6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 15.7.2008 10:17

Re: Re: Re: Emise

správně! Verfluchte bohmische schweinerei musíme v čele s pavlovcem zcela vymýtit! kuchtová to za pár euro zařídí....

Stoura 15.7.2008 10:12

Re: Jsem pro

To palivo se stejně nedá na trvalé  úložiště uložit dřív, než za 50 let. Po vyjmutí z reaktoru se ještě moc hřeje a roztavilo by obaly, v nichž by bylo uzavřeno. A po té době bude levnější jej recyklovat než zakopat.

Stredocech 15.7.2008 10:12

Máte naprostou pravdu - celá koncepce ukládání vyhořelých palivových

článků je výmysl zelených a jmenovitě také US presidenta Cartera, který rovněž spustil s velkým humbukem program podpory OZE. Carter přitom ŹAKÁZAL komerční přepracování vyhořelého paliva v USA.

Celý ten program prakticky zkrachoval, protože se Američanům nechtělo dotovat tyto zdroje pořád, přijatelné byly pro ně jen dotace na "rozjezd." Zajímavé je, že Dánové převzali americké větrníky v té době vyvinuté, evropské byly o poznání horší.

M. Zima 15.7.2008 10:11

To

"na rozdíl od JE" není správně, když uvážíte ten argument s teplárenským využitím. Bylo by to možná udržitelné, kdyby se topilo elektřinou, ale takové nápady se už nejímají ani fanatiků typu Janoucha.

Ještě k té hranici měřitelnosti: Před mnoha lety jsem byl v JE ve Švýcarsku, kde právě řešili problém vinařů, kteří si ztěžovali, že jim pára z JE zastiňuje tolik slunce, že jim to snižovalo úrodu.

A ještě na okraj, k paradoxům: K oteplování, byla včera představena studie, podle které je situace mnohem horší, než si uvědomujeme, je to ale brzděno znečištěním atmosféry. Měli výsledky měření vypařování a kondensace tryskovými motory. To paradoxní je, že i taková slepá patrona, jako CEP-Mach může mít s idiotskými návrhy na spálení všeho hořlavého positivní účinky.

loiz 15.7.2008 10:11

Re: Re: Pane Metelka,

navic zvysena oblacnost zvysi albedo a odrazi vice slunecni energie ve viditelnem spektru zpet do vesmiru...

Stredocech 15.7.2008 10:05

Článek je naprosto logický - pokud emise CO2 vadí, přejděme na jádro

A i pokud CO2 nevadí, je jaderná "elektřina" každopádně levnější, než elektřina získaná spalováním fosilních paliv, o povinných odběrech elektřiny z OZE nemluvě.

Ještě ilustrativnější je porovnání Francie a Itálie, které mají zhruba stejně obyvatel a Itálie je navíc jižnější, nemusí se tam tolik topit.

Jaderná Francie má vyšší spotřebu elektřiny na hlavu než Itálie, elektřina je tam jedna z nejlevnějších v Evropě, elektřinu vyváží.

Nejaderná Itálie má jednu z nejvyšších cen elektřiny v Evropě (konkurovat jí může jen "alternativní" Dánsko), elektřinu dováží.

Itálie emituje přitom na hlavu a samozřejmě i celkově VÍCE CO2 než Francie.

Corsini 15.7.2008 10:04

Re: Jsem pro

Mluví se při plánování nových uhelných elektráren o úložišti jaderných odpadů? Moc ne, že? Viděl jste někdy alespoň z povzdálí takovou skládku popela z uhelné elektrárny?

loiz 15.7.2008 10:03

Re: Jsem pro

Nepotrebujeme. Soucasne skladovani v arealu elektraren nikoho nikdy nezabilo, a behem desitek let stejne musime prejit na uzavreny palivovy cyklus, ktery soucasne pouze 3% vyhorele palivo spali 100%,

loiz 15.7.2008 10:01

Re: Pane Metelka,

JE maji ucinnost jako prakticky kazde termalni zarizeni (motor v aute 10-20%, norlami uhelka nebo jaderka 30--35%, CC zemni plyn 40-60%) , ovsem jelikoz stepeni uranu nezpusobuje zadne emise, je temer jedno, jakou termalni ucinnost ma turbina. Prakticky uranove palivo nenio zadarmo, a emise z celeho cyklu jsou nenulove, ale na urovni "OZE":  http://www.externe.info/nattable.jpg

To se tyka soucasne generace. Vysokoteplotni rekatory mohou vyuzit produkovanou energii primo jako teplo pro prumys (taveni, vyroba syntetickych paliv ) bez termodynamickych ztrat behem pravodu na elektrinu, a odpadni teplo je pouzitelne na desalinaci morske vody..

