4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

RADAR: Proč by měl být zrovna v Česku?

Předem prosím všechny znalce, odborníky a fajnšmekry za prominutí, že si dovoluji popisovat tak závažnou tématiku laickými slovy. Upozorňuji, že se nejedná o žádné oficielní vysvětlení, ale pouze jen o osobní odhad dané problematiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Borek@exil 19.7.2007 1:49

Ti Američané ale musejí být opravdu jelita, když si pro svůj radar vyberou tak nemožné místo.

Jak se jim povidlo strefit se do Měsíce, projet se tam fárem ba baterky a zase se na zpáteční cestě strefit do Zeměkoule? Šílený risk a neuvěřitelná souhra náhod. Všem vědátorům, kterým je jasné, že americký radar v Brdech je k ničemu, doporučuji: Za žádných okolností se nedejte zmást fakty !!! 

19.7.2007 1:33

Re: Re: Re: Re: proč zrovna u nás?

NATO je vojenské OBRANNÉ sdružení rovnoprávných států. Aspoň na papíře.

Že je donuceno podporovat hloupé US války, například v Iráku, kterou prostě nelze vyhrát, je tristní.

Jste nejistý sám sebou, že tak toužíte po záštitě, která vás bude mít ráda, bude ukazovat směr, a za vás řešit problémy tohoto složitého světa? Bohužel v tom vám nikdo nepomůže ...

Joska 19.7.2007 1:20

Re: Re: Re: proč zrovna u nás?

Hmm, a copak je to NATO bez USA??

19.7.2007 1:09

Re: Re: proč zrovna u nás?

pokud věříte, že severní Korea bude ostřelovat ČR nebo Německo raketami (má nepřesné prototypy) nebo dokonce střílet na USA přes Evropu, nebo nás ohrožuje Irán svými neexistujícími raketami, děláte zase dojem blbce vy. Omlouvám se vám za to.;-D Irák nás taky ohrožoval, během 45 minut mohl zasáhnout Británii. A po invazi se nenašlo NIC.

Že by zrovna v Německu neradi přicházeli o cizí základny, bráno celkově a ne pouze ty, co na nich šmelí, je úsměvné. :-)

Tak v Turecku se počítá... :-) Ono se počítá... Paráda. Tam se také počítá, že moc převezmou regulérně islamisté. S lidskými právy, demokracií podle západního stylu, o právech křesťanů a Kurdů je to tam naštíru už teď. Turci v západních zemích se vymezují proti hostitelským společnostem, a stavějí se k Evropě nepřátelsky. Na islám může opravdu vsadit jen blbec, nebo.....

Kromě 100x omletých, vyvrácených klišé už nic nemáte?

DJing cheb pako 19.7.2007 1:07

Vazenym zemepisne raketovym expertum

vcetne autora clanku, bych rad prozradil tajemstvi, ze je Zeme kulata. Pokud tedy nestrilite raketu z rovniku na rovnik, nejkratsi cesta (a tedy cesta strely) nevede po rovnobezkach :-D:-D:-D

zlý kukuč 19.7.2007 1:03

Re: Re: Při použitípomůcek, které jste popsal

a jen tak mimochodem se mýlíte, pro EKV je optimální minimální RELATIVNÍ rychlost, což zdaleke nutně nemusí být vrchol balistické dráhy, bude to dost před ním.

zlý kukuč 19.7.2007 1:01

Re: Re: Při použitípomůcek, které jste popsal

jo aby měl odpalovací rampu co nejblíž Turecku tak bude střílet z Východu. No tomu říkám strategie.

zlý kukuč 19.7.2007 0:58

Re: Re: proč zrovna u nás?

odpověď je v případě české kotliny tradičně jednoduchá - Žádnyý stát, Žádné společenství

19.7.2007 0:57

Re: Re: proč zrovna u nás?

Pokud nevíte, že jsme v NATO, a jeho závazky aktivně plníme, je mi vás líto.

Žádný stát (myslíte tím asi velmoc) nám bezpečnost nezaručí, protože každá velmoc hájí především své zájmy, a ty se 100% ně ani nemohou krýt s našimi. Nebo myslíte, že ano? :-)) Co se týče radaru, není to iniciativa NATO, ale US iniciativa, ostatním zemím NATA navzdory.

zlý kukuč 19.7.2007 0:56

Re: Re: proč zrovna u nás?

tak v tom případě se vrať do dělostřeleckého učiliště Jana Žižky z Trocnova a zopakuj si Balistiku kapt.Matrosova pro první ročník.:-)

