5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

VĚDA: Druhé vlně covidu jsme nezabránili

V polovině března jsem psal o tom, že Evropa a USA měly na reakci vůči epidemii koronaviru dva měsíce a daleko více času, než Čína a státy na východě Asie, jako jsou Jižní Korea, Japonsko, Tchaj-wan a další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 14.10.2020 11:19

Tak to se ví, že většina lidí přibrala, když jsou všichni připo*raní z covidu a musí proto jenom sedět doma na zadku. ;-)

P. Rada 14.10.2020 11:18

Pane Wágnere děkuji za reakci a opakuji, že jsem se ptal na to, proč do článku s docela jiným tématem vkládáte až závěrem něco nesourodého - "střelil jste od boku".

Vždyt podstatou funkčnosti parazitických virů není ENERGETICKÝ ale je to naopak INFORMAČNÍ PROBLÉM. Jde spíš o nedostatečnost imunitního charakteru organismů disponujících ale navíc nepoměrně vyššími energiemi + kulturní problém specifických lidských společenstev.

Něco jiného přeci s principu ovlivnuje energetický potenciál využivaný ve společnosti. Např těžbu surovin, transformace... Tento potenciál dnes navíc (vzhledem ke spotřebě PEZ) v průměru na evropana zhruba 100x přesahuje biologický potenciál. Přesto paradoxně takto enegeticky "nadopovaní" mnohdy nejsou schopni se s viry efektivně vypořádat. Nebývalý pokles celospolečenského HDP to dokládá.

S Vaší kritikou společenských a vládních postojů vzhedem k pandemii ale rámcově souhlasím.

Nově se však ohražuji se proti Vámi podsunuté pejorativní spekulaci:

...."Vy si opravdu myslíte, že likvidace energetiky opravdu nebude mít katastrofální dopady na životní úroveň a ekonomiku Evropské unie a Česka"...

Toto si rozhodně nemyslím. Myslím si naopak, že pro afektivitu navozenou zaujatostí ve prospěch JE štěpných technologií jaksi střílíte od boku i v jiném prostředí.

S energetického úhlu lze navíc úspěšně tvrdit, že centralizace až megalomansky odůvodněných, obtížně společensky kontrolovatelných prostředků, do obřích často nezvládnutých projektů s dobou realizace několik desetiletí a navíc s nejistou dobou návratnosti, může vést k nevratnému celospolečenskému propadu. To s důvodů praktické eliminace všech konkurenčním metod těžby energií i vzhledem k potenciálu rozvoje efektivnějších metod spotřeby.

Nejefektivnější jsou přecI s hlediska spotřeby právě VIRY!

J. Kindl 14.10.2020 11:16

Prof. MUDr. Jiří Beneš, CSc. (přednosta Kliniky infekčních nemocí 3. LF v Nemocnici Na Bulovce):Pokud velmi intensivně testujeme , je logické , že nacházíme více pozitivních případů .Prokázána přítomnost viru v organismu člověka však neznamená, že jde o nemoc. Virus v okamžiku testování už může být neaktivní neškodný nebo se s člověkem jen setkal a k onemocnění nedošlo. Množství pozitivních testů u populace, jež je normálně zdravá a neznamená nic špatného. Kdyby se tímto způsobem testovala jiná infekce, například chřipka, tak by pozitivních byly ne stovky, ale tisíce. Pramen : profesor MUDr. Jiří Beneš

J. Kindl 14.10.2020 11:15

Podle jeho slov, šéf italského národního statistického úřadu ve své zprávě uvedl, že v březnu, kdy u nich nákaza vrcholila umřelo méně lidí v Itálií, než v předchozích letech na jiné virózy

O. M. 14.10.2020 11:14

I tato diskuze je důkazem, že mnoho lidí má poruchu funkčního čtení, tzn. jsou schopni text bez problémů přečíst, ale nejsou schopni ho pochopit.

