26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

AUTA: Řidič jako profese

Onehdy jsem diskutoval o sdílené taxislužbě s taxikářem. Byl proti. Chápu, že se profesionál cítí ohrožený, když mu do řemesla vpadají poloprofesionálové, nebo dokonce by se mu tam měli usadit naprostí laici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 30.7.2022 11:21

100 let je historicky krátká doba ... :-)

R. Miklánek 29.7.2022 20:44

Tony Seba, specialista na technologické změny ve světě, který úspěšně předpověděl několik revolucí ve světovém průmyslu.

"Údržba elektroauta je tedy neuvěřitelně levnější (nemluvě o tom, že mnoho společností nabízí opravu elektromobilů zdarma). Elektromobil navíc vydrží až 500 000 mil (více než 804 tisíc km). Řidiči průměrně najezdí 10 tisíc mil ročně, takže elektromobil jim vydrží celých 50 let! Přitom už jsou ve výrobě elektromobily, které vydrží až milion mil! „V roce 2025 bude každé vozidlo – autobusy, traktory, náklaďáky i auta – elektrické,“ předvídá Seba."

V roce 2020 až 2021 budou vládou schválena autonomně řízená auta a v roce 2030 bude 95 % všech nacestovaných mil v autonomních elektromobilech,“ předpokládá Seba. Díky tomu bude potřeba méně aut, podle odhadu až o 80 % méně. Potřeba ropy dosáhne vrcholu v roce 2020 a poté půjde dolů, do roku 2030 o 30 %.

To jsou ti experti.............;-D;-D;-D

R. Miklánek 29.7.2022 20:30

Kolik procent tvoří autonomní metro? Kolik procent tvoří autonomní vlak? A to jsou řešení tak 100x jednodušší, než auto......Autonomní auto tu je 40let a stále umí jet po dálnici a v pěkném počasí, takže v roce 2123 možná....

V. Kopta 28.7.2022 8:15

ok boomer...

P. Manda 28.7.2022 8:01

Ne, vy jste dál odkaz na novinový článek kde se píše o jakémsi výzkumu. A nemyslím si, že je relevantní. Pan Neff jistě nemyslel USA. Mmch nebudu platit za přečtení článku v proflaklych novinách.

V. Kopta 28.7.2022 7:32

ten článek cituje statistiku, kdybyste si ho přečetl. Já jsem vám dal odkaz na tvrdá data, od vás jsme tu zatím slyšeli jen kecy. Pletete si dojmy a pojmy....

V. Kopta 28.7.2022 7:30

vztaženo na počet řidičů a počet ujetých kilometrů

P. Manda 28.7.2022 0:12

já chtěl statistiku vy dáte odkaz na novinový článek. Asi nejste moc do života připravený.

D. Uhlár 27.7.2022 18:49

Nesmysl, na kruháči není třeba agresivita, stačí vypustit zbytečné prodlevy a nerozhodnost. Jezdím opravdu hodně, tuzemsky i zahraničně a agresivitu na kruháči jsem nikdy nepotřeboval.

D. Uhlár 27.7.2022 18:46

Mantra, že ženy jsou lepší řidičky než muži, je velmi, velmi pochybná. V současnosti to nikdo neví, a důvody, které uvádí popletený Besip, jsou minimálně diskutabilní, ne-li přímo vadné.

Z. Lapil 27.7.2022 18:00

No vida.

Podobné věci už nějaký docela dlouhý čas umějí letadla. Mám k tomu dvě historky, jednu veselou, jednu smutnou.

1/ Pilot přistál tak lehce, že si kontrolní robot nevšiml, že už je na zemi, a odmítl brzdit. Letadlo skončilo v polích bez vážných následků.

2/ Letadlo umí tu věc, že když ho ve stoupání "postavíte na ocas", velmi rychle získá výšku, ale ztratí rychlost, takže se zase dost ošklivě propadne. Kromě akrobacie při leteckých dnech to může to být užitečné při nějaké překážce typu "bacha, Kavkaz". Problém nastane, když se kontrolní robot rozhodne, že by se cestujícím mohlo udělat šoufl, manévr zamítne a raději to do té hory narve. Tehdy to skončilo katastrofou.

