19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

FEJETON: Perpetuum debile

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Padovčík 10.4.2007 11:27

NEJVYŠŠÍ VLÁDNÍ KRIMINALITA: Zpráva o masovém rozkradení českého národního majetku komunistickým KGB, GRU a jejich vládními a bankovními strukturami dnešní ČR nejčtenější na webu Petra Cibulky!!!

pp 10.4.2007 13:31

Re: NEJVYŠŠÍ VLÁDNÍ KRIMINALITA: Zpráva o masovém rozkradení českého národního majetku komunistickým KGB, GRU a jejich vládními a bankovními strukturami dnešní ČR nejčtenější na webu Petra Cibulky!!!

Fuj to jsem se lekl. Co to bylo?

R 10.4.2007 11:21

není to tak dávno

Není to tak dlouho, jen pár desítek let, kdy pěstování čehokoliv na vlastní půdě a chov na maso byl zdrojem až poloviny potravin rodiny. Ono taky v obchodech toho moc nebylo. A ještě o dalších pár desítek let dříve kupovali potraviny prakticky jen lidi z města. Na venkově lidi jedli to, co vypěstovali na své půdě. A kdo neměl půdu, střídavě měl hlad, střídavě pomáhal těm, co půdu měli za jídlo a střídavě makal ve fabrikách . Záhrádky a nucení k "otrocké" práci na nich je pozůstatek tady toho myšlení.

Dr.Sid 10.4.2007 10:45

Hm ..

Trocha tolerance by neskodila, kdyz uz si na jeji nedostatek pisatel stezuje. Taky vzpominam s nelibosti na sva otrocke mladi, ale kdyz to nekoho bavi, tak at si ho to bavi. Je to urcite lepsi nez televize nebo hospoda.

Kubeš 10.4.2007 10:39

Článek mi pobavil

a je na něm mnoho pravdivého. Myslím si ale, že je prospěšnější a hlavně zdravější zapotit se prací na zahrádce než třeba v posilovně.

Kresinka 10.4.2007 10:31

m, to naše

vnoučata neprotestují, jásají nad každou žižalou pro dědu rybáře, on je totiž uplácí

honzak 10.4.2007 10:19

velmi povedené a trefné!

Zavařit VŠECHNO co vyrostlo a jist VYKRÁJENÁ JABLKA (ta zdravá se musí schovat, aby stihla nahmít a mohla se vykrájet.....). Dneska mám také zahrádku a rostou tam pouze automatické rostliny (třešně, jabloně, višeň) a rybíz. Když nerodí tak nerodí, když rodí, tak to sklidím. I trávu občas poseču. Žádné záhony, žádné qětiny. Posekanou trávu a shrabané listí žerou brambory, které se urodí zhruba v poměru 1 : 10 a v opačném poměru je residuum listí a trávy po jejich sklizni. Časem vzniká cosi jako kompost, který nahážu stromům a perspektivním rybízům. Končím zvoláním UŽ NIKDY CUKETY!!!!

Yfča 10.4.2007 9:48

Dík za slzy smíchu po ránu

Ještě teď mi tečou slzy smíchu a zároveň bolí záda od včerejšího zahrádkaření. Vystihl jste to přesně a díky za vtipný článek.

ToC 10.4.2007 9:44

Mě nevadí

že si autor utahuje ze zahrádkářů. Vadí mi ten zlý a sarkastický podtext. 90% z nich jsou fajn lidi, kteří nikomu nic nenutí a hledí si svého a traví čas jak je to baví - tak jako my ostatní, když se jedeme projet na kole nebo si zahrát basket. Buďme tolerantnější pls.

Jimmy keen 10.4.2007 10:05

Re: Mě nevadí

Hrubě se mýlíte. 90% zahrádkářů nutí členy své rodiny dřít na rodinných plantážích bez ohledu, jestli je to baví či nebaví. To fungovalo za bolševika a funguje to dodnes. Nejde jen o děti v dětském či pubertálním věku, zvlášť zákeřní jsou důchodci, kteří citovým vydíráním (jednou to bude vaše, necháte nás tam udřít, už na nás kašlete, že s námi ani na zahrádku nejezdíte) dokonale manipulují dospělými a jejich dětmi. Nikdo z nich si neuvědomuje, že koníček je naprosto individuální a záleží na rozhodnutí jedince, jestli zahrádkaří, lepí modýlky či sbírá pivní tácky. To ovšem zahrádkář nechápe. je rozčilen, že jeho tak úžasný koníček nesdílí někdo další z rodiny, používá všech triků, aby přinutil zbylé členy otročit a má navíc pocit, že je něco jako ekolog. Takže pokud někdo není tolerantní, tak jsou to právě zahrádkáři. Ještě jsem neslyšel basketbalistu, který by na své dospělé děti křičel, že ho nechají trpět při basketu, když už je starý a nezvládá to.

