4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Všichni se musíme promořit!?

V prohlášeních ve veřejném prostoru aktivních odpůrců protiepidemických opatření je napadáno i současné uzavření škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Boublíková 21.10.2020 6:27

P.S. jistěže autoimunitní nemoc nedostane každý, ještě k tomu musí být genetická dispozice. Nicméně zhoršení zdravotního stavu populace v důsledku epidemie koronaviru celkově lze očekávat.

P. Boublíková 21.10.2020 6:24

Jedním ze spouštěčů autoimunitních nemocí (např. diabetes 1 typu, autoimunitní cukrovka) jsou bezpříznakové virózy, resp. virózy s velmi lehkým průběhem, zejména u dětí a mladistvých.

Objevují se první náznaky, že takovým spouštěčem by mohl být i bezpříznakový covid-19.

P. Hatina 21.10.2020 4:39

Bohužel, vycházíte ze špatných předpokladů. Škola totiž neposkytuje " jen všeobecný rámcový základ ", škola poskytuje obecně základy. A bylo by nutné - a proč ne - se bavit o tom, které z těch znalosti

a) se musí naučit bezpodmínečně a tvrdě, na celý život - protože právě a z těchto základů se potom může v pozdějím věku rozvíjet v dalším vzdělání (to samozřejmě nepopírám

nebo za b) jsou to jakési "rámcové informace, které "prý" se v té škole asi učit nemusí, protože se je asi pak rychle doučí, až se bude později něčemu věnovat.

A tady už začíná být průšvih, pokud toho v škole vypadne víc. Pokud se to dítě nenaučí ani číst a psát, těžko se pak bude později kvalitně dovzdělávat. Pokud se ve škole nenaučí malou násobilku, pracovat se zlomky, výrazy, trojčlenku, rovnice? Taky, když se třeba ani nenaučí, co to je trojuhelník, kruh, pokud se nenaučí obecné základy fyziky, chemie, atd. Tak Vám ručím za to že jakákoliv pozdější forma dovzdělání pro něj bude doslova španělská vesnice..

Ale to mluvíme pořád o ZŠ, a když přijdeme k SŠ - hádám že nečekáte že třeba zdravotní sestra, nebo třeba elektromechanik, (a ani ekonom) se všechno od základů naučí až to bude potřebovat..O znalostech z VŠ ani nemluvě.

Jenže je tu ještě jeden aspekt.. Ono totiž, jasně si říká , že tu s námi bude koro ještě dlouho. A právě že že tyhle nabízené dovzdělávací aktivity půjdou, společně se službami k čertu. Já si toho všiml koncem léta, když se u nás nouzově otevřela krajská knihovna. Jo, půjčit si knížku domů můžete - když přesně víte kterou. .Ale jako postaru, učit se v knihovně, sednout si tam ke stolku, vytáhnout si několik různých knih, v nich vyhledávat a vypisovat informace, různé názory, pak je vrátit zpátky do regálu, vytáhnout si jiné, mezi tím se (třeba potichu napít, nadechnout se čerstvého vzduchu...- tak na takové nebezpečné šílence už tam volají ochranku...

P. Rada 21.10.2020 3:22

Naději v problematické situaci vnímám v tom, že "dobré vzdělání" by po opuštění škol přeci nemělo nikdy úplně zkončit. Škola poskytuje jen všeobecný rámcový základ ale ten lze formovat i mimoškolně. Čím vyšší stupně - tím více je schopnost dalšího sebevzdělávání cílem.

Nebo si pane Hatino myslíte, že v dynamicky se rozvíjejícím prostředí (v četně krizí, pandemií..) lze vyjít jen s tím, co se člověk naučí přímo ve škole?

P. Hatina 21.10.2020 1:28

jenže problém je v tom že to není " jedno uzavření škol", ale už druhé během kalendářního roku, nebo jinak po uzavření škol v předešlém školním roce následuje další v dalším školním roce. S tím že - to na jaře trvalo (snad se nepletu) téměř 4 měsíce. A nynějšímu "jenom do konce listopadu", nevěří snad nikdo-Stejně jako že je už spíše pravděpodobné že na jaře příjde další vlna..

A jak správně upozorňují učitelé, distanční výuka - zejména pro první stupeň ZŠ kvalitní nefunguje. Distančně skutečně nelze prváka ani , ani psát, ani číst.. Ale že podobně nekvalitní bylo je a bude i distanční výuka pro ty starší, i třeba proto že stát ani za půl roku nedokázal dohodnout s operátory nějaký hrazený "školní paušál"

To jsou ty sekundární ztráty koronaviru, které sice nejsou vidět v každodenních titulcích. ale projeví se masově a hlouběji za řadu let. Až tu napřed nastoupí do praxe ročníky, které nebudou umět odborně zhola nic. a po nich ročníky, které ani to vzdělání nedokončí, protože budou negramotné...Tož i o těchto ztrátách by se mělo otevřeně diskutovat, když už bojujeme s tém koronavirem...