26.6.2024 | Svátek má Adriana


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mařák 11.5.2024 8:58

Nacismus byl národní socialismus, tedy propojení národovectví a socialismu a ekonomicky vzato forma třetí cesty mezi socialismem a kapitalismem. Nacisté byli mnohem více nalevo než dnešní sociální demokracie, jejich ekonomika byla centrálně řízená na základě pětiletých a pak dvouletých plánů jako u komunistů v SSSR a v pozdějším komunistickém bloku jako třeba u nás.

Co se týče fašismu, vycházím striktně z dobové originální, nebo znovu vydané literatury v anglických a francouzských překladech a píši o věcech, o kterých se u nás jinak vesměs nedočtete.

J. S. 11.5.2024 8:54

Přečtěte si Starý zákon.

M. Mařák 11.5.2024 8:51

Že nerozumíte tomu, co asi jako první v poplyšákové ČR již desítky let vysvětluji na základě studia dobové literatury, tedy podstatu ideologie a správy věcí veřejných fašismu a národního socialismu, není má chyba.

EU First!

Z. Lapil 11.5.2024 8:44

Zato Rusové národy jen vystěhovávali na Sibiř, Arabové do zahraničí a jihoameričtí Indiáni jim rovnou vyřezávali srdce a obětovali je bohům. Co s jinými národy dělal Čingischán nevím, ale on ten pojem možná ani neznal.

F. Navrátil 11.5.2024 8:39

Není třeba chodit do Belgie nebo Německa. Také u nás Rakušanova policie, Střížova prokurátorská smečka a Koudelkova státní bezpečnost sledují, nálepkují, vymýšlí bez důkazů aféry, ženou k soudu a vyhazují z práce občany, kteří se odváží veřejně projevit jiný názor než fialová vláda a s ní spojená prolhaná média.

R. Langer 11.5.2024 8:12

Ale prdlajs, definice jsou velice jednoduché a jednoznačné, ale levičáci se je neustále snaží lživě změnit, protože na ně pasují jako prdel na hrnec! ;-)

F. Pavelka 11.5.2024 8:09

Ano, v počtech zabitých ve jménu ideologií si němčouři s rusáky/sověty mohou podat ruce.

A ano, významný podíl Německa na instalaci komunismu v Rusku nelze popřít.

R. Langer 11.5.2024 8:09

Ano, a jste toho zářným příkladem! ;-D

R. Langer 11.5.2024 8:08

Bohužel JIM. ;-)

V. Machálková 11.5.2024 7:57

O fašismu je tolik teorií, že si můžete vybrat. Ale nacismus je přímočarý. Pro zmatené lidi radši jednoduše: Můj národ je nejlepší. Vybereme si národy, které zotročíme. Vybereme si národy, které vyvraždíme.

Nacismus vládl v Německu, na Ukrajině a v pobaltských státech.

Německo se dnes za něj stydí. Ukrajina a Pobaltí jej DNES oslavují.

K. Káš 11.5.2024 7:57

Snad bohudík ne?:-)

M. Mařák 11.5.2024 7:46

Ano, přesně tak to dnes je. Každý si myslí colkoli a šermuje čímkoli k dosažení dokonalého zmatení pojmů.

V. Církva 11.5.2024 7:38

"Katolická církev zakazuje svým farníkům AfD volit"? To je nějak0 divné. Když, tak nějaký německý Halík, který nedával přijímání Islám v ČR Ne. Ikdyž v Německu je možné vše.

U nás církev nikoho volit vyloženě nezakazuje. Možná nějaké doporučení rady biskupů ale tam se myslím nějak hlasuje. Nebo s poukazem na vážnou podporu hříchu. Třba volit potratistické strany je pak z církevního hlediska byly velkým hříchem proti Nezabiješ!

V Německu by tak mělo jít o Zelené, SPD ale vlastně většinu stran. U nás taky o většinu stran. Zrovna Okamurova SPD je v manželství a doufám i potratech celkem konzervativní.

Že by AfD vyzývala k zabíjení? Možná tam někdo z církve našel nenávist. I tak by měli začít od podstatného - třeba a ne povrchního. Pokud je katolická církev v tomto stavu, pak pán Bůh s námi.

