20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Už se nehádejte, pomáhejte!

Koronavirus SARS-CoV2 nevymizí, nikdy se ho zcela a beze zbytku nezbavíme. I když nakonec díky vakcínám a přirozené imunizaci k utlumení epidemie u nás dojde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 4.11.2020 20:02

V demagogii jste vy, Jiří Payne, přeborníkem. Goebbels by z vás měl jistě radost.

L. Novák 4.11.2020 19:58

Dávné odkazy pro zabedněnce:

https://sport.aktualne.cz/fotbal/liga-mistru/ten-zapas-byl-jako-biologicka-bomba-byla-na-nem-tretina-obyv/r~bfaea76e6ec111eaa6f6ac1f6b220ee8/

https://www.lidovky.cz/relax/zdravi/s-pandemiemi-uz-musime-pocitat-dulezita-je-celospolecenska-imunita-a-ukaznenost.A200408_124631_ln-zdravi_ape

P. Veselý 4.11.2020 17:59

Kromě této "chřipky" na nás číhá až 850000 dalších zvířecích virů, které mohou zmutovat a začít se šířit mezi lidmi. A ano před některými jako Ebola budeme muset zalézt načas do sklepa. Tohle je jen uměle vyvolaná panika.

P. Rada 4.11.2020 17:53

Hrůza? Hrůzou pro znalé je spíše to, že lidé pravidelně žijí příliš lehkomyslně za nekritického upřednostnování momentálních výhod. Obecněji preferováním emocí oproti racionalitě. Vše navzdory situaci, kdy globální stabilita životních podmínek dostává stále více trhlin. Nebezpečné je právě to, že negativní vlivy se pravidelně mezisebou posilují.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Planet%C3%A1rn%C3%AD_meze

K. Wágner 4.11.2020 17:40

"My fyzikové se také musíme o výsledky pohádat, abychom si byli jistí, že jsou správně", říká Michal Šumbera z Ústavu jaderné fyziky AV ČR.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/relax/veda/nejvetsi-vedecky-experiment-velky-tresk-pod-zenevou.A091221_153137_ln_veda_lvv

K. Wágner 4.11.2020 17:29

Paní Boublíková, kdyby tomu tak opravdu bylo, myslíte, že by Vás (nebo někoho jiného) naši lékaři a hematologové z první linie, kteří bojují s covidem, zcela sprostě připravili o Vaši schopnost bránit se opakované nákaze?

K. Wágner 4.11.2020 17:24

Nedal jsem text pana Kadeřábka "části mrtvého viru z části DNA", do uvozovek jak by se patřilo pro citaci. Tak se omlouvám...:-)

K. Wágner 4.11.2020 17:19

Tedy "s námi po miliony let" je tu SARS-CoV2 ?

J. Kulheim 4.11.2020 17:06

Příroda má několik mechanizmů jakými reguluje populaci. Jedním z nich jsou nemoci. Ruská chřipková pandemie proběhla konce 19. století, kdy na Zemi žilo méně než 2 miliardy lidí. Dnes jsou podmínky k šíření nesrovnatelné příznivější.

Bude potřebné se připravit na častější výskyt hromadných onemocnění.

P. Boublíková 4.11.2020 17:03

Jedná se o RNA, ale jinak vás zde podpořím. Samozřejmě je to signál předchozí infekce.

P. Boublíková 4.11.2020 17:01

O mě nejde, poněvadž covid jsem neprodělala a jinak jsem už věkem mimo dárcovskou skupinu.

Ale z vaší odpovědi vyplývá, že dárce se zbaví třetiny svých protilátek. Což se může IMHO projevit na jeho schopnosti bránit se opakované nákaze.

J. Ptáček 4.11.2020 16:57

Pokud se chce lidstvo nějakého zla trvale zbavit, je nutno samozřejmě odstranit co nejrychleji následky, což se děje. Současně je třeba důsledně odstranit také jeho příčiny. Pokud jsou viníci rozšíření pandemie známi, a to já nevím, měli by být postiženi také ekonomicky a trvale být pod tlakem zbytku světa. Postupně je přinutit k takovým zásadním opatřením, aby se tato hrůza příště neopakovala.

J. Jirka 4.11.2020 16:53

Zopakoval jste květnatě to, nač mě stačila jedna věta (jste snad placen od slova?), ale na prostou otázku, zda vám připadají 2/3 z celkového množství (jedno čeho) jako obrovský zbytek, jste odpovědět nedokázal.

Kontrolní otázka: víte, co je to demagogie?

K. Wágner 4.11.2020 16:50

Ano, s krevní plazmou se i obchoduje, proto jsou také pro tyto případy odběrová místa soukromých firem, kde se za odběr plazmy platí. Třeba zde Cara Plasma kde máte nárok na 700 Kč za jeden odběr, měsíčně můžete získat i 1 400 Kč, ročně až 18 200 Kč.:

https://www.caraplasma.cz/?gclid=CjwKCAiAv4n9BRA9EiwA30WND47FW8-rv34Z_TIQ7gdMzJWgYiVq6u6g3aGwrhy-9nvau1GnxOmFyBoCQZAQAvD_BwE

Ovšem výzva našich nemocnic je o něčem plně jiném. To jste ještě nepochopil?

J. Kulheim 4.11.2020 16:50

Vy se cítíte být Winstonem Churchillem?

