Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 534
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T. Kočí 14.11.2019 11:25Potřeboval bych konzultovat s Vámi p. Čechu jeden problém, nemam na Vás kontakt. Zkusím to tedy tady, odpověď může být uvedena i zde. Sleduji celkem pravidelně vyšetřování leteckých katastrof. Včera jsem viděl případ havarie Airbusu A 300-600 v Japonsku, myslím v roce 1994.Druhý pilot zapnul omylem páčku "oblet".(OPAKOVANÝ OKRUH). Letadlo má v tomto modu přidat plyn a stoupat. To taky udělalo.Avšak stoupalo a stoupalo,ani 2.pilot ani kapitán nebyli sto potlačit proti "fly by wire", údajně má airbus takový software, že počítač má přednost a nelze ho vyřadit tlakem na knipl, jak se snažil kapitán. (ten byl školen na trenažeru v Malaisii pro Boeing 747,kde to jde).China airlines v té době trenažer neměla.( Toto udělal jeden kluk v Rusku s aibusem, kde ho táta nechal řídit a asi šel laškovat s stewardkama) -zatlačil na knipl a zabil všechny. Zpátky k aibusu-ten stoupal až do přetažení a prakticky naplacato spadl. Tento stav počítač u airbusu nezvládne? Myslím přetažení do pádu. A co Boeing max, (uzeměné stroje)kde je situace prakticky opačná.Letoun brání přetažení, až napikuje do země.Nerozumím tomu. Děkuji za odpověď, pokud ji znáte. |