16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

BIG BEN: Za koho Macron mluví, a proč se s ním Čína baví?

Je docela zábavné sledovat, kolik komentátorů, včetně jinak poměrně inteligentních českých, Macrona chválí za jakousi evropanskou vizionářskou statečnost, s jakou si zaletěl do Číny vyprávět určitě pobaveným čínským vládcům, jak Francie osvobodí Evropu od amerického jha, a nedopustí, aby pomáhala bránit Tchajwan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 30.4.2023 6:31

Ano, nevíte toho hodně, to je vidět. :-P

V. Církva 29.4.2023 13:51

Myslíte, že na kolaboranty opravdu dojde? Pak jsou vaše obavy z Fialovy vlády oprávněné.

V. Čermák 29.4.2023 17:52

Kolaboranty bych nešermoval, za chvíli jím můžete být Vy sám...

D. Laurencikova 29.4.2023 19:25

Vy patrite mezi kolaboranty v tom pejorativnim slova smyslu.

J. Mk 29.4.2023 22:12

Fialova vláda nebo jiná nemá žádný vztah k ničemu.

Jediný pořádný škodič národa byl Babiš a jeho ministryně financí, všichni ostatní , sice sloužící stejnému pánu, jsou jen amatéři včetně Fialy.Většina národa nechápe, že ať volí koho volí, vždy volí ty, kteří nepracují pro ně.

Demokracie jako vláda lidu je infiltrována a ovládána mafií .Ti, kteří na to upozorňují jsou systematicky odstraňováni a znemožňováni, jako jsme to viděli u podvodu s covid,,vakcínou,,

J. Mk 29.4.2023 22:18

ČERNÝ,

Vy jste byl vyřízen ještě před Fialou!

R. Vacek 29.4.2023 10:35

Snad není moc důvodů, proč by EU měla bránit Taiwan. Před kým a v koho zájmu? Před Čínou? Vždyť v nastávajících volbách na Taiwanu zvítězí opozice, která s Čínou žádné problémy nemá. Nebo se tam vydáme bránit demokracii proto zvolené vládě?

Proč by měla být EU na Americe nezávislá? No třeba proto, že Amerika přestává být světovou velmocí číslo jedna. Nejen to, ona přestává být hlavně zemí, kterou je hodno následovat a sledovat s obdivem, jak to tam dobře vedou. Jak slábne, není schopna vazalský postoj EU ani kompenzovat nějakými výhodami. Proč pak být vazalem, když z toho nejsou výhody a ještě hrozí, že za Ameriku budeme muset umírat. Třeba na tom Taiwanu.

P. Diviš 29.4.2023 12:13

Není dobré, když si nějaká velmoc i "velmoc" myslí, že se může roztahovat a anektovat okolí. Ať už Rusko nebo Čína, vždycky je z toho průser. Takže zabránit tomu je přínosné.

I opozice na Tchajvanu má s PRC problémy, jen je chce řešit trochu jinak.

EU by měla být nezávislá ve vlastním zájmu, n̤e̤k̤ṳr̤v̤i̤t̤ si ekonomiku zeleným blázněním a s USA spolupracovat, protože je to spojenec v obraně proti ideově odlišným a agresivním režimům typu Rusko a Čína.

R. Vacek 29.4.2023 12:38

Možná jste zaregistroval, jak si Fiala pobrukoval spokojeně s vietnamskými komunisty. Tak před jakými ideově odlišnými režimy máme s USA stavět hráz?

J. Mk 29.4.2023 22:16

V současné době komunistické USA moc spojenec není.

Hrůza čeho jsem se dočkal.Země komunistické nesvobody.Američani jsou tak nažraní těmi hamburgry, že se nezmůžou na jakýkoliv odpor!!

I. Karásek 30.4.2023 17:22

Když vidíte, co sežerou na snídani, ani se nedivte. Jsou tlustí a přežraní.

J. Mk 29.4.2023 22:27

TO CO SI VELMOC MYSLÍ JE ZCEALA NEPODSTATNÉ .KDYŽ NĚCO VELMOC CHCE, TAK SI TO VEZME, BEZ OHLEDU NA TO CO SI O TOM NEVELMOC MYSLÍ NEBO DĚLÁ.OPIČÍ PUDY.AMERIKA MÁ VELKÉ PROBLÉMY ZPŮSOBENÉ PŘEŽRÁNÍM.NESCHOPNÁ POHYBU, JE ODSOUZENÁ BÝTI SEŽRÁNA MALÝMI RYBIČKAMI.

I. Karásek 29.4.2023 12:17

Dobrý názor, pane Vacku. Jestli příští prezident USA bude demokrat, zřejmě po korespodenčních volbách senilní Biden, nečeká Evropu nic dobré. On je jenom loutka, za nitky tahají jiní globalisti. Otrávené ovzduší levičástvím z USA už kontaminuji i Evropu. Čína si svoje ohlídá a čivava Tchajwan, nakonec nebude ani moc štěkat a přidá se spíš k etnicky a národnostně společné Číně. Nebo si myslíte, že Čínan z Tchajwanu bude mít raději Američana, nebo nic neříkajícího Evropana? Uvažujte!

A. Nový 29.4.2023 13:37

Komentář hodný súdruha "na saká nepúšťat".

J. Pokoutný 29.4.2023 16:49

Levičáctví z USA kontaminuje Evropu? Já spíš mám pocit, že obecně k -ismům již od 30. let inklinující Evropa (internacionální socialisté v SSSR, nacionální socani v Německu, ex-socan v Itálii, "komunisté" ve Francii, o Skandinávii nemluvě) infikovala USA. Začalo Frankfurtskou školou, pokračovalo "New Dealem" Franklina D. Roosevelta (vzor pro Green Deal dnešních demokratistů) a jede to dál. Ale ani dodnes nejsou USA (nezapomeňte že jde o skutečnou federaci) zdaleka tak liberalistické, jako státy EU a Skandinávie. Ani jedno z vítězství liberalistů nebylo nad 60%, což je v EU vcelku běžné.

