10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kajan 28.1.2010 9:06

Re: Pan Kremlík předvedl,

Ale to je úplně jedno ! Bude taková, jaká bude ! Bude mít stejný charakter, jako miliony zim před ní a další miliony po ní ! Dzp.

para 28.1.2010 11:15

Re: Pan Kremlík předvedl,

Miliony před i po? Taková nehorázná jednotvárnost ... Už aby bylo alespon jaro!

Stanislav Ševeček 28.1.2010 9:13

Re: Pan Kremlík předvedl,

Máte recht, pane Kremlíku.

Blbý je, že to těm "klimaskeptikům vychází ...

(musíte se víc modlit)

ps 28.1.2010 9:34

Re: Pan Kremlík předvedl,

Pane Metelko, ještě ke včerejší diskusi na téma antropogenního CO2 v atmosféře posílám odkaz. Zajímal by mě Váš názor.

http://www.co2science.org/articles/V12/N31/EDIT.php

Studie potvrzuje, že roční lidská produkce CO2 je max 5% a zpochybňuje selektivní kumulaci tohoto CO2 v atmosféře.

L.Metelka 28.1.2010 9:58

Re: Pan Kremlík předvedl,

Tady je jeden problém. Molekula CO2, vzniklá spalováním fosilních paliv je absorbována oceánem a následně z něj uvolněna (nebo je "zpracována" biosférou při fotosyntéze a následně uvolněna zpět do atmosféry).

Je to pořád ještě molekula, vzniklá při spalování fosilních paliv (antropogenního původu) , bez ohledu na to, čím prošla, nebo je to už molekula přirozeného původu (do atmosféry se naposledy dostala přirozeným způsobem)?

Kajan 28.1.2010 10:06

Re: Pan Kremlík předvedl,

Není to problém pro ty, kteří vědí, že všechno, co jsme si schopni vůbec představit, je jen prvkem spontánního řádu a účinky z něho jsou absorbovány vesmírným dekonkretizačním principem !  Všechno, co je součástí spontánního řádu se stává jeho objektem a jeho další účinování v něm je pro člověka nepředstavitelné !!! Dzp.

L.Metelka 28.1.2010 10:12

Re: Pan Kremlík předvedl,

Jistě. Hlavně si ten dekonkretizační princip moc neškrábejte a nechoďte s ním mezi lidi...

vlasta 28.1.2010 10:22

Re: Pan Kremlík předvedl,

Běžně s vámi nesouhlasím ani tečku nad i, ale tohle je správná a přesná reakce, děkuji.

Mirek Šejna 28.1.2010 10:16

Kajane

tak to nám jistě vysvětlíte, jak ten Váš spontánní řád zařídil, že začíná v atmosféře klesat podíl izotopu 13C stejně lineárně, jako lineárně roste objem CO2 v atmosféře. Jaký vesmírný dekonkretizační princip to zajistil?

ps 28.1.2010 10:53

Re: Pan Kremlík předvedl,

Jasně. A teď dotazy: 1. Jak víme, že to jsou právě ty antropogenní molekuly, které způsobují zvýšení CO2 a vyloučili jsme s jistotou, že do atmosféry se nedostávají z jiného důvodu (prostou korelaci čísel a to, že bilance vyjde, neberu jako důkaz)? 2. Jak vyloučíme teorie tvrdící, že CO2 je následkem a nikoliv příčinou? 3. Jak je možné, že sink je pořád cca 50%? A jedna na závěr: Když snížíme CO2 nebudou mít kytky hlad a nebude jim zima? Že bychom pak měli snížené výnosy... včetně řepky na biopaliva.

