8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
komantsch 10.7.2007 22:52

Jiny clanek

nikoliv od soudruha Pacnera.

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=397668

komantsch 10.7.2007 22:49

Gagarrin mel

pred svym letem do vesmirru naletano nekolik malo hodin. Nejednalo se vubec o zkuseneho pilota.

vlada 10.7.2007 22:40

Přídavné nádrže

jara cimrman 10.7.2007 21:44

..ja myslim ze to bylo

...ja myslim ze to bylo alkoholem, MIG se dostal do vyvrtky, tim si piloti votevreli dalsi flasku a maler byl hotovej....

Magor Milda, Dr.Sc. 10.7.2007 20:32

Sympatická stránka Putina

nezapomínat na své hrdiny. Měli bychom si vzít příklad.

komantsch 10.7.2007 21:26

Re: Sympatická stránka Putina

Cesi sve hrdiny, treba Masiny nebo zapadni vojaky, pouze hani. Ani zradce Havel nebo arogantni Klaus jim medajli nechce dat.

zm 10.7.2007 22:19

Re: Re: Sympatická stránka Putina

a fakt si Masin za ukradeny prachy koupil masinu?;-P

komantsch 10.7.2007 22:22

Re: Re: Re: Sympatická stránka Putina

Frantisek Fajtl s ni jezdil v Mirove.

www racek 10.7.2007 19:23

no, 15 let strarý mig 15 by musel být vyroben

v roce 1953. tehdy se teprve připravovala sériová výroba a spárky jely až někdy od roku 1956 ... a dodávkly do sssr jely snad až od roku 1957.

obecně se české migy považovaly v rusku za lepší originálu. proto byly přiděleny kosmonautům. ta spárka nemohla být tedy starší 9 let ...

jedovinka 18.7.2007 19:19

Re: no, 15 let strarý mig 15 by musel být vyroben

A navíc byli oba piloti momentálně oslepeni, že si nevšimli přídavných nádrží. A dezorintace podle výšky mraků, to musel vyslovit člověk, který v životě neviděl kabinu jakékoli poválečné stíhačky. Barometrický výškoměr s nastavitelnou korekcí na aktuální tlak byl v této době normálka.

Je prima oslavit hrdiny, ale technická data si mohl autor ověřit. Nebo se alespon podívat na fotky migin

Jindra 10.7.2007 17:04

to jsou mi věci

Gagrín nás trápí, a přitom prd víme jak dopadl Jan Tleskač s tím svým létajícím bicyklem....

Ostap Bender 10.7.2007 19:38

Re: to jsou mi věci

Když už jsem dnes použil tento zdroj v jiné diskusi na Psu, dám sem ještě jeden odkaz. ;-)

http://www.kartinki.cz/show-pic-7470.html

Kubeš 10.7.2007 16:58

Poznámka

Není se čemu divit, že se vlastně neví, jak to ve skutečnosti bylo. Ale jedno je jisté, totiž že všechny neúspěchy se přísně tajily (včetně přírodních katastrof), kdežto úspěchy se přeceňovaly, pokud jakákoliv činnost byla ve stadiu pokusu tak se zveřejnila jen v případě kladného výsledku.

fool 10.7.2007 15:47

prispevky

teda tuto serii utoku na pacnera nechapu. uvedomte si ze ne kazdeho zajima jaky nazor na gagarinovu smrt ma klaus ;-)

slovan 10.7.2007 16:32

Nejste trochu vedle?

Ja tady nevidim zadne utoky na Pacnera, ten stejne vychazi jen z jinych pramenu, a jinak to ani byt nemuze.Psat ale, ze osadka nebyla seznamena s tim, ze na stroji jsou baky, je mozna formalni chyba ale ze by je prichazejici piloti prehledli je takrka nemozne,atd. Ja tady mimo technicke diskuse vidim jen velmi malo politiky (otazka Gagarinovy loajality), jediny kdo sem nesmyslne taha politiku jste vy, a technicka diskuse je v tomto pripade zadouci.

J.G. Pašek 10.7.2007 15:41

Nechte spící psy spát . . . .

I kdyby se na to přišlo proč, živej se Gagarin nevrátí vynadat tomu, kdo to zavinil . . . .

I když se říká, že byl sukničkář a rád si nahnul, někde jsem četl, že bylo dokázáno, že byl ten den střízlivej . . . . na pravdu si musíme počkat, až ten poslední kolem té tragédie bude pod drnem . . . pro ty, které to bude ještě zajímat.

Jako jsou lidé, kteří dokolečka dokola melou o životě a smrti princezny Diány a hltají, co kde kdo o ní napíše. Ve škole ředitel dopručil rodičům, že s obtížemi dokončila 9.  třídu a aby ji na žádné školy už nikam neposílali, že na to nemá mezi ušima.

www racek 10.7.2007 19:25

Re: Nechte spící psy spát . . . .

no, oni letci občas havarují. třeba někdy v té době kosmonauti basset a see...nabrali to do hangáru.

ale nebyly to holt legendy jako gagarin.

