27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

BĚLORUSKO: Tohle jde zdola…

I zdánlivě stabilní režimy doběhne nějaký zlomový moment (který obvykle nikdo nedokáže předem odhadnout) a začnou se hroutit jako domeček z karet. Jako u nás 17. listopadu 1989. Teď to vidíme v přímém přenosu v posledních dvou týdnech v Bělorusku. A ne, opravdu k tomu nejsou potřeba „neziskovky ze Západu“, a opravdu to není „naplánované jako všechny ´barevné´ revoluce“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Rajninec 29.8.2020 8:57

Aj tá najhoršia "naša" je lepšia ako ich bielorusko-ruská ! Veď oni od 1918 vedú Občianskú vojnu proti svojmu národu !

D. Rajninec 29.8.2020 8:54

V Nemecku je stále kancelár Hitler , pane Zinga ?

P. Milan 28.8.2020 21:35

Ano, jde o Rusko. Současné Rusko se totiž musí bát svobodného Běloruska co čert kříže. Aby si Rusové také nechtěli doma poklidit a nenechat se strašit "hrozbou" NATO.

M. Frank 28.8.2020 21:03

A co vaše rusácký pařáty, vy chudáku?

P. Zinga 28.8.2020 17:58

Pane Zrno: unavené obyvatelstvo dlouhým vládnutím Lukašenka.. A co Němci, ti ještě nejsou unaveni?

Takový paskvil jsem od inteligentanečekal. Hnutí ze zdola, spontánní...dostala přes 70% atd. Kde je těch 70% voličů? Proč nejsou vidět a demonstruje pouze desetina voličů?

Jednoduše: pářáty Západu nejdou přehlédnout. Chudáci Bělorusové, protože o ně nejde ani ve druhé či třetí řadě. Jde o Rusko, o nadvládu nad Euroasijským kontinentem. O to ale marně usilovala již Velká británie.

P. Milan 28.8.2020 17:44

Článek je, na rozdíl od vašeho výplodu, přesný.

P. Milan 28.8.2020 17:43

Odkud jdete vy?

J. Kanioková 28.8.2020 16:37

1*****

J. Kanioková 28.8.2020 15:11

Bolí paranoia ?

S. Ševeček 28.8.2020 15:06

tohle nejde zdola, tohle jde zleva.

J. John 28.8.2020 14:59

Asi sledujete jen mainstream, který o konfliktu nepíše. Turecko dělá prospekci ložisek plynu a ropy v řeckých vodách za podpory válečných lodí, neuznává mezinárodní právo a chystá se krást nerostné bohattství.

R. Doubravský 28.8.2020 12:24

Oprava 2: ... NATO, samozřejmě

R. Doubravský 28.8.2020 12:15

Oprava: .. 1600 let.

R. Doubravský 28.8.2020 12:13

Konflikt Řeků a Turků probíhá už cca 600 let, čas od času velmi krvavě. Nejde o nějakou aktuální "rozmíšku", kterou by EU mohla urovnávat.

M. Malinovský 28.8.2020 11:55

Nejsem, ale vidím vypálené a vyrabované domy, pouliční bitvy a střelbu v zemi, která by měla být vzorem demokracie.

J. Dvořák 28.8.2020 11:36

Článek je jednostranný. Obyvatelé Běloruska jistě hledí na západ (a jsou spjati s východem). Situace je však rozdmýchávána NNO (především ze zemí EU), které učí Bělorusy jak svrhnout režim prostřednictvím budování občanské společnosti (také zakládají NNO ovšem podporované ze zahraničí).- On se ministr Hamáček jen tak nechlubil, že vláda platí NNO, které působí "demokracii" v Bělorusku. Možná je lepší, že NNO způsobují chaos (rozvrat) v zahraničí a ne doma.

J. John 28.8.2020 11:15

Vždyť nato není schopno ani urovnat konflikt mezi svými členy: Řeckem a Tureckem.

