16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

BIG BEN: Za koho Macron mluví, a proč se s ním Čína baví?

Je docela zábavné sledovat, kolik komentátorů, včetně jinak poměrně inteligentních českých, Macrona chválí za jakousi evropanskou vizionářskou statečnost, s jakou si zaletěl do Číny vyprávět určitě pobaveným čínským vládcům, jak Francie osvobodí Evropu od amerického jha, a nedopustí, aby pomáhala bránit Tchajwan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novak 29.4.2023 15:35

Je-li Macron šašek - a to nejspíš je - tak co je paní von der L., bývalá likvidátorka Bundeswehru a nyní greendealová likvidátorka celé EU?

Macrona jsem od začátku považoval za umělotinu, vytaženou z klobouku a vycvičenou s jediným cílem - porazit Marinu LePen, když se levicové alternativy podařilo zdiskreditovat a hrozilo, že protí ní LePence není koho nasadit.

Ovšem Číňani velmi správně ohodnotili - a své hodnocení dokonale předvedli - oba politiky. Koneckonců, oni se jemným odstínům diplomacie učili už v době, kdy Paříž ještě byla jen zapadákov v bažinách pojmenovaný "Bažinaté místo" (Lutetia).

M. Valenta 29.4.2023 13:47

Dnes celkem souhlas. Macron, Biden, Trump, Orbán, Zeman (ne, že by tihle týpci dělali vše špatně), oni ale demokracii a s ní Západ nezachrání, oni ho pohřbí.

..

.

J. Dvořák 29.4.2023 13:57

Liberální demokracii opravdu ne. Ta už snad brzo skončí stejně jako kdysi lidová demokracie.

J. Dvořák 29.4.2023 13:57

Liberální demokracii opravdu ne. Ta už snad brzo skončí stejně jako kdysi lidová demokracie.

J. Mk 29.4.2023 21:48

Liberální demokracii ad absurdum tedy opravdu ne.

Demokracii ano dokud se nenade nějaká náhražka totality.ČÍM JE ZPŮSOBENO, ŽE TOLIK LIDÍ INKLINUJE K TOTALITNÍMU REŽIMU?

K. Machala 30.4.2023 1:39

Asi těmi dezinfo to bude zčásti. Z větší části pak selháním elit v demokraciích, které z ní stále úspěšněji dělají její karikaturu.

P. Hák 30.4.2023 7:59

Co přesně považujete za totalitní režim? asi tuším, ale aby nedošlo k omylu... Ono se to dá chápat různě a ti, co podle jedněch totalitní režim prosazují, z toho s oblibou obviňují ty druhé.

J. Jurax 30.4.2023 13:34

Soudobou liberální demokracií a jejími dopady a důsledky.

D. Laurencikova 29.4.2023 19:20

Orban pohrbi Zapad? Trump a Zeman pohrbi demokracii a Zapad? Jak to udelaji? To by me moc zajimalo.

P. Nemec 29.4.2023 13:15

mluví třeba za mne

K. Filip 29.4.2023 11:39

Tady chybí komentář nadšeneho stoupence Macrona a migranta v Štrasburku Mařaka. EU First!

I. Karásek 29.4.2023 12:20

No ten sice tady píše články o Rusy ukradeném Krymu, ale nedělá mu problém žít ve Francouzi ukradeném německém Alsasku. Je to takový popletený šašek s psychodelickou hudbou.

J. Jurax 29.4.2023 16:32

Ehm ... Wiki praví:

Po pádu Říma bylo Alsasko kolonizováno Alamany a v 5. stol. bylo součástí Franské říše, později Svaté říše římské. V průběhu třicetileté války vpadla do Alsaska francouzská vojska a Alsasko se stalo roku 1648 součástí Francie. Po prusko-francouzské válce (1870–1871) bylo téměř celé Lotrinsko a Alsasko s výjimkou Belfortu připojeno k Německé říši, v níž tvořilo součást říšské země Alsaska-Lotrinska. Po první světové válce se stalo podle Versaillské smlouvy znovu součástí Francie. V průběhu druhé světové války bylo roku 1940 obsazeno německým vojskem. Po roce 1945 bylo území vráceno Francii.

