3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

ÚVAHA: Nepoznané zlo

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ludva 19.7.2009 12:37

Re: I v Rusku byli vědci, ochotní vytvořit atomovou bombu

Asi měli založit ruce a čekat až je USA převálcují ? Plány na atomový útok proti Moskvě vznikly dříve, než Rusi měli bombu. A nakonec jste správně uvedl, že vytvořili vcelku klidné období bez světových válek. Díky nemožnosti vyhrát jadernou válku. Tak v čem je chyba ?

Hnyk 19.7.2009 12:31

Raketu Saturn zkonstruoval von Braun, tvůrce raket V2.

A to, že díky raketě Saturn byli Američani první na měsíci mu komunističtí čur... a jejich pohrobci nemůžou zapomenout.;-€ 

Za jakých podmínek se nemilý autore zhotovovaly ruské rakety? Koroljov začal první kostrukce když byl zavřený v koncentráku. A ty ruské rakety asi byly určené k tomu rozprašovat vůni růží nad USA, nebo co?

V. Braun byl konstruktér V2, ale nebyl vedoucí projektu V2. A málem skončil v koncentráku když v poněkud rozjařené náladě prohlásil, že dělá V2 jen proto, že je to jediná možnost jak uskutečnit jeho skutečný cíl, vyvinout raketu k letu na měsíc. A nějaký horlivý fítzláček s tím běžel na Gestapo a to ho obvinilo, že prý sabotuje projekt V2.  

otas 19.7.2009 12:10

Clovek pouceny normalizaci

...si mozna mohl povsimnout, ze prave velmi inteligentni lide mivaji nekdy schopnost svuj rozum znasilnit, zakazit si videt neco, co by jim znesnadnovalo karieru atp. Asi by to chtelo fundovaneho psychologa, ale ja se domnivam, ze to, co odlisuje inteligentniho cloveka od intelektuala je prave tohle, to, co umoznuje pouzivat mozek jako nastroj ci zbran. I dnes se to samozrejme vidi a dokonce i u nekterych castych zdejsich autoru.

Vlad 19.7.2009 11:49

Re: nic není černobílé

Mengele byl zase fanda do lékařské vědy. :-)

hafusak2 19.7.2009 11:24

Re: hmm, těch 12 tisíc raket

V některém starém časopisu /už si nepamatuji v kterém/ byl snímek z USA, jak se pokoušejí odpálit jednu z ukořistěných V 2 z paluby letadlové lodi. Bohužel to byl jen snímek bez dalšího popisu, protože let. loď se přece jenom houpe, takže jaká asi mohla být přesnost zásahu cíle, když ze země to za moc nestálo.

Jenda 19.7.2009 10:04

Re: L A Times

Pro ty inteligentnejsi to novina neni, ale stejne je dobre to obcas pripomenout.

Ludva 19.7.2009 8:46

Re: Hlavně se jednalo o soutěž

Tak sem dejte nějakou lepší logiku, místo invektiv. Já ty časy pamatuji. Ale asi se na nic nezmůžete.

IR 19.7.2009 1:35

Re: Moderni otroci

Presne tak. A za to muzou vlastne bili. Teda ta "pravdo-laskovna" cast spolu s Vatikanem. Pravidla jsou vetsinou nastavena tak, ze ti co delaji si i diky danovemu systemu nemuzou dovolit vice deti...a pak ti ostatni delaji deti, protoze je to za soucasnych pravidel pro ne financni prilepseni. Darwin je v moderni dobe absolutne popren. Netvrdim, ze by sme meli byt tak selektivni, jak je to v prirode, ale na druhe strane si myslim, ze se to s tim humanismem uz prepisklo. Dokonce i spravodajstvi hraje na emoce a ne na fakta. Takze se vzdy nejdriv dozvime kolik deticek bylo zabito tam a tam, ale malokdy se rekne, ze se za nima schovavali teroriste, nebo jak se jim politicky korektne rika: aktiviste, revolucionari a pod.. Take sme si zvykli vnimat jenom male cernousky jako hladove deti. Jako kdyby deti v jinych castich sveta take nemeli hlad. Zajimave je, ze media si moc nevsimla, ze Obama v Ghane krome jineho rekl, ze Afrika ma nejurodnejsi pudu, takze celkem nechape, proc je tam hlad. Tohle by si zadny jiny - bily - president nemohl dovolit rict.