J. David 28.8.2020 10:59

Demogracie? Dokud jazyk, prsty máme, ničeho se nelekáme. Dokud nám to neuříznou. A "vo to gou". Já zažil 1968, stejné vnitřní ořezávání, jako dnes v EU (poučení z krizového vývoje) poklekváním před zločinnými tmavými engeméty. Nuž, asi jsem rasistický staromilec, nepoklekávám, ale cídím ručnici, a petrachtuji kluznost patron 30.06 Sprg., abych mohl dobře repetýrovat na lovu zvěře černé (sus scrofa), tedy jako odlov zvěře "škodlivé" (posvěceno minesterskou vyhláškou). Má to ale vedlejší efekt (EU míní omezit "ammunation", ozbrojený lid je pro její záměry nebezpečný. Již za Protektorátu byla povolena jedna lovecká ručnice (hladký vývrt) a max. 50 schrot patronnen (brokových do 3,5 mm) majiteli honitby do 120 ha. A povinné odvody zvěřiny (bolševici to nějak převzali, povinné odvody do Interlovu). EU zase zaperlila, jak u blbejch na půdě, ocelové broky a ocelové střely s košilkou Cu. Jo, materiálová balistika, to blbům v EU ladí, hlavně laikům. Asi budu zas blba, ale ocelový brok při dopadu lépe zazvoní o "bobrovku" a udělá trhlinu. Nedeformuje se.

P. Milan 28.8.2020 10:41

A když už jste nadhodil to Bismarcka, tak ten měl zajisté, ve své době, nějaké ty imperiální choutky. Ovšem tehdejší Rusko také a ty mu, oklikou přes SSSR, který z nich vyplnil asi nejvíce, jak bylo i nám pocítiti, zůstaly až do současnosti.

P. Milan 28.8.2020 10:28

Nebylo, hlavně pro Putina. Pokud by něco nevyprovokoval, ukázalo by se, že NATO znamená klid na hranici.

P. Milan 28.8.2020 10:27

Akce Majdan byla na Ukrajině, protože Ukrajinci cítili potřebu vymezit se proti Rusku, s kterým mají historické tahanice a nevyřízené účty.

Bělorusové nic takového ve větším měřítku nemají, takže u nich by stačila demokratizace a ekonomické změny. Je otázka, nakolik se to s místními tradicemi může podařit, ale kdyby se to podařilo, bylo by to pro Putina nebezpečnější, než nějaký Majdan. Oni by si i Rusové mohli říci, že je třeba doma poklidit.

P. Milan 28.8.2020 10:21

Bububu .... :-P

P. Milan 28.8.2020 10:20

Rádi zřejmě nejsou. Ta americká nebo německá jsou zřetelně přitažlivější.

Otázka je jen, zda na území byvšího Ruska (SSSR) má nějaké větší procento obyvatel vůbec ponětí, co to je demokracie. Nejste také odtamtud?

J. Ganaur 28.8.2020 10:14

Ano, ale sledujte reakce místních bolševických blbů.A polovina z nich se chce tvářit jako "pravičáci".;-D

M. Malinovský 28.8.2020 9:57

A jakou to chtějí demokracii ? Jaká je dnes v USA, nebo v Německu ? Ať jsou rádi, že mají Lukašenka ))

V. Kučer 28.8.2020 9:50

EU ani NATO nemá o Bělorusko zájem a obráceně. Lukašenko byl původně populární politik až se z něho časem stal typický diktátor. Je zajímavé sledovat jak dlouho mu to vydrží.

J. John 28.8.2020 9:48

Nemyslím si, že si Bělorusové zaslouží tu ukrajinskou bídu a Lukašenka.

Měli by vzít do úvahy, že Rusko si bude snažit zachovat co možná největší nárazníkovou zonu. Nebylo by dobré, kdyby Nato bylo až na hranicích Ruska.

D. Polanský 28.8.2020 9:40

Dopadnout lépe znamená dostat se na kobylku Rusku. To byl hlavní cíl akce Majdan. Nebo "lépe" znamená něco jiného?

D. Polanský 28.8.2020 9:38

Čistě zdola to není, Západ tam pumpuje peníze, tak trochu v skrytu duše věří, že když to nešlo přes Ukrajinu (viz Otto von Bismarck), mohlo by to snad jít přes Bělorusko. Šance je to malá, ale jakás takás přece jenom je.

P. Milan 28.8.2020 9:35

K generální stávce je třeba nějaká organizace, která ji zařídí. Ta zatím chybí.