7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Zephir 20.11.2007 12:15

Re: Re: Re: Re: Re: A že zelenejm nevadí,

Jak jsem již uvedl výše, počet včelstev se držel na 500 - 600  tisíc celejch posledních deset let. Čísla ničím neoblafnete. Cena medu je v daným kontextu úplně druhotná, pro zemědělství maj včely význam především jako opylovači a tenhle význam tržně doceníte těžko.

R 20.11.2007 12:02

Re: Re: Včely v USA

To musí být strašné svinstvo, ta GMO kukuřice s BT-toxinem. Nasadí se to na jednom poli v republice nebo na pár stovkách hektarů v EU a okamžitě začnou v celé české republice vymírat včely. :-D

R 20.11.2007 12:00

Re: Re: Re: Re: A že zelenejm nevadí,

Takhle podobně bude řvát vedení Včelařského svazu, protože hodně lidí z 50 tisíc našich včelařů, když pozbude včelstev, přestane včelařit a počet včelstev klesne z 600 tisíc třeba na polovinu. Asi vydupou i nějaké dotace.  To dělají vždy, když jsou nějaké větší úhyny. Jinak se nestane vůbec nic, jen asi  trochu stoupne cena domácího medu od včelaře.

Zephir 20.11.2007 11:59

Re: Včely v USA

Pokud bude GMO stát 2x víc, nevidím s tím problém, dokud ta cena zůstane tržní. Problém je, že my dnes ani nemůžeme zjistit, do jaký míry GMO způsobuje alergie, protože je s ním zamořenej celej potravinovej řetězec. Otázka je, komu taková situace vyhovuje.

Zephir 20.11.2007 11:56

Re: Včely v USA

Ne, GMO kukuřice s BT-toxinem je novej kultivar. Až dosud se šířily jen RoundupReady plodiny.

R 20.11.2007 11:54

Zephire Re: Re: Re: Re: Včely v USA

Jestli  včely v USA mizely o rok dříve než u nás, potom pokud jsou úhyny způsobeny GMO, jsme v rizšíření GMO prakticky na stejné úrovni jako USA, kde se GMO pěstuje už asi  15 let? Ta jedna 15 není prakticky žádný rozdíl, ne? Jenže protože se u nás musí pěstování GMO rostlin ohlašovat, já přesto na polích žádné GMO cedulky nevidím, stejně tak v obchodech s potravinami. (Jedině kdysi prodávala stolní olej GMO free Setuza, jenže byl asi dvakrát dražší než normální, tak ho nikdo nekupoval.) Je třeba jen trochu samostaně myslet, to je pro Vaši informaci když se používá to, co je v hlavě  - mozek a ne jen opakovat dogmata nalitá do hlavy na nějakém školení Greenpeace či podobných lidem škodících společenstvech.

Zephir 20.11.2007 10:49

Re: rozhodnutí a směrnice

To je možný, ale vrabci a další ptactvo nepřichází do styku s domácí chemií. V Anglii vzrostly alergie tentýž rok, co se do ní začala dovážet GMO soja. Ve skutečnosti je pravděpodobný, že se všechny vlivy násobí, takže když je netestujete současně, mnoho toho nezjistíte.

Zephir 20.11.2007 10:43

Re: Jeste k HIV

Ke zmutování HIV mohlo stačit ozáření, k tomu vlastně ani nepotřebujete zvláštní vybavení. O tom, co by před dvaceti lety někdo uměl nebo ne můžeme vést diskuse, který jsou ještě míň relevantní, než jejich rámec.

Zephir 20.11.2007 10:41

Re: Re: Re: Včely v USA

Opět irrelevantní diskuse, včely mizej jak v Evropě, tak v USA. V USA začaly mizet o rok dříve, ale stejným tempem. V USA je taky více rozšířeno GMO.

Zephir 20.11.2007 10:40

Re: Re: Re: Zephire - mouka například obsahuje části jiných rostlin a hmyzu,drobných škůdců a jejich exkrementů

Imunitnímu systému to samozřejmě jedno není, jinak bychom opuchli už po snědení jablka. Některý bílkoviny toleruje, některý ne. Hádejte, podle čeho je asi tak rozlišuje?

Zephir 20.11.2007 10:37

Re: Re: Re: A že zelenejm nevadí,

Nebude žádnej med, protože nebude co by ho sbíralo. Proberte se.

Zephir 20.11.2007 10:37

Re: Re: Re: včely ubývají hlavně kvůli ubývajícím včelařům

Jasně, na celým světě mizej včely, protože naši včelaři něco zanedbali. Idioti.

Zephir 20.11.2007 10:36

Re: Bt toxin mezi nimi NENI

GMO plodiny obsahujou celý spektrum bakteriálních toxinů, mezi kterýma můžou existovat synergie. Cry1A, Cry1Ab, Cry1B, Cry3Bb1, Cry9c, EPSPS...

http://www.organicconsumers.org/Monsanto/roundup92502.cfm

R 20.11.2007 9:55

Re: Re: Včely v USA

 To, co je vidět u drobných včelařů, že se hodinu rýpají v jednom úlu, u komerčních včelařů absolutně nejde, zkrachovali by.