Mard 19.7.2007 0:55

Re: Při použitípomůcek, které jste popsal

EKV bohužel MUSÍ trefit raketu okolo nejvyššího bodu dráhy. Nikoliv na vzestupné fázi. Jsou proto dva důležité důvody. A) útočná raketa zde letí klidným a relativně pomalým letem, B) EKV má "dostatek času" se dostat na místo střetu. Pochybuji že by Írán chtěl střílet na co nejdelší trasu. Kratší ze západu Iránu na východní pobřeží je mnohem pravděpodobnější. Souhlasím s autorem článku, že Česko má dobrou polohu pro radar.

zlý kukuč 19.7.2007 0:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chytilová a Topfer na ČT 24

a ty si zmen Nick na Radar Hujerovič Wolfowitz :-)

Joska 19.7.2007 0:50

Re: Nepřátelský útok

Další provokatér... anebo to snad myslíte vážně? Pak by jste byl nějakej pomatenej, ne?

Mard 19.7.2007 0:50

Re: Re: Nepřátelský útok

Souhlas. Prosazení silou by asi milý diskutér s nickem KB nepřežil, nebo by jej přežil v base.

Mard 19.7.2007 0:48

Re: proč zrovna u nás?

Já nevím, kam vy lidi na tohle chodíte. No samozřejmě, že radar v ČR má špatné vlastnosti pro zaměření střely směřující na ČR, ale chrání sever Evropy (severní polovinu Německa, většinu Polska, Dánsko, Norsko, Švédsko, Irsko, Anglii a státy Beneluxu.) ČR bude spolu s Itálií, Francií, Španělskem, Portugalskem a státy bývalé Jugoslávie budou chráněny radarem umístěným v Turecku, s jehož výstavbou se počítá. Země západní Evropy (zejména Německo) mají na svém území velké vojenské základny USA a velmi neradi o ně přicházejí. Radar v ČR, jak by měl chápat i každý pitomec, je zcela k ničemu proti raketám vystřelovaným z Ruska, neboť bude pod dráhou letu a relativně blízko místa odpálení. Zkrátka, to co tvrdíte na mě dělá dojem, že jste blbec. Omlouvám se vám za to.

kotrbofil 19.7.2007 0:48

Re: proč zrovna u nás?

Takze to predpoli zustane sovetske? pardon ruske ;-D;-D;-D;-D

Joska 19.7.2007 0:48

Re: proč zrovna u nás?

Protože nemám v úmyslu se s Vámi pouštět do rozsáhlejší diskuse, stačila by mi od Vás pouze jediná odpověď. Který stát, které společenství Vám zaručuje Vaši bezpečnost? Pokud na to neumíte odpovědět, anebo pokud necítíte potřebu být ochráněn anebo aktivně se na ochraně podílet, pak jste (tady)  zbytečnej...

Quaker Puritan 19.7.2007 0:47

Re: proč zrovna u nás?

vy toho nakecate. Ale nejak verim vic generalu Oberingovi.

kotrbofil 19.7.2007 0:46

Re: Re: Re: Re: Re: Chytilová a Topfer na ČT 24

Vedatore nikdy jsem nerekl ze Putin je blb, naopak je vychcanej a ty mu na to pochopitelne skocis :-P;-D  Nehujerebolseviku z dolni horni - zmen nick na "kapitana Minarika";-D;-D

Quaker Puritan 19.7.2007 0:46

Re: Nepřátelský útok

prosadit silou? ja myslel ze prosazovani silou vypada jako v stpnu 1968, kdy prijedou desetitisice tanku a strili se u rozhlasu. Ne tak, ze se leta slusne jedna s vladou zeme, ktera si podle potreby rozmysli sva stanoviska a nabizi a odmita, tak jako to udelali sockomousi v cele s Grossem a Paroubkem. Jako chytra horakyne, napred nabidnout pak otocit.

zlý kukuč 19.7.2007 0:39

Re: Re: Re: Re: Chytilová a Topfer na ČT 24

Putin neni blb. Podcenění nepřítele je smrtelný hřích. Zatím všichni tancují jak Putin píská - včetně tebe. Radarhujery totiž zoufale potřebuje.

19.7.2007 0:34

Re: Chytilová a Topfer na ČT 24

když máš znalosti lepší, tak běž s nimi do ČT a ohrom veřejnost. Nic ti nebrání. ;-D

19.7.2007 0:32

proč zrovna u nás?

