26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Padovčík 10.4.2007 11:41

NEJVYŠŠÍ VLÁDNÍ KRIMINALITA: Zpráva o masovém rozkradení českého národního majetku komunistickým KGB, GRU a jejich vládními a bankovními strukturami dnešní ČR nejčtenější na webu Petra Cibulky!!!

Paul Sender 9.4.2007 22:21

Re: Re: gravotaxi

Slyšel jste už něco o vesmírném výtahu ?  Dnešní starty raket mimo zemskou přitažlivost jsou energeticky nesmírně náročné, nebezpečné, ničí ozonovou vrstvu atd. Finanční náklady zvládnou jen velké a bohaté státy.

O teorii vesmírného výtahu už psal Ludvík Souček. A dnešní technika by tento projekt dokázala realizovat.  Tak proč ne koloběžka !        

Bagr 5.4.2007 20:29

Re: Koukám na to....

Nevím jestli to s tím má něco společného ale takový ty vlaky ( myslim TGV nebo tak nejak ) jezdí na magneticky polštáři a dosahujou hodně slušnejch rychlostí ( cca 300m/h )

Bagr 5.4.2007 20:07

Re: Re: Re: Pen Neff se jako obvykle hluboce, ale opravdu hluboce mýlí.

Jen nevím kdo bude vyvážet ty horníky co se tam cimrmanivi začali hromidit...

Postrach 2.4.2007 0:04

princip

Princip toho lifteru je hezky popsán tady. Není to tedy založeno na čistě elektrostatickém principu (odpuzování od podložky), ale je to vznášedlo, kde proud vzduchu je vytvářen nikoliv vrtulí, ale pohybem iontů v elektrickém poli. Proto to také spotřebovává elektrickou energii.

Ludva 1.4.2007 19:18

Re: Re: Doporučuji přehradit Středozemní moře

No vidíte, když stoupne oceán vlivem globálního oteplování, stačí přehrada u Gibraltaru a může se nahradit zatopené území Evropy.

EW 31.3.2007 23:10

Re: Doporučuji přehradit Středozemní moře

Nejste puvodni. Prehradu u Gibraltaru planovali uz pred druhou sv. valkou v ramci projektu na propojeni Evropy s Afrikou. Stredozemni more melo byt mensi, protoze by tam teklo min vody z Atlantiku, zato mely vzniknout na takto ziskane sousi nove pristavy a zemedelska puda.

Coudenhove-Kalergi byl u zrodu tohoto projektu propojeni a uvazoval, ze  spojenym kontinentum by meli velet Zide, jakozto nejpovolanejsi narod...

No, ta Evropa se nam nejak zacina s tou Afrikou propojovat, akorat, ze jinak, nez bylo planovano.

Tisifoné 31.3.2007 18:00

Re: Re: Re: supravodivost

Myslím, že se pan Neff mýlí: jeho poznámka o "humbuku" .... Humbuk se tehdy udál kolem "objevu" termojaderné fúze při laboratorní teplotě 20°C na povrchu platinové elektrody, to nemělo se supravodivostí nic společného.

Jindřich 30.3.2007 14:16

Dokud nepochopíme, že nejsilnější politickou stranou České republiky jsou tajné služby - a to navíc ne ty jejich domácí parodie - nepochopíme v dnešní PROTEKTORÁTNÍ "české" politice vůbec nic!!! Jde to všechno z Moskvy...

krmič 30.3.2007 11:53

Re: Re: supravodivost

V čem je ten vtip: klasické magnety mají železné jádro, jehož vlastnosti neumožňují dosáhnout o mnoho vyšší hodnoty magnetické indukce než asi 1 T. Supravodivý magnet je vzduchový, bez železa, takže magnetická indukce může být mnohonásobně vyšší. Potom funguje i to vyšetření nukleární magnetickou rezonancí...

krmič 30.3.2007 11:44

Re: supravodivost

Jestli nějaký skutečně postavila, to nevím, asi ne. Ale teoreticky to tehdy propracované bylo.