Borek@exil 19.7.2009 0:11

Re: L A Times

To je mi ale novina. Tak on ten Saturn nedal do kupy samotinký Von Braun někde v garáži? On to byl tedy výsledek práce velkého týmu, kde Von Braun sice hrál značnou roli ale nebyl na to zas tak ouplně samotnej? Oni mu teda pomáhali nějací mladíci?

J.G. Pašek 18.7.2009 23:55

Re: Nu, kdyby se Stalinovi podařilo po válce chytnout von Brauna . . .

Ten můj komentář byla ironie . . .

J.G. Pašek 18.7.2009 23:43

Re: Jak hluboko měli Češi do zadku zapíchnutý ruský bodák, co myslíš...???

Ty jediný jsi pochopil můj komentář . . . . a teď mně napiš, jak hluboko Hitler zapíchnul jeho "bodák" do zadku Von Brauna? . . . .

J.G. Pašek 18.7.2009 23:39

Co já na to?

V 1973 Severní Vietnam podepsal v Paříži mírovou smlouvu a USA vojsko se vrátilo do USA . . .  S pomocí spojenců Varšavské smlouvy, zbraněmi a rádci, cca za rok Severní Vietnam porušil mírovou smlouvu, vtrhnul do Jižního Vietnamu a Saigon padnul a ČSSR BYLA ŠTĚSTÍM BEZ SEBE JAK JÁSALA JAK JE KOMUNISMUS LEPŠÍ . . . . . . . na památku české blbosti tam máte Severní rudé Vietnamce, které jste si tam natahali z rudé solidárnosti a odpracovat tak vojenskou a ekonomickou pomoc, kterou Češi do Severního Vietnamu posílali  . .. tož tak pane rado. . . .

Thujon 18.7.2009 22:40

Re: Moderni otroci

Souhlasím. Soc. dávky poskytovat na základě prokázání sociálního jednání.

Thujon 18.7.2009 22:35

Re: Moderni otroci

WvB vývoj V2 nezpomaloval, určitě by to po válce zmínil. Projekt V1 byl konkurenční, ten možná zpomalil tím, že mu odebral část zdrojů. Oba projekty měly společný pouze úkol: dopravit nálož na vzdálenost v řádu stovek km, při relativně hrubém dodržení vzdálenosti a azimutu .

Thujon 18.7.2009 22:23

Re: Werner von Braun

WvB se nikdy nedopusil ničeho, za co se nobelovka dá udělit, t.j. vědeckého objevu.

K článku samotnému: Když domýšlím, co by bylo, kdyby němci vyvinuli A-bombu, dojdu nutně k tomu, že V2 by byla stejně dobře použitelná, jako práškovací letadlo. Válka by musela trvat ještě více než 10 let, než by WvB vytvořil raketu odpovídající síly.

Článek není špatný, autor by mohl trochu konzultovat i technické detaily, pokud je zmiňuje.

Muki 18.7.2009 21:45

L A Times

It wasn't a young president's brash promise that enabled Neil Armstrong and Buzz Aldrin to take those first halting steps on the lunar surface 40 years ago Monday. Nor was it the courage of the astronauts themselves.The success of America's big bet in space depended on the ability of young, unheralded engineers to build rocket engines that were both powerful enough and reliable enough to wrench the spacecraft from Earth's jealous grasp and send it winging to the lunar surface.The result of their work was the mammoth Saturn V, the largest and most powerful launch vehicle of its time. It was as tall as a 40-story building, with engines that gulped swimming pools worth of fuel every second. Producing 7.5 million pounds of thrust at liftoff, Saturn V was so powerful that during a test at Cape Canaveral, it rained ceiling tiles on the head of CBS news anchor Walter Cronkite, watching from four miles away. Those engineers were every bit the typical post-war working stiffs. Newly married and raising families, and threw themselves into the work of a lifetime."Everybody was young," said Joe Stangeland, a structural specialist who worked on the first-stage F-1 engine. "Anyone over 30 was a veteran.

I-Worm 18.7.2009 21:13

A největší jeho zločin je

že umožnil Američanům předběhnout Rusy v dobývání Měsíce...nebo ne?

