2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Yaroukh 17.5.2006 13:44

Re: Metelesku třesku plesku

jářku to sou řádský tyhlety, argumenti

míša mýval 17.5.2006 13:44

jsi frajer, nebo vegetarián?

Podle nepřetržitých větrů bych tipoval na sojožrouta. V tom případě bych ti doporučil kogeneraci. Ty tvý větry totiž obsahují bioplyn - informace o hořlavosti na US-DEU - takže bys mohl ještě připojit paroplynovou elektrárnu jako teplou (zaměstnával bys tam jenom buziky) zálohu. Držím ti palce.

qwert 17.5.2006 13:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

nechto na nich, oni mají volbu buď nic nebo aspoň něco.

Yaroukh 17.5.2006 13:40

Re: Re: Re: Re: rešil stížnosti na kolísání napětí +/-10% ....

tipuju to na "to bych neviděl nijak dramamaticky"

Teprv ted spokojeny obcan 17.5.2006 13:39

Re: Cvok je ten, kdo dá 20 mil za něco, co má hodnutu 2 milionů...

 a kde prosim pekne postavite dilo ktere bude tocit 24 hodine denne a 365 dni rocne na 100 % vykonu ?

Kde je to zlate misto pro vetrnik ? 100 procentni fuker ?

Napriklad Nemecko ma dneska instalovaneho vykonu 17.000 MW na vetrnicich .... a presto si pravidelne kupuje stabilni prikon od CEZU.

Trapny a notoricky znamy je priklad regionu Severni poryni vestfalsko kde maji nainstalovano 4600 mw ale celkova produkce odpovida bloku 200 MW ktery jede porad cely rok

Takze podminkou vyteznosti 25 KW z 25 KW zdroje neni vase zbozne prani ale zhruba 5-10 nasobny instalovany vykon nez si predstavujete .... dobro dosli pani Kuchotva

míša mýval 17.5.2006 13:38

kolísání napětí vyřešíš přehozením fousů na trafu

Když ti ale větrníky shodí frekvenci o více než jedno procento, máš blackout v celé oblasti a staré trafačky ti prskají olej s PCB. Lepší sranda než Černobyl.

L.Metelka 17.5.2006 13:38

Re: Tak v tom případě zůstává ta Libčeves

Postav je dole, v místě s poloviční průměrnou rychlostí větru než je na hřebenech a dostaneš se k osminovému reálnému výkonu oproti hřebenům...

qwert 17.5.2006 13:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

ano, stožár se musí předělat, 30 metrů opravdu nestačí. Zbytek jsou vaše hypotézy o 250 kW, které nejsou podložené fyzikálně, ale a) pozorováním nevhodného modelu VE v nevhodné lokalitě a b) naprostou dezinterpretací pojmu účinnost. Kdybyste postavil VE na místo kde fouká jeden dev v roce, také byste tvdil, že účinost VE je menší než jedno promile??? Fakticky se dost schazujete, pokud to tak myslíte.

Podívejte patřím k lidem, pro které není problém sednout a navrhnout 3faz.motor, navininout ho a změřit, takže věřte, že to půjde za 2 miliony a ne za 20mil.;-)

míša mýval 17.5.2006 13:32

Tak v tom případě zůstává ta Libčeves

Námraza o které píšeš ale vzniká spíše na horách, nad spodní hranicí mraků. Já jsem myslel spíš takové ty Jindřichovické, pěkně schované v dolíku. Proto bych VE nestavěl na horách, aby nedopadly jako ty v Božím Daru

Teprv ted spokojeny obcan 17.5.2006 13:30

http://energie.tzb-info.cz/t.py?t=2&i=1030 zde mala studie realneho vyuziti elektraren v cesku

:-D

zdeněk 17.5.2006 13:29

Re: Re: Všem kdo prohlašují že je potřeba ČEZ prodat

Myslíte že za situace kdy se elektřina vyváží kvůli ceně do německa by případný jiný vlastník snížíl cenu?