Corsini 15.7.2008 10:01

Re: Re: Re: Re: Re: zírám!

Minimálně by to bylo užitečné na ukázku těm, kteří nás chtějí minimálně o to jedno století vrátit zpět.

honzak 15.7.2008 10:00

Re: Pane Metelka,

zimo, ty jsi stejný pako jako prokopnutý buben! Jdi se léčit.

Zvyšování relativní vlhkosti v okolí parních elektráren je známé minimálně 50 let a je zcela pochopitelné. Jen šílenci si myslí, že páru zkapalní jiným, ekologickým způsobem. Ale kecama to nejde a nic jiného ekotrotlové neumí.

Ještě připomenu, že JE zvyšuje obsah kyslíku v říčce Desná v Jeseníkách. Ta voda projde 2x turbínami  Dlouhých strání a podíl elektřiny z JE na této činnosti je nepopíratelný:-D

Corsini 15.7.2008 9:59

Re: Pane Metelka,

Laskavý čtenáři, při kterém způsobu výroby elektřiny nedochází k produkci tepla? A nejenom výroby - také přenosu a spotřebě? Alespoň jeden příklad. A taky by i další čtenáře potěšil příklad výroby elektřiny s výbornou účiností. Taky alespoň jeden.

Stoura 15.7.2008 9:57

Re: Pane Metelka,

To jsou správné připomínky. Zkuste ale definovat vzdálenost, na níž JE ovlivňuje klima, můžeme to porovnat se skleníkovým působením emisí, uvolněných z klasické elektrárny o stejném výkonu na stejnou plochu za dobu životnosti.

Co se týče účinnosti - připočítal jste energetickou náročnost palivového cyklu? U uhlí to zhoršuje účinnost asi o 20-30% (elektřina se spotřebuje na manipulaci s uhlím, skrývkou, ale trochu i vápencm a popílkem).

Co se týče tepla, máte pravdu v tom, že za teplovod z Temelína do Budějovic by to chtělo lobovat.

Petr Kiebel 15.7.2008 9:55

Jsem pro

Osobně jsem pro budování jaderné energetiky. jen mi vrtá hlavou, že se začíná mluvit o dostavbě Temelína a o úložišti jaderných odpadů nikdo ani nehlesne. To ho nepotřebujem? Nebo je to pro politiky tak nepopulární? Nebo se čeká na technologii termojaderné fúze?

honzak 15.7.2008 9:55

Re: Re: Re: Re: zírám!

však jsem taky Vaši práci nekritizoval. Bude-li diskuze o změnách klimatu vedena v technické rovině, tak bude mít určitě přínos. Bude-li "moderována" soudruhy z brusele, tak v nejhorším případě rozpoutá horkou válku.

Na politicích (a jim sloužících vědcích) mi nejvíc vadí jedna věc - dělají ze mě napříč politickým spektrem většího blbce než jsem. A to nejen v klimatologii....

L.Metelka 15.7.2008 9:54

Re: Pane Metelka,

O účinnosti JE a o využití tepla se budete muset pobavit s někým jiným, kdo se tím zabývá.

Pokud jde o lokální ovlivnění klimatu, existuje, ale je prakticky stejné, jako u tepelné elektrárny téhož výkonu. To s jádrem nesouvisí. To ovlivnění je ale i tak do vzdálenosti jen několika kilometrů a na hranici měřitelnosti. Jenže tepelné elektrárny (na rozdíl od JE) ovlivňují klima i globálně...

Pokud zmiňujete atomovou lobby - já jsem jen uvedl některé údaje z veřejně přístupného zdroje, který je považován za světovou databázi těchto dat. Co z nich plyne, to už je zase otázka pro další lidi. Máte něco proti těm datům? Jsou špatně?

I.Laengsfeld 15.7.2008 9:47

Re: Re: Emise

Pan  asi vi, ze vedci umi odlisit jak  nebezpecnou jadernou elektrinu v zasuvce (od te

zdrave,  obnovitelne)  tak i  skodlive ceske emise z alpskych silnic, ty jsou totiz jasne detekovatelne i pristroji za Zugstpitze ci nad Vidni ;-P

M. Zima 15.7.2008 9:44

Pane Metelka,

jako "laskavý čtenář" bych se Vás rád zeptal:

Proč neberete v úvahu známou skutečnost, že JE pracují se špatnou účinností, že ohřívají okolí, zvyšují vlhkost vzduchu a mění lokální klima a především, že nevyužitím zbytkového tepla podmiňují stavbu tepláren, se kterými bilančně způsobují produkci CO2 srovnatelnou s fosilními elektrárnami?

