27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
liberal shark 3.4.2008 8:45

Re: Re: Re: MIG15

Přesně tak. Bohužel se od té doby ruský přístup ke kvalitě moc nezměnil. Lidé, kteří přebírali ruské vrtulníky Mi-35 a Mi-17 za splátky ruského dluhu by mohli vyprávět. O kvalitě ruských dodávek v jaderné oblasti raději nemluvím. Rv

F..A.Kekule 3.4.2008 11:05

Re: Re: Re: Re: MIG15

To mi připomělo předávání ruských textilních strojů po montáži, při které se musely některé mezery mezi díly vyplňovat kusy plechu, otvory převrtávat a dotahovat všechny šrouby u elektroinstalace. Při předávce potom díky notné konzumaci vodky ředitel textilky předávajícímu ruskému inženýrovi veřejně řekl: Nepovídej mi, Ivane, že vám ty sputniky nepadají! No a kromě nových strojů měla textilka i nového ředitele.

Karel 3.4.2008 15:51

Re: Re: Re: Re: MIG15

No, nevim. Ze tech Mi-8 a odvozenych typu leta po celem svete takova spousta a jsou-li aspon trochu udrzovany, slouzi velmi dobre.

Vodička-sapér 3.4.2008 22:34

Re: Re: Re: Re: MIG15

BuBu 3.4.2008 9:06

Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

. . . se vyráběly u nás - ale můj kamarád se těsně po startu s tímto strojem zřítil . . . a jako jeden z mála - těžká zranění přežil ! Ví - a má na to důkazy, že stroj (Mig 15) měl jít na generálku už půl roku před tragédií.

Jinak ale tvrdí, že na Mig 15 nedá dopustit . . . a že ty nádrže benzínu za zády nebylo ale "nic moc" !

K. Babák 3.4.2008 9:31

Re: Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

V tryskových letadlech se používá letecký petrolej (vlastně motorová nafta). Že občas letadlo spadne, se stává, stejně jako se nabourá auto (podstatně častěji). A někdy se to nepodaří stoprocentně vyšetřit, jenže většinou se to vůči civilu utají kompletně. Vím o Migu, který spadl (a pilot zahynul) kvůli jednomu špatně zajištěnému šroubku. V tomto případě se ten šroubek, jakož i ten, kdo ho nezajistil, našel.

Viděl jsem sovětské techniky  u špatně zavřeného podvozku (SU-7). Velké kladivo to spravilo. Byli ale šokovaní z toho, že když oslovil československý důstojník (technik) vojína, ležícího na trávě, ten mu odpověděl, aniž se obrátil, o nějakém pozoru nemluvě.

BuBu 3.4.2008 9:49

Re: Re: Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

Mnou zmiňovaný kamarád říkal, že prakticky každý rok ztratil jednoho kamaráda - se kterým spadl MIG ! V drtivé většině to však prý bylo dílem "bordelu v údržbě" a dílem ve "frajeřině pilotů" !

www racek 3.4.2008 11:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

svýho času jsem jich měli ve službě až 700, takže ty ztráty jsou takové normální, bohužel. u německejch F 104 G bylo tuším 160 mrtvých na 1000 letadel, zrovna v tý době. jo bojovej pilot, to není jen o bezpečnosti ...

Branik 3.4.2008 17:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

... německejch F 104 G ...

spadlo od dubna 1961 do kvetna 1991 celkem 292.  Na uzemi NSR 108 mrtvych pilotu, o zahranici nemluve...

honzak 3.4.2008 18:48

Re: Re: Re: Re: Re: Nevím, jaké kvalitní Migy . . .

také jste sloužil v Čáslavi?

www racek 3.4.2008 9:40

Re: Re: Re: MIG15

ale ne, ty vzorové kusy normálně létaly. jeden sloužil několik let veliteli letectva jako osobní stroj. i české měly problémy z kvalitou, zejména zpočátku a přítomnost ruských specialistů byla nutná. to ovšem nebyla kategorie "poraděnků" či  "nemakačenků" ale normálních specialistů z výroby. Kvalita postupně rostla a posléze skutečně vysoce převýšila kvalitu originálu. nicméně, mig jako ostatně všechny ruské stroje byly právě na schopnosti ruské kvality konstruovány. stroje bytelné, někdy i kovářské se spoustou originálních řešení. rozhodně je nikdo nepodceňoval.