J. Kouřil 14.10.2020 11:13

Šíření virů, které jsou rozšířené v celé populaci zabránit nejde. Čísla, která nám předkládají média nejsou pravdivá a počet nakažených se vůbec neshoduje s počtem pozitivně testovaných. Lživá jsou i čísla o počtu umřelých na kovid. A protože velké procento obyvatel nejsou pitomci, kteří si nechají nakukat nesmysly, je přístup veřejnosti k opatřemí české vlády značně negativní.

Dříve nebo později dojde k promoření celé společnosti a není objektivní důvod k šíření lží, které provozuje vláda a média. Problém s koronou to nevyřeší.To by měl pochopit i pan Wágner. nebo snad má nějaké mimo Čínu použitelné řešení?[>-]

S. Rádl 14.10.2020 11:13

Přečtěte si metodiku určování příčiny úmrtí, váš bod e) je blbost.

U té smrtnosti jste se spletl o řád, v oblasti Stockholmu je 0.6 % (https://www.folkhalsomyndigheten.se/the-public-health-agency-of-sweden/communicable-disease-control/covid-19/).

Obdobně věrohodná jsou bohužel i další vaše tvrzení.

K. Janovská 14.10.2020 10:33

Pane Wagnere, znáte to ruské přísloví, že poloviční pravda je často velká lež?

Mně ze všech informací vychází, že dřív nebo později ten virus chytneme skoro všichni, opatření neopatření. Podle mě zbývá jen nechodit nákaze úplně naproti a pak prevence, ta nejobyčejnější: denně aspoň hodinu pohybu venku, denně ovoce a zelenina, nějaké ty ořechy a další NNMK, kvalitní bílkoviny, opatrně s čokoládou a alkoholem. Nekouřit. Netloustnout. Spát 7-8 hod, nedřepět hodiny u obrazovky. Atd. Případně baštit přiměřeně vitamíny a minerály. A pak už to nechat na vůli Boží a nestresovat se. Vadí mi, že o prevenci epidemiologové vůbec nemluví, jen samé restrikce. A přitom má prevence zásadní význam. Jasně že se nedá během měsíce shodit 20 kg nadváhy, ale od jara každý měsíc kilo dolů, za 9 měsíců už to efekt má. Přitom většina lidí prý přibrala.

J. Makovec 14.10.2020 10:28

Jediná objektivní statistika efektu Covidu je meziroční srovnání celkové úmrtnosti obyvatel. Například v Itálii byla v době největší krize úmrtnost až třikrát vyšší než dlouhodobý průměr https://voxeu.org/article/covid-19-italy-analysis-death-registry-data A to ať již s Covidem nebo na Covid nebo jen proto , že ti co to potřebovali neměli kvůli Covidu k dispozici lůžko a péči v nemocnici a tak umřeli prostě doma na nějakou obvyklou nemoc ze které by se za normální situace dostali...

Š. Hašek 14.10.2020 10:24

Rouškama se chřipka nevymýtí.

Nechte už těch vln, sakra, nejsme na moři. Máme křivky/grafy. Chřipka přestane, až se "vir nasytí". Nasytí tak, že zkrátka už mu dál nebude chutnat, bude mít zkažený žaludek a začne to všechno i jeho zabíjet. Tak to bylo vždycky! Někdy to trvalo tři měsíce, někdy déle.

A nepište sem, že jsem jeden z těch, který zabíjí babičky. Právě totiž moje babička (už před padesáti lety) mi sdělila, že vir si vyhledává. Koho? To si najděte v knihách.

P. Vychodil 14.10.2020 10:20

takže jsme zajedno. Také podporujete jadernou energii.

O jaký typ by se mělo jednat, nevím, neorientuji se v této oblasti vůbec

P. Rada 14.10.2020 10:16

Naprosto souhlasíte s jadernou energií?

