2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VK 20.2.2006 8:15

Pozdravy

Ahoj Vladiku,
hezky clanek. Docela nas navnadil na navstevu v AU. Jezdeni v CR je snad ovlivneno silocarami ceske kotliny. Kdyz sem prijede slusny Nemec, zacne za chvili divocit jak cesti aboriginees. Zdravim nejen tech nekolik malo Cechu dojizdejicich do AU za praci, ale i krajany (Pavla s rodinou).
Vasek a Jirina
Lobes 20.2.2006 4:20

V Sydney

Jsem v Sydney a zivim se jako driver a deliver na motorce. Za ten rok co tu jezdim videl jsem asi 2 auto nehody. Oproti tedy nasim zrucnostem v CR, mistni jsou mistri sveta v rizeni a ovladani auta. ALE, zasadne nesouhlasim s tim, ze se tady ridi k sobe chovaji uctive. To uz je asi v nasi ceske povaze odsuzovat nase vlastnosti a chovani na ukor jinych narodnosti, podcenovat se a ponizovat se pred jinymi - uz me to pije krev. NIC NENI CERNOBILE. Kazdopadne, bezne jsou tady automobilove honicky [dokonce i taxikaru], rvacky ridicu, hlasite az neurvale troubeni za kazdy sebemensi prohresek [kdyz se treba na sekundu zdrzis na zelene...], urazky [napr.kdyz parkujes] a hlasite nadavky... Ti co bydli v centru mesta si v patek a v sobotu vecer az do rana uzivaji - mladi ridici, ve veku 16 - 25 let  delaji s vytunenymi a ozvucenymi auty rezidentum peklo. Samozrjme na druhou stranu tu potkate ridice extremne privetive a trpelive. Davaji prednost i kdyz jsou na hlavni, umoznuji zarazeni, apod.
tj 20.2.2006 6:02

Re: V Sydney

Lobes, vubec se nedivim ze ti lide nadavaji, pro vas ridice jak na kolech a na motocyklech kteri jsou zamestanani  jako "deliver" nexistuji zadne zakony . Vy jste postrach nejen ostatnich ridicu, ale i chodcu nikoho nerespektujete a myslite si , ze silnice byli stvoreny jen pro vas. Ze jsou ve velkych mestech krome slusnych ridicu i hulvati to je asi celosvetovy problem, nekteri ridici si mysli, ze kdyz nekam prijedou o minutu dele ze o neco prijdou. Bohuzel rozhodl jsi se pro Sydney a tak se nediv.
possum 20.2.2006 14:50

Re: Re: V Sydney

No motorkari snad jeste, ale cykliste jsou az nebezpecni.
A co se tyce 'road rage', je dokazane, ze se stale zvysuje. A nejen proti couriers.
Lobes 21.2.2006 12:04

Re: Re: V Sydney

tj nebo jt, co te trapi? Mas asi dneska spatny den, neco se ti mozna nepovedlo, nekdo te nastval a ted si to vylevas tady na mne... Nemel jsem pocit, ze jsem si ve svem prispevku stezoval na nekoho nebo na neco. Jen jsem chtel zareagovat na clanek a na prispevky pod nim, kde se naznacuje ze v Australii je vsechno dokonale a v Cechach jsou vsichni magori. Nepsal jsem vubec o mne a je mne jedno co si myslis a jestli mi veris. Jen rikam, ze kdyz jedes nebo jdes po Sydneyskych ulicich vidis a neurvale chovani ridicu casteji nez jsem videl v Praze nebo v jinych mestech sveta... Jedna zajimavost, v Cechach je zakazano troubit pokud je to nevyhnutelne nutne v kritickych situacich a vetsina ridicu to dodrzuje - cerpam z mych 10 letych zkusenosti v Praze. Tady se troubi o stosest v beznem provozu jako hlavni komunikace mezi ridici...         
possum 20.2.2006 14:51

Re: V Sydney

>Davaji prednost i kdyz jsou na hlavni<
 
no, tak takovi blbecci tak akorat muzou zavinit nehodu!
Lobes 21.2.2006 12:06

Re: Re: V Sydney

ty ses tedy chytrolin, gratuluji, ten tvuj postreh je udivujici, co jeste nam povis?
possum 21.2.2006 12:51