Ale co si budeme namlouvat - my technici dokážeme vymyslet zařízení s jakoukoliv NENULOVOU pravděpodobností poruchy/havárie/katastrofy.

Ś. Svobodová 27.7.2022 16:47

Němci pustí do provozu autonomní (stále ještě dohlížené člověkem) taxíky už letos.

Ś. Svobodová 27.7.2022 16:41

Já se těším, nemám obavy. Jen jsem zvědavá, kdo pro ty samořiditelná auta vymyslí algoritmus "agresivity" do českého prostředí. Bez něj se z kruháče nedostanu.;-D

J. Jurax 27.7.2022 16:09

Jistě.

Není NAPROSTO žádný důvod stanovovat nějaká speciální pravidla pro to, když se rozhodnete někomu prořezat stromy v zahradě. Ale když to budete dělat v celém okrese a za úplatu, tak to bude vadit berňáku, konkurenci, co v tom podniká a platí daně; a budete se možná divit, co extra pravidel pro to bude platit - třeba jen kolem bezpečnosti práce.

J. Jurax 27.7.2022 15:59

Budoucností dopravy je nulový přenos. Vymysleli jej před cca 60 lety bratři Strugačtí; znám je rovněž z filmu Moucha.

J. Jurax 27.7.2022 15:55

Absolutně nebo vztaženo ku počtu řidičů, nebo lépe ujetých osobokilometrů řidiči toho kterého z těch cca pěti tuctů pohlaví?

J. Jurax 27.7.2022 15:51

No jo, nezoufejte, taky Vás to čeká

J. Jurax 27.7.2022 15:45

Nikoliv. Oni vymyslí, kdo za to tu odpovědnost ponese a bude-li to dostatečně pitomé, zákonodárci to ruče odsouhlasí.

M. Pivoda 27.7.2022 15:45

Maminko šofér jde k nám

https://hudbamidi.cz/index.php?AKCE=DETAIL&ID=33363234350600

M. Pivoda 27.7.2022 15:40

Zatím jsme v tzv. hybridní fázi (tj. přechodovém stadiu od staré technologie k nové technologii). Zde je příklad z Číny.

... Robotaxi driver is an occupation that only exists in our time, the result of an evolving technology that’s advanced enough to get rid of a driver—most of the time, in controlled environments— but not good enough to convince authorities that they can do away with human intervention altogether.

Liu is one of the hundreds of safety operators employed by Baidu, “driving” five days a week in Shougang Park. But despite having only worked for the company for 19 months, he already has to think about his next career move, as his job will likely be eliminated within a few years.

Výhled: K plné výměně technologie umělé inteligence (AI) za původního člověka-řidiče dojde až tehdy, pokud ta nová nová technologie (AI) bude 2krát až třikrát lepší, než ta stará technologie (= člověk). Teprve pak úřady udělí povolení.

K. Filip 27.7.2022 15:17

Aston už se věkem blíží k řidičské konečne.

K. Filip 27.7.2022 15:13

Ničemu,co nemá živého řidiče nevěřím.

V. Kopta 27.7.2022 14:08

u aut a dodávek je to dokonce dvojnásobně smrtelných nehod v neprospěch mužů....je mi líto že jsem vám zkazil vaše představy...

V. Kopta 27.7.2022 14:05

nemáte pravdu, a platí to o autech, dodávkách autobusech , náklaďácích a motorkách. Například:

https://www.nytimes.com/2020/04/27/well/live/car-accidents-deaths-men-women.html

R. Langer 27.7.2022 14:02

To jsem uvedl dole.

R. Langer 27.7.2022 14:01

Ano, ostatní evidentně mluví o něčem jiném, to máte pravdu. ;-D

R. Langer 27.7.2022 14:00

Nevymyslí. Pokud za to někdo nebude ochoten převzít zodpovědnost, mohou přemýšlet donekonečna. ;-)

R. Langer 27.7.2022 13:58

Ujišťuji vás, že v hustém provozu zmateně zastavená věc není nejlepší způsob řešení problému. U vlaku je to trochu něco jiného. ;-)

J. Jurax 27.7.2022 12:38

Možná. Ale s nízkoemisními koňmi.

J. Jurax 27.7.2022 12:36

Proč?