5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

VĚDA: Druhé vlně covidu jsme nezabránili

V polovině března jsem psal o tom, že Evropa a USA měly na reakci vůči epidemii koronaviru dva měsíce a daleko více času, než Čína a státy na východě Asie, jako jsou Jižní Korea, Japonsko, Tchaj-wan a další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vychodil 14.10.2020 13:58

super, díky za sdílení...obávám se ovšem, že zde přítomným hypochondrům nelze nijak pomoci, no oni asi sami umřou strachem:-):-):-)

D. Bystriansky 14.10.2020 13:15

Pane Wágnere, máte informace o postupech a pokynech v ČR při prohlašování úmrtí tzv."s covidem"? Je to průhledné a nezavádějící? Děkuji za odpověď.

D. Bystriansky 14.10.2020 13:07

Ředitel Sekce soudního lékařství a patologické anatomie Ústavu pro dohled nad zdravotní péčí na Slovensku MUDr. Mgr. Michal Palkovič, PhD., MHA, MPH vysvětluje rozdíl mezi úmrtím „na covid“ a „s covidem„.

vystačí od asi 6.minuty: co Vy na to, diskutující?

http://www.nespokojeny.cz/jak-vznikaji-statistiky-mrtvych-na-covid-a-proc-je-az-90-falesnych/#more-2586

P. Vychodil 14.10.2020 12:55

jasně

co mě však jistým způsobem fascinuje, že jako vědec sám sobě nezpochybňujete předkládaná fakta. zatím jste moje informace o relevanci PCR testů, ohlášených úmrtí, nijak nevyvrátil (no, ono je to těžké, když sám autor PCR testu varuje před zneužitím z neznalosti, MZČR a ČSU oficiálně nacpou každého pozitivně testovaného do kolonky úmrtí Covid), připadá mi, že teď už jenom doufáte, že nějakým zázrakem sázku vyhrajete...já vycházím z reality, dané prokázanými fakty, na kterých stavím (možná ne zcela správné) premisy. Dokažte mi, že moje informace nejsou správné ! Jako pedagog to určitě zvládnete:-)

V. Halašta 14.10.2020 12:51

Svojí reakcí jen potvrzujete své stanovisko - vláda za nic nemůže. Zbytečná diskuze.

V. Wagner 14.10.2020 12:42

Pane Halašta. Nemáte pravdu, že bych nekritizoval vládu. Cituji:

ládní i opoziční politici tak také považovali hrozbu epidemie za zažehnanou a plně se věnovali pouze předvolebnímu boji. Vláda pro získání jejich podpory vyšla potenciálním voličům vstříc rychlým uvolňováním opatření. Opozice volala ještě po razantnějším a rychlejším uvolňování a nešetřila razantní kritikou, pokud se během léta objevil i jen náznak, že by vláda chtěla, byť jen minimální omezení znovu zavést.

A podrobněji viz zde: https://www.osel.cz/11383-chripeckari-dosahli-sveho-cesko-se-nekontrolovane-promoruje.html

J. Kouřil 14.10.2020 12:41

Uváděná čísla jsou lživá. krajské a celostátní statistiky se neshodují, i několikanásobě. Denní přehled počtu osob s nově prokázaným onemocněním Covid jsou ve skutečností počty osob s pozitivním testem který je nespolehlivý, nikoliv nemocných. Statistiky mrtných vykazované MZ a CSSE jsou taky odlišné. A tak by se dalo pokračovat dál.[>-]

D. Stys 14.10.2020 12:40

Jmenuji se Štys.

A i Vám musí být zřejmé, že karanténa už v půlce září nestíhala a na skutečně nakažené se mnohdy nedostalo. Případy, kdy nakažení s lehkým průběhem se na testy dostali až po 8 dnech a tedy po vyléčení, znám z první ruky. Naopak, kdyby se postupovalo standardním způsobem přes první "experiment" provedený pozorováním v ordinaci a druhý experiment dobře provedeným testem, mohli někteří, které dnes pohřbíváme, možná i žít.