J. Mk 29.4.2023 21:10

Opozice?Opravdu?pročínská?Takže oni chtějí dobrovolně se připojit k Číně a tak budou volit stranu, která je tam dovede.Tak to budou asi lži o tom ,že Tai wan se nechce připojit k ČÍNĚ.

J. Mk 29.4.2023 21:10

Opozice?Opravdu?pročínská?Takže oni chtějí dobrovolně se připojit k Číně a tak budou volit stranu, která je tam dovede.Tak to budou asi lži o tom ,že Tai wan se nechce připojit k ČÍNĚ.

J. Mk 29.4.2023 22:22

Jasně, budeme umírat na Taiwanu!A co vy Vacku?Budete MUSET umírat?

J. Ptáček 29.4.2023 9:48

I za minulého režimu jsem měl poměrně čilé služební i soukromé styky s Francií. Zpočátku jsem byl šokován antiamerikanizmem francouzských levičáků i pravičáků, než jsem pochopil. Je rozdíl o nich mluvit, když mám obě půlky stažené strachem jako v době opravdu krvavého vylodění v Normandii a naopak v době, když sedím s vychlazenou lahví něčeho dobrého nad plnou mísou.

P. Hák 29.4.2023 10:03

Makron není klasický levičák, on je takový amorfní.

Taky bych to nebral tak černobíle. To, že se někdo hned nežene do každé války, ještě neznamená, že trpí antiamerikanismem. Ovšem chápu, že z pohledu podporovatele 5K trpí antiamerikanismem i Trump a De Santis... a zbytek Američanů s nimi :-)

P. Diviš 29.4.2023 12:14

Ano. Okopávat USA kotníky je oblíbená francouzská činnost, která má dokazovat, že je Francie stále velmoc. Pustí je to jen nakrátko vždy, když jsou ohroženi Němci.

M. Baloun 29.4.2023 16:10

Nebo Vietnamci

P. Hák 29.4.2023 9:47

Kouzlo nechtěného? :-) Otázka v titulku je vpravdě věčná!

"Za koho oni mluví? Za pracující lid jistě ne, soudruzi!"

P. Hák 29.4.2023 9:38

"Průzkumy popularity počítají, že Marine Le Penová, nad níž v prezidenských volbách zvítězil o 17 procent, by ho dnes porazila o 10."

Teď nerozumím. To jako že až/jestli tam bude MLP, tak s radostí v srdci a na rtech s písničkou povede Francii do války proti Číně v zájmu USA?

IMHO Francie je Francie, k francouzským, resp. americkým zájmům se staví poněkud odlišně od fialové ČR, ať je tam presidentem kdokoli.

V. Církva 29.4.2023 13:53

Ano Francie se staví se k mezinárodním vztahům s tradičním appeasementem, ignorantstvím, i pýchou.

P. Hák 29.4.2023 18:25

Těžko říci, jak by se Francie postavila, kdyby byly USA nebo jiný členský stát NATO napadeny. Dosud se to nestalo. Jde spíše o to, zda mají povinnost zapojit se do války, která obranou člena NATO není.

M. Hoblík 29.4.2023 9:33

Kam se hrabe nějaký Macron proti našemu skvělému Fialovi?

V. Církva 29.4.2023 9:15

Jo jo, Si Ťin-pching se každé ráno po přečtení zpráv musí alespoň dvě hodiny smát. Po odjezdu Macrona se musel popadat za břicho, jako když přijede do cirkusu ten nejlepší Klaun. A po rozhovoru novinářů s Macronem musel dát příkaz armádě k pohotovosti k útoku.

Čína si právě za potlesku klaunů kupuje Evropu, ustrašenou z vlastního stínu a CO2, Rusko vystrašené z NATO. Afriku už vlastní, a USA si rozloží Bidet s Harris sami.

Zatím Češi slintají nad novými čínskými auty na našem trhu, o 20 procent levnějšími než Škodovka "kde nás tak šidí zlovolný Volkswagen"R^Rv

F. Kusák 29.4.2023 10:12

A vyděl jste Šanghajský autosalon, a jaké tanečky tam prováděli evropští výrobci aut? Nijak se jim nedivím, máte-li naplnit výrobu zakázkami, když je jinde trh přesycen. A bohatí Číňané stále slyší na zvučné názvy značek z Evropy. Zatím. Jen hloupí Češi udělali vše proto, aby z tohoto trhu rychle vystoupili. Plánovaná produkce aut ve Vietnamu (čtyřicet tisíc za rok) je směšná. A jak známo, v Asii se prodávají zejména asijská auta. Trhy jsou tvrdě chráněny před konkurencí, a to platí jak o Koreji tak o Japonsku, tedy nejen o Číně.

J. Dvořák 29.4.2023 8:28

Alternativou Trumpa nebo DeSantise je znovuzvození zmateného Senila. A to snad nechce nikdo. Oba prvně jmenovaní okamžitě ukončí válku na Ukrajině a začnou čile obchodovat s levnými ruskými surovinami. Trump prý chtěl dokonce vystoupit z NATO. Takže EU štěkající mopslíci by měli rychle hodit zpátečku. Bez ruských surovin a čínského zboží a dílů z nás bude další Kuba. PePa pojede za Putinem v pohodě, ale už se těším na Pekarevnu, Lipánka a Vyskoče u Pingponga, se zpáteční zastávkou v Moskvě 🤣