čtenář 10.7.2007 13:59

chlast

"Před každým letem musí piloti absolvovat lékařskou prohlídku, při níž

by se na to přišlo, a pozdější rozbor jejich krve nic takového

nenaznačil"......

pane Pacnere, před startem se krev neodebírá (v Rusku v té době už vůbec ne) a po havárii není z čeho dělat rozbor, pozůstatky se vypaří, nezbyde doslova nic. Po dopadu působí v kokpitu takové síly, energie a žár, že z pilotů není co rozebírat.

Ruští piloti tradičně nebyli žádní abstinenti, ale netipuji Gagarina -jako profíka- že by takto riskoval, myslím že pravdou bude kombinace špatného stavu přístrojů a chyby pozemního personálu.

jízlivec 10.7.2007 17:36

Re: chlast

Ale on se střemhlav do země nezapíchl s raketou, ale se starým dobrým MiG-em...

Zkuste se podívat na stránky www.uzpln.cz

čtenář 10.7.2007 18:18

Re: Re: chlast

Já vím. Starý dobrý MIG se po takovém pádu nezapíchne jako nějaká golfová vlajčička, ale zaryje se do půdy (řádově na metry podle tvrdosti povrchu), při tom se drtí, a pod zemí vybuchne. Z pilotů nezůstane ani ta kaše.

Novák 10.7.2007 13:52

Trocha historie

Podle tohoto zdroje http://www.military.cz/russia/air/mig/Mig_15/mig_15.htm mělo být u nás vyrobeno 2013 kusů spárek MIG 15. Je tedy víc než pravděpodobné že byly dodávány i do SSSR, takže ta poznámka o československém původu inkriminovaného stroje je asi pravdivá..

zdeněk 10.7.2007 15:27

Re: Trocha historie

Bylo to zmíněno i v tom článku v L+K.

www racek 10.7.2007 19:20

Re: Trocha historie

2000 migů ano, ale ne spárek. tech bylo nejvýš tak 100. byla by to blbost, ne?

honzak 10.7.2007 13:04

informace

jestli mě stařecká paměť neklame, tak spárka MIG - 15 je vystavena v Leteckém muzeu Kbely. Pod "kolnou" na volné ploše, za ocasem IL-28 (či jak se jmenuje ten proudový bombardér se zadním střelcem pod SOP).  A vsadil bych jednu točenou Plzeň, že má baky v podvěsech.

kuk 10.7.2007 11:21

pacnera uz ne, diky

Sch.glosátor 10.7.2007 11:16

Hmmm. Neviditelné přídavné nádrže, vývrtka v mracích při běžné letové rychlosti...

...špatně ukazující výškoměry, pilot, který nerozpoznal změnu v letových vlastnostech letadla s přídavnými nádrženi obsahujícími (nebo ne, to nevíme) půl metráku paliva.....

Sch.glosátor 10.7.2007 13:37

oprava :

půl tuny paliva

zdeněk 10.7.2007 11:02

o celém incidentu se podrobně psalo nedávno v L+K

Mimojiné se tam tvrdí že Vladimir Sergejevič Serjogin nemusel být tak zkušený pilot jak se zdá, není nikde prokázáno kolik měl vůbec nalétáno hodin. Gagarin měl hodně dlouhou pauzu v létání, to určítě hrálo významnou roli, navíc i v době kdy létal měl nalétáno relativně málo hodin. Je tu i možnost že se oba piloti přetahovali o řízení. Navíc ukazatel horizontu v MIG-15 byl jaksi "obráceně" a člověk musel přemýšlet co je zem a co obloha. Nakonec je tam zmíněna vlastnost MIGu-15 - totiž špatné chování ve vývrtce.

K.Babák 10.7.2007 10:14

Něco o MiG 15

15 let staré letadlo je mladé letadlo. Přídavné nádrže (baky) byly u MiGů běžné vybavení, létalo se s nimi běžně. Kromě nich se navěšovaly ještě raketnice, bomby atd a lítalo to taky (v bojových podmínkách se po  vyčerpání paliva nádrže odhazovaly, v míru se s nimi létalo pořád). O tom, že má letadlo nádrže nikdy nikdo nepodával hlášení. Ony byly docela dobře vidět. Kromě atmosférického výškoměru (který se před letem seřizuje) měly MiGy ještě rádiovýškoměr. Nejsem si jistý, jestli se vývrtka vybírá stšemhlavým letem.

Jura Jurax 10.7.2007 10:22

Re: Něco o MiG 15

Pokud se pamatuji na svůj plachtařský výcvik, tak nám - na VT-109 - kázali potlačit a dát kontranohu, tedy vyšlápnout směrovku proti směru otáčení. Éro se přestalo vrtět a přešlo to strmého klesavého letu, který se pak normálně vybral.