8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

VĚDA: Druhé vlně covidu jsme nezabránili

V polovině března jsem psal o tom, že Evropa a USA měly na reakci vůči epidemii koronaviru dva měsíce a daleko více času, než Čína a státy na východě Asie, jako jsou Jižní Korea, Japonsko, Tchaj-wan a další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. M. 14.10.2020 11:14

I tato diskuze je důkazem, že mnoho lidí má poruchu funkčního čtení, tzn. jsou schopni text bez problémů přečíst, ale nejsou schopni ho pochopit.

J. Kouřil 14.10.2020 11:13

Šíření virů, které jsou rozšířené v celé populaci zabránit nejde. Čísla, která nám předkládají média nejsou pravdivá a počet nakažených se vůbec neshoduje s počtem pozitivně testovaných. Lživá jsou i čísla o počtu umřelých na kovid. A protože velké procento obyvatel nejsou pitomci, kteří si nechají nakukat nesmysly, je přístup veřejnosti k opatřemí české vlády značně negativní.

Dříve nebo později dojde k promoření celé společnosti a není objektivní důvod k šíření lží, které provozuje vláda a média. Problém s koronou to nevyřeší.To by měl pochopit i pan Wágner. nebo snad má nějaké mimo Čínu použitelné řešení?[>-]

V. Wagner 14.10.2020 11:46

Pane Kouřile, pochopitelně má každé číslo určitou nejistotu. Uváděná čísla nejsou lživá. Pochopitelně ne všichni pozitivně testovaní jsou nakažení. Ovšem z poměru pozitivně testovaných k nemocným, vážně nemocným a mrtvým si můžeme z počtu pozitivně testovaných při uvážení daných nejistot udělat dobrou představu o o zátěži zdravotního systému z počtu pozitivně testovaných.

Je otázka, jestli je vůbec u tohoto viru možné úplné promoření. Nikde se to zatím nepodařilo. V každém případě se ukázalo, rychlé promořování vede ke katastrofě, která končí buď řízeným nebo neřízeným zamrznutím. Jinak použitelné řešení ukazuje Tchaj-wan, Jižní Korea, Japonsko, Austrálie, Nový Zéland a v Evropě se zatím velice dobře daří čelit epidemii třeba Dánsku. To také, jako Česko, dobře zasáhlo při první vlně, ale zkušenosti z ní využilo, nezrušilo všechna omezení a dobře zatím čelí i druhé vlně.

J. Kouřil 14.10.2020 12:41

Uváděná čísla jsou lživá. krajské a celostátní statistiky se neshodují, i několikanásobě. Denní přehled počtu osob s nově prokázaným onemocněním Covid jsou ve skutečností počty osob s pozitivním testem který je nespolehlivý, nikoliv nemocných. Statistiky mrtných vykazované MZ a CSSE jsou taky odlišné. A tak by se dalo pokračovat dál.[>-]

K. Janovská 14.10.2020 10:33

Pane Wagnere, znáte to ruské přísloví, že poloviční pravda je často velká lež?

Mně ze všech informací vychází, že dřív nebo později ten virus chytneme skoro všichni, opatření neopatření. Podle mě zbývá jen nechodit nákaze úplně naproti a pak prevence, ta nejobyčejnější: denně aspoň hodinu pohybu venku, denně ovoce a zelenina, nějaké ty ořechy a další NNMK, kvalitní bílkoviny, opatrně s čokoládou a alkoholem. Nekouřit. Netloustnout. Spát 7-8 hod, nedřepět hodiny u obrazovky. Atd. Případně baštit přiměřeně vitamíny a minerály. A pak už to nechat na vůli Boží a nestresovat se. Vadí mi, že o prevenci epidemiologové vůbec nemluví, jen samé restrikce. A přitom má prevence zásadní význam. Jasně že se nedá během měsíce shodit 20 kg nadváhy, ale od jara každý měsíc kilo dolů, za 9 měsíců už to efekt má. Přitom většina lidí prý přibrala.

R. Langer 14.10.2020 11:19

Tak to se ví, že většina lidí přibrala, když jsou všichni připo*raní z covidu a musí proto jenom sedět doma na zadku. ;-)

S. Ševeček 14.10.2020 11:35

Ano.

V. Kučer 14.10.2020 19:23

Koronavir je něco jako rýma ale i na ní kdysi Indiáni umírali i když měli pohyb a byli štíhlí. Dnes jsou již promořeni a za 100 let budeme promořeni i my.

J. Makovec 14.10.2020 10:28

Jediná objektivní statistika efektu Covidu je meziroční srovnání celkové úmrtnosti obyvatel. Například v Itálii byla v době největší krize úmrtnost až třikrát vyšší než dlouhodobý průměr https://voxeu.org/article/covid-19-italy-analysis-death-registry-data A to ať již s Covidem nebo na Covid nebo jen proto , že ti co to potřebovali neměli kvůli Covidu k dispozici lůžko a péči v nemocnici a tak umřeli prostě doma na nějakou obvyklou nemoc ze které by se za normální situace dostali...

