Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

ANALÝZA: Pár poznámek k Ukrajině

Při sesazení Janukovyče nebyl dodržen předepsaný ústavní postup (čl. 111 ukrajinské ústavy, platný nepřetržitě od 28.6.1996, bez ohledu na všechny ústavní dodatky).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BR

8. 3. 2014 18:21
Díky za objektivní článek

Je v něm vše, co je potřeba pro objektivní orientaci v "zákopech" nové studené války!

0 0
možnosti
VV

7. 3. 2014 11:48
Nejdriv autor hodi blato

ve forme jak Amerika a Rusko muzou nekam vyslat vojsko, aniz vezme v potaz, co je to za zeme, jaky narod, jaka minulost za nimi stoji. Je uplne jasne, za koho byvaly poradce Klause kope. Dal nema vyznam se jeho nazory zabyvat.

0 0
možnosti
VB

6. 3. 2014 23:30
No, perfektní článek

někdy bychom si měli omýt hlavu studenou vodou. Vono je to poslední dobou tak nějak naopak než nám v tevizi vykládají. Tak to jsem už zažil.

0 0
možnosti
JK

6. 3. 2014 21:21
Henry A. Kissinger

Jak ukončit krizi Ukrajiny - http://jdem.cz/badfs4

0 0
možnosti
VB

6. 3. 2014 23:37
Re: Henry A. Kissinger

Jo, starý Henry to chápe. I když si myslím, že Putina podcenuje. On totiž západ zná nejvíc ze všech ruských představitelů. Naopak, žádný činitel na západě rusy nezná a nechápe.

0 0
možnosti
VV

6. 3. 2014 19:35
K článku:

Zdá se mi, že nebyly jen Sudety, nýbrž byl také anschlus v Rakousku.

A pak také - zabrání zbytku území Československa po odtržení Slovenského štátu a vytvoření protektorátu na zbytku území.

A to už nikým posvěceno Hitler neměl. Už se nebál, věděl, že nikdo nic neudělá.

A obávám se, že tak je to i nyní. Nikdo nic proti Rusku NEUDĚLÁ.

0 0
možnosti
PV

6. 3. 2014 21:54
Ale jsou tady také názory, že si soudruh Hitler myslel,

že když napadne Polsko, zase nikdo nic neudělá (říkal to např. generál Jodl).

ALE je tady i jiná paralela. O připojení Rakouska k Německu probíhalo v Rakousku referendum. Hitler se ale obával, že by nemuselo dopadnout v jeho prospěch a proto napadl Rakousko ještě dříve, než mohly být vyhlášeny jeho výsledky. Měl snad Putin také obavy, že by referendum v režii obyvatel Krymu nemuselo dopadnout v jeho prospěch???

Všichni říkají, že by v referendu Putin vyhrál, Krym by hlasoval pro připojení k Rusku, ale o Rakousku a Německu se soudilo r. 1938 totéž...

0 0
možnosti
MP

6. 3. 2014 17:07
Asi takhle:

ad 3. Bandera byl dokonalý produkt doby a prostředí, nacionalista ano, ale to je v prostředí okupovaném bolševíky pochopitelné. Vraždy a mučení tam měli na svědomí (pokud ho měli) všichni. Strana Svobody rozhodně není důvod, proč Putin vládu neuznává. Prostě se mu to nehodí.

První scénář se nejspíš odehraje ( s tím, že nakonec by se rozpadala západní Ukrajina, ne východní). Pokud ve státě není důvod k soudržnosti, nemůže to jinak dopadnout.

Ad druhý, na to už je pozdě. Janukovyč se nevrátí, prasklo toho na něj moc, jakmile jednou revoluce vypukne, nedá už se zkrotit k řešení spíše pragmatickému, než slušnému. Janukovyč to prostě prosral, hloupostí, úplatností ..... Té zdi nelze na Ukrajině zabránit, tu mají Rusové tradičně v hlavách. Kombinace mesiášství, paranoi, imperialismu. Putin to ví, tak na to hraje a v něm to konec konců je také jak v koze.