A jak si vysvětlujete, její dnešní energetickou neefektivitu / ztrátovost... a takto navozenou celosvětovou stagnaci budování JE3+gen.? Proč ani po 50letech provozu přes všechny proklamace nedošlo k dořešení palivového cyklu ani na vybudování trvalých úložišt?

https://www.diw.de/documents/publikationen/73/diw_01.c.670581.de/dwr-19-30-1.pdf

Aby bylo jasnněji. Také jsem pro využívání jaderné energie lidstvem ale upřednostnuji dokonalý kvantově fůzní sluneční reaktor který nikdo nemůže vlastnit, pokazit , zneužít.... a jehož energetický potenciál při dnešní lepší efektuvitě (tabulky ERORI) doposud zejména v čechách nevyužíváme zdaleka tak jak to dovolují dnes osvědčené technologie.

F. Svoboda 14.10.2020 9:52

R^R^R^

D. Stys 14.10.2020 9:39

Houbeles. Nelineární dynamiku soutěže mezi virem a imunitou neporazíte. Druhá vlna musela přijít a zvládáme ji maximálně. Přijdou i třetí a další, protože ten virus vypadá jako "šikovně vyladěný". Kolik "světově uznávaných virologů" vám to povědělo?

Tím nestojím ani na pozici pana Wágnera ani na pozici chřipečkářů.

P. Vychodil 14.10.2020 9:37

a/autor podsouvá čtenářům, že pozitivně testovaný=nakažený=nemocný

b/pokud se podívám na Švédsko, smrtnost tam cca 0,06%

c/ o nesprávné interpretaci PCR testů se toho napsalo již dost

d/ o "přeplnosti" nemocních je také dosti oficiálních informací

e/ o zařazování počtu úmrtí v Covid kolonce se lze také dočíst v oficiálních zdrojích dost, jen opakuji pro ty, kdo nechtějí hledat: jsem-li covid pozitivní a spadnu z lešení, oficiálně jsem zemřel na kovid

s jadernou energetikou naprosto souhlasím, doufám jen,že v jaderné energetice se zachází s fakty a informacemi poněkud seriozněji, než v článku:-)

D. Stys 14.10.2020 9:36

Máte přehled, kolik lidí na venkově má ještě ústřední topení se samotížným oběhem? O lokálních kamnech nemluvě, ta mají možná lidé na chalupách, ale venkovské domácnosti už dávno ne. Dřevokotel nic neřeší a dokonce se na něm většinou ani neušetří, pokud člověk nemá vlastní dřevo a neřeže ho rukama.

R. Langer 14.10.2020 9:31

Jediný ideologický lhář a podvodník jsi tady ty, Zelený bolševiku! :-P

D. Stránský 14.10.2020 9:08

Souhlasím, že se mnoho expertů odkazuje na naprosto nerelevantní čísla.

Jen doplním, že i přímo na UZIS je např. u statistiky úmrtí s COVIDEM tato legenda:

... zahrnuje všechna úmrtí osob, které byly pozitivně testovány na COVID‐19 (metodou PCR) bez ohledu na to, jaké byly příčiny jejich úmrtí, a k jejichž úmrtí došlo v rámci hospitalizace či mimo ni.

Obdobná legenda je i u počtů hospitalizovaných.

Je velmi obtížné na základě takto nerelevantních čísel cokoliv usuzovat a věřit expertům, pokud se oni sami odkazují na tato čísla.

D. Stys 14.10.2020 9:06

Souhlasím s panem Wágnerem, že vláda druhou vlnu nezvládla. Tu druhou vlnu samozřejmě předpovídají všechny relevantní epidemiologické modely v nichž soutěží virus a imunita, králící a rysové apod. Říká se tomu nelineární dynamika. Nezvládli jsme zneplatnit matematické rovnice, tomu říkám čestná prohra.