Tak to je fakt výsměch rozumu.

Flasi 17.5.2006 13:27

Re: Re: Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

Muzete nejak naznacit ten postup?

L.Metelka 17.5.2006 13:27

Re: Metelesku třesku plesku

Hmmm. Tak jak je to? Bude za 24 let platit jiná fyzika? To pak možná jo...

qwert 17.5.2006 13:27

Cvok je ten, kdo dá 20 mil za něco, co má hodnutu 2 milionů...

a co když to skutečně půjde ne za 20 mil, ale za 2 mil? Ukažte mi banku, která vám dá 10 procent ročně. Jistě oceníte s hlubokým podvěkem, že v úvahách neuvažuji nějaké povinné výkupní ceny energie z obnovitelných zdrojů a kalkuluji s cenou 1 kWh = 1 Kč. Buďte v klidu, ono by těch 25 kWh nepřetržitě vydělalo v reálu podstatně více.

občan Kane 17.5.2006 13:25

Metelesku třesku plesku

Metelka to počítání, ehm, ti jaksi nejde.... radši nepočítej, děláš si vostudu. Kdybysis radši dal nohy na stůl a přemýšlel, že všechno je ve skutečnosti vlastně jinak. A za 24 let si tohle přečti.

L.Metelka 17.5.2006 13:25

Re: Re: Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

Promiňte, jste poněkud bloud. Úpravou sérové VE o výkonu pár kW NEPOSTAVÍTE VE s výkonem 250 kW! To nejde ani fyzikálně!!!!!!

Víte, co byste musel? Podstatně zvětšit průřez rotoru a tedy délku listů. Tím pádem byste musel komplet předělat i stožár...

Flasi 17.5.2006 13:23

Re: Re: Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

Jet na VE? A kolik bude stat akumulace energie a jak se bude technicky resit? Opravdu nevyjde levneji to trafo?

Ja si vybavuji, ze vy se holedbate tim, ze budete pracovat kdyz bude foukat a nebudete se nechat svazovat nejakym denim radem a pracovni dobou. Ale otazka je, jestli se to bude libit vsem v tech 10 chalupach.

Teprv ted spokojeny obcan 17.5.2006 13:19

Jste ekonomicky cvok :-)) Pokud vas ona elektrarna bude stat rekneme 20.000.000 korun tak by se vam vyplatilo si tech 20 milosu hodit do banky

na terminovany ucet rekneme rollover za jarku 1.5 procenta mesicne to vam v te sume rada da kazda banka :-D:-D a budete mit rekneme 300.000 rocne tedy o polovinu vic nez s vetrnikem...

Pritom za vynos 1.5 procenta rocne vam bude kazda banka ruce libat ..... pri vhodne konzervativni ivestici by mel byt vynos rekneme okolo 5-7 procent rocne tedy nasobne vice nez vasich 200.000

:-D:-D

qwert 17.5.2006 13:18

Re: Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

Ale ne, těch 10 chalup by mohlo jet na VE, a energetickou firmu by to přišlo levněji než tam vyměňovat transformátor.

qwert 17.5.2006 13:15

Re: Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

jo to holt nesmíte mít za dodavatele bývalé socialistcké národní podniky ani hi-end pošuky co dělají pro NASA. "Prdítko" na 25 kW se dá sfouknout do 1 mil. včetně montáže. Satčí na to trochu rozsáhlejší úprava sériově vyráběné VE o výkonu pár kW, kterou lze pořídit už od 0,5 mil.

L.Metelka 17.5.2006 13:13

Re: Re: Re: rešil stížnosti na kolísání napětí +/-10% ....

Přeju šťastnej život. Zvlášť dejme tomu v zimě, za inverze, kdy bude slušná kosa a bezvětří třeba i týden...

Ještě jste se nevyjádřil k té splatnosti... ;-D

qwert 17.5.2006 13:08

Re: Re: rešil stížnosti na kolísání napětí +/-10% ....

