2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
x 17.10.2006 10:13

DOPORUCUJE 5 z 5ti archeologu

:-) PEKNY CLANEK! jen tak dale!! A nebojte se, archeologove to cist nebudou, vzdyt oni kopaji ted za miliony u tech chudaku investoru a bicuji je a znasilnuji, drou je doslova z kuze. Jsou to barbari. Nehoraznost. Zruste archeologii, muzea, vystavy - nikdo na to neni zvedavej! ;-) Laskat se a onanovat nad svym kusem bronzu ci vypalene hliny ve sklepe je mnohem lepsi. A nezapomente si na to prizvat novinare :) oni Vam radi a rychle pri svem slintajicim IQ udelaji i z exkrementu dalsi Vestonickou ;-) na to se neda rict ani to, ze clovek je tvor omylny a jen hovado se na tom muze past jeste rok :o)

Prominte, ale ten clanek psalo pekne prasse :)))) A divim se, ze Nev.Pes jej tu bez uzardeni zaradi do Vedy ;-) Takovy by se nedostal ani do Ohnicku.;-D

Freddy 20.10.2006 13:37

Re: DOPORUCUJE 5 z 5ti archeologu

Potrefená husa kejhá.

autor 20.10.2006 13:44

Re: DOPORUCUJE 5 z 5ti archeologu

Zajímavá reakce. Že by anonymním autorem těch zlostných výpadů a nadávek, skrývajícím se  pod  "jménem" x, IP adresa 85.160.27, mohl být někdo z "profesionálů" ? (např. z magazínu Archeologie, jak by tomu některé okolnosti snad mohly nasvědčovat?)

Šerlok Homeless 13.10.2006 12:43

Právní úprava je taková

že poctivý nálezce raději archeologický objev co nejrychleji zničí.

Šnek 13.10.2006 11:40

Panu Pergillovi.

"Problém je, že každý archeologický nález je nenahraditelný a jedinečný." V tom není problém. Ten je v tom, že každému archeologovi je srdečně jedno, co ten druhý zaplatí.

Kolik myslíte, že by bylo archeologických objevů, kdyby se za každý objev archeologovi snižoval o 10% plat. To není nesmysl. Každý je poplatný své práci, každého jeho práce svým způsobem ničí. Tak proč ne archeologa?

Hugo 13.10.2006 13:52

Tohle by se dalo zavést všeobecně

Lékařům snižovat plat o 10% za každého vyléčeného pacienta, soudcům za každý vynesený rozsudek, poslancům za každý schválený zákon...

petr 13.10.2006 18:35

Re: Tohle by se dalo zavést všeobecně

No v některých aspektech to už je: Lékař předepíše moderní = drahý lék , tím překročí limity které má na léky od pojišťovny a je penalizován ... Z čehopak asi penále platí ?

richard 13.10.2006 11:28

nejhezčí na archeo je,

že když hošánci narazí na něco, co "neštymuje", sami další výzkum zakáží. P.S. Na Novém Zélandě našli pozůstatky dávné předmaorské nepolynéské kuptury, další práci bryskně zakázali a dosažené výsledky označili za "nevědecké", důvod je ten, že "Maorové byli první a běloši jim pak ukradli jejich zem", s tím se nesmí hýbat, takže předmaorská kultura se prostě zapře a zakáže. Podobně i "neštymující"archeo v Americe, Číně, Egyptě atd. atd. Vážení archeologové, vy jste mi fakt "vědci".

doxa 13.10.2006 18:22

A co neštymuje u nás v Čechách?

quetzal 13.10.2006 11:00

dokonce jsem se setkal s radikálním názorem,

že i dnešní archeologie je vlastně stejné barbarství, jako my nahlížíme na amatérské vykopávky v minulosti, protože ničí to, co by v budoucnu - při ještě pokročilejších technologiích - mohly vydat daleko víc informací...

VLK 13.10.2006 15:48

Re: dokonce jsem se setkal s radikálním názorem,

A proto se taky mnohe veci schvalne nechavaji v zemi - v puvodnim stavu, aby je prozkoumal pozdeji nekdo s lepsimi pristroji.

Šnek 13.10.2006 10:08

Článek je deprimující.

Kde je tu svoboda jednotlivce? Ať už byly všechny zde citované zákony a předpisy vytvořeny s těmi nejušlechtilejšími úmysly, přesto jsou krajně nedemokratické, poplatné době komunistické. Když v Praze vyhrabali kus židovského hřbitova a židé (s malým - jako křesťané) se domáhali zastavení dalších prací, také právem ostrouhali. Šlo o kontroverzi ČS verzus židé, partně izraelští. V popsaných případech jde o vztahy náš stát verzus občané. Kde je rozdíl? Napřed jsem tu já (v případě židů to byl stát) a pak všichni ti mnou placení státní zaměstnanci a ne naopak.

quetzal 13.10.2006 10:52

Re: Článek je deprimující.

svoboda jednotlivce je hezká věc, problém s archeologickými nálezy je ten, že jejich hodnota se nedá vyčíslit, protože nesou informaci o našich dějinách, kterou už jinde a jinak nemusíme být schopni zjistit. Je to jako byste na svém pozemku, kde hodláte stavět narazil na něco podobného jako před časem ten australský strážce rezervace, co v nějaké soutěstce narazil na živý strom dosud známý jen ze zkamenělin. Taky byste se, se slovy "Kde je svoboda jednotlivce!", chopil motorovky? :-/

Šnek 13.10.2006 11:23

Re: Re: Článek je deprimující.