Koncem léta bylo jasné, že nastává další vzestup viru zcela v souladu s pravidly nelineární dynamiky - která není na MFF mainstream. Kdybychom vedle toho sledovali imunitu, zejména na T-lymfocyty, věděli bychom už v červenci, že prochází minimem. A nebyli bychom překvapeni a nedělali paniku.

No, nevadí, cituji z dopoledního mailu po univerzitě: "shortage of various material and chemistry used for SARS-CoV-2 testing is coming, right now it is not possible to buy 2-20 ul tips with filter (DNase, RNase free, sterile) even from the biggest suppliers (such as VWR and Eppendorf) and seems like this situation will not change for some time.

Please, if you have these tips in stock in your labs and you can provide us some, we will be very grateful. Of course not for free :). Just for info, we use around 400 tips (4 boxes) per day. "

Brzo nebude materiál na testy, počet nově nakažených poklesne a lineární dynamici a jednodušší statictici budou psát oslavné maily o vítězství.

V. Wagner 14.10.2020 12:38

Víte pane Vychodile, realitu prostě uvidíme, vzhledem k tomu, že jste se se mnou vsadil, tak jasně rozhodne i výsledek sázky. Pak uvidíme, zda se naplní má předpověď nebo Vaše, a kdo vycházel z reality a správných premis.

V. Wagner 14.10.2020 12:35

Pane Rado, obvinil jste mne, že jsem svůj závěr o hrozícím problému v energetice nedovodil. Poslal jsem Vám řadu odkazů, kde toto jasně dovozuji. Ale stejně jako s virem, se vinou ideologické zaslepenosti Vás a Vám podobných, bohužel o platnost té mé předpovědi přesvědčíme na vlastní kůži. A je možné, že i v tomto případě nám ukáže Čína, jak jsme se ji mohli vyhnout. Ta totiž využívá všechny nízkoemisní zdroje.

P. Vychodil 14.10.2020 12:27

no, prosím, zkuste mi matematicky objasnit korelaci, anebo kauzálnost, mezi počtem nově pozitivně otestovaných, a růstem pacientů na JIP...

nastudujte si více o možnostech a omezeních PCR testů

a také si nastudujete metodiku, hlavně v ČR, za jakých podmínek se zemřelí zařazují do covid kolonky

no, až se shodneme na určitých faktech, či premisách, určitě dospějeme ke shodným, či podobným závěrům

V. Wagner 14.10.2020 12:26

Pane Štýsi, zase tvrdíte stejné nesmysly, které už Vám byly několikrát vysvětleny. Jestliže je malá prevalence, požadavku na testování je méně, tak je i menší pravděpodobnost, že se na někoho, kdo požaduje test nedostane. Protože je zároveň přednostní režim pro testování lidí s potížemi nebo vytrasovaní, takže pravděpodobnost zahlcení a toho, že by někdo nebyl otestován byla v létě daleko nižší, než je tomu dnes.

Situaci s falešnou pozitivitou testů jsem podrobně rozebral v článku, který jsem tu několikrát odkazoval a kde je také ukázáno jaké nesmyslné závěry a proč jste dělal a děláte. Takže už koncem léta bylo z dat vidět, že se rodí problém.

V. Wagner 14.10.2020 12:17

Pane Vychodile:

a) Nic takového autor čtenářům nepodsouvá. Autor pouze říká, že počet pozitivně testovaných nám s odpovídajícími nejistotami dává dobrou představu o počtu nemocných, těžce nemocných a mrtvých, které příslušnému počtu pozitivně testovaných odpovídají.

b) Ujasněte si, co je smrtnost a úmrtnost , Ve Švédsku je pozorován jasný přebytek mrtvých v době první vlny pandemie oproti minulým letům.

c) PCR testy mají své vlastnosti (podrobněji zde https://www.osel.cz/11392-jak-to-je-s-falesnou-pozitivitou-testu-na-koronavirus-sars-cov-2.html ). A pochopitelně je třeba je při analýzách brát v úvahu.

d) V Uherském Hradišti už docela problémy mají. Takové by se měly vyřešit koordinací a spoluprací. Uvidíme, jak se překoná nárůst, který nastane v následujících třech týdnech.

e) Víte, umírá se s COVIDE-19, umírá se s chřipkou. Většina obětí je na orgánové selhání, které by však bez toho COVID-19 nebo chřipky nenastalo. To, že umírají lidé, kteří by bez COVID-19 nezemřeli, je jasné i z toho přebytku mrtvých oproti minulým letům, který nastal u států, které první vlnu nezvládly a bude vidět nyní i u nás při druhé vlně.