L.Metelka 28.1.2010 11:09

Re: Pan Kremlík předvedl,

1. Např. již mnohokrát zmiňovaný deficit 13C.

2. Následkem i příčinou. Pozitivní zpětná vazba.

3. Proč by nemohl?

jenicek 28.1.2010 11:59

Re: Pan Kremlík předvedl,

Vy jste ten odkazovanej článek ani neviděl, co?

javor 28.1.2010 9:41

Re: Pan Kremlík předvedl,

souhlasím-já jsem také přesvědčen,že kdž mrzne ja vlatně teplo a velkou radostí očekávám suchý déšt

Kremlik 28.1.2010 10:31

Re: Pan Kremlík předvedl,

Ja tedy umim cist, surfovat po internetu a neco prelozit. Budu to brat jako poklonu. Jestli to chapu dobre Met Off predpovidala teple leto a teplou zimu kvuli tomu, ze je (byl) ROK EL NINO. Jelikoz zanedbali a podcenili Slunce (posledni maximum 2000, dlouhe minimum 2006-9), uniklo jim, ze DLOUHODOBY OCHLAZOVACI trend prebije vliv El Nina. Tak nam tu nevykladejte, ze sezonni predpovedi nesouvisi s globalnim oteplovanim a dlouhodobym vyvojem klimatu. Dekuji.

L.Metelka 28.1.2010 10:37

Re: Pan Kremlík předvedl,

Pro kterou oblast předpovídala MetOffice teplou zimu? Pro Evropu ne. V Evropě je totiž vliv ENSO minimální a speciálně v zimě má velkou roli rozložení teploty vody v severním Atlantiku a na tom jsou založeny metody MetOffice.

Kremlik 28.1.2010 10:44

Re: Pan Kremlík předvedl,

Met Off predpovida pocasi v Britanii,proto se take jmenuje anglicky. Jake je konkretni vliv ENSO na CR nevim. Ale PDO ma vliv na celou zemekouli. Kolem roku 2000 jsme po cca 30 letech ukoncili teplou fazi a prepnuli se do studene faze PDO. Bylo by fajn, kdyby i toto dokazali v Met Off brat do uvahy,nez neco zacnou predpodvidat.

Kremlik 28.1.2010 10:49

Pane Metelka, peer-review

Kdyz uz tady jste,podivejte se prosim na muj novy prispevek http://kremlik.blog.idnes.cz/c/119542/Climategate-CZ-Proc-nam-NASA-a-CRU-ohrivaji-republiku.html a vyjadrete se k tomu. Nejsem si moc jisty v praci s kalkulackou, tak tam mozna nekde mam chybu ve vypoctu. Tyka se vas to. Diky.

L.Metelka 28.1.2010 11:32

Re: Pane Metelka, peer-review

Dost děs, ale u Vás to nepřekvapí. Vydáváte jeden konkrétní rok (2008) za klima? To myslíte vážně? Proč zrovna 2008? proč ne 2009, 2007, 2006 nebo jakýkoli jiný? Můžete to nějak zdůvodnit?

Víte, že třeba Churáňov, který jste zmínil, má větší trend oteplování než Mošnov nebo Ruzyně, které si CRU vybrala? Mohli si vybrat třeba i Přimdu, Svratouch nebo Lysou horu, to jsou taky stanice dost daleko od civilizačních vlivů, ale ty mají trend ještě o něco větší....

Víte, že ty odchylky mezi daty ČHMÚ a CRU, které tam jsou, SNÍŽILY hodnoty teplotních trendů? Že oni mají v datech z našich stanic menší teplotní trendy než my?

Ale bude to zajímavé, v úterý jsem poslal na NP svůj článek, kdy vyjde, to netuším (zřejmě máte v NP přednost, jakožto místní grafoman).

Zatím si můžete stáhnout data CRU i ČHMÚ z našich stanic, které v CRU používají. Odkazy jsou na blogu radima Tolasze i v tom článku na Aktualne, které jste zmínil. Analyzujte si je jak chcete a pak sem (pro změnu) napište článek o tom, co jste na nich zjistil Vy.

bono 28.1.2010 11:45

Re: Pane Metelka, peer-review

Neděste Kremlíka:-)

"Že oni mají v datech z našich stanic menší teplotní trendy než my?"

