3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

ÚVAHA: Facka, nebo pohlavek?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ptakopysk 23.5.2006 15:35

Re: ptakopysku, myslím, že platí:

no taky jsem čet' verzi, že to řekl starej Colt sám o sobě. Každopádně jsem chtěl jemně naznačit Sašovi, že až přijde jeho hodina, tak se nemusí fackovat ani psát anonymní dopisy (co všechno právníka nenapadne, že :o)). Ono cca 7,5g olova v balení Luger má mnohem větší přesvědčovací schopnost. :o)

Saša 23.5.2006 15:55

Nejsem přívržencem střelby.

Anonymní udání různých lidí dostávám na úřad už déle než čtvrt století. Proto je také upřímně nesnáším a mám radost, že nový správní řád přikazuje jejich odložení (§ 43 odst. 1 písm. a/ in fine). Lidé dokáží na sebe psát anonymně neuvěřitelné věci. (Kolikrát i neanonymně.)

Satisfakce má být uměřená. To v případě Macek v. Rath byla.

VladaPing 23.5.2006 11:30

Jediné, co Mackovi lze připsati k tíži je to, že pohlavek nebyl výchovný,

ale mstivý.

Rath, jako "enfant terrible" je, samozřejmě, nevychovatelný.

Na výchovu je již pozdě. Postupem doby převládnou špatné stránky natolik, že tohoto jedince bude nutno isolovat na uzavřeném (nejlépe připravovaném střeženém) psychiatrickém oddělení některé z fakultních nemocnic. Tam by mohl prospět při demonstracích jeho duševní poruchy medikům.

Malý Aston 23.5.2006 11:18

Já vždy hodnotím výsledek !

Nesouhlasím s násilím,nesouhlasím s pomlouváním,nesouhlasím ani s panem Mackem ani s panem Rathem ani jak to řešili.Hodnotím výsledek. Do konce života,když uvidím pana Ratha,vždy si vzpomentu,že dostal pohlavek. Cíle bylo dosaženo.Když bude znovu panem minstrem,vždy mu budu říkat fackovací panák.Když nebude ministrem a bude jen poslancem,tak to bude fackovací poslanec.A když bude jen lékařem,tak to má název "lékař pohlavek". Můžete ho hájit,můžete mu nadávat tu facku mu do konce jeho života nikdo neodpáře. Děkuji Mackovi i když s ním zásadně nesouhlasím.

Jirka 23.5.2006 14:44

Re: Já vždy hodnotím výsledek !

R^R^R^

Kateřina Dostálová 23.5.2006 14:46

Re: Re: Já vždy hodnotím výsledek !

Bože. to je úroveň

jfk 23.5.2006 11:13

facky

Můj komentář k fackovací události a všem těm úvahám kolem je stručný:

;-DMacek je bezostyšný plagiátor, vyžral Jandákovi volební program.Rv

terra 23.5.2006 12:24

Re: facky

To nemohl, doktor Macek nikam nekandiduje. A tak si dovolím trvat na tom, že si své účty vyřídil beze zbytku a počestným způsobem. K námitkám, že to měl udělat v soukromí: pánové, dovedete si představit, co by Dráth udělal z jednoho pohlavku, kdyby ho dostal BEZE SVĚDKŮ?!;-€ 

xjcx 23.5.2006 11:11

Mam pocit,

ze se zacinaji modri diskutujici pomalu blizit komunistum - citi, ze to nebylo zcela v poradku, ale presto budou snaset argumenty jakyze je je to pan Macek hrdina..

Vlali 23.5.2006 11:01

co se těch urážek týče

Dal jsem si tu práci (respektive čas) a prošel stránky páně fackujícího. Tam bylo urážek na různé lidi (nejen od socanů), že kdyby to měl každý řešit mackovou metodou stála by na pohlavek panu doktoru Mackovi řádně dlouhá fronta.

Saša 23.5.2006 10:27

Byla to výlučně chlapská záležitost, žádné politikum.

Jeden chlap urazil druhého chlapa a ještě víc jeho manželku. Kdekoli na ulici, v hospodě, na pracovišti, na schůzi filatelistů, na kongresu kynologů... by to bylo vyřešeno fackou. Jak jinak. Proč by se měla dělat politická causa z toho, že si to takto standardně vyřešil jeden chlap s druhým chlapem na zasedání stomatologické komory? To, že jeden z nich je ministrem, je nepodstatná náhoda. Macek přitom nemohl jednat jinak. Jestliže ministr o někom veřejně prohlásí, že si vzal svou manželku jen pro peníze, nelze to žádným jiným způsobem řešit. To se nedá řešit soudně - kdo má žalovat koho a za co a jak naformulovat petit? Prostě to nejde. Nejde to řešit ani přestupkově - přestupek urážky na cti to nepokryje. Je to odporná urážka a navíc hanebná pomluva, způsobilá rozbít manželství. Ministrovi, žádnému ministrovi, není vůbec nic do rodinných vztahů jiného člověka - žádného konkrétního člověka. Ministr je hodně slyšet a proto vždy musí mnohem víc 'držet hubu' a protože je hodně vidět, musí toho taky víc unést. Opačná situace - aby více unesli a více drželi hubu občané než ministři, je znakem totalitní diktatury. Protože ale totalitní diktaturu nemáme (zatím), je naprosto adekvátní reakcí zfackování vulgárního a frackovitého ministra. Že je to ministr, to je zcela nepodstatné. Především je to nevychovaný drzý fracek urážející druhé lidi - to je podstatnější než jeho dočasná politická funkce.

