27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Očkovaní, nedopusťte diskriminaci neočkovaných

Stupňování diskriminace neprivilegované menšiny neočkovaných by mělo být zamezeno. Očkování seniorů je efektivní a lze ho doporučit. Mladším ročníkům, kteří zároveň nejsou příslušníky některé z rizikových skupin, však nikoliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vychodil 12.10.2021 12:42

pak jste ubožák, který jasně deklaruje řpíslušnost ke kovid mafii...

P. Milan 12.10.2021 12:53

Se stejnou "logikou" mohu za ubožáka označit já vás, nejste schopen normálně diskutovat (zajímavý to jev prakticky u všech odpůrců očkování, spousta emocí a málo fakt (spíš žádná). Nadáváním a blábolením o mafiích to nelze plnohodnotně nahradit.

R. Langer 12.10.2021 12:55

Ne, vy byste se stejnou logikou měl vysvětlit třeba ten stav v Izraeli. Ale to bychom asi chtěli moc, co? Hlavně když o tom víte lautr houno. ;-D

R. Langer 12.10.2021 12:20

Ten váš bod 2 je absolutní hovadina. Pokud budete mít celou populaci očkovanou proti jednomu kmenu chřipky, co se s ním asi stane? Podle debilů, co nedávali na základní škole pozor, evidentně zázračně zmizí, a už se nikdy neobjeví, co? Jenom furt nevím, co všude, kde jsou už naočkovaní 3x dokola, blbnou s těma řeckejma pímenkama. ;-D

J. Lukavsky 12.10.2021 14:33

"celou populaci očkovanou proti jednomu kmenu chřipky" ano a proto se očkuje směsí a složení se odhaduje podle toho co zde bylo naposledy atd. J.L. end

R. Langer 12.10.2021 14:43

Ano, a proto se to ODHADUJE. BINGO! ;-D :-P

J. Vintr 12.10.2021 23:18

V prvním roce trvání "pandémie" se jasně ukázalo, že většina lidí je vůči viru zcela imunní a naprostá většina lidí, kteří onemocněli, si sama dokázala vytvořit potřebné protilátky. Z toho je naprosto jasné, že virus není pro náš imunitní systém neznámý a je zcela zbytečné mu "pomáhat" nějakou vakcínou. I kdyby to byla skutečná vakcína, která funguje.

P. Milan 12.10.2021 10:15

1. Brání, ale ne stoprocentně. Každopádně, zatím nic jiného není.

2. Nesmysl. Čím více onemocnění, tím více příležitostí k mutacím. Počet a intenzitu onemocnění vakcinace omezuje.

3. Ano, ochrana se oslabuje. Lepší oslabená nebo přikrmená ochrana, než žádná.

4. Viz 3.

5. Vedlejší účinky se projevují, zatím stále vychází bezpečnější než nechat onemocnění volné pole působnosti.

6. Kupodivu jen jedna ....

7., 8. neprověřené.

F. Svoboda 12.10.2021 9:48

Autor mate pojmy. Diskriminace je jednání, které znemožňuje konat někomu to co je možné jiným bez možnosti to ovlivnit. Naopak bonifikace je odměna těm občanům, kteří chtějí být zvýhodněni a proto k tomuto účelu sami směřují.

Zkrátka a dobře radím tupcům nechte se naočkovat a budete rovněž bonifikováni a ubudou vaše stesky zde i jinde ve veřejném životě !!!

P. Vychodil 12.10.2021 10:07

Diskriminace (lat. discriminare = rozlišovat) je termín označující nějaké rozlišování. Nejčastěji se používá v negativním významu rozlišování lidí na základě příslušnosti k nějaké obecné skupině bez ohledu na schopnosti konkrétního jedince. Podle konkrétního kritéria diskriminace se hovoří o diskriminaci na základě rasy, náboženského přesvědčení, politického přesvědčení, pohlaví, věku, druhu apod.

nebo třeba: treating a person or particular group of people differently, especially in a worse way from the way in which you treat other people, because of their skin colour, sex, sexuality, etc.:

tupci jsou už všichni naočkováni, teď se asi houfují pro další příděly...

ale správně, až budou požadovat, aby ses paříklad nechal, kvůli nějaké bonifikaci, vykastrovat, tak to asi, podle vlastní argumentace, rád uděláš...

