2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

ZDRAVOTNICTVÍ: Zrůda není sprosté slovo, ale tragédie

Píchnutím do vosího hnízda bylo uveřejnění článku JUDr. Miroslava Mitlöhnera „K právním a etickým problémům spojeným s narozením těžce malformovaného jedince“ v internetovém „Časopise zdravotnického práva a bioetiky“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sova 24.6.2014 9:01

Re: media

Křesťany v tomto případě počítáte mezi levičácké "humanisty"?

R. Langer 24.6.2014 12:53

Re: media

Já nejenom v tomto případě... ;-)

E. Sevrát 24.6.2014 15:01

Re: media

Dobrý,ale já speciálně katolickou církev nepovažuji ani za levičáckou, ale už vůbec ne humanistickou.

P. Švejnoch 24.6.2014 8:37

Re: media

Tak, tak - tenhle článek vůbec nemusel vzniknout, kdyby si všichni zaníceně diskutující o "nacistovi" Mitlöhnerovi dokázali jeho stať nejdříve přečíst.

Ale to by stálo moc úsilí, vždyť je to čtyři a půl strany textu... Lepší je převzít instantní názor nějakého mediálního joudy.

J. Babička 24.6.2014 6:30

poznamka

Vzpominate si na ten pripad, kdy se dite narodilo bez imunity a zemrelo by. Jenze misto aby ho nechali zemrit, Tak ho zavreli do takoveho aquaria a v tom vezni musel zit, dokud nezacal jiz byt tak dospely, aby si uvedomil vlastni existenci a ze bude muset umrit, vylecit ho neni mozne.No a tak v te sklene kleci cekal na smrt. zemrel kdyz mu bylo 18. Tomu se rika humanita, ale me se to zda jako sadismus.

J. Vavrochová 24.6.2014 6:23

Konečně něco rozumného.

P. Boublíková 24.6.2014 6:20

Konečně slovo odborníka

a navíc člověka s vlastní zkušeností.

Snad si to různí hysteričtí raplové přečtou. Krása a Marksová by tento článek měli dostat na mail, ale možná by ho stejně nepochopili.

P. Sulc 24.6.2014 5:10

Velice pekny , vysvetlujici clanek.

Ale cekejte ze bigoti vam to pekne vytmavi.

J. Němec 24.6.2014 4:42

Držte se reklamy, pane Uzle

Nevím, kde se bere výraz: "církevní právo"? To má být nějaký argument pro křesťany? To, že měla katolická církev vliv ve středověku rozhodovat o lecčems, neznamená že to má něco společného s křesťanským pohledem. Z pohledu křesťana je prostě nepřípustné jít na potrat, nebo zabít dítě po porodu. Jen proto, že mám moc plod, či dítě usmrtit, nedává mi to právo to udělat. Jde čistě o princip. Pokud dítě má umřít, pak umře.

Pane Uzle, vraťte se ke svým reklamním aktivitám. Propagujte hormonální antikoncepci, či očkování proti rakovině děložního čípku (která hrozí pouze sexuálně velmi (ale velmi (diplomaticky řečeno)) aktivním děvčatům, tak jí doporučují lékaři už od 13 let), ale nevyjadřujte se ke věcem, kterým nerozumíte. A to ani okrajově, jak jste to právě udělal ve věci křesťanského pohledu na problematiku.

V. Oslej 24.6.2014 5:12

Re: Držte se reklamy, pane Uzle

Karcinom děložního čípku má nejčastější výskyt mezi 35-40 rokem a následuje 60-65 rok. Rizikovými faktory pak nejsou jen promiskuita, ale např i genetická predispozice, nebo vícečetné těhotenství. Možná začněte tím, že se budete držet vlastní rady :)

J. Němec 24.6.2014 10:45

Re: Držte se reklamy, pane Uzle

Myslím, že jen potvrzujete, co jsem psal. Očkovat děvčata v 13 letech nemá cenu. Tedy ... pokud nejsou právě, jak sám píšete, promiskuitní. Pak tam ta zvýšená možnost je.