S tím ukradením bych byl opatrný.

V. Čermák 29.4.2023 17:48

No ano. Já jsem opatrný i s ukradením Krymu, UK ho dostala od Chruščova a také východních území, o které se nyní bojuje, UK je dostala od Lenina. Mimochodem, západ ještě UK dostala od Stalina a sever a většinu středu UK dostala od Ruských carů. Ano, Opatrně...

P. Diviš 29.4.2023 22:33

Pan (nebo soudruh) Karásek bude nejspíš takový jednodušší.

V. Kučer 30.4.2023 9:57

Bismarck byl proti německé anexi Alsaska-Lotrinska protože si správně myslel, že by to vyvolalo dlouhodobé nepřátelství mezi Francouzi vůči Německu.

J. Mk 29.4.2023 21:59

KARÁSKU!

Buď žijte ve dvacatém prvním století, kde hranice jsou již dané a nebudou se měnit na základě klání opičích pudů, a nebo vymyslete, které století je pro váš majetek lepší, aby to bylo vzato v potaz .Jinak byste mohl snadno přijít o majetek, který vaši ,,předci,,ve 12 století vlastnili?/asi nevlastnili když byli bezzemci/Krym Rusko obsadilo silou.A silou proběhlo tzv ,,referendum,,.Kdo hlasoval proti byl zastřelen!

R. Langer 30.4.2023 6:29

No prostě ukradené je to, co se zrovna hodí, ať to bylo kdykoliv. Tak se to přece dělá! ;-D

V. Novak 30.4.2023 14:06

Blábolíš, Mku.

Ani s nedivím, že se stydíš k těm hovadnostem psát svoje skutečné jméno, Mku.

M. Boháček 1.5.2023 7:19

Krym Rusko obsadilo silou. A odvtedy nepatrí Osmanom. :-)

J. Černý 29.4.2023 11:16

Nevím jak ve světě, ale my jsme Fialovou vládou spolehlivě vyřízení.

P. Čech 29.4.2023 11:40

Fialova vláda není příčinou stavu. Je důsledkem. Důsledkem špatné ústavy a neméně špatného volebního zákona, nemluvě o mnoha zákonech dalších. Systému, založeném na zásadách "chytré" horákyně, který nestanovuje nic jednoznačně a nezpochybnitelně. Ani nahá, ani oblečená. Ani pěšky, ani na voze. Ani demokracie, ani socialismus ani anarchie. Vždy něco mezi něčím, něco co ovšem nikdy nemůže efektivně fungovat. Rozhodně ne ve prospěch občanů.

P. Diviš 29.4.2023 12:09

Jací občané, taková ústava i volební zákon. :-P

P. Čech 29.4.2023 17:32

Vy, občane Diviši, jste měl možnost přímo hovořit do věci, když "bývalí" komunisté tvořili ústavu či volební zákon? Já tedy ne. Nikdo se me na nic neptal a představitelé politických stran si systém vytvořili a schválili podle svých představ. Rozhodně ne podle představ naprosté většiny občanů.

P. Diviš 29.4.2023 22:34

Jo tak vy jste většina.

No, "potěš koště"! :-P

R. Langer 30.4.2023 6:30

Ne, evidentně jste většina vy, soudruzi, A PROTO TO TAK VYPADÁ. ;-€

P. Čech 30.4.2023 7:56

Ano, oni jsou tou skutečnou většinou, čítající cca 10% z celku. Nejde o nic jiného než o politické prznění samotného pojmu "většina", který ve skutečnosti znamená nejméně 50%+1.

P. Diviš 29.4.2023 12:08

My nebo vy?

J. Novak 29.4.2023 19:38

Vsichni bychom se s lepsi vladou nez je fialkova meli lepe.

P. Diviš 29.4.2023 22:35

To jistě, jen nevím, kde by se (z místních zdrojů) vzala.