Š. Hašek 14.10.2020 12:03

Vir, počasí, nálady ........ neznají přímkový průběh. Vlny bych nechal mořím.

Testy bych ponechal pro speciální oblast, chybovost veliká, nákaza přijde za hodinu po "úspěšném testování".

Došlo to tak daleko, že se volá po opakovaném testování, po dnech.

Vir skončí, "až on bude chtít/dojdou mu síly/bude se žrát sám". Bylo vždycky.

V. Wagner 14.10.2020 12:02

Pane Kindle, tak se podívejte třeba zde: https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps na Itálii. A uvidíte, že nemáte pravdu. V grafech je tam ukázána i situace v minulých letech a je vidět, že dopadu koronaviru se předchozí chřipkové sezóny nevyrovnaly. A to je situace za celou Itálii, kde byly hlavně na jihu oblasti, které se podařilo před nákazou uchránit.

P. Moravčík 14.10.2020 11:55

A to mu ešte nedošlo, že Slnko vyžaruje energiu z jadrových reakcií;-D. Rada, zrušíme Slnko, najneskôr do roku 2030!!!:-P

V. Wagner 14.10.2020 11:46

Pane Kouřile, pochopitelně má každé číslo určitou nejistotu. Uváděná čísla nejsou lživá. Pochopitelně ne všichni pozitivně testovaní jsou nakažení. Ovšem z poměru pozitivně testovaných k nemocným, vážně nemocným a mrtvým si můžeme z počtu pozitivně testovaných při uvážení daných nejistot udělat dobrou představu o o zátěži zdravotního systému z počtu pozitivně testovaných.

Je otázka, jestli je vůbec u tohoto viru možné úplné promoření. Nikde se to zatím nepodařilo. V každém případě se ukázalo, rychlé promořování vede ke katastrofě, která končí buď řízeným nebo neřízeným zamrznutím. Jinak použitelné řešení ukazuje Tchaj-wan, Jižní Korea, Japonsko, Austrálie, Nový Zéland a v Evropě se zatím velice dobře daří čelit epidemii třeba Dánsku. To také, jako Česko, dobře zasáhlo při první vlně, ale zkušenosti z ní využilo, nezrušilo všechna omezení a dobře zatím čelí i druhé vlně.

P. Vychodil 14.10.2020 11:39

já jsem ji četl, vy zřejmě ste se neobtěžoval, protože je jednodušší poplivat něco, než tomu porozumět, že ?

takže stránky MZČR:

Počet úmrtí v souvislosti s onemocněním COVID‐19 po jednotlivých dnech zahrnuje všechna úmrtí osob, které byly pozitivně testovány na COVID‐19 (metodou PCR) bez ohledu na to, jaké byly příčiny jejich úmrtí, a k jejichž úmrtí došlo v rámci hospitalizace či mimo ni

a teď mi něco povídejte o metodice...ha, doufám, že neztratíte řeč, popřete jinými důkazy, či se omluvíte...

V. Wagner 14.10.2020 11:36

Pane Kindle, opravdu můžete zachytit už infikovaného v době po prodělané nemoci, můžou být i falešně pozitivní výsledky testu (podrobněji popsáno zde: https://www.osel.cz/11392-jak-to-je-s-falesnou-pozitivitou-testu-na-koronavirus-sars-cov-2.html ) . Takže pochopitelně nemusí hodnota pozitivně testovaných odpovídat počtu infikovaných (nositelů viru) a počtu těch, kteří onemocní nemocí COVID.19. Ovšem z dat u nás i ve světě víme, jaký je zhruba poměr mezi počtem pozitivně testovaných a počtem těch, kteří skončí v nemocnicích a počtem těch, kteří zemřou. A to je ta podstatná informace. Takže informace o počtu pozitivně testovaných v současné době nám říká, kolik bude za týden a dva nových případů ve špitále a kolik zemře. Zase to není číslo úplně přesné, má jistou nejistotu, která však není velká. Což jsem psal i v článku.

