Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Arktická cesta volná - co dál?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Byg 20.9.2007 13:55Re: Re: Zase ty oteplovací žvásty opřené do Klause a hypotézy o hypotézách.... Jistě v posledních 30 letech se hlavním motorem staly emise, zejména emise automobilů a jaderných elektráren. Každý správný chlap by měl počít syna, postavit dům, zasadit strom a vybudovat deset větrníků na elektřinu! ;-P |
Byg 20.9.2007 13:53Chyba Manažer znamená česky vedoucí, tedy někdo kdo něčemu šéfuje a něco řídí. Proto je manažerský přístup v globálním měřítku nesmyslný, protože svět ani jednotlivý stát není organizace a nelze ho řídit. Komunisti to zkoušeli dost dlouho na to, abychom se z toho poučili: svět nelze řídit, aby splňoval nějaké moje vlastní cíle. O to větší blbost je snažit se svět řídit (což nejde) za účelem snížení oteplování způsobeného vlivy, na které je i 6 miliard lidiček se svou "úžasnou technikou" naprosto krátkých - neovlivní je příliš negativně ani pozitivně. |
L.Metelka 20.9.2007 13:47Re: Zase ty oteplovací žvásty opřené do Klause a hypotézy o hypotézách.... No tak právě ta sluneční aktivita NENÍ "hlavním motorem oteplování" v posledních cca 30 letech... |
honzak 20.9.2007 13:44Re: Re: Zase ty oteplovací žvásty opřené do Klause a hypotézy o hypotézách.... Proplul? Něco mi říká, že část prodriftoval, jsa s lodí zamrznut v ledu. |
fafnir 20.9.2007 13:40Re: Zase ty oteplovací žvásty opřené do Klause a hypotézy o hypotézách.... Zelení se drží Stalinova hesla"lidi je ke štěstí donutit třeba i násilím"Jinak je to 101 roků co sz cestou proplul Amundsen se svou dřevěnou lodí Gjoa.Takže,nic nového. |
cholulcheco 20.9.2007 13:28Re: Zase ty oteplovací žvásty opřené do Klause a hypotézy o hypotézách.... Naprosty souhlas !!! |
kat Mydlář 20.9.2007 13:21Re: Re: Re: Re: Ještě tam ovšem chybí 2d Chceš li vidět domy "zapuštěné v zemi", tak si zajeď do Zlína-Prštného. |
Jenik 20.9.2007 13:16Zase ty oteplovací žvásty opřené do Klause a hypotézy o hypotézách.... ... jak to proboha můžete pořád dokola omílat. Kdo má zájem, najde (kromě nezávislejších zdrojů) dokonce i na i-dnes ozvěny nejnovějších výzkumů, které už zřetelně vypovídají že hlavním motorem oteplování je vysoká sluneční aktivita v rezonanci s nečekaně intenzivní podmořskou vulkanickou aktivitou. Zcela souhlasím s presidentem, že noví totalitní inženýři, mnohem sofistikovanější než pan Bursík, už dávno pracují na plné úvazky. Brousí si zuby jak na naše duše tak naše kapsy. A nakonec budou vždycky chtít všechno. Vzdorování těmto tendencím je le něco jiného něž jen blití do mediálního kbelíku. |
Šnek 20.9.2007 13:15Nejde pouze o zviditelnění anect a.s.? |
honzak 20.9.2007 13:08Re: Re: Re: Ještě tam ovšem chybí 2d DALŠÍ TEORETIK!!! Koukni se do norem, ověř si pojem nezámrzná hloubka a pak něco piš! A ta perla "Jen by musl byt dokonale izolovany proti vode". To jako sám od sebe? Zkoušel jsi někdy izolovat senkrovnu? |
I.L. 20.9.2007 13:05Re: A opravdu by bylo tak strašným omezením svobody Dobudovani Temelina je nutnost a samozrejmost. Jen je potreba jeste trochu pockat, nez vysumi rvani ekoteroristu a polevi jejich podpora ve sdelovacich prostredcich i jinde (ve vlade). Mimochodem, kdyz jsem si v dnesnim Metru precetl clanek Sabiny Slonkove o Temeline zacal jsem nejak sympatizovat s temi, co ji pred lety (udajne) ukladali o zivot... |
VLK 20.9.2007 12:52Re: Re: Re: Co je přínos? Pokud možno informační struktury nezávislé na přísunu energie a jen z tuzemských dílů, že? To je ale blbost. Dálková informační soustava je možná až teprve existuje dopravní soustava. |