3) Včela medonosná v Americe není původní, byla tam dovezena. V USA to jsou hlavně variany italské včely, která je výhodnější na území, kde není dlouhá mrazivá zima. zatímco třeba ve střední Evropě se rozchovává kraňská včela, která umí zimu přežít dobře.

4) V USA pravděpodobně prakticky nejsou drobní včelaři s pár včelstvy za domem a proto včely na květech budou jen když je tam dovezou komerční včelaři, když je třeba v okolí opylit nějaké pole nebo sad nebo když tam jsou lesy, kde toho kvete tolik, že se tam dovézt včely pro med vyplatí nebo sem tam zdivočelé včely.

R 20.11.2007 9:49

Re: Včely v USA

1) Pravděpodobně se komerční včelaři rozdělili na dvě specializované sorty. Jedni sedí na místě celoročně vhodném pro včely a živí se tvořením nových včelstev, druhá jezdí z místa na místo a vydělává si opylováním různých komerčních plodin v sadech a polích a prodejem produktů. Ta likvidace včelstev na konci sezóny se dá chápat jako veterinární opatření, kdy včely nasbírají při kočování různé nežádoucí choroby a cizopasníky a průběžné léčení je drahé, nejspíš se tam provádí jen omezeně a proti rozšířování afrických včel.

2)Převozné včelíny jsou neekonomické. Používají se samostatné jednoduché "bedničkové" nástavkové úly nebo úly uložené na co nejjednodušší a nejlevnější paletě. Převážejí se na obyčejných náklaďácích naložené několik vrstev nad sebou. Vůbec to je základní zákon velkých komerčních včelařství. Co nejlevněji a nejrychleji, minuta, dvě minuty na včelstvo a pak honem na další.

Drobník 20.11.2007 7:41

Re: Zephire:

Fafa má někdy dobré poznámky, ale také nečte své minulé diskuse. V té ze 13.11. jsem upozorňoval, že patogenem včel je Bac. larvae a ne Bac. thuringiensis, který naopak včelstva zbavuje Galerie. Nebylo by dobré si to přiznat?

Drobník 20.11.2007 7:36

Re: Re: Páni genetici si hrají na bohy

Zephir je pilný ve vyhledávání tendečních publikací podporujících jeho vymyšlenosti. Fakta ho nezajímají. K diskusi ze 13.11 (Brezina - rozhovor) jsem ho upozornil, že papá v každém jídle stovky miliard bakterií, uvedl jsem příslušnou vyhlášku MZd, ale to ho zřejmě nezajímá. Dodávám, že podle lokality je v těchto mikroorganismech v jeho jídle 2 až 5% druhu Bac. cereus, který je mnohem víc příbuzný B. anthracis než B. thuringiensis. Ostatně posléze jmenovaným (celým organismeme ) stříkají "ekologičtí" zemědělci. Bt kukuřice obsahuje jen jeden z jeho 6000 genů. Tedy vřele mu doporučuji nejíst.

Ladislav N. 19.11.2007 23:03

Re: Re: Klasická protimelounistická taktika

Blbec se pozná podle toho, že vědeckým poznatkům se snaží oponovat demagogií, bláboly, nesmyslným žvaněním, z něhož je znatelný nedostatek vzdělání v oboru, k němuž se vyjadřuje a činí kategorická prohlášení. ;-)

Kanuk 19.11.2007 20:45

Včely v USA

Jen trochu jsem se zajímal o včelařství před několika lety. Dle tehdy dosažitelných informací

1) Velká část včelařů (nevím, zda mohu napsat většina) kupuje na jaře "balená" včelstva od chovatelů z Kalifornie a na podzim je ničí. Ušetří tím za výkrm včel přes zimu.

2) Největší ekonomický význam včel má opylování. Mnoho včelařů proto má převozné včelíny. Nevím, jak se to projevuje ekonomicky.

3) Včely (chované) jsou "dovoz" evropskými přistěhovalci.

4) V mém okolí je menší lipová alej. V době květu je sem tam vidět nějakou včelu, na rozdíl od ČR, aspoň tak to bývalo. Podobně, za teplých letních dnů lesy v ČR jen hučely hmyzem. Ve zdejších lesích je úplné ticho.

Alex 19.11.2007 20:28

"Američanka Rissler"?!

Aha, a "Přírodovědecký fakulta" - tak je to v pořádku, tím se to vyrovná.

tmoravec 19.11.2007 19:48

Re: Jeste k HIV

No jo ono to bude tim, ze vetsina  lidi proste veri tomu, cemu verit chce a  nejaky  logicky argumenty jsou tak nejlip v patnacty rade. hezky vecer tm

tmoravec 19.11.2007 19:25

Re: Re: Re: Zephire:

Asi by toho bylo vic co nerozlisuje, napriklad pravdivy argument od blabolu. Nebo spis rozlisuje velmi dobre, ale  vybira  vzdy to opacne. ;-(.