Kanuk 18.7.2009 21:05

Re: Jak to, že technik s vysokou inteligencí nedokáže poznat, komu dává do rukou takovou zbraň

 ti z Jihu za to nestojí, aby za ně někdo chcípal!.....Mno, nebylo to náhodou proto, že ve Vietnamu není žádná ropa?

xxxxKubeš 18.7.2009 20:58

Von Brauna

bych nechal na pokoji. Pro nás daleko hůře působila 40tiletá diktatura, podporovaná Rusy, jejíž následky pociťujeme ještě dnes (viz antiamerikanismus, radar a pod.). Zajímavé by jistě bylo vědět počet proputinovských agentů, kteří tady zřejmě úspěšně působí a které podporují hlavy jako Paroubek a marxista Zaorálek.

Kanuk 18.7.2009 20:56

Re: Nu, kdyby se Stalinovi podařilo po válce chytnout von Brauna . . .

Tomášu, já se teda hádat nemohu, ale neřek bych, že v době kdy Němci stáli před Moskvou, SSSR měl převahu 10:1 snad úplně ve všem.

Schumacher 18.7.2009 20:45

Ano, byl to génius.

Ale přinejmenším za podíl na fungování projektu Dora měl viset.

Jenda 18.7.2009 20:18

Re: Nu, kdyby se Stalinovi podařilo po válce chytnout von Brauna . . .

Pri dostatecne debilite vedeni je pocetni prevaha k nicemu. Uvedomte si, ze si Stalin tesne pred valkou vyvrazdil vetsinu dustojnickeho sboru.

NevericiTomas 18.7.2009 20:03

Re: Nu, kdyby se Stalinovi podařilo po válce chytnout von Brauna . . .

Je zajimave jak se vlastne Nemci dostali az k Moskve. vzdyt SSSR mel prevahu 10:1 snad uplne ve vsem...A kdyby Britove a Americani nezastavili Nemce v Africe, dosli by si pro ruskou ropu z jihu...Strcte si tu komunistickou propagandu za klobouk

Kanuk 18.7.2009 19:25

Re: hmm, těch 12 tisíc raket

Menší poznámka k těm V2. V nějakém Museu ve Washigtonu, DC, jsem viděl odpalovací "rampu" pro V2. Kovová deska, asi tak 3x3m, v rozích opřená o automobilové hřebenové zvedáky.

Kanuk 18.7.2009 19:17

Re: Moderni otroci

IR. Paradox: Země je přelidněna, ale bílí vymírají.

Jenda 18.7.2009 18:38

Re: Werner von Braun

Jestli ono to nebude tim, ze pocital, naprosto realisticky, ze od nas nemce vykopou rusove a urcite se alespon chvili zdrzi. Ta strana mozna ziskala 10%, ale mela za sebou nekoho kdo tu po valce mel vojaky.

Fafa 18.7.2009 18:37

Re: Moderni otroci

Cynik by Vam rekl, ze pokud budou podporu v Africe vyplacet mistni vlady, tak je celkem jedno jestli bude nebo nebude zrusena.

mu1 18.7.2009 18:36

Re: Nu, kdyby se Stalinovi podařilo po válce chytnout von Brauna . . .

Matine, tys musel ve škole (ukončená 4 A ?) hodně chybět.

Jenda 18.7.2009 18:35

Re: No,

Ostatne proc se furt jeci o odpovednosti vedcu a techniku? To ti vedci a technici si usmysleli vyhladit toho ci onoho? Zahajit tridni boj? Obsadit sousedni stat? Zahajit budovani zemedelskych komunit v Kambodzi?

Odpovednost nema ten kdo nuz vyrobi, ale ten kdo se rozhoduje jestli si s nim ukroji chleba nebo ho nekomu zapichne do zad. A to byvaji spis absolventi humanitnich smeru vzdelani ...

Fafa 18.7.2009 18:34

Re: Nu, kdyby se Stalinovi podařilo po válce chytnout von Brauna . . .

Racku, ta debata je hlavne nesmyslna. Vycitat Britum a  Americanum pozdni vstup do pozemni valky mimo Stredomori je asi stejna blbost jako vycitat Rusum, ze Nemce neporazili uz v roce 1942. Pripadne vycitat Rusum, ze uz v prosinci 1941 nesli na pomoc Americanum pozemnim utokem proti Japoncum.