J. Mrázek 24.6.2014 6:14

Z pohledu křesťana schvalujete zánik

Pokud budete "křesťansky" opečovávat vše, co přijde na svět, tak Vámi řízená degenerace lidstva po několika generacích přinese zasloužený plod vyhynutí lidské rasy prostřednictvím zhroucení sociálních sítí, přetížených péčí o život neschopné, zatímco života schopní budou ve jménu soucitu vymírat, až dojde ke kolapsu materiálního zajištění péče o ta vaše "boží stvoření, která také mají právo na život(živoření a trápení spíš)". A pak se dočkáte Vašeho "posledního soudu", po zásluze, protože nic jiného si tato neuvažující bigotní společnost nezasluhuje. Děkuji, nechci, klidně si  to relizujte ve své komunitě, ale neotravujte s tím " jiné", byť mnohdy nedokonalé lidstvo ...

J. Babička 24.6.2014 6:21

Re: Z pohledu křesťana schvalujete zánik

V tomto cirkev jasne rika, ze neni nutno neprirozenymi a umelymi prostredky udrzovat nekoho na zivu. Ve skutecnost jsou to spise pravnici, kterych se lekari boji, ze by je zalovali, kdyby nechali nekoho umrit prirozenym zpusobem.

J. Němec 24.6.2014 10:48

Re: Z pohledu křesťana schvalujete zánik

Hoďte mi verš z Písma, kde se o tom píše.

J. Babička 24.6.2014 17:26

Re: Z pohledu křesťana schvalujete zánik

Me staci nazor dnesni cirkve a ten se mi zda rozumny i kdyz ja bych ho jeste rochu rozsiril. To ze vy s tim mate problemy to je vase vec.

J. Sova 24.6.2014 7:15

Zabít dítě po porodu

Pokud uznáváte biblického Boha, neměl byste mít se zabitím i většího dítěte žádné problémy.

Deut 21,18 Má-li někdo syna nepoddajného a vzpurného, který neposlouchá otce ani matku, a když ho kárají, neposlechne je, ať ho jeho otec i matka uchopí a vyvedou ke starším jeho města, k bráně jeho místa, a řeknou starším jeho města: „Tento náš syn je nepoddajný a vzpurný, neposlouchá nás, je to modlářský žrout a pijan.“ A tak ho všichni muži jeho města uházejí kamením a zemře. Tak odstraníš zlo ze svého středu. Ať to slyší celý Izrael a bojí se.

J. Sova 24.6.2014 8:59

Re: Zabít dítě po porodu

Ještě jsem neviděl křesťana, který by odsuzoval dětské oběti v Bibli nebo děsivý příběh Abrahama a jeho syna Izáka.

J. Němec 24.6.2014 10:52

Re: Zabít dítě po porodu

Kde v Bibli byly na příkaz Boha obětovány děti? Jestli myslíte situaci, kdy Bůh zkoušel Abrahama, tak to jednak nenechal Abrahama dokončit a navíc má celá situace ještě jiný rozměr. Abraham zároveň byl připraven učinit tu oběť a zároveň věděl, že k tomu nedojde. Přečtěte si dotyčnou pasáž Písma.

A jen tak bokem, Bůh nakonec byl jediný, kdo obětoval svého syna. A to už je delší příběh ...

J. Sova 24.6.2014 11:04

Re: Zabít dítě po porodu

Ale ten syn, Izák, nevěděl, že k tomu nedojde. Umíte si představit hrůzu toho dítěte? A nevěděl to ani Abraham.

Navíc, pokud je Bůh vševědoucí a zná budoucnost, byla ta zkouška zcela nesmyslná.

Bůh nekázal obětovat děti?:

Ex 22,29 Z hojnosti obilí, a tekutých věcí svých neobmeškáš prvotin obětovati. Prvorozeného z synů svých mně dáš. Stejně tak učiníš s volem svým a s dobytkem svým: Sedm dní bude s matkou svou, dne pak osmého mně je dáš.

Ez 20,25 A tak jsem jim dal nedobrá nařízení a řády, skrze něž nebudou mít život; poskvrnil jsem je jejich vlastními dary, když prováděli ohněm vše, co otvírá lůno, abych je naplnil úděsem a oni poznali, že já jsem Hospodin.

J. Sova 24.6.2014 11:16

Re: Zabít dítě po porodu

A jaký má vztah Bůh k postiženým, to snad víte.