migů 15 se vyrobila spousta a několik tisíc i u nás, vč. různých zajímavých modifikací. dost hojně se exportovaly, zejména do zemí, kam nemohl z politických důvodů momentálně svaz exportovat přímo (tuším svýho času egypt). ke konci kariéry to byl vlastně jediný stroj, který byl schopen zachycovat alespoň trochu možné útoky křídlatých raket, nebo přelety civilních strojů a vrtulníků.

no, existuje několik dobrých biografií... stačí se podívat.

B.F.U. 3.4.2008 10:34

Re: Re: Re: Re: MIG15

Nezpochybňuji to, že vzorové kusy létaly, ani, kdo je používal. Měl jsem v rodině člověka, který byl jednou z osob provádějících přejímací kontroly u dovážených kusů ze sssr, po zkompletování z přepravních beden. Pak byly zalétány, znovu zkontrolovány a "šly k útvarům". Při následných středních a generálních opravách byly upravovány, podle možností, na výrobní standard v cz. Kvalita se zvyšovala mj. i proto, že lisovací nástroje, dodané z sssr a též montážní skelety (pomocné montážní šablony) byly nahrazeny tuzemsky vyrobenými. Specialisté byli nutní u výroby motorů a montáže morotové skupiny.Jinde příliš ne, mig nebyl konstrukčně nic převratného.

www racek 3.4.2008 11:40

Re: Re: Re: Re: Re: MIG15

no, to bych neřekl. u nás se s celokovovou konstrukcí prali desítky let. mig 15 byl ovšem do výroby zaváděn v době, kdy rusová přecházeli houfne na migy 19. ta jsem vyráběli také a posléze i něco kolem 100 kusů mig 21.

Branik 3.4.2008 13:35

Re: Re: Re: Re: Re: MIG15

'Specialisté byli nutní u výroby motorů a montáže morotové skupiny.Jinde příliš ne, mig nebyl konstrukčně nic převratného.'

Konstrukce draka byl vlastne Focke Wulf Ta 183, projekt z roku 1942; vitezna Ruda Armada ziskala jak plany, tak inzenyry. Motor Klimov RD-45, pozdeji VK 1, byl kopie britskeho Rolls-Royce Nene, ktery prenechala socialisticka Labour vlada Sovetskemu Svazu - dalo by se rici coby Attleement.

Jura Jurax 3.4.2008 15:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MIG15

No, konstrukce draku - ono koncepčně byste mezi nerealizovanými německými projekty našel hnedle víc podobných - zdůrazňuji podobných najmě vnějším vzhledem; ale otevřeně řečeno připustil bych nanejvýš inspiraci nebo rámcovou ideu, ne přímo kopii - jakou byl třeba ten motor. Cituji třeba z http://www.alfamodel.cz/php/index.php4?_RQhow=text&_RQwhat=navod&_RQid=0101 : Čistě tvarově měla k Huckebeinu (FOCKE-WULF Ta 183) asi nejblíže Lavočkinova proudová řada, zakončená sériově vyráběným La-15, ale vzhledem k tehdy panujícímu systému ústředního aerodynamického výzkumu v CAGI, který poskytoval všem konstrukčním kancelářím výsledky svého bádání, lze velmi vzdálenou tvarovou příbuznost nalézt i u MiGu 15.

Branik 3.4.2008 16:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MIG15

Inspirace, to ano. Kopie Ta 183 to nebyla.

Kurt Tank pokracoval v argentinskem exilu na byvalem projektu Ta 183, nyni pod jmenem 'IAe Pulqui II' az do padu Perona. Potom Argentina koupila americke F-86 Sabre a projekt skoncil.