Eva B. 10.4.2007 10:11

Re: Re: Mě nevadí

Ano. Zvláštní, já tam zlý podtext necítím. Jak znám autorovi články, vyzařuje z nich spíše laskavý nadhled.

Bavila jsem se královsky - začátkme týdne se to počítá dvakrát ;-)

rr 10.4.2007 10:24

Re: Re: Re: Mě nevadí

jo, kralovsky ... nevite nekdo jak vyhnat kafe z klavesnice ?? z monitoru uz nastesti steklo.

E¨va B. 10.4.2007 10:40

Re: Re: Re: Re: Mě nevadí

doporucuji pouzit jinou a tuhle nechat alespon dva dny vyschnout vzhuru nohama. jen doufam, ze bylo bez cukru  8-o ;-)

radanova 11.4.2007 16:27

Re: Re: Re: Mě nevadí

zrovna tak autorovi články znám a už dlouho jsem se tak nenasmála, jsem ze vsi takže zahradu jsme měli nadměrečnou a taky jsme raději dělali něco jiného než se o ní starali, s věkem přichází jiný pohled ale moc jsem se nasmála i těm komentářům a zlej Vaud určitě není

ono to cítění zla je asi o tom, že do zahrádkářů se naváží dost těch co  znají to nucení k pracem co netěší a jsou naučený se bránit, tak je takovej článek rozhořčí

on si autor dělá srandu ale určitě dobře ví že i ve vnucování práce otravné (pro něho a další nezahrádkáře) přináší dobré návyky:-D , hezkej den lidi

ToC 10.4.2007 12:43

Re: Re: Mě nevadí

Snad se až tak hrubě nemýlím. 90% lidí nutících kohokoliv k čemukoliv neberu, to sorry.

Pokud někdo nutí děcka proti jejich vůli makat na zahradě, tak je to špatně, ale jistě to není drtivá většina. Spousta lidí nutí děcka chodit do školy/hrát na housle/hrát hokej atd. Některé děcka to baví, jiné ne.

Pokud se dospělý člověk nechá zmanipulovat k nějaké činnosti, která ho nezajímá/je mu z duše protivná pak je to jeho chyba a má nadávat sám sobě. Jestli to přesto dělá, tak je to buď masochista nebo jsou ve hře jiné faktory (pomoc, protislužba a jiné osobní důvody).

olaf 10.4.2007 19:24

Re: Re: Mě nevadí

No ono vůbec rodiče jsou svině. Nakrmí děti, ošatí je, vychovávají je, učí se s nimi ... A k tomu všemu co ty děti musí vytrpět občas chtějí aby si uklidily, vynesly smetí, šly nakoupit, nechlastaly, neznásilňovaly. Och děti byly jsou a snad nebudou chudáci. Ještě si pamatuji jak mne před pár desítkami let rodiče zneužívali.

Pert 12.4.2007 15:50

Re: Re: Mě nevadí

Jestli on ten koníček není spíš to buzerování potomků!?

Ateista 10.4.2007 9:17

...zahrádkaření...

Beru to jako pohyb na čerstvém vzduchu, rajčata přinesu přímo k večeři a diskuse o ceně je mimo...

oxyeana 10.4.2007 9:00

ty možná nevíš, ale já vím

Přesně tohle si pamatuju. Od prarodičů. Koupili si obrovskou zahradu, kterou nemohli nikdy zvládnout a pak mě a moje sourozence nutili na ní pracovat. A to prosím i o prázdninách. Proti rostlinkám nic nemám a klidně bych se jí i věnovala. Ale co je moc, je příliš. Dobře, rybíz je určitě zdravější vypěstovaný na zahradě a taky to vyjde levněji, ALE PROČ HO MUSÍ BÝT 30 KILO?