rdu 20.9.2007 12:49Re: Re: Re: Svoboda fyzická (např. automobilismus) asi dozná úhony Snad. Doufám. Jenže je to taky otázka přepravní kapacity. Posloužím příkladem, který znám. Asi 80-100 tisíc lidí z Ostravska pracuje nebo studuje v Praze. Ti se musí každé pondělí dostat do práce a v pátek zpět. Jak se to dá udělat? Zkusme vlakem. V potřebné době jede šest rychlíků ve směru Ostrava-Praha. Každý z nich vezme 800-1000 lidí. Pendolino jen asi 300. Řekněme celkem se může přepravit 5000 lidí. Další možnost - autobusem. V potřebné době jede jeden autobus ČSAD a jeden Student Agency. Každý vezme asi 50 cestujících. A co těch zbývajících 74900? Těm nezbývá, než sednout do auta a absolvovat vražednou cestu po D1. A to pomíjím, že i ti, kdo chtějí jet vlakem nebo autobusem, se musí na nádraží dostat ze vzdálenosti mnohdy 30-40km, v době, kdy žádná veřejná doprava nejezdí. Není to správné, není ekologické, ale je to tak a jednotlivci s tím nic nenadělají. |
VLK 20.9.2007 12:45Re: Re: O Aktické cesatě toho moc nevíme To je logické. Bludiště měli na trénink blouděni mezi krama. |
RomanL 20.9.2007 12:45Re: Globální oteplování? Začneme pálit zelené v peci a tím zvyšovat obsah CO2 v atmosféře, aby se zase oteplilo... |
portwyn 20.9.2007 12:34Člověk PRAVDĚPODOBNĚ přežije. Nejsem biolog, ale jestli jsem biologům správně rozuměl, tak živočišný druh zpravidla "dojede" právě na ten rys, který ho vynesl nahoru - u nás je tím rysem mj. nenažranost a expanzívnost. No, nejspíš ale člověk ještě chvíli vydrží. Otázka je, jestli to taky vydrží tak, že západní civilizace je nahoře. Změna klimatu často přináší změnu globální rovnováhy mezi národy. Přiznám se, že nejsem takový altruista, abych dobrovolně a s nadšením ustoupil dejme tomu Jakutům... |
MRKEW 20.9.2007 12:32něco chybí V takových to zprávách jako kdyby něco chybělo. Typický je odkaz na novinový článek, který uvádí: "...Evropská kosmická agentura (ESA) oznámila, že trasa přes arktické vody je splavná v celé délce - poprvé od roku 1978, kdy se sbírají data o ledové pokrývce v severním oceánu. Ta nyní podle ESA ustoupila přímo "extrémně", na nejnižší zaznamenanou úroveň. ..." I když je trasa opravdu splavná poprvé od zahájení satelitních měření, tj. 1978....), není zde uvedeno, že byla splavná také ve čtyřicátých letech 20.stol. kdy byl rozsah zalednění na severu snad ještě menší než dnes. Takový a podobné články vyvolávají úmyslně ve čtenářích nepravdivé dojmy a závěry (třeba ta "nejnižší zaznamenaná úroveň" - jenže jen od roku 1978, od zahájení "sbírání dat" - asi tou agenturou? - jinak to není pravda, letecké mapování se provádělo již dávno), tudíž článek je lživý, podvodný a manipulativní. Potom je zbytečné se takovými manipulacemi zaobírat, jedině pokud se poukáže na jejich podvodný charakter. |
Harry 20.9.2007 12:29Re: Re: Ještě tam ovšem chybí 2d No dum zapusteny pod zem by byl mnohem snaze temperovatelny na obe strany. Metr pod zemi je cca 0, nahore od +40 do -40, skoro 100 o rozdil. Svetlo by se dalo privadet centralnim svetlikem atd. Jen by musl byt dokonale izolovany proti vode. Nekde v Cine takove domy, spise male podzemni vesnicky maji a libuji si. I ta vysmivana zemljanka byla asi nejlepsim resenim te doby pro bydleni na Sibiri, kde jsou velke rozdily v teplote v lete a v zime. |
portwyn 20.9.2007 12:25A opravdu by bylo tak strašným omezením svobody dobudování Temelína?? Omezilo by to tlak na pálení uhlí (= zdroj CO2 a taky je uhlí škoda pállit, je to surovina pro chemický průmysl). Pravda, správný liberál chce mít emise co největší, protože GO je vlastně fajn a zdroje se mají likvidovat co nejrychleji...ale uvažte, jak by to dobudování vytočilo Bursíka Nestálo by to za tu srandu? |