Nemůže být ani moc na jihu, protože poloha přímo pod dráhou letu tělesa je nevhodná pro přesné měření. ;-D Takže ono jde o přesné měření. Vzhledem k rychlosti raket nejde o včasnou výstrahu :-). On to ten, pouze ten jeden, radar musí změřit, aby ostatní evropské radary mohly odpočívat, a být později demontovány ...:-)

Ve vzestupné fázi nejde dráha spočítat. Až když se začne zakřivovat. ALE POKUD BY PŘÍPADNÁ HYPOTETICKÁ RAKETA OHROŽOVALA ÚZEMÍ ČR, NEBO EVROPY, JEJÍ DRÁHA BY SE ZAKŘIVOVALA NĚKDE NAD STŘEDOZEMNÍM MOŘEM, a radar by mohl být, kvůli rychlé reakci (jde o minuty) kupříkladu na Kypru, nebo Krétě. POKUD BY ŠLO O ÚZEMÍ USA, DRÁHA BY SE ZAKŘIVOVALA POZDĚJI. Pak by pro radar bylo oprávněné, umístit ho ve střední, nebo jak bylo PŮVODNĚ ZAMÝŠLENO, v západní Evropě (tam se to neuskutečnilo vzhledem k odporu západních zemí). To platí i v případě odvetného úderu napadeného Ruska v již nepochybně vojenskými stratégy naplánované atomové válce o suroviny z jeho území.

Je z toho jasné, že v souladu s původními zprávami jde o čistě US iniciativu, na ochranu POUZE US území.

Samozřejmě, radar, jakožto vojenské zařízení, bude zaměřen.Hustě osídlené předpolí má být bez skrupulí obětováno se statisíci lidmi. Tzv. islámské nebezpečí je pouze maskovací informační balast.

A proč musí být zrovna u nás? Protože jdeme z extrému do extrému, jsme servilní, na rozdíl od západních zemí, a nechceme žádnou protihodnotu. Protože lze využít historických reminiscencí k už neexistujícímu SSSR. Protože si idealizujeme svět, a vláda nehájí zájmy svých občanů, kterými pohrdá, jako komunisté. Protože vlezdop*delků si nikdo neváží, jsou užiteční pouze jako předpolí.

kotrbofil 19.7.2007 0:31

Re: Re: Re: Chytilová a Topfer na ČT 24

jak se to kukuline vezme - blb bolsevik mne k dispozici nema jako tebe!:-P;-P

zlý kukuč 19.7.2007 0:29

Re: Re: Chytilová a Topfer na ČT 24

no tebe má k dispozici určitě.

KB 19.7.2007 0:28

Nepřátelský útok

Nepostrádám informace o technických aspektech radaru. Podstatné je, kdo se rozhodl si to u nás postavit a prosadit to silou. Spojené státy se svým současným neokonzervativním vedením ztratily u mne jakoukoliv důvěryhodnost. Jejich počínání v tomto směru a kolaborace současné české vlády se mi jeví jako nepřátelský útok vůči této zemi.

zlý kukuč 19.7.2007 0:28

Re: Při použitípomůcek, které jste popsal

.......z Východu Iránu na Západ USA ...... pardon. Nepředpokládám že by Bloomberg střílel na Schwarzenegra rachejtle.....I když Války NY vs.CA by byla maso.

zlý kukuč 19.7.2007 0:25

Při použitípomůcek, které jste popsal

Vám jako ideální místo pro radar vyjde Skandinávie, Bělorusko a Rusko. Česko až nakonec. Trochu upřímnosti.

Pokud mají EKV mít optimální šanci tak se asi budou trefovat ve vzestupné fázi letu nebo na jeho vrcholu. Se stejnými pomůckami zjistíte, že antirakety v Polsku maji optimální trajektorii (ve stejné  rovině s balistickou drahou), pouze pro rakety odpálené ze Západu Iránu na Východ USA, zato pokud se bude střílet z Východu na Západ USA, tak se EKV docela proletí.

Já mám docela jinou odpověď: Česko a Polsko jsou vybrány proto, že jejich vlády jsou tradičně natolik pitomé, že na tuto volovinu přistoupí. Rayethon  Boeing základny vybaví třeb v Gunei, hlavně žě je budget zaplatí.:-)

kotrbofil 19.7.2007 0:23

Re: Chytilová a Topfer na ČT 24

k tomu "odborne" komentare vola z Trokavce a 5 kolony trvale ozenenych politruku z rude armady na Brdech, nemluve uz o tranzitnich ropovodech z Transgass a je uplne jasny o co jde a jaky material ma KGB plk. Putin k dispozici ;-)

mik 19.7.2007 0:11

Chytilová a Topfer na ČT 24

http://www.ct24.cz/vysilani/?id=156171&datum=2007-07-16&porad=

Znalosti a argumenty  "petičníků" v plné nahotě, jako komedie o blbosti hysterických bab to nemá chybu ;-D ;-D ;-D