P.S.: Doteď nevím, jak udělat cuketu tak, aby chutnala dobře (nebo přinejmenším poživatelně). Ne, ani smažená, ani vařená, ani zapékaná, ani obalovaná, ani zavařená, ani v buchtě ani nijak, je prostě hnusná. Hříčka přírody 8-o  

tyro 10.4.2007 9:30

Re: ty možná nevíš, ale já vím

 Cuketa je plodina budoucnosti! Je ji totiž možné vypěstovat příšerné množství, což dokázali již socialističtí zahrádkáři. Nahradí postupně všechny druhy potravin. Dostaneme tak potom v mekáči koupit bigburgry Vyrobené čistě z cuket a zapíjet se budou kolou z cuket. Z cuket se dá udělat úplně jakákoliv potravina - jen je tomu třeba uvěřit!;-D

ina 10.4.2007 9:59

Re: ty možná nevíš, ale já vím

přesně jako u nás, jenomže to ještě neskončilo, mí rodiče, 72 a 65 let, velezahrada.  Nestíhají, jezdim na "robotu", už teď má děda nasazených v kelímcích cca 130 rajčat a 120 paprik. nadávám, ale je mi to nanic. S úsměvem nasadí hromady, nestíhají, nestíhám. Celý život neznají nic jiného než dřinu. Můj nejšťastnější den bude - jak říkám svým rodičům 30 let, když budu podepisovat kupní smlouvu po zdědení zahrady - pokud se najde nějaký blázen, který ji koupí.

A cuketa? Ta je nejlepší dát slepicím, nebo já to vozím do města a rozdávám sousedkám. Je zajímavé, že tomu, kdo nemá zahrádku chutná.

ina

vita 10.4.2007 11:20

Re: Re: ty možná nevíš, ale já vím

Proč jste ausgerechnet proti cuketě? Vždyť to roste samo, nanejvýš zalít se musí nebo podložit prkýnkem aby neshnila. Plít se pod ní nemusí, plevel zadusí sama, žádná práce. To brambory, to je jiná.

A dlabanec se z ní dá udělat parádní...

karlos 10.4.2007 21:14

Re: Re: Re: ty možná nevíš, ale já vím

Houby!Nejlepší cuketa je vepřovej řízek!!

Eva B. 10.4.2007 10:07

Re: ty možná nevíš, ale já vím

já vím, jak ji NEdělat: http://www.literra.cz/moduly/autor/php/dilo.php?dilo_id=29053&autor_id=93 ;-)

vita 10.4.2007 11:16

Re: ty možná nevíš, ale já vím

No, mně chutná cuketa na všechny uvedené způsoby. Nejlíp pěkně naplněná řádně okořeněným mletým, politá vajíčkem, zapečená se sýrem - už mi sliny kapou do klábosnice. Brambor netřeba, ale taky jsou dobrý.

Nebo půlnapůl s bramborama na cmundu...

Pravda, nikdy jí nezbylo dost, abychom experimentovali s buchtou. A bohdá, že nezbyde - už aby se jich pár válelo pod listama, velikost tak přes půl metru, akorát na krochnutí! Mňam!!!

Cubi 10.4.2007 13:35

Re: Re: ty možná nevíš, ale já vím

Jó? Nejlepší cuketa se dělá zhruba takhle: Vypěstuje se velká cuketa, nakrájí se na kousky (cca 5x5x10 cm), nasype se do korýtka, potom se pašík použije na řízečky :-) Nejlepší cuketový řízky, co znám ;-D

sahara 10.4.2007 19:26

Re: Re: ty možná nevíš, ale já vím

To, co píšete o velikosti ámi sklízených cuket, je právě největší chyba. Cuketa je podmínečně poživatelno do velikosti cca 20cm délky, pak začně vytvářet semena a stává se celkem rychle tvrdou tykví s omezeným použitím. Já sám, ač mám na zahradě dost místa, cukety nepěstuji, dávám přednost lilkům. Jinak práce na zahrádce je hobby, nikoho nenutím, aby mi pomáhal, co stačím, to stačím a když se mi nechce sedneme se sousedem a dáme chlazené. Jsou to krásné chvíle. sedět večer na zahrádce a pozorovat na př. první lety roháčů, netopýry a jejich útoky na roháče aj.

sahara

P.S. Zeleninou se živím celý život profesionálně.

 

Cuketa 10.4.2007 21:25

Re: Re: Re: ty možná nevíš, ale já vím

Bratr zůstal na Vysočině, sestra v Praze, já jsem skončil v Bratislavě, když se sejdeme na Vysočině , vyměníme si vzájemně cukety a rozejdeme se. Na cukety nedám dopustit.

pozorovatel 10.4.2007 8:10

Já nevím

kde se v autorovi bere odvaha tvrdit, že každý zahrádkář má valečníky!

Lucifer 10.4.2007 11:26

Re: Já nevím

Dejte pokoj, ještě jsem nestačil utřít monitor a vylít kafe z klábosnice a vy takhle;-D