0 0
možnosti
JV

6. 3. 2014 17:21
Re: Asi takhle:

Osobně si myslím, že Putin má strach z toho, aby se "Majdan" nerozšířil do Ruska. Naštěstí pro něho (a i pro svět), pojali majdanisté svůj převrat nacionalisticky a tím ho fakticky omezili na Ukrajinu.

0 0
možnosti
MK

M. Kosejk

6. 3. 2014 15:41
dědictví komunistického vzdělání

Názor autora na Stepana Banderu je typickou ukázkou, co udělalo komunistické vzdělání s lidmi. Ano, to, co o něm píše pan Hasenkopf, je typkou ukázkou té genarace, která má bolševiky vymytý mozek komunistickou propagandou. Neříkám, že by Bandera byl čistě pozitivní osobnost - to ani náhodou, ale k tomu, jak ho vidí Hasenkopf, má Bandera daleko.

Ostatně - podobný osud v hodnocení dějin připravili bolševici i generálu Vlasovovi. Komouši totiž nemohli připustit, aby se hovořilo o tom, že někteří lidé považovali Stalina za stejného hajzla a vraha jako Hitlera - a tak z těchto lidí udělala bolševická propaganda nacisty a vrahy.

Jen je smutné, že někteří dospělí lidé pořád vycházejí z komunistické propagandy při hodnocení historie.

0 0
možnosti
MP

6. 3. 2014 16:43
Re: dědictví komunistického vzdělání

Našlo by se i více faktických chyb. Což je škoda.

On to Pavel zřejmě bere moc z právní stránky.

Bandera byl dokonalý produkt svého prostředí. Nic pěkného, ale v době a místě pochopitelný.

0 0
možnosti
JK

6. 3. 2014 15:24
Jako vždy výborné,

střízlivé, racionální, bez obezliček. Až na ten možný zánik Ukrajiny (neodmítám, i to je jedna z možností)velký souhlas.

Takové chladnokrevně předvídavě reálné varianty by si VŽDYCKY měli připouštět všichni ti, kteří mají tendence něco rozjíždět, něčemu "pomáhat", rozdmýchávat. Pak by nebyli šokováni důsledky a možná by byli na vše připravenější.

Vyvolávání přehnaných očekávání by mělo být po zásluze "odměňováno".

0 0
možnosti

6. 3. 2014 11:26
nejlepší analýza

Díky.

Toto je zatím nejlepší objektivní anlýza  současného stavu a  prognostika  do budoucna.

Většina  "analytiků" nedokáže být objektivní.  Neví. Buď  stále  bojují minulé války  nebo jsou zaplaceni.  Každopádně objektivní pohled  člověk těžko hledá.

0 0
možnosti
ŠH

6. 3. 2014 11:33
Re: nejlepší analýza

Ano, srovnejme s černobílými náhledy v době "majdanu".

0 0
možnosti
VV

6. 3. 2014 11:22
Výborný článek

Je dlužno poznamenat, zdůraznit, že rétorika EU je zcela zřetelně vedena nápovědou z USA, které ztrácí politickou prestiž ve světě. Politické neúspěchy v Egyptě, Afganistanu i Sýrii ji stále více ohrožují.

0 0
možnosti
JM

6. 3. 2014 14:09
Re: Výborný článek

Souhlasím s Vaším diskuzním příspěvkem. V podobném duchu vystupuji na Virtually. Jsem hodně smutný z toho, že spíše dávám za pravdu realistickým pohledům Ransdorfa a Konečné. Zahraniční politika amerického prezidenta je katastrofální. Jak dlouho trvalo, než se USA povedlo, že si Egypťané s Izraelci podali ruce? Nyní Egypt nakupuje zbraně od Rusů! Občas mi bleskne hlavou: Barack HUSSEIN Obama.../Není Obamova podpora Izraele vlažná, nepodporuje EU spíše Palestince? Není Rusko ohrožováno islamisty na Kavkaze? Na čí stranu se postaví tisíce krymských Tatarů?/

Jsou vždycky americké zájmy i ČR?

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz