Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ROZHOVOR: Větrníky mají smysl na pětině území
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Pavel 14.11.2019 13:13To jsem zvědavý jak chcete zálohovat výrobní linku, chemickou výrobu, nebo vysokou pec. Ne každý se uživí spisováním nesmyslů na PC. |
J. Pavel 14.11.2019 13:11Pane Rada, mýlíte se, znalci tvrdí a asi vědí proč, že siluety dravců nejsou ptáci interpretovat jako reálnou hrozbu. Ve skutečnosti buď vidí překážku, nebo ne. |
L. Novák 12.11.2019 23:16Na kecy tady máme zeleného komunistu "Rada"... |
K. Salajka 12.11.2019 20:53Nemáte pravdu. V Dolním Rakousku v oblasti Moravského pole - Marchegg fučí nepřetržitě - podobná oblast u nás není. O Dánsku netřeba diskutovat - zaváté kostely u nás opravdu nejsou. |
K. Salajka 12.11.2019 20:45Jsem stoupenec jaderné energie. Povrchové lomy nejsou hezké a měly by se uzavřít. Jejich nahrazení větrníky je nereálné a to ani v kombinaci s fotovoltaikou a biomasou. Výkon tepelných elektráren nic než jaderky nenahradí . |
J. Jurax 12.11.2019 19:40No, výměnou za stovky fofrníků a pole pokryta panely nějaký ten komín, natož chladící věž snesu. Navíc mi ty komíny i chladicí věže zajistí stabilní dodávku elektřiny víceméně furt, což fofrníky ani fotovoltaika bez extrémně nákladných úložišť energie nezajistí ani náhodou. |
J. Jurax 12.11.2019 19:33Mno ... nejvíc se mi líbí ta flexibilita spotřeby. Že by se zase zavedly regulační stupně a vypínaly fabriky |
J. Jurax 12.11.2019 19:29Ovšem ten svazek mikrovln by byl výtečná zbraň, stačilo by jen ten svazek zamířit na vhodný cíl. Podle stávajících dohod ovšem zbraně na oběžnou dráhu nesmí. |
P. Rada 12.11.2019 18:55Ti kteří vědí o řídících systémech něco důslednějšího, tak zpravidla systémy zálohují a to i zdrojově. Máte ale pravdu v tom smyslu že blackout může být vážným problémem právě pro dnešní společnost postavenou na centrálních zdrojích kdesi v odlehlosti a k těm i větrníky obvyke patří. |
P. Rada 12.11.2019 18:49Pane Zingo né nadarmo se zejména na všechny prosklené plochy nalepují siluety dravců. Obrázek toho hejna s odkazu co Letí... je zřejmě udělán uměle proti siluetě VE která naopak Stojí. Takovýchto diskutabilních odkazů sem můžete dát spousty ale jde příznačně o "kec" kterým se snažíte znevážit úvahu autora. |
P. Rada 12.11.2019 18:38Předně mám za to, že cesta s problému ven nevede pouhou náhradou fosilů jedním jiným zdrojem. Takže ta úvaha o prosté náhadě je už od počátku matoucí. Zásadně pomíjíte růst technologičnosti a v jeho souvislostech pokles energetcké náročnosti i při růstu produktivity. Dále vágně podsouváte potřebu "48hektarů krajiny" ta turbínu a na základě toho děláte propagandistický výpočet. Kdo se kdy byl alespon pro představu podívat např kousek za Prahou na elektrárnu Pchery s 88m stožárem a průměrem rotoru 100m - ten ví, že konkrétně "zabraná plocha" je jen o šířse a délce manipulační cesty. I pod vlastními rotory je totiž běžně obdělávané pole. Vyumělkovaností a výběrem argumentů lze zakonzervovat ničivost dopadů fosilní energetiky a nebo navodit rostoucí závislosti naší země na zdrojích v zahraničí. Nakonec třeba i nějakou formu diktátu kterým byl až ten fašismus s odkazem uměle podsunutým závěrem. |
P. Zinga 12.11.2019 18:22A zde něco ke kecům, že okna a výkladní skříně zabíjí více ptáků, než větrné turbíny Link: https://www.cfact.org/2019/11/03/wind-apologists-laughably-claim-fracking-harms-wildlife/ |
P. Zinga 12.11.2019 18:13Já bych rovněž rád viděl obličej tohoto vědce, až mu počítač, udržující "rovnováhu výroby a spotřeby", vypne proud doma či na "pracovišti". |