J. Kulheim 4.11.2020 16:46

„....v případě covidu řada našich expertů či odborníků, je vcelku přirozené a dalo se to očekávat....“ Žádní nejsou ani nemohou být. Nikdo z nich neřešil rychle se šířící nákazu u lidí ani u zvířat. Pandemie je proto pandemií, protože se virus nekontrolovaně šíří po celém světě. Pokud by se kontrolovat a usměrňovat dal, tak už by to někdo udělal.

„... informační smetí vyhlásit moratorium nelze...“ Tak kde nejsou odborné informace je jenom informační smetí.

„....nejvíce lidí nakazilo v domácnosti“ Můj strýc říkal, že nejvíc lidí zemře když leží. Statistiky to potvrzují.

Zastánci rychlého promořování také zhusta tvrdí...“ Já tvrdím, že i pro covid-19 platí, že pasážování na vnímavém organizmu se infekčnost viru zvyšuje. Až se začne v terénu setkávat s odolnými jedinci, tak začne oslabovat. V současnosti na Jižní Moravě je průběh onemocnění těžší než v počáteční fázi, když byl virus v ČR poprvé zjištěn.

K. Wágner 4.11.2020 16:39

Pozitivní test nerovná se nakažení, protože detekuje i části mrtvého viru z části DNA? A jak se tam ty části mrtvého viru dostaly? Nejsou v organismu proto, že se testovaný člověk někde tím virem dříve nakazil?

L. Novák 4.11.2020 16:38

To je zvyk Jiřího Payne z 30 let proflákaných v poslaneckých lavicích a na partajních schůzích. :-P

K. Wágner 4.11.2020 16:35

Že byste chtěl paní P. Boublíkovou vystrašit a případné dárce od darování plazmy odradit...?

Ve skutečnosti objem odebrané plazmy závisí na váze dárce a pohybuje se v rozmezí 700 až 850 ml. Všichni víme, že mililitr, značený ml, je jednotka objemu, rovná jedné tisícině litru. Dospělý člověk má v těle cca čtyři až šest litrů krve, přičemž plazma tvoří 55% lidské krve. Tedy i při pouhých 4 litrech krve v těle je to 2,2 litrů plazmy, což je 2200 mililitrů. Pokud takový člověk daruje 700 ml plazmy, zůstane mu v těle ještě 1500 mililitrů plazmy, ve které jsou protilátky. A to je podle Vás málo ?

L. Novák 4.11.2020 16:34

Použil jste jeho metodu. :-P

L. Novák 4.11.2020 16:32

Jiří Payne, to jste vážně tolik zblbnul v poslaneckých lavicích za 30 let života, že vás nic chytřejšího nenapadne? Rv 8-o

L. Novák 4.11.2020 16:28

No jistě, ale kvalifikovaný spor je něco jiného, než blábolení neználků využívajících odbornou terminologii. ;-)

L. Novák 4.11.2020 16:23

Člověče, kam vy na ty blbosti chodíte... 8-o

L. Novák 4.11.2020 16:20

Po zkušenostech z toho, co jsem prošel diskuse ke koronavirové problematice a četl, vidím, že sdělovat kvalitní informace zabedněncům je marnost nad marnost.

Kdyby Winston Churchill žil v dnešní době a četl Neviditelného psa a příspěvky jeho čtenářů, nejspíš by jeho slavný výrok o pětiminutovém rozhovoru s voličem a ztrátě iluzí o demokracii zněl jinak:

"Nejlepším argumentem proti demokracii je pročítání komentářů pod články Neviditelného psa." :-P

J. Jirka 4.11.2020 16:05

Za vlády komunistů se krevní plazma, zdarma získaná od dárců, potichoučku prodával za devizy do zahraničí a nijak by mne nepřekvapilo, kdyby tomu tak bylo i dnes.

P. Brich 4.11.2020 16:03

R^

J. Jirka 4.11.2020 15:58

850 ml plazmy je zhruba 1/3 z jejího celkového objemu v těle. Myslíte, že se zbývající 2/3 dají nazvat "obrovským množstvím"?

R. Langer 4.11.2020 15:28

Přesně tak! A pokud se tak bojí, tak by na tom kole raději vůbec neměli jezdit. Samozřejmě pokud si ovšem tu přilbu berou proto, aby se nebáli, jde o zcela opačný případ. Stejně jako by jedinci jako vy, co se k smrti bojí coronaviru, vůbec neměli vycházet na veřejnost. Pokud se ale s rouškou nebojí, ať si ji klidně nasadí a jdou. Ostatní by ale měli nechat na pokoji, aby míru rizika posoudili sami, a podle ní se zařídili. Já například považuji povinné bezpečnostní pásy v autě, nebo třeba přilbu na motorce za zcela zbytečné buzerování. Ale chápu, že to vy naprosto nechápete. :-P

V. Dolník 4.11.2020 15:21

Jo, jenže občas tam jsou i "auto-antibodies", které blokují interferon, a pak je na průšvih zaděláno https://www.scientificamerican.com/article/one-in-seven-dire-covid-cases-may-result-from-a-faulty-immune-response/

R. Langer 4.11.2020 15:19

Hm, já tedy spatřuji argumentační nouzi v tom, že řešíte, kdo komu ušil roušku, ale nechte se klidně dál unášet vlastním géniem... ;-D