Lev 21,17 „Mluv k Áronovi: Když se v pokoleních tvého potomstva vyskytne muž, který by měl nějakou vadu, nepřiblíží se, aby přinášel chléb svého Boha. Nepřiblíží se žádný muž s vadou: nikdo slepý nebo kulhavý nebo se znetvořenou tváří nebo s některým údem příliš dlouhým, nebo kdo by měl zlomenou nohu nebo zlomenou ruku, nebo hrbatý nebo zakrnělý nebo se skvrnou na oku nebo postižený svrabem nebo lišejem nebo s rozdrcenými varlaty.

Nikdo z potomstva kněze Árona, kdo by měl nějakou vadu, se nepřiblíží, aby přinášel ohnivé oběti Hospodinovy. Má vadu, nepřiblíží se, aby přinášel chléb svého Boha. Chléb svého Boha z velesvatých i svatých darů smí jíst. Ale nesmí přistupovat k oponě a nepřiblíží se k oltáři, neboť má vadu, aby neznesvětil prostory mé svatyně. Já jsem Hospodin, já je posvěcuji.“

Deut 23,2 Do Hospodinova shromáždění nevstoupí, kdo má rozdrcená varlata nebo uříznutý pyj.

J. Němec 24.6.2014 10:53

Re: Zabít dítě po porodu

Tady nešlo ani o dítě. Opět ... jako pan Uzel ... zjistěte si podrobnosti.

R. Gramblička 24.6.2014 7:33

Re: Držte se reklamy, pane Uzle

V článku se právěže vyjádřoval k věci, které rozhodně rozumí, na rozdíl od vás.

PS: víte kdo je zdaleka největší potratář?: no předse ten váš Bůh (jestli vůbec existuje). Kdo jiný může mít na svědomí všechny ty spontánní potraty?

J. Němec 24.6.2014 10:46

Re: Držte se reklamy, pane Uzle

Alkohol, drogy, úraz, zdravotní komplikace matky, vady právě toho plodu, které vylučují další vývoj ... Já ty lidi osobně neznám, tak Vám konkrétně nepovím.

P. Papež 24.6.2014 8:56

Re: Držte se reklamy, pane Uzle

Máte pravdu v tom, že by se se nikdo neměl vyjadřovat k věcem, kterým nerozumí a to ani okrajově. To platí i na vás. Hloupost s děložním čípkem je toho jasným dokladem.

Ś. Svobodová 24.6.2014 9:59

Ne pohledem křesťana, ale katolíka, si dovolujete přikazovat

ženám, že musí donosit zrůdu, ale pohledem Vaším. Pokud Vám VAŠE náboženství  takto velí, tak na potrat nechoďtě. Je to Vaše věc a poroďte si tředas chobotničku.

Ostatní lidi nechte, ať se rozhodují podle svého přesvědčení.

J. Němec 24.6.2014 10:55

Re: Ne pohledem křesťana, ale katolíka, si dovolujete přikazovat

Já někomu něco nutím? A jen poprosím o jednu věc. Nenazývejte mě katolíkem. Já Vás také nenazývám prostitutkou.

Z. Bartoňová 24.6.2014 11:34

Re: Držte se reklamy, pane Uzle

Jak jste přišel na to, že rakovina děložního čípku cituji " která hrozí POUZE sexuálně velmi, ale velmi (diplomaticky řečeno) aktivním děvčatům" ? Rakovinu děložního čípku skoro ve všech případech způsobuje papilomavirus - HPV.  Proto se očkování doporučuje třináctiletým dívkám, u nichž se předpokládá, že ještě nezačaly se sexuálním životem, protože se HPV pohlavním stykem přenáší. To neznamená, že očkováním jsou dívky vybízeny k promiskuitě.

Hypotetická otázka - Kdyby se našlo očkování proti rakovině varlat, dal nebo nedal byste svého hypotetického dospívajícího syna proti rakovině varlat očkovat?

Z. Jaromír 24.6.2014 4:16

Kdyby

ten pan profesor nestrkal svůj starý a zastaralý článek, který prý v roce 1983 nespravedlivě zapadl, do současného vědeckého časopisu, nikdo by ho z univesity nevyhazoval a žádné stupidní diskuse by se nemusely konat.

J. Babička 24.6.2014 6:31

Re: Kdyby

Jenze ony jsou prave potreba, vecne se to neda zametat pod koberec.

R. Gramblička 24.6.2014 7:38

Re: Kdyby

ten článek je pořád aktuální. Tabu je nutné bořit a diskutovat o nich. Jedině tak se můžeme v našem lidství posunout dál