Všechno musí vycházet ze svobody jednotlivce. Ta je rozhodující.

Všechno je relativní, ten strom jednou stejně uschne. Jak bude zakonzervován a kdy, to sice je otázka pro odborníky. Jenže někde jsou hranice. Jinak budem sami všichni vypadat jako muzeum.

jezevec 13.10.2006 12:30

Re: Re: Článek je deprimující.

myslim že nikdo nikomu nebrání si vzácnou zkamenělinu, nepřemistitelné popelnicové pole, nebo vzácný strom - prostě koupit a dělat si s nim co chce.

řvát že za cizí peníze a za cizí náklady já chci zachovat něco nenahraditelného, je trochu podivná svoboda

pokud tedy stát (prostřednictvím našich zvolených zástupců) nebo soukormý zájemce nemá dost peněz na to, aby si koupil nevyčíslitelný otisk naší historie na cizím pozemku - musí se smířit s tím, že soukromý vlastník ho může třeba i vybagrovat nebo zabetonovat.

I.L. 13.10.2006 14:02

Re: Re: Re: Článek je deprimující.

Ano... Mozna s dodatkem, ze stat ma mit  v tomto nejake  nastroje vuci pripadnemu

vydirani jednotlivcem, majitelem lokality. I kdyz - nebezpeci opacneho jevu (totiz vydirani

jednotlivce statem, byt v zajmu "uslechtileho" cile) je asi vetsi ;-)

x 17.10.2006 9:48

Re: Re: Re: Článek je deprimující.

RvRv Ten nekdo si kupuje dany pozemek za miliony/miliardy, chce na nem podnikat a kupuje jej s bremenem, stejne jako kdyby  na nem bylo nerostne bohatstvi - prostudujte si jak to funguje v tomto smeru. Kazdy investor si muze pozemek vybrat - i vzhledem k archeologickym lokalitam - zjistovaci pruzkum a reserse mu odhali moznou investici do vyzkumu k posouzeni pred koupi. Pokud jde o soukrome vlastniky - ty nic neplati. Jde prece o business - chci lukrativni pozemek v centru mesta? Kupuji jej za miliardy a musim pocitat s tim, ze ve stredu mesta jiste bude nejake kulturni dedictvi, ktere se dle zakona musi zachranit, protoze jej nenavratne znicim. A nekupuji si zadne kulturni dedictvi, to nepatri investorovi, kupuje pouze pozemek a jelikoz ma zamer udelat 10 pater parkoviste, znici pri te prilezitosti informace, kdyz ne artefakty a proto je nutne je zachranit. Kdyz nebude stavet, tak OK. A archeologicky vyzkum tam bude stat v porovnani s investici par drobnych!!!

Arccos 13.10.2006 9:41

Nálezy

Nálezy na fotografiích se sice těžko posuzují, nicméně vypadají opravdu jenom jako kuriozity a nic víc. Například 'zkamenělá' hvězdice jsou patrně jenom vrstvy v jinak pěkném minerálu.

autor 15.10.2006 18:48

Re: Nálezy

I když opožděně, alepoň krátce k těm "vrstvám v pěkném minerálu". Pazourek (angl. Flint, něm. Feurstein) je vždy biogenního původu. Mineralogicky je hlavní součástí chalcedon, SiO2 je tvořen tělíčky ježovek, mechovek apod. V každém pazourku jsou stopy fosilií. Některé zkaměněliny jsou v pazourcích běžné (mechovky), jiné jsou vzácnější (kupř. mlži, hvězdice). Pazourek s fosillií byl nalezen ve vrstvách štěrku nordického původu, na jižní hranici sálského zalednění. Nález celé mořské hvězdice v mase pazourku je poměrně vzácný. Fosilie byla odborně určena.

RZ 15.10.2006 20:46

Re: Re: Nálezy

A ještě opožděněji: V biologii i v archeologii jsem naprostý laik, ale mám tušení, že hvězdice jsou symetrické pdle pěti os. Ten útvar v pazourku je ovšem čtyřcípý...

autor 15.10.2006 21:27

Re: Re: Re: Nálezy

Snímek byl pořízen tak, aby z fosilie toho bylo vidět co nejvíc (centrální část). Levý okraj má své pokračování, kterým jsou dvě ramena, sice již tlakem deformovaná, přesto ale zřetelná. Ze středu tak vybíhá pět ramen. 

ok 13.10.2006 9:01

á, pan autor je rádoby pravicově smýšlející :o)

á, pan autor je rádoby pravicově smýšlející :o) ve skutecnosti je ovsem jen nevzdelany trumpeta. 99% ceske populace neni schopno posoudit historickou hodnotu stareho domu, natoz pak hodnotu archeologickeho nalezu. S autorovou logikou bychom mohli na Hradcanech postavit hypermarket, je to prece dobre misto v centru, staci koupit pozemek a jedu si podle sveho.