Co se ale mohlo zvládnout bylo poznání o vlastnostech a šíření viru. Kdyby místo prohlašování konkurenčních sérologických studií za "politicky nešťastné" https://twitter.com/marian_hajduch/status/1272560910796718080 radši uznali, že udělali chybu a studii zopakovali, https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/07/09/ani-po-ctyrech-mesicich-pandemie-neumime-spravne-testovat/, mohli jsme dnes vědět jak se virus šíří a kdo je imunní. Také jsme mohli rozjet testování buněčné imunity, která je nejspíš mnohem významnější. A najít jedince s touto imunitou oslabenou a ty ochránit/zachránit.

Mimochodem, zrovna mi přistála v mailu prosba o pomoc. Došla jedna zásadní komponenta nutná pro testování a není k sehnání ani u největších dodavatelů. Tím, že jsme v září vyplácali materiál na zjevně zdravé, budeme mít teď nedostatek testů. No a bude i míň zachycených a lidé, kteří se řídí oficiálními čísly. budou šťastni. Nebo mrtvi.

D. Stys 14.10.2020 8:52

Pokud jde o energetiku, má pan Wágner samozřejmě pravdu.

Vykazované celkové počty nemocných jsou zcela nerelevantní číslo. nemoc trvá maximálně 14 dní, před 14 dny bylo detekovaných přes 3000, uzdravilo se 69. Za podobně nereůebantní můžeme proto ovažovat osttaní oficiální údaje.

Pokud jde o Covid19, pak má pan Wágner pravdu v tom, že v současné populaci je možné celkem spolehlivě detekovat něco přes 8000 nově onemocnělých denně. Když zkombinujeme údaje o falšné pozitivitě testů PCR (např. SZÚ http://www.szu.cz/uploads/Epidemiologie/Coronavirus/Lab_vysetrovani/Zprava_EHK_SARS_2020_str_1.pdf ,

https://academic.oup.com/clinchem/advance-article/doi/10.1093/clinchem/hvaa214/5902447) apod. s návody k příslušným kitům, zjistíme, že až do září skutečně žádný důvod k omezením nebyl. Tedy možná byl, ale n azákladě jiných údajů, například zpráv z ordinací praktických lékařů. Teď se konečně ty dva expeimenty protly. na testy chodí převážně pacienti indikovaní praktickými lékaři. Kolik lidí předtím na testy nedorazilo, protože kapacity byly zahlceny zdravými "vytrasovanými" nevíme. Takže ani nevíme, jak dlouho už máme těch 8000 nárůstů.

Jen upozorňuji, že nárůst počtu úmrtí s Covidem19 se datuje již někdy před 14 dny https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19. A že takový pacient jistě bojuje o život déle než čtyři týdny. To se s problémem dostávám někam do srpna kdy byly ještě v testech těžká pohoda.

J. Pankovic 14.10.2020 8:22

Pan Rada si to nemyslí, on totiž nemyslí vůbec, on se tím nemusí zatěžovat, protože jeho Svatá Víra mu jasně ukazuje cestu...

...i když podle nás vede do pekla.

Ale pokoušet se přesvědčit fanatika logickými argumenty je ještě méně efektivní, než odmítat luštěninou :-):-)

V. Wagner 14.10.2020 7:55

Pane Rado, Vy si opravdu myslíte, že likvidace energetiky opravdu nebude mít katastrofální dopady na životní úroveň a ekonomiku Evropské unie a Česka? Jinak na toto téma jsem napsal řadu článků, které ukazují, co je u nás i v Evropské unii špatně:

https://www.osel.cz/11366-co-delat-prave-nyni-v-ceske-energetice.html

https://www.osel.cz/11254-muze-byt-shoda-na-energeticke-koncepci-v-cesku.html

https://www.osel.cz/10498-diskuze-s-organizatory-stavky-pro-klima.html

https://www.osel.cz/10370-jaky-je-potencial-vyuziti-biomasy-v-cesku-a-ve-svete.html