TomasC 30.3.2007 9:50

Re: Re: Re: Re: Náhodou pan Neff uhodil hřebíček na hlavičku

Možná to bude znít jako téměř "třídní nepřátelství", ale spalovací motor, i kdyby byl na vodík neberu. Jakékoliv spalování sebou nese teplotu, problematické mazání. Výhody elektromotorů jsou proti tomu velké. Snadná regulace, vysoká účinnost ve velkém rozsahu výkonů, hmotnost...

Akumulátory čeká nástup "nano" kde se zvětší plocha elektrod, což se příznivě projeví na kapacitě a zatížitelnosti.

R 30.3.2007 9:32

Re: Re: Re: Bylo by hezké,

Kilowathodina je nějaký výkon za hodinu a stojí dnes od cca 1,20 po 5 korun podle tarifu. Blesk má sice výkon o mnoho řádů vyšší, ovšem taky trvá o mnoho řádů kratší dobu než  je hodina, takže ta jeho cena zas tak moc velká nebude.

jízlivec 29.3.2007 22:12

Ten ředitel patentového úřadu

to ovšem navrhl ze zoufalství, protože v té době se kvůli ostrému konkurenčnímu boji patentovala každá prkotina, aby se ostatním ztížily podmínky na trhu - kdyby se někomu podařilo patentovat kolo, měl by monopol a ostatní by ostrouhali!

I.L. 29.3.2007 21:59

Re: Re: Re: Doporučuji přehradit Středozemní moře

Stejne by mne zajmala geologie toho mista, ted tam prece chteji stavet  tunel, a pritom se to misto za poslednich par (desitek) tisic let  zrejme podstatne - minimalne o

desitky metru hloubky more - promenilo

Honza42 29.3.2007 21:20

Re: Re: Doporučuji přehradit Středozemní moře

Nebuďte tak úzkoprsý. Uvažujte převýšení tak 10 metrů. Cimrman prohlásil panamský průplav za velký rigol v zemi. No tak já v souladu s tím prohlásím hráz u Gibraltaru za velkou krtinu.

I.L. 29.3.2007 21:15

Re: Doporučuji přehradit Středozemní moře

Kdyz ona ta dira u Gibraltaru je docela velka a hluboka... Coz je pozoruhodne

protoze to je pomerne nedavny jev, z ctvrtohorni historie je znamo opakovane vysychani tohoto more o 50 metru i vice, cili ten prah muse byt  mnohem uzsi a vyssi. Ale asi by to stejne nebyl moc velky vykon, par Dunajo-metru tedy neco jako Zelezna vrata, vybudovana Titem a Ceauceskem. Pochybuju, ze by pristavy v Mediteranu schvalily snizeni hladiny toho  more o vic nez metr :-)

Honza42 29.3.2007 21:07

Doporučuji přehradit Středozemní moře

a využít ho jako přečerpávací elektrárnu. Sice přijdeme o letoviska, ale šplouchat se můžete klidně někde v bazénu. Nevím jak velké by bylo nutné kolísání hladiny pro vyrovnávání evropské rozvodné sítě, ale bez výpočtu odhaduji, že by muselo stačit pár metrů. Kdyby to fungovalo, čert vem nějaký Benátky. Ale vlastně kdybychom udržovali Středozemní moře trvale v depresi, tak bychom je vlastně zachránili.

Sám nevím jestli si nedělám srandu, ale když už jsme u toho sci-fi, tak proč ne.

kurbet 29.3.2007 18:30

a hle

už je to ten starý dobý Neff,když se drží svého kopyta.Globální oteplování bych nechal koňovi ten má větší hlavu.

Petr Vaňura 29.3.2007 18:11

Re: Re: Re: Náhodou pan Neff uhodil hřebíček na hlavičku

Díky za informace, pokrok tady je. Ale pořád tady existuje limita, daná energetickým potenciálem chemické reakce. A ta limita se blíží motoru na benzín a palivu pro něj. Tedy uhlovodík, k jehož spálení použijete okolní vzduch (váhově významný faktor), jehož energii využijete z 30%. Samozřejmě, spalovací motor na vodík by teoreticky (kdybychom mohli kapalný vodík jen tak nalít do nádrže a nemuseli ho mít pod tlakem či za velmi nízké teploty) vyšel 3x výhodněji z hlediska hmotnosti paliva.

