4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

VĚDA: Jak vypadáš, koronáči?

Umíte si představit, ale doopravdy, jak takový virus vypadá? Tedy pokud nejste přesvědčeni o tom, že žádný koronavirus ve skutečnosti neexistuje... Od jara v okruhu mých známých sedm lidí onemocnělo a jeden zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sýkora 15.1.2021 12:01

není to pravda

P. Vychodil 18.12.2020 7:39

super vysvětlení, díky moc !

M. Pivoda 17.12.2020 19:23

Já mám spíše dojem, že pro mnoho lidí je obtížné uvěřit, že něco tak titěrně maličké jako je virus, vůbec existuje, a navíc, že by toto "nic" mohlo být člověku vůbec nějak nebezpečné. Nikoliv, jaký ten současný virus koronáč má vlastně tvar. To je téma pro už pokročilé.

Mohlo by tedy být možná užitečné uspořádat povinnou prohlídku, jako důkaz existence mikroba ve vašem životním prostředí. Tzn. uspořádat povinný pohled na virus přes elektronový mikroskop, a pro každého českého občana. Hm.

Zatím si ale nedovedu představit, jak občany názorně přesvědčit o nebezpečnosti viru Covid-19 pro jejich osobní zdraví.

Proč? Lidé se totiž málo kdy rozhodují sami za sebe, většinou se jen připojí k názoru svých autorit, které obvykle bezvýhradně uznávají.

Takže, když si vzpomenu na minulý počet českých "expertů" na Covid-19 s jejich autoritou u českých mas pracujících, kteří vydávali protichůdná doporučení, pak je toto asi neřešitelný problém. Neřešitelný z pohledu řízení (pro vysvětlení: vlastním vědecký titul v oboru Teorie řízení, proto tato moje osobní poznámka).

Z hlediska procesu učení (českých mas pracujících), jsme asi dosud v Česku viděli málo mrtvých.

L. Novák 17.12.2020 19:22

Ano. S blbem žvanícím nesmysly stále dokola jako vy diskutovat nemá smysl. ;-)

Š. Hašek 17.12.2020 18:28

Mně to neva, paní Poláková.

Dokonce se mi pozdává, že občas mě někdo přečte. Vlastně Vy taky, i když tady potom děláte špektákl, že jste moje autorizovaná nečtenářka. Hodila byste se do televize.

Vy si pletete čtení a souhlas. Diskusi a manifestační podepisování. Názor a definici/fakt. Pocit o rozměrech a délku změřenou metrem.

Nevadí mi, že "je vás dost". Jen blbec se domnívá, že všechno lze odhlasovat, po přečtení.

P. Moravčík 17.12.2020 18:12

Asi tak, že PCR test zachytí prítomnosť úseku RNA , ktorý je typický pre daný vírus. Pravdepodobnosť, že tento výsledok je správny, je najvyššia z doteraz používaných rutinných testov (možno sa už používajú aj supertesty, ale ja o nich neviem). Z tohto výsledku sa dá stanoviť len to, že vo vzorke je prítomný markant pre napr. koronavírus. Nič to nehovorí o aktuálnom stave organizmu. Ak chýbajú ďalšie typické znaky ochorenia, nedá sa z toho vyvodiť nič iné ako prostý fakt prítomnosti vírusovej NK, resp. vírusu. Vírus vo vzorke možno vyvolal ochorenie buď zjavné alebo latentné, možno bol zlikvidovaný skôr ako sa dokázal uplatniť. Jednoznačné je len to, že dotyčný sa s vírusom stretol. Pozitívny nález PCR bez klinických príznakov, je vhodný len na overenie menej špecifického testu alebo ako epidemiologický údaj - na rozdiel od antigénového testu, kde v určitom percente (hlavne po pretiahnutí doby odčítania testu), môže dať falošne pozitívny výsledok. V prípade PCR je to tak vzácne, že je to prakticky zanedbateľné. Takže zle interpretovať sa výsledok PCR testu dá vtedy, keď sa interpretuje izolovane, bez súvisu s ostatnými údajmi o organizme. Výsledok každého medicínskeho testu - virologického, biochemického... slúži len ako jedna zložka komplexného rozhodovania, nie je, v drvivej väčšine, ultimatívny. Ak len na základe pozitívneho PCR testu vyhlásim bezpríznakového pacienta za chorého, je to príklad zlej interpretácie. To môžem len vtedy, ak dokážem protilátky, živý vírus kultiváciou alebo ho kvantifikujem. To bol asi dôvod, prečo Portugalsko tak rozhodlo a ja sa tomu vôbec nedivím. Lenže mimoriadny stav alebo stav núdze vedie k globálnejším opatreniam.

J. Jurax 17.12.2020 15:43

Tak tak, a ještě jste opomněl, že správně nošená maska zamlžuje brejle, což výrazně zvyšuje možnost nakažení se koronavirem či pravděpodobnost opacknutí, případně pádu do výkopu.

J. Jurax 17.12.2020 15:39

Blbej prďola, jak snad z říkanky patrno, nemusí být nutně starý, natož orouškovaný. Implikace platí i opačným směrem.

J. Jurax 17.12.2020 15:34

Děláte chybu.

Pan Hašek sice užívá osobité, ne každému přístupné formy prezentace svých názorů, samotné jeho názory však po mém soudu automaticky nezasluhují odsudku, leč spíše zamyšlení. I když s nimi zdaleka ne vždy souhlasím.

J. Jurax 17.12.2020 15:27

Doba roušková je zároveň vhodná pro celkovou rekonstrukci zdevastovaného chrupu.

Totiž technologický postup oné rekonstrukce vyžaduje, že nějakou dobu při otevření huby, potažmo úst, vyděsíte okolí pahýly zubů jen semtam v čelistech hřadujícími; a zde nastupuje blahodárná vše kryjící rouška!