https://www.osel.cz/10148-evropska-i-nase-energetika-na-rozcesti.html

J. Lukavsky 14.10.2020 7:48

No pokud by spadla elektřina v celém okrese či státě na týden tak to bude konec. Staří lidé nesjedou výtahem dolů, nenakoupíme si (všichni), bankomat nevydá peníze, nespláchneme záchod a nebude co pít, neuvaříme si..... Naše civilizace je naprosto závislá na "cukání žabích nožiček MUDr. Galvaniho". Jistěže na venkově by to bylo mnohem mírnější, mají studnu s pumpou a sklep s bramborama, bez TV lze pár dní přežít. J.L. end

I. Pávek 14.10.2020 7:13

Ano, hází hrách na zeď. Budoucnost národa je totiž dána jeho celkovou mentalitou. Pro Čechy je to švejkování. Máme světově uznávané odborníky virology ale pár hlupců, řvounů z lůzy je prohlásí za blbce a půl stáda ovcí, které si sotva umí vytřít zadek a které se honosí nálepkou občané, tleská. Viz milion chvilek. Toš tak tu žijem.

H. Paculová 14.10.2020 6:46

Že kolaps energetiky bude mít ještě dramatičtější dopady je snad slunce jasné. To teprve bude ekonomika úpět...

H. Paculová 14.10.2020 6:43

Autor má naprostou pravdu.

Jenže hází jen hrách na zeď. Bohužel....:-/

P. Rada 14.10.2020 5:58

Pane Wágnere se stanoviskem ohledně epidemií souhlas ale tvrzení závěrečného odstavce jste naopak dedoložil ale právě ideologicky střelil od boku.

I. Polák 14.10.2020 3:33

Někdy si říkám, že takový pan Hnízdil je v TV proto, aby i člověk s průměrným selským rozumem mohl být hrdý na to, že chápe jaké nesmysly ten člověk říká. Horší je když říká nesmysly V.K., a úplně nejhorší je, když je říkají vystudovaní lékaři. Nedivím se panu Prymulovi, že mluví o spiknutí profesorů...

T. Kohout 14.10.2020 1:07

Úspěch v "1. vlně" znamená neúspěch v "2. vlně". Populus ztratil ostražitost. Ideologové ho přesvědčili, že virus není nebezpečný. Státy, které nebyly úspěšné na jaře jsou úspěšnější na podzim. Protože si všimly, že vir nebezpečný je. V sociologii se to může nazývat "učit masy na jejich vlastních zkušenostech", učil klasik sociologie.

V. Halašta 14.10.2020 0:37

Poslední týdny ukázaly nefunkčnost chytré karantény, z ktero zůstala jen PR skořápka. Poslední dny ukázaly nefunkčnost vlády, kdy naprosto šílená tisková konference útočí na projev z Červeného Hrádku. Dnešní den ukázal aspoň náznak toho, jak by to mělo vypadat ale i tak každý minimalne zasvěcený rozmeta navrhované plošné testování ve třech odstavcích jako neproveditelne, nepřinášejíci relevantní data a pravděpodobný tunel. Každý minimálně znalý upuzorni, že když jsou zaci a studenti největší skupinou pozitivních (16%), tak to odpovídá průměrné prevalenci, protože jich je 16%. Každý stamgast se vysmeje návrhu na zákaz vycházení po 22 hodině, když hospody zavírají v 20 a ne ku se alkohol nesmí, tak kdo tam asi tak bude. Ponocny a jinak nikdo. A to ještě nevím, od kdy to má platit, protože včera říkali od středy od půlnoci. Takže až ve čtvrtek? Ne. Nepřekvapívé to je od středy od o hod.

No a po tomhletom posrání všeho, na co sáhli, nedostalo se v článku pana Wagnera ani na jedno napomenutí směrem v vládě.

Nechci být sprostý ale ono ty trafiky v rozjizdejicim se jaderném biznise může rozdávat úplně jina vláda...