Honza 19.11.2007 19:20

Jeste k HIV

Tomáš Moravec mluví jako kniha a mně z duše, není co dodat. Jen malá poznámka k HIV a AIDS: někdy na zařátku diskuse zopakoval  Zephir starou pomluvu, že HIV vznikl někde v Pentagonu. K tomu dva komentáře:

-jako ělověk, který se 20 let profesionálně věnuje výzkumu HIV, prohlašuju, že to je blbost, zejména proto, že něco takového by tenkrát nikdo neuměl. Mimochodem, existence viru HIV už v krevních vzorcích z 50. let je docela dobře prokázaná

-stejně tak je prokázáno, že pomluva o vzniku HIV genetickou manipulací je desinformace KGB, která se do světových sdělovacích prostředků dostala prostřednictvím jednoho brazilského komunistického plátku, financovaného ze SSSR. Velmi úspěšná dezinformace, dodnes tomu věří přes 30% černošské populace v USA...

Pozn: Tomáši Moravče, mohl bys mne laskavě kontaktovat na mail maialis@seznam.cz ? Mam dotaz a prosbu. Diky.

-

tmoravec 19.11.2007 19:20

Re: Re: Zephire - mouka například obsahuje části jiných rostlin a hmyzu,drobných škůdců a jejich exkrementů

Tak alou - do ruky ucebnici molekularni imunologie pro materske skoly a studovat a studovat a studovat. Az budete mit neco nastudovano o tom, jak imunitni system rozeznava cizi/vlastni, pak se vratte. Protoze vidim, ze rad ctete, necham vam odkaz na jednu docela dobrou a zadarmo

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=imm.TOC&depth=2

Jenom ve zkratce pro ostatni - imunitnimu systemu je uplne jedno jestli nejaky protein pochazi z jablka, kravy, bakterie, viru, zaby  nebo pavouka. Pokud na necem v kontextu potravy zalezi pak je to koncentrace, stabilita v travicim traktu, velikost, prostorove usporadani, schopnost vazby na receptory na M bunkach a podobne. zdravim.

Ladislav N. 19.11.2007 19:19

Re: Re: Autorovi: Díky za dobrý článek, racionální a rozumný názor na "GMO"... a zelené magory typu ZEPHIR

Vyvraťte jejich argumenty vědeckými postupy a důkazy, ne blábolením po diskusích v médiích ve snaze získat voliče a další členy zelené sekty. ;-)

Fafa 19.11.2007 19:09

Re: Re: Zephire:

Kdyz Zephir prilis nerozlisuje enteralni a parenteralni podani. ;-D 

tmoravec 19.11.2007 19:01

Re: Zephire:

Tady bych si dovolil trochu upresnit. Zalezi dost na forme podani. Vetsina proteinu, ktere dostaneme v jidle indukuje v imunitnim systemu aktivni odpoved, ktere se rika oralni tolerance. To je stav kdy telo takovy atingen (protein) povazuje sice za cizi, ale zaroven proti nemu prilis nebojuje tj. nevytvari protilatky, protoze ho povazuje za soucast stravy. Je jenom par antigenu, ktere vyvolavaji silnou imunitni odpoved po aplikaci na sliznice - nektere bakterialni toxiny, viry a podobne. Pro zephira - Bt toxin mezi nimi NENI.

Fafa 19.11.2007 18:45

Zephire:

Kdyby musel počítat s tím, že i vůči bílkovinám v jabku si nejprve musí vytvořit imunitu, asy by nic jinýho nedělal, než imunizoval.

Pochopitelne, ze si imunitni system vytvari protilatky proti bilkovinam v jablku. Zkuste si dat nitrozilne 100 ml jablecneho mostu.  Stejne tak vytvari imunitni system protilatky proti BIO hovezimu a dokonce i lidskym bilkovinam. Jedinou vyjimkou by bylo povolit klonovani lidi a sezrat vlastni klon. Tam protilatky vytvaret nebudete.   ;-D

Fafa 19.11.2007 18:31

Zephire:

prave, ze se vyskytoval i v potravinach. B. thuringiensis je prirozenym patogenem ve vcelstvech a toxin B. thuringiensis je celkem beznou soucasti medu.

R 19.11.2007 17:22

Re: Re: Včely a GMO

U nás je většina včelstev zájmové chovy a polokomerční s pár desítkami včelstev. V USA bude většina včelstev v komerčních chovech s řádově tisíci včelstvy, které se převážejí běžně na vzdálenosti stovek kilometrů. Na rozdíl od ČR  tam mají většinu příjmů z poplatků za opylování zemědělských plodin, příjmy za med jsou vedlejší. Příčina úhynů včel tam byla jednoznačně identifikována jako důsledek virové nákazy.