BTW: Je mi jasné, že je globální oteplování od počátku zneužíváno atomovou lobby, ale Vás jsem k nim nepočítal.

I.Laengsfeld 15.7.2008 9:41

Re: Re: Re: Re: zírám!

Je li  vliv clovekem produkovaneho CO_2 na klima  diskutabilni i dnes - jaky smysl  maji presne udaje o emisich toho  plynu z dob, kdy byly radove nizsi?  Kdy bylo radove mene  lidi  (tedy globalne...  ve stredni Evrope  na venkove jich naopak bylo vic) a meli radove mensi (tedy v te stredni Evrope... v Africe jsou  ty pozadavky asi i dnes stejne)  pozadavky na vytapeni

honzak 15.7.2008 9:39

Re: Emise

Správně! Smrdí jen česká auta. Třeba italská nebo holandská přímo voní a navíc je člověk v Rakousku nevidí!

Pán má mozkovnu vypláchnutou chlorofylem, neníliž  pravda?

Corsini 15.7.2008 9:33

Re: Re: Re: zírám!

Ono to uhlí se možná dá ještě nějak vysledovat, jelikož si ho kdekdo nenakopal za domem. Ovšem, jak by se dalo, byť velmi zhruba, odhadnout množství spáleného dřeva, netuším.

Corsini 15.7.2008 9:29

Re: Re: Ano je to překvapivé, že Metelka také má někdy názory se kterými lze souhlasit.

A naopak by měla být odečtena vyvezená energie z Francie.

Corsini 15.7.2008 9:28

Re: Emise

To, co jste napsal, myslíte vážně? Pokud ano, tak na té dementizaci něco bude.

L.Metelka 15.7.2008 9:25

Re: Re: Co to na nás zkoušíte?

Hodnoty v grafu 2 jsou jen podíl hodnot z grafu 1 (Francie/Rakousko). Podobně hodnoty v grafu 4 jsou podiíl hodnot z grafu 3 (opět Francie/Rakousko)

Jura Jurax 15.7.2008 9:22

Re: Co to na nás zkoušíte?

Ty grafy nejsou stejné ... ;-)

Petr 15.7.2008 9:21

Emise

Nejsem si tak docela jist, jestli ty zvýšené emise nejdou na vrub českým automobilistům, kteří zaplavují od poloviny 80.let Alpy? A tak se ani nedivím, že Jihočeské matky to kompenzují v Temelíně, a že rakouská vláda nás nemůže ani cítit...... pro ten automobilový smrad. Inu ta globalizace a dementalizace Evropy....

Milda 15.7.2008 9:20

Re: Co to na nás zkoušíte?

Já jsem nepochopil grafy 2 a 4. Ale vy jste nepochopil nic.

L.Metelka 15.7.2008 9:19

Re: Re: Re: zírám!

Nemyslím si, že by data ze začátku 19. století byla úplně špatná, rozhodně ale nejsou tak přesná, jako data z poslední doby. To je, mimo jiné, i důvod, proč jsem vzal data až od roku 1950...

honzak 15.7.2008 9:16

Re: Re: zírám!

moje skromné znalosti angličtiny mi říkají, že pánové popsali metodiku zjiš´tovní množství CO2 z jednotlivých paliv (což bylo jest očekávati). Ale nepopsali, jak zjiš´tovali množství černého a hnědého uhlí, které se spálilo v Portugalsku v roce 1849. Tam vidím zakopaného psa, dosažitelné údaje budou představovat zlomek celkově spáleného paliva. I kdyby Královské portugalské veličenstvo zavedlo daň ze spáleného uhlí, tak bodrý lid bude erár šidit (jak činil, činí a činiti bude). Souhrnně řečeno - údaje o emisích v počátcích 19. století jsou vytaženy z křišťálové koule.

Tím nechci práci pánů zlehčovat, patrně měli seshora patřičnou objednávku a dostali zaplaceno.  Když mi někdo dá dost peněz, tak udělám studii o vlivu produkce plyšových medvědů na emise CO2 taky:-D

Jura Jurax 15.7.2008 9:15

Re: Ano je to překvapivé, že Metelka také má někdy názory se kterými lze souhlasit.

No, článek obsahuje v podstatě grafy z definovaného zdroje.  Autor je nijak moc nekomentuje a vlastně žádný názor neprojevuje; tedy kromě názoru nasnadě jsoucího - totiž že JE snižují emise CO2.

I když - v grafech pro Rakousko nejspíš nebudou započteny emise za elektřinu, kterou Rakousko dováží (ledaže by dováželo škaredý atomový temelínský bezemisní proud, ale to by Radko Pavlovec určitě nepřipustil), takže v reálu by na tom Rakousku bylo ještě hůř, než grafy ukazují.