M. Mařák 11.5.2024 7:38

A mimochodem národovectví, tedy nacionalismus, je jedna z kolektivistických ideologií a kolektivismus je opakem individualismu. S pravicí také nemá nic společného.

R. Langer 11.5.2024 7:34

No, já každý může myslet cokoliv... ;-D

R. Langer 11.5.2024 7:33

Ano, levičáci to takhle okecávají, aby se zamaskovali. Ale bohužel už se jim na to přišlo. :-P

M. Mařák 11.5.2024 7:24

Další jouda, o kterých píši výše. Neoliberalismus je pojem používající se pro ekonomy typu Hayek, Friedman, Mises a politiky typu Thatcher, Reagan a podobně.

O fašismu, jeho ideologii a systému správy věcí veřejných nevíte vůbec nic, jak tak pozoruji...

Ufff.

M. Mařák 11.5.2024 7:17

Pojmy jako nacismus, fašismus, liberalismus a podobně jsou již nějakou dobu jen bezobsažné nálepky, kterými šermují nevzdělanci z celého politického spektra. Všechno to začalo ale již dávno, když se začalo o levičácích jako Hitler a Mussolini (ten byl nakonec v období Italské sociální republiky takřka komouš) tvrdit, že jsou jakási ultrapravice a z klasického liberalismu se stala současná levice, Antifa nebojuje proti projevům fašismu u nás jako je tripartita a podobně.

Zmatení pojmů, n ́importe quoi...

R. Langer 11.5.2024 7:08

Kromě toho - kdo poslal Lenina zpátky do Ruska? Takže - kdo za to vlastně může? ;-)

R. Langer 11.5.2024 7:06

No, ale tam si ho ZVOLILI. U nás ne. ;-)

J. Novák 11.5.2024 6:57

Mýlíte se, Stálin byl ve vyvražďování a ničení lidských životů přece jenom o něco úspěšnější než Hitler.

J. Novák 11.5.2024 6:53

Ekoneoliberální fašismus v přímem přenosu.

R. Langer 11.5.2024 6:17

... hovnoty... ;-€

D. Laurencikova 11.5.2024 6:11

Já si ještě pamatují na báječné Německo, kdy se jawohl svobodně mluvilo a kvetla demokracie. Kdy se ještě v Bavorsku hrdě říkalo: "Mir stinken, die Linken"!

D. Laurencikova 11.5.2024 6:11

Já si ještě pamatují na báječné Německo, kdy se jawohl svobodně mluvilo a kvetla demokracie. Kdy se ještě v Bavorsku hrdě říkalo: "Mir stinken, die Linken"!

D. Laurencikova 11.5.2024 6:05

👍👍👍 Díky za tento článek, pane Kurasi. Perfektně sepsáno, není co dodat, chapeau! Snad jenom to, že tahle dnešní karikatura někdejšího Západu si ještě i dovolí chtít někomu vnucovat svoje "hodnoty".

R. Langer 11.5.2024 6:01

A vždycky po něm zůstalo nejvíce mrtvých. Ne po Sovětech z Ruska a Ukrajiny. ;-)

R. Langer 11.5.2024 5:59

R^ [>-]

E. Hlinovský 11.5.2024 3:10

V Bruselu a v Německu se chovají ti, co ovládají státní moc, velice podobně jako komunisté před rokem 89 u nás. Tedy nejsou to skutečné demokracie ale takové semitotality. Demokracie a právní státy jen formálně.

Německo se po válce nikdy nestalo plnohodnout demokracií. Němci si navzdory své šílené historii ani příliš nelámali hlavu, jak vytvořit živoucí, skutečnou demokracii. Demokracie bez svobodné diskuze neexistuje, ale v Německu se nikdy svobodně mluvit nesmělo, vždy jen v ze shora schválených poměrně úzkých mantinelech. Ve škole se dětem natlouklo do hlavy pár hesel jako " Nie wieder!" - "Už nikdy!" a tím byla výchova demokratů vyřízena.

V. Mokrý 11.5.2024 0:44

R^