J. Kindl 14.10.2020 11:15

Podle jeho slov, šéf italského národního statistického úřadu ve své zprávě uvedl, že v březnu, kdy u nich nákaza vrcholila umřelo méně lidí v Itálií, než v předchozích letech na jiné virózy

R. Langer 14.10.2020 11:20

No, a pak se dohadujte, kdo má pravdu... ;-)

V. Wagner 14.10.2020 12:02

Pane Kindle, tak se podívejte třeba zde: https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps na Itálii. A uvidíte, že nemáte pravdu. V grafech je tam ukázána i situace v minulých letech a je vidět, že dopadu koronaviru se předchozí chřipkové sezóny nevyrovnaly. A to je situace za celou Itálii, kde byly hlavně na jihu oblasti, které se podařilo před nákazou uchránit.

V. Bok 14.10.2020 14:25

Navic se v té době nosily roušky, což je docela dobrá prevence proti, jak vědí napr. Číňané...

Š. Hašek 14.10.2020 10:24

Rouškama se chřipka nevymýtí.

Nechte už těch vln, sakra, nejsme na moři. Máme křivky/grafy. Chřipka přestane, až se "vir nasytí". Nasytí tak, že zkrátka už mu dál nebude chutnat, bude mít zkažený žaludek a začne to všechno i jeho zabíjet. Tak to bylo vždycky! Někdy to trvalo tři měsíce, někdy déle.

A nepište sem, že jsem jeden z těch, který zabíjí babičky. Právě totiž moje babička (už před padesáti lety) mi sdělila, že vir si vyhledává. Koho? To si najděte v knihách.

P. Vychodil 14.10.2020 9:37

a/autor podsouvá čtenářům, že pozitivně testovaný=nakažený=nemocný

b/pokud se podívám na Švédsko, smrtnost tam cca 0,06%

c/ o nesprávné interpretaci PCR testů se toho napsalo již dost

d/ o "přeplnosti" nemocních je také dosti oficiálních informací

e/ o zařazování počtu úmrtí v Covid kolonce se lze také dočíst v oficiálních zdrojích dost, jen opakuji pro ty, kdo nechtějí hledat: jsem-li covid pozitivní a spadnu z lešení, oficiálně jsem zemřel na kovid

s jadernou energetikou naprosto souhlasím, doufám jen,že v jaderné energetice se zachází s fakty a informacemi poněkud seriozněji, než v článku:-)

P. Rada 14.10.2020 10:16

Naprosto souhlasíte s jadernou energií?

A jak si vysvětlujete, její dnešní energetickou neefektivitu / ztrátovost... a takto navozenou celosvětovou stagnaci budování JE3+gen.? Proč ani po 50letech provozu přes všechny proklamace nedošlo k dořešení palivového cyklu ani na vybudování trvalých úložišt?

https://www.diw.de/documents/publikationen/73/diw_01.c.670581.de/dwr-19-30-1.pdf

Aby bylo jasnněji. Také jsem pro využívání jaderné energie lidstvem ale upřednostnuji dokonalý kvantově fůzní sluneční reaktor který nikdo nemůže vlastnit, pokazit , zneužít.... a jehož energetický potenciál při dnešní lepší efektuvitě (tabulky ERORI) doposud zejména v čechách nevyužíváme zdaleka tak jak to dovolují dnes osvědčené technologie.

P. Vychodil 14.10.2020 10:20

takže jsme zajedno. Také podporujete jadernou energii.

O jaký typ by se mělo jednat, nevím, neorientuji se v této oblasti vůbec

R. Langer 14.10.2020 11:23

Já ano, řeknu vám to, ten prolhaný Zelený bolševik samozřejmě myslí SLUNCE, jehož účinnost při přeměně na elektrickou energii je u nás ročně cca 12 %. Prostě - zase lže, jako když Rudé právo tiskne. ;-D

P. Vychodil 14.10.2020 11:32

aha, tak to jsem se nechal nachytat, fujtajbl, dneska se už nebudu mít rád :-(

P. Moravčík 14.10.2020 11:55

A to mu ešte nedošlo, že Slnko vyžaruje energiu z jadrových reakcií;-D. Rada, zrušíme Slnko, najneskôr do roku 2030!!!:-P

J. Kohout 14.10.2020 11:21

No, německému zdroji bych úplně nevěřil, možná jde o "vědecké" oddůvodnění zavření JE z ideologických dlvodů (a nahrazením napřed uhlím a pak ruským "zeleným" plynem).

Samozřejmě, dotované ceně "obnovitelných zdrojů" těžko konkurovat (nejen přímo v platbách, u nás ~10 mld ročně, ale i z rozpočtu ~40 mld ročně, víc než pro vysoké školy ....).

R. Langer 14.10.2020 11:26

Zase lže, trvalá úložiště a recyklace vyhořeného paliva jsou DÁVNO vyřešené problémy, a je s nimi počítáno při provozu jakékoliv atomové elektrárny kdekoliv na světě. Prostě, je to prolhanec prolhaná, co mu nejde věřit ani nos mezi očima.

V. Petr 14.10.2020 11:33

Důvodem brzdění jaderné energetiky, včetně reprocessingu a úložišť, je jedině a pouze nepověšení zelených na větrníky!

V. Kučer 14.10.2020 19:15

Do doby než k tomuto dojde je zde k dispozici uran, učili jsme se o tom před více než padesáti léty ve škole a jaderný odpad je palivo budoucnosti.

S. Rádl 14.10.2020 11:13

Přečtěte si metodiku určování příčiny úmrtí, váš bod e) je blbost.

U té smrtnosti jste se spletl o řád, v oblasti Stockholmu je 0.6 % (https://www.folkhalsomyndigheten.se/the-public-health-agency-of-sweden/communicable-disease-control/covid-19/).

Obdobně věrohodná jsou bohužel i další vaše tvrzení.

R. Langer 14.10.2020 11:28

No a co, že v "oblasti Stockholmu" je to 10x víc, v celkovém součtu je to tak, jak to je. A jak je to tedy s těmi ostatními tvrzeními, můžete být přesnější?

R. Langer 14.10.2020 11:31

Jo, a k tomu bodu e):

"Legenda: Počet úmrtí v souvislosti s onemocněním COVID‐19 po jednotlivých dnech zahrnuje všechna úmrtí osob, které byly pozitivně testovány na COVID‐19 (metodou PCR) bez ohledu na to, jaké byly příčiny jejich úmrtí, a k jejichž úmrtí došlo v rámci hospitalizace či mimo ni."

viz https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19?utm_source=general&utm_medium=widget&utm_campaign=covid-19

Tak jak je to s tou blbostí? :-P

P. Vychodil 14.10.2020 11:39

já jsem ji četl, vy zřejmě ste se neobtěžoval, protože je jednodušší poplivat něco, než tomu porozumět, že ?

takže stránky MZČR:

Počet úmrtí v souvislosti s onemocněním COVID‐19 po jednotlivých dnech zahrnuje všechna úmrtí osob, které byly pozitivně testovány na COVID‐19 (metodou PCR) bez ohledu na to, jaké byly příčiny jejich úmrtí, a k jejichž úmrtí došlo v rámci hospitalizace či mimo ni

a teď mi něco povídejte o metodice...ha, doufám, že neztratíte řeč, popřete jinými důkazy, či se omluvíte...

V. Wagner 14.10.2020 12:17

Pane Vychodile:

a) Nic takového autor čtenářům nepodsouvá. Autor pouze říká, že počet pozitivně testovaných nám s odpovídajícími nejistotami dává dobrou představu o počtu nemocných, těžce nemocných a mrtvých, které příslušnému počtu pozitivně testovaných odpovídají.

b) Ujasněte si, co je smrtnost a úmrtnost , Ve Švédsku je pozorován jasný přebytek mrtvých v době první vlny pandemie oproti minulým letům.

c) PCR testy mají své vlastnosti (podrobněji zde https://www.osel.cz/11392-jak-to-je-s-falesnou-pozitivitou-testu-na-koronavirus-sars-cov-2.html ). A pochopitelně je třeba je při analýzách brát v úvahu.

d) V Uherském Hradišti už docela problémy mají. Takové by se měly vyřešit koordinací a spoluprací. Uvidíme, jak se překoná nárůst, který nastane v následujících třech týdnech.

e) Víte, umírá se s COVIDE-19, umírá se s chřipkou. Většina obětí je na orgánové selhání, které by však bez toho COVID-19 nebo chřipky nenastalo. To, že umírají lidé, kteří by bez COVID-19 nezemřeli, je jasné i z toho přebytku mrtvých oproti minulým letům, který nastal u států, které první vlnu nezvládly a bude vidět nyní i u nás při druhé vlně.

P. Vychodil 14.10.2020 12:27

no, prosím, zkuste mi matematicky objasnit korelaci, anebo kauzálnost, mezi počtem nově pozitivně otestovaných, a růstem pacientů na JIP...

nastudujte si více o možnostech a omezeních PCR testů

a také si nastudujete metodiku, hlavně v ČR, za jakých podmínek se zemřelí zařazují do covid kolonky

no, až se shodneme na určitých faktech, či premisách, určitě dospějeme ke shodným, či podobným závěrům