P. Milan 12.10.2021 10:27

Ano, diskriminace znamená nejdřív rozlišení, potom zvýhodnění nebo znevýhodnění.

Kecy o tupcích jsou zbytečné. S mnohem větším oprávněním lze za tupce označit odpůrce očkování.

P. Vychodil 12.10.2021 10:32

s těmi tupci jsi začal sám, ale můžeš mi vysvětlit, proč jsou odpůrci kovid očkování tupci...

M. Hoblík 12.10.2021 9:40

Bohatí! Nedovolte, aby existovala chudina! Když budeme všichni bohatí, budeme mí každý dva sluhy a budeme si žít jako bohové? Očkovaný - neočkovaný, berte to po řadě...

A. Forman 12.10.2021 10:48

Dobrý, tak se zase přikryjte, bude vizita.

M. Zikmund 12.10.2021 9:13

S článkem souhlasím, ale argumentačně jde trochu mimo. Uváděné grafy a data se v něm týkají jen účinnosti vakcín na zlepšení průběhu nemoci. To ale není hlavní problém s diskriminací meočkovaných.

Vakcinace měla původně mít dvě funkce - kolektivní a individuální. Kolektivní ve smyslu součásti ochranného valu (karanténa+vakcinace), který propustí minimum viru do společnosti a individuální (mírný průběh nemoci). Individuální dopad si musí každý zvážit sám za sebe (nebezpečí onemocnění versus nebezpečí z nežádoucích účinků vakcíny) a nikdo mu nemá do toho co mluvit a nařizovat. Kolektivní ochranu (aby nemocný nenakazil zdravého) musí zajistit stát, třeba i povinnostmi a rstrikcemi.

Jenže data z tohoto roku jasně ukazují, že vakcíny funkci ochrany před onemocněním a infekčností neplní. Pokud mají vakcíny v tomto směru vůbec nějaký dopad, tak minimální. Očkovaní mohou onemocnět a být infekční pro ostatní a to v míře větší než malé. To je dle dat bez diskuze. V takovém okamžiku však padá jakékoliv zdůvodnění selekce očkovaní-neočkovaní (kdo se musí testovat, kdo kam může atd.) a tím pádem i diskrimiace, haléná do slov o zodpovědnosti.

R. Vacek 12.10.2021 9:18

Očkovaní jsou infekční kratší dobu a navíc to, co vylučují, má menší schopnost někoho nakazit:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.28.21261295v1

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.20.21262158v1.full

R. Langer 12.10.2021 9:21

To je naprostý nesmysl, proč ty hovadiny tady pořád dokola opakujete? 8-o

P. Vychodil 12.10.2021 10:15

vacek, kovidový fanatik, vytahuje ty studie, které cosi ukazují, z nich si vybere možná nadpis, nechá přeložit googlem, zbytek textu mu naprosto uniká...diskuze s ním naprosto zbytečná...

A. Forman 12.10.2021 10:42

Už zase, Vacku ? To vám nestačilo tyhle krávoviny psát ráno ?

R. Vacek 12.10.2021 11:41

A největší diskriminace je když ten, který chce řídit auto, musí podstoupit nákladnou a ponižující proceduru zvanou "získání řidičského oprávnění".:-)

R. Langer 12.10.2021 12:43

Ano, u vás je s podivem, jestli se vám to povedlo. Vy nemáte strach z dopravní nehody? ;-D

R. Langer 12.10.2021 13:00

... s podivem, ŽE se vám to povedlo...