Re: Re: Re: V Sydney

Nevim, co je na mem postrehu udivujiciho. Rozhodne tu jezdim o moc vic jak rok. Diky Bohu jsem mela jen jednu bouracku (ne z moji viny, ale mysli si co chces). Jinak za rok tu vidim rozhodne vic jak jen 2 bouracky.
A co se tyce tech 'dobraku', co davaji prednost i kdyz nemaji, jiste, takovi zavinuji nehody. Protoze nevis co chce ci co udela.
A dostat se do pruhu, treba kdyz (jako jeden z mala) pustis sanitku, je taky umeni. 
pleva 19.2.2006 21:29

policie v Au

Já bych ještě přidal, že policisté jsou velmi nesmlouvaví a při překročení rychlosti o 1km vás tu bez problémů zkasírují. To je nulová tolerance.
Pokud pojedete pouští kde je na silnicícj omezení 100-110/hod, nestane se Vám, že by Vás někdo předjel vyšší rychlostí. Pravidla se zde dodržují.
Zajímavé je, že zde jezdí prakticky jen americké kamióny, ale autobusy jsou naopak evropské výroby. Přes centrální Austrálii pak jezdí tzv. Autovlaky, které jsou dlouhé skoro 30m (truck a 3 návěsy)
Sam 20.2.2006 0:15

Re: policie v Au

Autovlaky (road trains) jsou dlouhé 50 metrů nikoli třicet.
possum 20.2.2006 14:45

Re: policie v Au

>To je nulová tolerance.<
Tak nevim, kde zijes, ale v NSW rozhodne nulova tolerance neni. 
Ja 19.2.2006 12:59

foto

Pro fandy, tady je par fotek z takoveho "country" zavodiste kousek za Melbourne (sprint na ctvrt mile). Vetsinou jsou zde k videni Holdeny a aust. Fordy, nove ale i ty starsi a stare, casto modifovane.
 
 
P.P. 19.2.2006 11:41

v čechách

Sjezdil jsem ledacos ale Austrálii neznám. Drze bych si dovolil příspěvek k tomu ježdění v Čechách. Zlepšuje se to. Standard už není oprýskaný favorit – jezdí jich ještě hodně ale už málo se jich vyskytuje na dálnicích a v Praze. Zrovna ve čtvrtek jsem si na dálnici Ostrava – Praha všimnul, že už se zde téměř nevyskytují favority ale i felicií je minimum. V Praze ještě felicií jezdí hodně, ale na dálnici už vyjíždí málokdy. Na vesnicích je ještě pořád oprýskaných favoritů hojnost, ale ty z okresek málokdy sjedou tak už tolik nepřekážejí. Lepší se to taky s Aviemi a stařičkými náklaďáky, které jezdí s větrem v zádech 50 km/hod a blbě se předjíždí. Je také méně frajírků, kteří se předvádí ve dvoulitru – dvoulitry už jsou slušný standard i mezi normálními lidmi – kupují je za pakatel ojeté právě od těch frajerských podnikatelů. Samozřejmě že se ještě najdou individua, která se předvádí v pětilitrovém bavoráku nebo mercedesu, ale těch už není tolik. Největší problém dnes vidím v krabicích na dálnici (dodávky typu Ford Transit). Většina řidičů jsou bezohledná hovada která jezdí stylem „plný knedlík“. Tyto dodávky jsou dnes už poměrně silné vozy takže jim to jezdí tak 150 km/hod. No a v této rychlosti se vám na přeplněné dálnici v levém pruhu pověsí půl metru za zadní nárazník a nechají vás řešit dilema – uhnout do pravého pruhu mezi mraky kamionů a intenzivně zbrzdit na 80 km/hod a bůhvíkdy se zas dostat do levého pruhu kde se sviští tech 150 – 170 (a je taky plný) nebo jet pořád těch 130 – 150 km/hod a riskovat, že vám nějaký idiot vyjede z pravého pruhu před čumák aniž by se namáhal podívat do zrcátka (občas se vyskytující dědkové to dělají běžně a řidiči kamionu taky - ti sice o vás ví ale je jim úplně jedno že se zabijete) a když to zabrzdíte tak krabice za vámi to do vás napere protože proti vašim 4 kotoučovým brzdám prostě n
P.P. 19.2.2006 11:42