P. Vychodil 17.12.2020 14:38

Pane Veselý, dovoluji si Vás upozornit, že zde přítomný jistý L. Novák je dokonalý troll, či automat, či případně naprostý blbec, nemá cenu na něj reagovat...mám s ním již jisté zkušenosti, a mám z něho srandu...případně reagujte nečekaným směrem, pak se dlouze zasekne...

P. Vychodil 17.12.2020 14:30

ano, pozitivita PCR nemůže být, per definition, falšená,pokud tedy pomineme různé prezentované "falešné" testy ovoce, kokakoly...

Portugalo již soudně odmítlo PCR testy, jako důkaz pro nařízenou karanténu...

takže zkuste prosím si přestat hrát se slovíčky, a vsvětlete mi, jak lze interpretovat špatně nějaký ůdaj, který se považuje za "daný"...

P. Veselý 17.12.2020 14:03

Až chytíte tu chřipku přes roušku, tak si na mě vzpomenete.

L. Novák 17.12.2020 13:55

;-D R^ Přesně! Už jsem mu to psal taky... ;-)

L. Novák 17.12.2020 13:53

Jste blb a žvaníte ;-O nesmysly. :-P

L. Novák 17.12.2020 13:52

Žvaníte ;-O nesmysly. Pořád dokola.

P. Veselý 17.12.2020 13:51

Nesmíte věřit každému hoaxu. Je to směšných 16% jen vynásobeno 2 jakože moje rouška chrání tebe. Samozřejmě naprostý nesmysl a čísla potvrzují nesmyslnost nošení roušek.

L. Novák 17.12.2020 13:50

Žvaníte ;-O nesmysly!

https://www.lidovky.cz/relax/veda/podle-studie-z-usa-rousky-snizuji-riziko-nakazy-na-34-procent-uvedl-virolog-hirsch.A200701_182254_ln_domov_ele

L. Novák 17.12.2020 13:49

Žvaníte ;-O nesmysly.

https://www.lidovky.cz/relax/veda/podle-studie-z-usa-rousky-snizuji-riziko-nakazy-na-34-procent-uvedl-virolog-hirsch.A200701_182254_ln_domov_ele

A. Poláková 17.12.2020 13:45

Ale, že jste tu na netu pro srandu králíkům vám evidentně nevadí. Já když vidím Hašek, tak mi bleskne to je ten šašek a dál nečtu. :-). A takových nás bude.....

P. Moravčík 17.12.2020 13:34

Pozitivita PCR nie je falošná, falošná je zlá interpretácia, opierajúca sa len o výsledok testu. Naučte sa to už konečne, preboha!

P. Veselý 17.12.2020 12:32

Nesmíte věřit každému blábolu. Ono jim vyšlo směšných 16,5%, tak to vynásobili 2x jakože jsou roušky 2. Proto idiotské heslo moje rouška, tvoje rouška. Samozřejmě v praxi to nefunguje.

P. Veselý 17.12.2020 12:16

Ještě Prymulovo zavrhování roušek https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/lide-skupovali-rousky-ty-ale-pred-chripkou-neochrani-tvrdi-odbornici.A090509_123125_domaci_anv

M. Boháček 17.12.2020 12:12

No, nezarúškované, nelockdownované Švédsko má o pár tisíc menej mŕtvch s covidom, ako zarúškované a lockdownované Česko - toľko k účinnosti anticovid opatrení. :-P (nebudeme riešiť metodiku počítania úmrtí s covidom ;-) ).

Ale ja stále nechápem, o akej pandémii sa to hovorí. Vždy som sa učil, že pandémia zasahuje celú populáciu, vrátane mladých a zdravých jedincov.

Poslední aktualizace: 26. 11. 2020

Epidemie onemocnění covid-19 se projevuje na celkové mortalitě v České republice. Průměrný věk zemřelých pacientů, kteří byli pozitivní na toto onemocnění, je 79-80 let. Značná část zemřelých zároveň vykazovala řadu jiných onemocnění, která průběh nemoci komplikovala. Vyplývá to z dat, které Ministerstvo zdravotnictví a Ústav zdravotnických informací a statistiky prezentovaly na odborném semináři zabývajícím se hodnocením mortality v souvislosti s onemocněním covid-19.

https://www.mzcr.cz/tiskove-centrum-mz/prumerny-vek-zemrelych-pacientu-pozitivnich-na-covid-19-je-79-80-let/

P. Veselý 17.12.2020 12:10

Čísla nelžou. Žádná rouška vás neochrání. Pokud se bojíte, buďte doma a nechte si dovézt jídlo. Doporučuje se každodenní zdravotní procházka v čase a místě, kde skoro nikoho nepotkáte. Ovoce, vitamíny, česnek, med, ryby... a vysadit zbytné léky. Ostatní v Techtle Mechtle vám mohou být ukradení, ať se vesele promořují.

L. Novák 17.12.2020 12:09

U něj platí i to "pohlavně".... :-P

L. Novák 17.12.2020 12:06

To byste se divil... A v komentářích podobných exotů najdete v týdnu hned několik... "Američani si 11. září 2001 dvojčata v NewYorku odstřelili sami..." J. Vintr - ukázkový kousek. ;-) S viry to může být podobné.

J. Gutvirth 17.12.2020 12:02

Po hlavě

J. Gutvirth 17.12.2020 12:02

Po hlavě

J. Gutvirth 17.12.2020 12:01

Jsem dochtor asi ne každéj. Tak nevím s tím nosem studie o nezakryvani nosu neexistuje ostatní jsou dohady. Když skacete do neznáme vody nedělejte to pohlavně.