Ano, může, jen vám připomínám, že mnoha předešlých diskusích na téma VE jsem navrhoval zavedení poplatku za přifázování generátoru k rozvodné síti.

Otázkou je, zde požadavek na permanentní přístup k energii není (nebo se stane) zbytečně drahým luxusem. Podívejde se na sazbu D25/26, když se podvolím a budu odebírat energii výhradně v hodiny kdy se to hodí někomu jinému, budu ji mít výrazně lacinější. Takže proč bych se neměl podvolit větru - ano je nejistější, souhlasím, ale pokud jsem už naučil zapínat pračku jen v nízkém tarifu, není pro mne problém ji zapínat jen když bude foukat vítr. A ten vítr mi může navíc vydělávat...

Flasi 17.5.2006 13:07

Re: Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

No ja se spis bojim o vase dusevni zdravi. Jak si predstavujete tech 25 kW 24/7/365? Kolik vas bude stat pocatecni investice? Jakou bude mit ten zazracny zdroj zivotnost?

Kiper 17.5.2006 13:04

Re: Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

Nevím čím se živíte, ale předpokládám, že snad vytváříte v zaměstnání hodnoty. Kde budete brát energii v práci, na výrobu potravin, atd.., taky se nějak dopravujete. Na to Vám těch směšných 25kW bude stačit. At žije středověk.

L.Metelka 17.5.2006 13:00

Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

Fajn. Průměr 25KW -  to musíte mít instalováno nějakých 250 kW. Taková VE může být za (třeba) 15 milionů (Jindřichovické 600 kW stály údajně kolem 30 milionů/kus). Při ročním průměru 25 kW prodáte za rok, jak jste psal, elektřiny za 200 tisíc (po 1 Kč/kWh). Takže taková věcička se Vám zaplatí za nějakých 75 let... To je opravdu skvělá návratnost...

qwert 17.5.2006 12:49

Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

už se těším na hysterické reakce obhájců JE, kteří bojí mých 25 kW ;-D;-D;-D;-D;-D z VE.

L.Metelka 17.5.2006 12:48

Re: rešil stížnosti na kolísání napětí +/-10% ....

Ano, jenže tohle kolísání lze předem odhadnout a je známé. Což u VE zrovna neplatí. Přijde fronta, začne foukat a VE začnou během pár minut vyrábět jako divé. Pak přijde bouřka, foukne moc a celá farma VE (i několik MW) se může během pár vteřin odstavit....

jeff 17.5.2006 12:47

Re: Všem kdo prohlašují že je potřeba ČEZ prodat

tak specielně u toho ČEZu, má mít  stát zájem o co nejnižší ceny energií jako principielní nákladový vstup výroby i obyvatel a tlačit na co nejnižší cenu, nebo maximalizovat zisk ČEZu, jako každý jiný majitel? Jaký máte názor milovníku státního majetku? Domníváte se, že v Německu dostávají ve stejné míře jako u nás zasloužilí straničtí funkcionáři trafiky v podobě občasného posezení v dozorčích radách státních podniků za stonásobky průměrných mezd za takzvané hájení zájmů státu v oné firmě?

qwert 17.5.2006 12:47

Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

To si pište, že si to postavím. Nejsem cvok abych celý život dřel jak kůň když za mne může makat a vydělávat vítr. Stačí málo. V průměru 25 kW nepřetržitě 24 hodin 365 dní v roce. To je cca 200000,- za rok - chtete mojí energii za 1 Kč / kWh ? Ne, tak nechte být a kupte si ji z Temelína.

L.Metelka 17.5.2006 12:44

Re: Re: Re: Není to až tak dramatické jak se na Psu prezentuje

Bude-li tam VE a má-li se situace zlepšit, stejně bude potřeba "navýšit" trafo (co když nefouká?). Nebo využívat ty objekty jen když fouká...