A vysoká infekčnost viru, jeho rychlé šíření a daleko vyšší podíl vážně nemocných a mrtvých je důvod, proč je potřeba u něj testovat a u chřipky to není potřeba. Chřipka Vám tak rychle a dramaticky nemocnice nezahltí.

S. Ševeček 14.10.2020 11:35

Ano.

V. Petr 14.10.2020 11:33

Důvodem brzdění jaderné energetiky, včetně reprocessingu a úložišť, je jedině a pouze nepověšení zelených na větrníky!

P. Vychodil 14.10.2020 11:32

aha, tak to jsem se nechal nachytat, fujtajbl, dneska se už nebudu mít rád :-(

R. Langer 14.10.2020 11:31

Jo, a k tomu bodu e):

"Legenda: Počet úmrtí v souvislosti s onemocněním COVID‐19 po jednotlivých dnech zahrnuje všechna úmrtí osob, které byly pozitivně testovány na COVID‐19 (metodou PCR) bez ohledu na to, jaké byly příčiny jejich úmrtí, a k jejichž úmrtí došlo v rámci hospitalizace či mimo ni."

viz https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19?utm_source=general&utm_medium=widget&utm_campaign=covid-19

Tak jak je to s tou blbostí? :-P

R. Langer 14.10.2020 11:28

No a co, že v "oblasti Stockholmu" je to 10x víc, v celkovém součtu je to tak, jak to je. A jak je to tedy s těmi ostatními tvrzeními, můžete být přesnější?

V. Halašta 14.10.2020 11:26

Jenže p. Wagner nic takového, jako, "že vláda druhou vlnu nezvládla", nenapsal. O vládě nepadlo ani slovo.

Takovou "analýzu" si může vpálit někam. Připomíná Havlíčka, který statečně bojoval za podnikatele proti EET, až se protlačil nehlouběji do estébákova análu...

R. Langer 14.10.2020 11:26

Zase lže, trvalá úložiště a recyklace vyhořeného paliva jsou DÁVNO vyřešené problémy, a je s nimi počítáno při provozu jakékoliv atomové elektrárny kdekoliv na světě. Prostě, je to prolhanec prolhaná, co mu nejde věřit ani nos mezi očima.

R. Langer 14.10.2020 11:23

Já ano, řeknu vám to, ten prolhaný Zelený bolševik samozřejmě myslí SLUNCE, jehož účinnost při přeměně na elektrickou energii je u nás ročně cca 12 %. Prostě - zase lže, jako když Rudé právo tiskne. ;-D

J. Kindl 14.10.2020 11:21

Je to opravdu druhá vlna, anebo stále první. Jak je známo od března do května se u nás provádělo minimum testů o proti jiným zemím. Zjistilo se, že rychlotesty z Číny mají chybovost 70 procent. Prymula v mediích řekl, že to není 70 procent, ale 30 procent. Takže, když vláda zrušila opatření, přesně nevěděla, kolik je vlastně nakažených.

J. Kohout 14.10.2020 11:21

No, německému zdroji bych úplně nevěřil, možná jde o "vědecké" oddůvodnění zavření JE z ideologických dlvodů (a nahrazením napřed uhlím a pak ruským "zeleným" plynem).

Samozřejmě, dotované ceně "obnovitelných zdrojů" těžko konkurovat (nejen přímo v platbách, u nás ~10 mld ročně, ale i z rozpočtu ~40 mld ročně, víc než pro vysoké školy ....).

R. Langer 14.10.2020 11:20

No, a pak se dohadujte, kdo má pravdu... ;-)