Re: v čechách pokračování

proti vašim 4 kotoučovým brzdám prostě nemá naložená dodávka šanci. Třetí možností je prostě přišlápnout plyn a chtě nechtě jí ujet tou 170-tkou, což už je na naší dálnici dost nebezpečné protože to už nemusíte ubrzdit když vám nějaký pitomec to zalomí z pravého pruhu. Já fakt nevím jak jezdit u nás po dálnici bezpečně – pokud máte někdo dobrou radu tak ji dejte k lepšímu prosím.
Lerak 19.2.2006 16:40

Re: v čechách

Známý se právě vrátil z měsíční dovolené v Austrálii a NZ. Za celý pobyt tam (4,5tis. km) tam neviděl tolik nehod co na jedné cestě u nás do práce. A jsme u policie, kázně a korupcie Nas mnogo.
Petr Kozak 19.2.2006 7:39

motorcycles

 chtel bych podotknout ze se tu tez vyskytuji motorcycly...
SAM 18.2.2006 22:41

Nutnost

Josef, já zas projížděl před 40 lety Českem a to každý den neb jsem rozvážel po zemích českých a moravských kávu z Balíren Obchodu. A jistě se to nedá srovnávat s dneškem, jako se Austrálie před třiceti lety nedá srvnávat s tím, co tu je dnes. Prostě "pokrok" vládne světem. Za největší progres však nepovažuji velikost auta, výkon motoru ba ani cenu benzínu nebo nafty, ale úroveň a tolerantnost řidičů. Možná, že jsem zaujatej (určitě pod vlivem, vždyť tu již 38 let brázdím silnice) ale Australani májí k sobě na silnici celkově větší tolerantnost a úctu. Neurvalí nejsou ani náhodou! Neříkám to, abych je vyzdvihoval, ale že před 40 lety v Česku na silnicích panovala podobná slušnost. Co se stalo, zatímco jsem chyběl?
68 19.2.2006 0:27

Re: Nutnost

Snad že těch pět, šest Tatraplánů se tenkrát tak často nepotkávalo?
Josef 19.2.2006 15:58

Re: Re: Nutnost

Na tom, co rika 68 je hodne pravdy. Kdyz nekdo blbne, blazni,zmatkuje na osmiproude rovne dalnici, tak nikoho ani ohrozovat nemuze. Nekolik dalsich detailu mi utkvelo v pameti. Kdyz jsem tenkrat sel za mesto na autostop, tak se nekteri zavoznici bavili tim, ze se do mne trefovali plechovkami od piva. Jinde zas, kdyz jsem kracel po krajnici, zastavily mi kamiony aniz bych je stopnul. Dalsim prekvapenim bylo, ze jsem tenkrat v lete, po dva mesice nezahledl na obloze mracku. 
watson 18.2.2006 16:18

Klimatizace

Při čtení (mimochodem dobrého) příspěvku se mi vybavilo, jak mi kdysi kamarád ze Států psal, jak si vybíral auto. Pochopitelně podle výkonu motoru. Ne ale pro závodnické ambice, nýbrž proto, že naplno běžící klimatizace silně snižuje výkon. Austrálie asi na tom bude podobně jako jih USA.
G. P, podle v8hz,asek 19.2.2006 13:29

Re: Klimatizace

U jakehokoliv auta otevrene okno snizi vykon vice nez zapnuta klimatizace-chlazeni.
Uz rozjete auto pri rozumne rychlosti potrebuje zavisle na vaze, aerodynamice, rychlosti,  kolem 15-30Hp.
Zapnuta klimatizace potebuje kolem 1.5 - 2.5HP   
Lerak 19.2.2006 16:37