Tx 6.4.2008 13:40

Re: Re: Re: MIG15

Jo, kamarád dělal přejímku přístrojů na Il 14 v Avii. Il 14 se tam vyráběly, ale přístroje se dovážely z SSSR. Ty zmetky (40 - 50%) se ukládaly ve stodole. Když přijeli sovětští soudruzi  podívat se, jak jde výroba, dotyčný hoch je zavedl do té stodoly a měl pěkný průser, jak si mohl dovolit...

walter 3.4.2008 7:23

ad konspirační teorie

V ruském tisku se jich vždy několik vynoří: naposledy se hovořilo o tom, že letadlo bylo sestřeleno protiletadlovou raketou (druhý výbuch při jejím překročení rychlosti zvuku). Bylo to nad oblastí, kam úředně letadla nemůžou, protože je tam umístěna protiraketová obrana Moskvy. Proto je prý i málopravděpodobné, že by tam bylo jiné letadlo - tam se nesmělo. Cvičné letadlo po návratu z generálky nebylo opatřeno černou skřínkou ani zařízením na automatické rozpoznání, což se ukázalo fatálním...

honzak 3.4.2008 7:49

Re: ad konspirační teorie

jestli pak někdo má k dispozici deník od mechaniků?  Co si vzpomínám, tak aktivní odpovídač se musel zkoušet (1975) a muselo se to podepsat.

K. Babák 3.4.2008 9:34

Re: ad konspirační teorie

Černá skříňka u Migů nebyla, automatické rozpoznávání bylo v letadle namontováno z výroby.

honzak 3.4.2008 18:53

Re: Re: ad konspirační teorie

dodal bych že rozlišování vlastních cílů (NRZ? RNZ?) měl každý den jiný kód - byly to nějaké LC filtry a dávalo se jich tam 6 (4) - je to už 33 let....

J.G. Pašek 3.4.2008 5:14

Spekulací a pravděpodobností je několik . . . . pravda jen jedna, a tu nikdo nez . . .

34 letý generál? To je možné v zemi, kde zítra je včera. . . . .

www racek 3.4.2008 9:43

Re: Spekulací a pravděpodobností je několik . . . . pravda jen jedna, a tu nikdo nez . . .

no, ve 30 se stal generálem i takový žukov, rokossovskij, pavel rotmistrov ... nebo tuchačevskij ...

Samuel 3.4.2008 10:44

Re: Re: Spekulací a pravděpodobností je několik . . . . pravda jen jedna, a tu nikdo nez . . .

Podivejte se, kolik let bylo generalu Tesaříkovi, hrdinovi SSSR po válce. Někdo holt umí a něco prožil a nemlátil jenom do klavesnice.

Stanley 4.4.2008 9:44

Re: Spekulací a pravděpodobností je několik . . . . pravda jen jedna, a tu nikdo nez . . .

General Custer (zabity u Little Big Hornu Siouxy) byl jmenovan v 26 letech. Je fakt, ze pry omylem, ale na zaklade (prekvapivych) vysledku bitev s Jizany mu byla hodnost ponechana.

Toz tak o tech zemich, kde zitra......

sergeant 3.4.2008 4:37

Pane Pacnere

dosud jsem byl cist Vase clanky s respektem. Tentokrat si nejsem jist, co si mam myslet. Je jasne, ze konspirace se da hledat ve vsem. Ale tentokrat jste to trosku (dost) prehnal. IMHO

sergeant 3.4.2008 4:38

Re: Pane Pacnere

>byl schopen cist Vase clanky...< omluva za preklep:-/

Ken 3.4.2008 1:19

Pane, máte to zapotřebí ?

Jste jako hyena, která se živí mršinami. Chápu, že nemáte rád Rusy, ale tyhle spekulace, kterými nás krmíte, z Vás dělají ubohého dědka, který už nezná míru. Vzpamatujte se, pane Pacnere !

Frank 3.4.2008 1:48

Re: Pane, máte to zapotřebí ?

Problém je v tom, že Pacner nemá rád Rusy až teď. Když si vzpomenu na jeho články za bolševika, tak se musím smát. Jeho teorie se hodí akorát do pořadu v ČT, který tak kritizoval. Že by dědka tížilo svědomí?

Vasekpasek 3.4.2008 2:08

Re: Pane, máte to zapotřebí ?

No moment... Kde v tom článku je napsáno (nebo aspoň naznačeno), že autor nemá rád Rusy? Mně ten článek přišel politicky naprosto nezaujatej...