Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SVĚT: K letu Draka
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Victorin 1.6.2020 9:13Upřímná gratulace do USA! Kromě úspěšného startu a již dosaženého spojení Crew Dragon s ISS, mne udivuje úspěšné vertikální přistání prvního stupně rakety na plovoucí plošinu a věk astronautů - jeden 49 a druhý dokonce 53 let! |
R. Gramblička 1.6.2020 9:49Přidávám se, taky mám radost |
P. Brich 1.6.2020 11:48Tentokrát se připojuji ke gratulaci, pane Victorine. |
S. Pavuk 1.6.2020 21:28...a obidvaja veselý, veselučký. Takže opäť drogy. Hm. |
P. Staronový 1.6.2020 9:12Pan Kechlibar to celkem vystihl. |
O. M. 1.6.2020 8:10Je skvělé, že se to povedlo! K těm nákladům- pokud web vsetínské hvězdárny nekecá, tak se uskutečnilo 112 letů raketoplánů, z toho vycházejí náklady na jeden let 2 miliardy dolarů, což v tom srovnání nevychází vůbec špatně. |
J. Nevrkla 1.6.2020 7:10Nemyslím si, že mohou lety do kosmu zlidovet. Nevidím v nich velký přínos, ale každopádně to vždy bude vyžadovat obrovské množství energie, to se nedá žádným technologickým pokrokem obejít. Lidi budou mít jiné starosti a preference. |
I. Pávek 1.6.2020 7:29Souhlasím s vámi pane Nevrklo. Člověka příroda zkonstruovala do životních podmínek na Zemi a to se nedá žádným technologickým pokrokem obejít. Fyzikální i chemické zákony platí stále jednoznačně a drtivě v celém nám známém Vesmíru a není žádná naděje na jejich jen zpochybnění. No jak se říká - kdo si hraje, nezlobí. Ale toto hraní milionáře mě neoslňuje. |
J. Pokoutný 1.6.2020 8:02No, ryby si kdysi myslely, že je příroda zkonstruovala pro život v oceánu. Pak první z nich vylezla na souš a ... tý vole! |
I. Pávek 1.6.2020 8:50Pane Pokoutný, vše co se na Zemi událo za 4,5 miliardy let, tak se dělo při gravitaci 1G. Ta se dá imitovat odstředivou silou v prostoru. Není ale možno třeba 4 G velké planety zmenšit na 1 G. Samotnou gravitaci není možno zesílit ani odstínit. Myslím, že další podmínky umožňující život na Zemi nemusím uvádět. V podstatě by hmotnost kosmické lodi pro přepravu člověka i zvířat měla mít 6 tisíc triliónů tun a všechno tak jak je na Zemi. |
V. Církva 1.6.2020 9:04Pane Pávek, osídlovat jiné galaxie v nejbližších 50 letech nebudeme. Na Marsu se možná nějaké smysluplné technologie nebo testy dají dělat, ale ne v nejbližších letech tam trvale žít. Je pravda, že lidstvo by se mělo víc zaměřit na spolupráci a vzájemnost, aby nebyly války a boje. Ale čekat na to až si arabští teroristé uvědomí svoje pomýlení a Američané začnou mí radši sousedy než peníze nemůžeme. Proto je dobře že máme Dragony... |
I. Pávek 1.6.2020 10:12Pane Církvo, člověk na Marsu nemůže trvale žít, je tam třetinová gravitace. O tom ostatním není třeba diskutovat. S toho hlediska si Mars nemůže udržet atmosféru. O nějakém osídlovaní Galaxií už jen kvůli energetické náročnosti ani ve vzdálené budoucnosti nemůže být ani řeči. Proč, to vyplývá ze známého vzorce E = m.c2. Ale ani anihilace, vzájemné zničení hmoty a antihmoty a její přeměnu na energii to nevyřeší, nehledě nato, že - ech škoda dále psát |
J. Jurax 1.6.2020 14:57Buďte optimista ... :-) A třetinová gravitace Marsu, resp. šestinová Měsíce, není nepřekonatelnou překážkou. Ono to dnes zní jako scifi, ale což třeba umělá gravitace nebo úprava genofondu? Ono před pouhým stoletím byl třeba mezikontinentální let letadla se stovkami pasažérů ve výši 10 km taky scifi, stejně jako třeba léčba cukrovky nebo mobil. |
V. Kučer 1.6.2020 9:32Leda že by mozek člověka naskenovali do počítače, Stanisław Lem o tom píše v jedné povídce. Četl jsem to jako kluk. |
R. Gramblička 1.6.2020 9:49zda je možné s gravitací nějak manipulovat, zatím nevíme. Bylo by záhodno to zjistit |
R. Gramblička 1.6.2020 9:46fyzikální zákony platili před sto lety stejně jako nyní, ale tehdejším skeptikům prakticky žádná předpověď nevyšla a pokud by vstali z mrtvých, hooodně by se divili. Pořád zdaleka nevíme, co všechno nám fyzikální vlastnosti našeho vesmíru umožňují, takže s vašimi axiomy bych byl opatrný. Vzhledem k vědeckotechnickému pokroku posledních 200 let jsem optimista, třebaže jeho vývoj nelze predikovat a je zcela ve hvězdách, jak na tom budeme za sto let, ale touhu po objevování vzdálených a dosud nepoznaných končin jen tak nevymýtíte a lidská vynalézavost si již poradila z mnoha na první pohled neřešitelnými problémy |
