateistickou civilizaci. Neboť Izrael se svým přínosem současnému lidstvu je nenahraditelný.

K. Křivan 11.1.2020 15:49

Máte naprostou pravdu. Ti hlupáci si neuvědomují, že Islám je už 1400 let, od doby jeho vzniku nepřítel všeho, co není islam. Od svého vzniku od roku 634 zabíjí a niči vše co mu přijde do cesty, Jerusalemskou helenisticko-judaisticko-křestanskou komunitu, alexandrijskou knihovnu, Budhovy sochy, římské provincie kolem středozemního moře, .......

Islám je krvežíznivý nepřítel evropske křesťanské civilizace.

J. Zaorálek 11.1.2020 17:34

Také naprosto souhlasím.

M. Steiner 11.1.2020 12:49

Jaké fyzické osoby tento výplod ducha napsaly? Ať se neskrývají v anonymitě!

Očekávám nyní revizi závěrů zabití říšského protektora Heydricha. Kdy výsledky práce IVK si budeme moci přečíst?

J. Nevrkla 11.1.2020 15:25

Jak můžete tuto vraždu srovnávat s vraždou vůdce okupantu na svém území za války?

J. Zaorálek 11.1.2020 17:39

Není potřeba nechat věci zajít tak daleko.

F. Kusák 11.1.2020 12:13

Íránský režim je odporný a zavrženíhodný, který mezinárodní právo neuznává. IVK se zastává někoho, který organizoval a podporoval vraždy na celém blízkém východě a hlavně v Izraeli. Copak vládci v Íránu mnohokrát nezdůraznili, že by nejraději Izrael vymazali z mapy světa, tedy ten stát, který vznikl na základě mezinárodního práva - rozhodnutím OSN. Dál to nechci komentovat, v IVK se museli totálně zbláznit.