Každý muž je povinen hájit čest své ženy a v tomto případě jiná cesta vůbec nebyla. (A pan Macek to oznámil veřejně předem v tisku, že to udělá. Pak to oznámil ještě jednou těsně před činem. A udělal to. A překvapivé bylo jen to, že to Rahta překvapilo.) A každý, kdo tvrdí nevhodnost pohlavku, by měl předložit realisovatelné řešení, JAK JINAK měl pan Macek urážku sebe i své ženy a útok na podstatu svého manželství řešit. Tvrzení, že si vzal svou manželku pro peníze, je totiž vulgární útok i na paní Mackovou, ne jen na mravnost pana Macka.

Saša 23.5.2006 10:29

Pan Macek neměl k disposici jiné řešení.

Tvrzení, že si vzal svou manželku pro peníze, je totiž vulgární útok i na paní Mackovou, ne jen na mravnost pana Macka. Tím totiž pan Rath říká, že je ošklivá, hnusná, blbá a nebýt současně bohatá, nikdo by si ji nevzal. Rath tím prohlásil, že Mackova paní nemá žádné osobní hodnoty a její jedinou hodnotou je vlastnictví peněz. Také tím řekl, že si nedokázala najít skutečného manžela, ale jen gigola, který je s ní jen kvůli jejím penězům. Je to extrémně hrubá urážka té paní. Navíc také to může ohrozit rodinné vztahy manželů Mackových, neboť červík pochybností může začít hlodat v hlavě pošpiněné paní Mackové: co když Rath jen po krysovsku vyžvanil něco, co na nějakém lékařském večírku manžel skutečně pronesl? Myslím, že pan Macek skutečně nemohl reagovat jinak, než jak reagoval. Nevidím žádné jiné řešení. O možnosti řešení pořadem práva jsem přemýšlel hned, jak Rath svou urážku zveřejnil a Macek reagoval zveřejněním pohrůžky fackovací satisfakce při prvé příležitosti, která se mu naskytne. A nepřišel jsem na to, jak žalovat. Kdo bude žalobcem a jak bude formulován petit? Jen to zkuste: ono to totiž není možné, protože urážka byla formulována tak, že urážkou manželky útočil Rath na manžela, které takto zprostředkovaně také urážel a tím zase útočil na manželku. Tady skutečně bylo jediné řešení: facka. A je to navíc řešení lepší než pět let drahých soudů...

Pokud je někdo jiného názoru, nechť současně sdělí, jak bude reagovat on, až třeba místní starosta v místním plátku o něm prohlásí, že si svou manželku vzal jen proto, že měla byt nebo auto...

A podotýkám, že už dávno před tímto pohlavkem dal socdemák Wágner facku socdemákovi Grulichovi, ministrovi. A nedávno také jeden Zelený jinému Zelenému (a také za urážku manželky).

Saša 23.5.2006 10:30

Pozornost tomu pohlavku věnovaná je nadbytečná.

Mackův pohlavek drzému frackovi není ničím novým a ničím neobvyklým. A také není ničím tak významným, aby lidé měli kvůli tomu přestat sledovat zločiny a korupci socdemáckých šedých eminencí a vnitropolicejní střety kvůli odhalování a zabavování důkazů o propojenosti organisovaného zločinu se socdemáckými špičkami.

Jirka 23.5.2006 10:49

Re: Pozornost tomu pohlavku věnovaná je nadbytečná.

Vy už zase pastujete nesmysly po všech serverech?8-o8-o No to bude báječné až volby vyhraje ODS s lidovcema, to se tu budeme všichni mlátit?;-€

Jirka 23.5.2006 14:39

Re: Re: Pozornost tomu pohlavku věnovaná je nadbytečná.

Jirko, běž do prdele

O.K. 23.5.2006 10:42

Já jsem jiného názoru

A kdyby o mně třeba místní starosta v místním plátku prohlásil, že jsem si svého manžela vzala pro peníze, tak neudělám vůbec nic. Můj manžel totiž bude děsně krásný, inteligentní a sexy, že bude celé město vědět, že to bylo z lásky a že starosta akorát závidí.

ptakopysk 23.5.2006 11:22

Re: Já jsem jiného názoru

mimoto s manželovým Lamborghini budeš jezdit tak rychle, že si nikdo ani nevšimne, že má manžel na hlavě nasazenej pytlík od polohrubý mouky aby nestrašil děti... :o)))

Saša 23.5.2006 11:23

Jenomže Vy jste žena.

