Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOSVĚTÁCI: Do Kopce Wytlač.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Farda 25.12.2023 21:27" V roce 1955 se navíc začala vyrábět už téměř sériově řada vozidel Škoda 440 zvaná lidově spartak. A dokonce se dotyčná vozidla začala prodávat lidem, tady zpočátku pouze zasloužilým občanům." Pokud se pane Vlku dobře pamatuji, bo Vy jste oproti mému ročníku 1950 větším pamětníkem, že se tomu prodeji Spartaků zasloužilým říkalo na ministerský poukaz ... A i trochu dodatečně Vám děkuji za pravidelný přísun příjemného čtení, a těšíc se na další, přeji Vám i nadále pro futuro, včetně potřebného zdraví, jen vše dobré! |
M. Krátký 24.12.2023 13:25Jo, to bejvaly časy, když jsme si mohli auta opravovat sami - a úspěšně naposled jsem to zažil u švagrovýho vozu - Škoda 1000 MB, kterému jsem prakticky na koleně udělal generálku motoru u nás v garáži na Vinohradech - i kliku jsme mu u nás v práci přebrousili a dali nové šály, písty i vložky válců. Potom jsem na své Škoda 120 LS už jen tak paběrkoval a pak Forman a po něm už 2x Škoda Octavia a na nich už jen dolejvám naftu a občas i olej do motoru a doplňuji ostřikovače - jinak už ani ťuk Krásné vykročení do nového roku všem |
K. Vengi 24.12.2023 7:06Tak nám dálnice ve sněhu stojí 4 - 6 hodin. Jak si s tím poradí ty "elektroengeméty"? Jeden Enyaq IV už v autosalonu v sousedství stojí skoro rok, není za 1,2 litříků zájem o hovadinu. |
P. Sura 23.12.2023 17:34starý Vlku ! Jak já VÁM rozumím !! Přeji též hezké Vánoce a vše dobré i po nich ..... |
V. Kolman 23.12.2023 14:31Před desetiletími mě osud zavál do kempu v Mnichově, kam jsem přijel se svým "ve své třídě svižným a temperamentním vozem" (jak psal výrobce :-). Německý motoristický nadšenec si se zájmem prohlížel to zajímavé autíčko a pak se zeptal, co je to za značku. "Hrdě" jsem odpověděl, že BMW. Teuton kategoricky zavrtěl hlavou, TOHLE NENÍ BMW Poklepal jsem ukazováčkem na DUROPLASTOVOU střechu se slovy: "bakelit motor werke". Dlouho se tomuto fóru smál (pak že Němci nemají smysl pro humor). A když jsem mu ukázal i motor, hodnotil to malé "bakelitové" prdítko jako docela zajímavou věc, kterou vidí poprvé v životě. S dojetím a slzou v oku vzpomínám na dobu, kterou jsem se svým Trábošem (pim-pi-dim-pákem) prožil. Kam všude mě (relativně) spolehlivě dovezl. To byly časy Stálo to sice za h***o, ale byl jsem krásen a mlád |
B. Bob 23.12.2023 14:18Přeji krásné vánoce pane Vlk. |
L. Písařík 23.12.2023 8:07Někdy najaře jsem se odhodlal vyměnit svíčky v manželčině Clio, autíčku zvaném Kocourek z roku 2004, má za tu dobu najeto asi 75 tis. km a moje žena má k němu zvláštní citový vztah a tak ho nelze ani prodat. Odvážně jsem nahlédl pod kapotu a podle kabelů nalezl svíčky, leč ouha - ty svíčky byly utopené 18 cm v hlavě motoru. Prohledal jsem svoje nářadí, našel tak dlouhý trubkový klíč, ale ten se nevešel do otvoru. Přijel otec od snachy, taky amatérský automechanik s celou otepí nastrčných klíčů, ale ani on neuspěl - nahlédli jsme tedy do příručky k autu a ta pravila - obraťte se na specializovaný servis Renault - i nezbylo než provést, tam vyměnili svíčky a taky tzv. cívku = vysokonapěťové trafo, která byla příčinou, že motor tarokoval. A tak jsem si potvrdil, že auta jsou konstruována tak, aby si člověk na něm nic nemohl opravit. Tož tak. |
B. Bob 23.12.2023 14:16Pane Písařík. Mám podobné zájmy a tedy i podobnou zkušenost. Mám Toyotu rav4 z roku 2000 kvůli které jsem si nářadí opatřil. Svíčky jsou na tom stejně jako u Vašeho milého auta. Přeji krásné vánoce a hodně let s budoucím veteránem |
B. Bob 23.12.2023 14:16Pane Písařík. Mám podobné zájmy a tedy i podobnou zkušenost. Mám Toyotu rav4 z roku 2000 kvůli které jsem si nářadí opatřil. Svíčky jsou na tom stejně jako u Vašeho milého auta. Přeji krásné vánoce a hodně let s budoucím veteránem |