P. Zinga 12.11.2019 18:10Já jsem asi jeden z těch "a spol" a říkám Vám, že Vaše hodnocení odráží Váš postoj a úroveň užitečného idiota . |
P. Zinga 12.11.2019 18:06Připusťme, že využijeme větrnou energii k náhradě oněch 3,9 miliardy Megawathodin proudu -vyrobeného uhelnými a plynovými elektrárnami- které Američané spotřebovali v roce 2018....Namísto současných 58 000 turbín bude potřeba 14 000 000 turbín o výšce 120 m, přičemž každá potřebuje 48 hektarů krajinné plochy. To znamená, že vznikne potřeba zabrat 6,8 milionů km2, to jest desetinásobek rozlohy Texasu neboli skoro veškerou plochu 48 pevninských států USA
https://www.cfact.org/2019/10/30/climate-science-socialism-or-eco-fascism/ |
M. Malovec 12.11.2019 17:03Už se těším, na váš údiv, až budou nebezpečné odpady z vrtulí Němčouři "recyklovat" v opuštěných budovách na našem území. |
Z. Lapil 12.11.2019 16:17Tohle je tuším Asimov - Já, robot. "Je jen jediný bůh, a chytroušek je jeho prorok". Viz https://nicehoseneboj.cz/domains/nicehoseneboj.cz/wp-content/uploads/2018/05/Asimov-Ja-robot.pdf, povídka č. 3 Rozum. Ale upřímně, bomba to nejspíš byla, když to bylo čerstvé. |
Z. Lapil 12.11.2019 15:50Zapřáhnout za loď a lítat nad jezerem? To by z hlediska zlepšení čerpání dotací i dávalo smysl, vodní nádrže jsou teď v módě. |
R. Langer 12.11.2019 15:46Ale ty větrníky nepřináší ani výkon, ani komfortní a pohodlný způsob získávání energie, takže jste zcela vedle. |
R. Langer 12.11.2019 15:42Ano, ve sci-fi se toho vymyslelo. Ale ten Star Trek tady fakt ještě nemáme. |
R. Langer 12.11.2019 15:41Tak tak. Mimochodem, v některých výjimečných případech by drak s generátorem mohl dávat i smysl. |
R. Langer 12.11.2019 15:37Na větrný elektrárny muší bejt vítr, to je holá pravda, tomu věřte! A jak ovlivňují klima? Já neříkám tak ani tak, ale na moje slova dojde, to si piště! Všechno jsme to poctivě zkoumali, a to je všechno, co vám k tomu mohu říct, a co jsme vyzkoumali. |
R. Langer 12.11.2019 15:30Nic, ale klimaalarmisti si myslí, že všechno podstatné už bylo řečeno. |
R. Langer 12.11.2019 15:29A? |
R. Langer 12.11.2019 15:27Hm, a co jste si z něj tedy odnesl? |
D. Kolben-Kolář 12.11.2019 14:26No jo, zase trable s klimatem. Ale pořád si z toho můžeme dělat legraci, jako když před lety jedny slovenské bulvární noviny vložily v aprílovém vydání do úst ředitelky místní pobočky Greenpeace Ĺubicy Trubíniové (jinak obecně známé a veřejností "oblíbené" aktivistky) větu "Ja elektrinu k svojmu životu nepotrebujem, však tu telku si možem pozrieť aj pro sviečkách". |
I. Hendrych 12.11.2019 14:13Konečně fundovaný komentář pro ty nejrůznější Kremlíky a spol. |
V. Kolman 12.11.2019 14:00Nic jsem pane Gotzi nepočítal. Reagoval na skutečnost, že ani větrníky/"slunečníky", ale ani povrchové doly neoplývají krásou. Ta "ošklivost" (související se všemi zdroji energií) je daní za náš komfortní a pohodlný způsob života. Ostatně, fosilní paliva tak jako tak v dohledné době (relativní pojem) dojdou. Slunce a vítr tady budou "navěky" až do doby, nežli se lidstvo samo vyhubí, zdegeneruje, či zahyne v důsledku kosmické katastrofy jako zahynuli dinosauři. Ale to už je zase o něčem jiném. |
J. Pospíšil 12.11.2019 13:28Větrné elekrárny v Rakousku už fungují nějaké to čtvrtstoletí bez problémů. Jejich park je umístěn blízko hranic jižní Moravy, kde jsou větrné podmínky podobné. Stačí si tam zajet a informovat se. |
P. Götze 12.11.2019 10:55Zkusil jste si to nekdy proporcne spocitat? Kolik takovych rypadel a kondenzacnich kominu je oproti poctu vetrniku, ktere stoji nebo by musely stat, aby to podavalo podobny vykon? K jakym proporcim jste dosel? |