I. Pávek 1.6.2020 11:01Pane Grambličko, ech, co napsat - podle jiného vzorce není možné urychlit hmotu na rychlost světla. Vyžaduje to nekonečné množství energie. O jiné rychlosti pro cestování Vesmírem nemůže být řeči. Dále člověk ani jiná zvíře z masa a kostí nesnese dlouhodobě přetížení větší než 1G. To znamená, že loď bude půl dráhy takto zrychlovat a půl dráhy brzdit. Navrhnu hmotu lodi milión tun. Dovedete si představit tu energii na tyto manévry? A to jen kdyby se přiblížila k rychlosti světla. A nemyslím si, že se kdy podaří kvantovou mechaniku aplikovat na makrosvět a celé zastřešit kvantovou teorií gravitace. To jen na filmovém plátně jde všechno a někdo tomu uvěří. |
R. Gramblička 1.6.2020 11:11Pane Pávku, věřte, že si všechny vámi zmíněné překážky uvědomuji a souhlasím, že v dohledné době se je překonat nepodaří. To ale není důvod se tímto směrem neubírat. A taky mám na paměti úžasný pokrok, který lidstvo za posledních 200 let učinilo, kdy se povedlo překonat překážky, tehdy považované za nepřekročitelné. Jedno je ale jisté. Abychom se v zásadních problémech fyziky mohli pohnout dál, bude nutné vyrobit, spoutat a ovládat nesmírná množství energie. Taková, která by nás potenciálně mohla zničit |
I. Pávek 1.6.2020 11:58A ještě vám pane Grambličko položím jednu otázku : Co si představuje pod pojmem ,,kolonizovat"? Čistě teoreticky, mimo hlavní soutěž najdeme takovou planetu v proporcích naší Země, na které je život na uhlíkové bázi na nižší nebo stejné úrovni. Co tam budeme dělat? To co na Zemi? |
R. Gramblička 1.6.2020 12:49zabrat cizí území.
Jestli se nepletu, narážíte na morální problém, zda je oprávněné zabrat cizí svět, který už své inteligentní obyvatele má. Hm, upřímně nevím, nejspíš není, ale pokud k tomu jednou dojde, budeme tam dělat to samé, co tady. Těžko lze očekávat něco jiného |
P. Moravčík 1.6.2020 14:08Tákáto diskusia nemá zmysel, pán Gramblička. To je ako by ste chcel na túto tému debatovať s priaznivcami Klubu dychovky Evy a Vaška. Nič proti nim, ale baviť sa o VT pokroku s človekom, ktorý si myslí, že to čo vieme teraz je všetko, čo môžeme dosiahnuť, nemá absolútne zmysel. Vysvetľovať mu, že podobný mudrák ako on si svojho času myslel, že pästný klin je vrchol toho, čo má človek k dispozícii, je strata času. Sú ľudia, ktorí sa vydajú na cestu a pri prvej prekážke s uspokojením cestu skončia. Rezignujú na rozum a hľadanie riešení. Tak čo s tým? |
I. Pávek 1.6.2020 14:55Kto by si pomyslel pán Moravčík že slovák se připojí k tak odborné diskuzi. Před 50 léty co jsem byl s několika vašimi krajany na vojně uměli sotva čítať a písať a učil jsem je jíst příborem. No a za 50 let takový pokrok. |
J. Jurax 1.6.2020 15:01Tohle je, pane Pávku, s prominutím velice blbá poznámka nehodná slušné diskuze. |
J. Heincl 1.6.2020 15:16Přesně tak. Ta poznámka je opravdu ubohá. Já jsem absolvoval ZVS také zhruba před padesáti lety a setkal jsem se tam se Slováky na vysoké inteligenční a charakterové úrovni a také s naprostými slovenskými paky. Ale totéž platí i pro Čechy, tehdejší dočasné příslušníky ČSLA. |
R. Gramblička 1.6.2020 15:53v Dubnici nad Váhom? Odtud pocházím a táta pořád v ZVS pracuje. Montuje tam munici :-) |
J. Heincl 1.6.2020 18:19V ZŤS Dubnica nad Váhom ne. Byl jsem na základní vojenské službě (ZVS) dva roky na letišti Žatec. Říkalo se mu Korea. |
R. Gramblička 1.6.2020 21:07aha, tak nic. ZVS byla fabrika vedle ZŤS. |
P. Moravčík 1.6.2020 17:06Musím Vám, s pánom Juraxom poďakovať za Váš postoj, ale pán Pávek má v určitom ohľade pravdu - bol som pred asi 45 rokmi na vojne v Čechách, a tam ma museli učiť jesť všetko "bagrom" :-). Vojakov, čo nevedeli na čo je vidlička a nôž som tam nevidel, a to som bol u bigošov. Zaujímalo by ma však, kde to, doparoma, slúžil pán Pávek. |
P. Staronový 1.6.2020 15:55Pasuje k autorovi. |
P. Moravčík 1.6.2020 16:21Slovák sa píše s veľkým S, pán Pávek, tie chýbajúce čiarky Vám tiež odpustím. To, že Vás prekvapilo, že sa aj Slovák zúčastní takejto diskusie ... no, obávam sa, že som Vás v myslení predbehol, a to bez falošnej skromnosti. Je to pre Vás trauma, ale čo s tým narobíme :-))).Skrátka žiak predbehol učiteľa, to je, čo? Ale Vy ste zatiaľ veľkú odbornosť neprejavil, o elementárnej slušnosti ani nehovorím. |