Že mnohé ženy si berou muže pro peníze, je věc známá, starobylá, stále očekávaná... Když se o ženě řekne, že si vzala někoho pro peníze, nebo o muži řekne, že má mladou a hezkou ženu pro své bohatství, neurazí to nikoho.

Když se to řekne opačně, je to urážka obou manželů.

gerontusinza 23.5.2006 11:58

No Sašo, dá to práci omlouvat neomluvitelné, co.Re: Jenomže Vy jste žena.

O.K. 23.5.2006 13:04

Sašo, Vám a Vaší rodině možná

přijde u žen normální, prodávat se za peníze. V naší rodině tomu říkáme prostituce, strýček Vláďa by možná řekl kurvení.

Což nic nemění na tom, že kdyby mě z toho nějaký starosta obvinil, tak se s ním nebudu záhlavcovat na sněmu zubařů.

ptakopysk moralista 23.5.2006 13:37

Omyl!

o prostituci jde v případě, když toto dotyčná provede více než třikrát za život. Jinak se tomu říká "dobře se vdala" :o)

Saša 23.5.2006 15:25

Ale vždyť Vy sama jste si tu nedávno libovala,

jak coby mladý žabec jste měla na výběr sice mezi pěti kluky, kteří ale za nic nestáli, zatímco teď si můžete vybírat mezi dvěma hotovými muži s pořádným postavením ... či tak nějak, neukládám si Vaše výroky. Ale mám v paměti, že to na mne udělalo dojem, že jste normální holka co jde po manželu s postavením (což je synonymum pro peníze již vydělávané a v budoucnu očekávané). Nebylo na tom nic pohoršlivého - u žen je to normální, každý to za normální považuje, nikdo se nad tím nepozastavuje. Kdyby mladý muž řekl, že si vybírá nevěstu podle jejího postavení, to by bylo haló... On to ale žádný neřekne, ani ten, kdo to tak skutečně dělá. Protože každý cítí nepatřičnost tohoto přístupu od muže.

Že se to feministkám nelíbí? Málo platné, chovají se také podle toho.

Opravdová - autentická feministka by si vybrala kluka budižkničemu, neschopného plašmušku, kterého by postavila ke dřezu a sama by zabezpečila materiální potřeby domácnosti.

Saša 23.5.2006 15:35

Ještě musím dodat,

že Vy byste se za urážku neměla s žádným mužem prát, ať je starosta nebo ne. Ochranu Vaší cti má na triku muž, ke kterému patříte - není-li manžel, pak táta nebo bratr či strýc... To je normální, tak to bylo vždy. Nejen v Itálii - u všech evropských národů.

Pro Vás je to zatím vzdálená teorie, ale vážně může nastat situace, kdy někdo výše postavený o Vašem budoucím manželu začne veřejně rozhlašovat, že si Vás vzal jen pro Vaše postavení, příjmy, vzdělání, ačkoli si mohl vybírat mezi mladšími, hezčími, pracovnitějšími a kdoví co ještě. Myslím, že mohu již dnes důvodně předpokládat, že to budete považovat za hrubou urážku. 

Jirka 23.5.2006 14:40

Re: Já jsem jiného názoru

Pokud jsi feministka, tak si asi krásného nenajdeš...

O.K. 23.5.2006 14:50

Já myslím,

že to klidně můžete nechat na mně, pane Jiří.

xjcx 23.5.2006 10:51

Re: Pan Macek neměl k disposici jiné řešení.

V dane situaci na danem miste  a v danem case to bylo prinejmensim nevhodne...

JJ 23.5.2006 12:53

Proc?

Kde jinde by mel Macek moznost?

xjcx 23.5.2006 13:31

Re: Proc?

Urcite to nemelo byt pred volbami a urcite to nemelo byt pred kamerami a plnym salem. IMHO

JJ 23.5.2006 15:53

Re: Re: Proc?

Pred kamerami - muselo, protoze pak stacil symbolicky policek. Urazka byla take verejna. Navic Macek mohl pred zakrokem prohlasit, ze jde o osobni vec a tak snizit pravdepodobnost stihani za utok na verejneho cinitele - ministr tam byl ve sve pracovni dobe a tedy jako verejny cinitel.

Pred volbami - na to Macek s prominutim sere. Sam nema zadne politicke cile, ODS by byla urcite nejradeji, kdyby nadlouho vycestoval do zahranici.

Pavla B. 23.5.2006 13:29

Re: Re: Pan Macek neměl k disposici jiné řešení.

Souhlas.

Sašo,a) Macek neměl pohlavkovat pozvaného hosta (ani kdyby si ho pozval domů nebo do hospody),b) Macek přijal úlohu moderátora a tím se měl zavázat ke slušnému, věcnému jednání jménem shromážděných lékařů,c) Macek neměl exhibovat před televizními kamerami,d) když uz podle Vašeho mínění musel Ratha fackovat, ne na veřejnosti.

IMHO však (specielně ne Macek) nemá patent na něčí převýchovu, trest. apod., jak již bylo řečeno. Rath mu možná skutečně závidí úspěchy u žen a peníze - verbálně ho Macek mohl ztrapnit daleko spolehlivěji.