P. Vychodil 12.10.2021 11:03

nemůžu si odpustit nazvat tě pravým mudrcem...

neživý vir z jednoho člověka má podle tvé moudrosti jinou vlastnost než tentýž neživý vir od jiného ? nebo žeby neživý virus od očkovaného byl mrtvější než jiná mrtvá hmota ?

zapiš si za uši: vir je neživý útvar ! A nauč se číst články, na které odkazuješ, pořádně...

R. Vacek 12.10.2021 11:37

Část viru má menší schopnost někoho nakazit, než celý vir. Což se zjistí ne pomoci PCR (tam nezjistíme jestli se jedná o funkční virus, nebo jen jeho části), ale tím, že se pokusíme nakazit buněčnou kulturu. Tak, jak to dělali v odkaze.

P. Vychodil 12.10.2021 11:50

a udkudpak ses dozvěděl, že očkovanci šíří jen kousky viru, zatímco ostatní celý ? Takže mRNA vakcína, která bojuje proti kousku - spike proteinu - musí být dle tvojí logiky neúčinná ?

a vůbec, mne fascinuje, snad poprvé v novodobé lidské historii, že očkovanci se bojí neočkovaných...ještě nedávno, když člověk jel do zemí s různými, pro nás exotickými, nemocemi, tak se nechal očkovat a v klidu vyrazil...

podle dnešní logiky by se měl naočkovat, a pak žádat "celou Afriku", aby se naočkovala, jinak on zemře...

no, neznám žádnou školu, kde se vyučuje logika...asi podle toho dnešní společnost vypadá...

R. Vacek 12.10.2021 11:57

Proto dávám relevantní odkazy, abyste se i vy mohl něco nového dozvědět. Raději odkaz zopakuji a stačí, když se podíváte na obrázek 1.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.20.21262158v1.full

P. Vychodil 12.10.2021 12:40

no, problém takových grafů je v tom, jak se interpretují...je křivka placatější ? směřuje křivka k horším budoucím prognozám ? z tohohle pohledu dokýžete vyrobit jakýkoliv závěr...a stejně tak, jak možná ne vy, mi někdo navrhnul, že studie o protilátkách je nepotvrzená, mohl bych použít tentýž argument zde...nepoužiji,nemám zájem...blízká budoucnost ukáže, kdo má pravdu...

mimochodem, skromný dotaz, stálo 30 tisíc, údajně zemřelých na kovid, lež pravděpodobně spíše zemřelých s kovidem,který jim byl indikován falešnými PCR testy během pobytu v nemocnicích, za všechn ty ekonomické restrikce ? soused čekal na operaci rok, údajně na kovid zemřelo jen 10 tis, takže máme nadúmrtnost v souvislosti s kovidem,nedostatečnou péči...

doufám, že dokážete pochopit širčí kontext komedie kovid...

R. Vacek 12.10.2021 14:28

Jak vy si představujete pandemii? Pravděpodobně pandemie neexistovaly, neexistují a ani nebudou existovat. Jedná se o komplot vlád, které vás chtějí zotročit.

M. Zikmund 12.10.2021 9:29

A ještě doplněk. Byl jsem za svým tátou v nemocnici, leží na JIP (nikoliv covid). Sestra se mne ptala, zda jsem očkovaný a když ne, tak musím mít test na bezinfekčnost. Rozumí někdo v dané situaci této logice? To že kdybych byl očkovaný, tak bych mohl za pacienty a případně je nakazit? To pro toho mnou nakaženému pacientovi JIP bude nějak důležité, že já bych měl případně lehčí průběh?

Pokud stát chrání zdravé před nakažením, tak před všemi, co mohou nakazit a bez rozdílu. Žádné výhody, proboha. Jednotná karanténa pro všechny potenciálně infekční. Bez výjimek.

R. Langer 12.10.2021 9:44

Však takhle dopadl ten hromadný test očkování v Izraeli. Ukázalo se, že veškeré očkování je proti šíření nákazy v podstatě úplně na houno. ;-)