Standa 20.9.2007 12:19Přínosy ve spojitosti s oteplováním - " c. Přínosy spojené s oteplováním (tání Sibiře, nová lodní cesta atp.) " Vědět už dnes, že to bude přínosné je podezřelé. Jaká je možnost, že tento přínos se neobrátí v katastrofu? Ekonomové jsou nejnebezpečnější sortou lidí na světě - stačí se podívat co mají všechno na svědomí ( nepřevzali zatím žádnou odpovědnost - to by měli) a teroristé zblednou závistí. |
portwyn 20.9.2007 12:18Re: Re: Ještě tam ovšem chybí 2d A tak to já bych zas dům zapuštěný do země bral. Ta úspora za topení a v létě chládek... Jenže je to drahý |
portwyn 20.9.2007 12:14Re: Re: Svoboda fyzická (např. automobilismus) asi dozná úhony Ano, a spousta jiných by do práce bez sebemenších problémů mohla pěšky, na kole, autobusem nebo vlakem, ale nemůžou, protože by to bylo přece komunistické Teď nemluvím o venkově se špatnou dostupností, tam to opravdu bez auta často nejde. |
vita 20.9.2007 12:04Re: O Aktické cesatě toho moc nevíme Víme, že podél celého pobřeží Sibiře jsou pozůstatky kamenné kultury, která budovala (snad kvůli kultu) bludiště. Jak jsou stará, se moc neví, pořádné výzkumy teprve začínají, ale něco ty tisíce kilometrů muselo spojovat. To "něco" mohla být jedině námořní a říční doprava, protože pozemní komunikace tam nejsou a ještě dlouho nebudou. Doba zkoumání Arktidy spadá prakticky celá do období Malé doby ledové. |
Papouch 20.9.2007 11:47Re: O Aktické cesatě toho moc nevíme vime jak vypadal driv, zhruba 400 let nepouzitelna http://en.wikipedia.org/wiki/Northwest_Passage http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Frobisher http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Hudson |
L.Metelka 20.9.2007 11:07Re: freony jsou člověkem produkované, CO2 v podstatě ne. Proč bychom to měli ovlivňovat? Jinak myslíte si, že těch několik desítek miliard tun CO2 ročně, co produkuje lidstvo, není nic? |
hufv 20.9.2007 11:05freony jsou člověkem produkované, CO2 v podstatě ne. A když už mluvíme o ovlivnění jevů, které způsobují dlouhodobé výkyvy, prosím popište mi, jak ovlivníte míru sluneční aktivity, precesy zemské osy, pohyb sluneční soustavy v kosmickém prostoru apod. |
R 20.9.2007 10:42O Aktické cesatě toho moc nevíme Já myslím, že mluvíme o něčem, o čem skoro nic nevíme. Pozorování družicemi se provádí nějak 30 let, nevíme, jak ta cesta vypadala dřív. Badatelé do Arktidy jezdí takových 100 let, ale mohli by spolehlivě identifikovat, jestli měsíc nebo dva měsíce byla některé roky ta cesta rozmrzlá ? A co bylo ještě dříve, nevíme prakticky vůbec, možná snad jen z nějakých inuitských zkazek, pokud existují. Například v souvislosti s Titanikem se píše, že v této době v roce 1912 byla hranice plovoucího ledu neobvykle moc na jihu, což způsobilo, že Titanic vjel do oblasti plovoucích ker tam, kde jindy byla volná voda. Co když třeba tehdy byla arktická cesta v září 1911 taky rozmrzlá a ten led byly rozlámané kry z této oblasti zanesené mořskými proudy daleko na jih? O nějakém vlivu na počasí se pokud vím tehdy nijak nepíše. A jak to tam vypadalo třeba v době oteplení v Evropě? Přece v té době byly v Grónsku zelené pastviny a ne věčný led jako nyní? |
L.Metelka 20.9.2007 10:37Re: Re: Re: Re: Ještě tam ovšem chybí 2d To už tady bylo. Dříve třeba freony a ozon, dnes - vyšší koncentrace CO2 už z fyzikálních důvodů musejí znamenat vyšší teplotu a je dost poměrně silných indicií, že ten "nadbytečný" CO2 pochází ze spalování fosilních paliv... |
I.L. 20.9.2007 10:24Re: Re: Re: Ještě tam ovšem chybí 2d A Vy dokazte, ze muze ! (tedy chtenym zpusobem, nezanedbatelnost prirodniho jevu zvaneho "rust lidske civilizace" niko nepopira) |
L.Metelka 20.9.2007 10:02Re: Re: Ještě tam ovšem chybí 2d Zbývá maličkost: dokažte nějak své tvrzení, že "delší zmíněné klimatické jevy nemůže člověk ovlivnit" |