V 19. stoleti si mohlo dovolit ten prepych byt archeology par lidi, ale pustte dnes na keltske pohrebiste par "nadsencu" s minohledackou - majitel pozemku jim to - podle navrhu autora ;-D -  povoli a pak se jen divejte. Autor je zcela mimo realitu.

Šnek 13.10.2006 9:51

Re: á, pan autor je rádoby pravicově smýšlející :o)

Pane ok, obdivuji způsob vašeho myšlení. To vás ještě nenaučili, že čím víc zákazů, tím víc lidí ochotných je překračovat? Místo, co by někde vyvěsili nápis "lidičky buďte tak hodný a když něco najdete, přineste to, abychom se mohli všichni radovat", tak stvoří tito archeologičtí debilové zákaz. A zákazy jsou přece na to, aby se překračovaly. Pravice nebo levice, někteří jsou halt voli.

ptakopysk 13.10.2006 10:16

když něco najdete, přineste to, abychom se mohli všichni radovat

boží prostoto! Doufám že tohle nebude číst nějaký archeolog, protože by ho ranila mrtvice. Zkuste si něco přečíst o archeologii, stratigrafii a pak něco vypusťte z klábosnice, nebo raději na ty klávesy vůbec nešahejte

Šnek 13.10.2006 11:30

Re: když něco najdete, přineste to, abychom se mohli všichni radovat

Zkuste si jednou spočítat, co všechno je, údajně, zachování hodno. Lehce přijdete na to, že kromě vás samotného je to skoro všechno okolo. Někde jsou hranice a právě jednou z těchto hranic je svoboda jednotlivce.

jen kdyby metr od vchodu do vašeho baráku někdo něco našel a vám pak byl zakázán vstup do domu. To byste se divil, vy boží prostoto.

ptakopysk 13.10.2006 12:23

Re: Re: když něco najdete, přineste to, abychom se mohli všichni radovat

fakt by bylo krásný, kdyby lidi chápali co čtou. Tak to zkusím jinak. Moje řeč byla o té vaší větičce, kterou jsem vypíchl do nadpisu. Když někdo vykope hrnec, umeje ho a donese to do můzea archeologovi, tak pokejve hlavičkou a řekne, hezký, a kde jste to našel? No a vy mu řeknete: "Jó to už je vybagrovaný a vodvezený na skládu milej pane" a ten archeolog zesmutní a sdělí vám, že si ten hrnec můžete nacpat třeba do police na zdi, protože bez informace o vrstvě, kde byl nalezenej, je to jen vobyčejnej hrnec takřka bez ceny. Jestli čtete detektivky, tak si přečtěte nějakou od Erbena o kapitánu Exnerovi, třeba Denár v dívčí dlani. Tam je o archeologii psáno pro lidové vrstvy...

VLK 13.10.2006 15:53

Re: Re: Re: když něco najdete, přineste to, abychom se mohli všichni radovat

To je jako by kriminalistovi donesli ruku z cerstve mrtvoly a rekli mu to o te skladce. A jeste dodali, ze to pro jistotu umyli, ze to bylo hrozne spinave. A to by na tom byl ten kriminalista porad lepe, jeste stale by mohl udelat otisky prstu a DNA.

Yarda 13.10.2006 8:45

Poněkud OT

Když už se to mluví o archeologii. Nedavno se mi dostala do rukou kniha pana Dänikena, také tam popisoval výzkum nějaké nově objevené chodbičky v Cheopsově pyramidě pomocí robota. Ta kniha vyšla už před nějakou dobou. Nevíte někdo, zda ten výzkum nějak pokračoval?

doxtan 13.10.2006 9:23

Re: Poněkud OT

Ne, nikdo nedal povolení, Hawas si velmi dobře střeží své pravomoci a jakmile by měl pocit, že ho možný objev ohrožuje (přinesl by údaje odporující jeho názorům) je schopen to zarazit.

honzak 13.10.2006 7:01

ochránci všeho

možného jsou typově stejní - poroučí a neplatí. Ať chrání přírodu, zvířata, stavební a kulrutní památky či lidská práva. To se musí změnit. U záchranných archeologických průzkumů MUSÍ platit změny v projektech (a tím i termínech) ten, kdo to poručí. V opačném případě nechť jdou sebevětší kulturní hodnoty do kopru. Stejně tak u památkově chráněných staveb, stromů,technických děl.