Re: Re: Klimatizace

No, přidej těch koníků-od 8 výše.
Mysch 19.2.2006 16:37

potebuje kolem 1.5 - 2.5HP

zrejme souhlasi pro auto velikosti prumerneho obyvaku.
co jsem videl venkovni klimatizace, udavj spotrebu kolem 1500W. u vyrobcu automobilu jsem se s timto udajem jeste nesetkal, a z vlastni zkusenosti nemohu rici, ze bych mel v lete vyssi spotrebu, nez v zime.
jonáš 19.2.2006 23:10

Re: potebuje kolem 1.5 - 2.5HP

No me to pri zapnuti na volnobehu dava na kompjutru asi o čtvrtlitr benzinu za hodinu vic, to je tak 1 kW mechanickyho vykonu. Treba ma autobus.
G. Pasek 19.2.2006 23:54

Re: Re: potebuje kolem 1.5 - 2.5HP

Jonasi, kolik je 1Kw (1000W )  Hp  kdyz 750W = 1Hp?
Pochopitelne auta s malou kabinou  budou mit mensi A/C nez auta s velkou kabinou pro 6.
Ach jo . . .
jonáš 20.2.2006 0:17

Re: Re: Re: potebuje kolem 1.5 - 2.5HP

Jako jestli umim násobit? Jo, umim. A na Watty je to krát 736, krát 75 to bylo kdysi na kilopomdmetryzasekundu co už neplatěj. Zemský zrychlení je ještě furt trochu míň než deset. Jenom jsem chtěl konkrétnim odkazem pomoct tomu chudákovi, co na to potřebuje osmispřeží.
Josef 18.2.2006 16:02

Australii jsem projizdel pred 30 lety.

Pokud si vzpominam, tak situace v motorismu tehdy tak ruzova nebyla. Bylo tenkrat po prvni ropne krizi. Australie tehda vlastni ropu nemela a benzin tam byl pekne drahy. Importovane automobily tam tehda staly temer 2x tolik co domaci Holdeny. Importovana elektronika take. Byl jsem prekvapen, jak drahe tam bylo pivo. Ve vycepu se pivo tocilo do sklenicek na vino (2dl). Nemohl jsem pochopit, jak mohou byt ve spotrebe 3. na svete. Stolni vino (plonk) byvalo lacinejsi nez pivo, ale nikdo o nej nestal. Je mozne, ze se od te doby ledacos zmenilo. Prispevky od krajanu z Australie se to tu jen hemzi, nemaji ale valnou informativni hodnotu. Proto dekujem. Piste vice a nejenom o autech! 
jt 19.2.2006 6:15

Re: Australii jsem projizdel pred 30 lety.

Pred 30 lety benzin zde stal galon pod 40 centu (4.5 litru) nezdalo se me to drahe i kdyz to porovnam k vydelkum. Australie mela a ma svoji ropu. Vetsina vozu byla zde pres 4 litry 6 ti valce. Dnes pri te cene pohonych hmot se to dosti zmenilo male vozy stoupaji na popularite i kdyz jeste stale dominuji vetsi vozy 4 litry obsach a vice se tu rozsirili 4x4 a tyto vozy nejsou vzdy pouzivany do terenu, ale hodne maminky davaji jim prednost kdyz vozi sve ratolesti, zrejme vetsi pocit bezpectnosti.
jt 18.2.2006 11:23

cim se jezdi v Australii

Falcon neni Modeo i kdyz Modeo zde rovnez jezdi, Flacon ma obsah 4 litru je vetsi nez Modeo, po Flaconu je Fairmont a Fairlain vsechny tyto vozy maji obsach 4 litry a rozdeluji se kvalitou vybaveni a i castecne zmeny karoserie. Holden (General Motors) obsah 3.8 litru.  Tyto vetsi vozy muzou byt na dvoji pohon benzin a plyn (ekonomicke).  Tyto vozy jak jiz autor napsal jsou tak zvane rodine auta a slouzi hlavne pro tahani vleku z lodi, caravan a  prevoz koni ve specialnich vlecich.
Medák 18.2.2006 23:13

Re: cim se jezdi v Australii

Kolik stojí v Austrálii benzín a kolik plyn? A ten plyn ,to je LPG (zkapalněnej propan -butan) nebo CNG (stlačenej zemní plyn)?
A kupuje se na litry nebo na galony?