Mirek 29.3.2007 18:06

Re: Re: Bylo by hezké,

Jestli to bylo mysleno tak, ze odpovidajici mnozstvi elektricke energie tolik stoji, tak je to naprosta lez. Energie v blesku je samozrejme o mnoho radu vyssi. Snahy o jeji zachyceni a skladovani tu uz davno byly, ale ukazaly se beznadejne. Zatim nikdo nema ani nejmensi paru, jak by se to dalo udelat.

Mirek 29.3.2007 18:00

Re: Re: Pen Neff se jako obvykle hluboce, ale opravdu hluboce mýlí.

Prave jsem vynalezl vytah, ktery ma spotrebu energie pouze zlomek toho, co dosavadni vytahy. Brzdi se stlacovanim vzduchu v tlakove nadrzi a tento stlaceny vzduch se zase vyuziva pri pohonu. Setri to elektrinu levneji nez rekuperace. Pri zivotnosti vytahu v desitkach let jde o obrovske uspory. Jen mam obavy, ze uz to nekdo patentoval. Ano, nasel jsem patent na nejnovejsi vylepseni takoveho vytahu kombinujiciho hydraulicky a pneumaticky system. http://www.patentstorm.us/patents/5346038.html

Nejspis je dobrych patentu spousty, ale hodne jich ceka na realizaci.

Jiří K. 29.3.2007 17:48

Re: Re: No vida, kdo ho vynalezl?

Obávám se, že zde nějaký jednoznačný otec typu Grahama Bella chybí.

Prostě postupným zlepšováním parametrů v souvislosti s vývojem elektroniky a IT technologií se to stalo masově a levně vyrobitelné i použitelné a tudíž masově zpřístupnitelné i pro ty babičky a školní děti.

Von 29.3.2007 17:45

Re: Re: Pen Neff se jako obvykle hluboce, ale opravdu hluboce mýlí.

Debatu na odborně docela slušné úrovni bych trochu odlehčil. Což takhle fárání horníků do dolů v "samovýtahu" Járy Cimrmana!  /Doufám že kdekdo ví o co se jedná/.

Mirek 29.3.2007 17:35

Re: Re: Re: Re: gravotaxi

Podle vas neprekonatelne problemy jiz byly davno prekonany. Dokonce se jiz prodavaji auta, ktera na vodik dokazi jezdit a jezdi. To vam nejak uslo, skeptiku. Zde mate odkaz na soucasny seznam cerpadel. http://www.fuelcells.org/info/charts/h2fuelingstations.pdf

Ludva 29.3.2007 17:28

Re: No vida, pane Neffe!

Máte pravdu, posledním z "velkých" vynálezů je mobil. Mám dojem, že se používá nějak od roku 1990 ? A kdo ho vlastně vynalezl ? Člověk v záplavě dat o teroristech a dalších VIP ani neví, kdo skutečně hýbe světem.

Mirek 29.3.2007 17:27

Re: No vida, pane Neffe!

Nekde jsem cetl, ze zuby se uz podarilo vypestovat z bunek pro mysi. Take se tesim, ze mi jednou udelaji moje vlastni zuby, ale jestli to bude za meho zivota, tak zatim prilis drahe, abych si to pak jako duchodce mohl dovolit. Pro nase potomky to ale bude vynalez stoleti.

Ludva 29.3.2007 17:24

Re: Re: Re: gravotaxi

Řeči o vodíku, jakožto palivu budoucnosti jsou určeny ke chlácholení politiků a laické veřejnosti. Problémy s jeho skladováním, přepravou a použitím v malých vozidlech jsou nepřekonatelné, jinak by se dávno vyráběly masově. Budoucnost má bioethanol.

R 29.3.2007 17:17

Re: Bylo by hezké,

Za socialismu se psalo, že energie průměrného blesku stojí asi 2 koruny československé. Dneska by to odhadem bylo tak 6 - 10 Korun českých.

Saša 29.3.2007 17:16

To je dobře.

To je totiž moc zapotřebí.