O kolik se to liší?

L.Metelka 28.1.2010 12:15

Re: Pane Metelka, peer-review

Podle stanice jsou tam rozdíly o 0,02 až 0,07 st.C./10 let. Je to zřejmě v mezích statistické chyby odhadu trendu, je ale zajímavé, že ve všech případech má CRU trendy menší než my.

Je to všechno za roky 1970-2000.

Kremlik 28.1.2010 11:52

Re: Pane Metelka, peer-review

Pokud je tohle vsechno, co muzete namitnout proti memu clanku, tak to jsem se docela uklidnil. Patrne to tedy mam spocitane spravne.

Nevydavam jeden rok za klima. Ukazuji, ze republika se od normalu do roku 2000 nebo do roku 2008 (to vychazi stejne) oteplila o cca 0,2°C mene, nez stanice, ktere si vybrali v CRU a GISS.

Panove tedy a) vybrali stanice, ktere maji vyssi absolutni teplotu nez CR jako celek, b) stanice, ktere maji vyssi otepleni od normalu nez CR jako celek, c) vyradili ty najchladnejsi regiony.

S timto polemnizujte a neuhybejte od tematu. O tom, jaky trend kdo nameril na danych 6 stanicich nikdo nepolemizuje. Mluvime o tom, proc byly zvoleny prave tyto stanice a ne jine.

L.Metelka 28.1.2010 12:20

Re: Pane Metelka, peer-review

Republika jako celek se oteplila za 1970-2000 prakticky stejně jako je to v našich datech z těch 4 stanic (průměr 0,33 st.C./10 let). V datech z CRU pro tyhle 4 stanice je průměrný trend jen 0,28 st.C./10 let.

Proč vyřadili v roce 2000 Cheb, když měl za roky 1970-2000 trend 0,35 st.C./10 let a nechali tam třeba Ruzyni (0,23 st.C./10 let) nebo Mošnov (0,19st.C./10 let)? To mi teda vysvětlete...

Kremlik 28.1.2010 12:43

Re: Pane Metelka, peer-review

Otepleni od normalu do roku 2000: Vybrane stanice CRU +1,9°C. Republikový průměr byl ale jen +1,6°C. Ja tam vidim rozdil 0,3°C. Roku 2008 obdobny rozdil, takze se nejedna jen o jednorocni ulet.

S trendy a zahlazenymi grafy opatrne. S temi se daji delat hotova statisticka kouzla. Zatim ty vase trendy vypadaji jako cira fikce, ale treba mi to vysvetlite. Co ja vim, treba mate pravdu. Ale je treba to umet komunikovat.

Otazka 1) Jaka data vam vlastne z CRU podstrcili. Kdyz uz v lete 2009 Phil Jones stihl hlavni udaje spalit.

Otazka 2) Kde najdu teploty z roku 1970 za celou republiku.

L.metelka 28.1.2010 12:51

Re: Pane Metelka, peer-review

Ano, nedivím se, že ty trendy považujete za čirou fikci. Jsou totiž z naměřených dat. 

Z CRU jsme dostali data, o kterých nás upozornili, že jsou opravená a homogenizovaná. Tedy nikoli data originální. Jones nikdy netvrdil, že nemají žádná data, ale že nemají originální data.

Jenže ta originální data z ČR máme my. Tak jsme jen udělali to, po čem kliaskeptici volali - porovnat data CRU s originálními daty.

Data od roku 1970 najdete na ČHMÚ, napište si objednávku a můžete je mít.

Kremlik 28.1.2010 13:07

Re: Pane Metelka, peer-review

Asi jde o tohle. Je treba, abyste nam vysvetlil, jak muze urcita stanice mit nizsi trend nez republika, kdyz se na teto stanici teploty zvysily vice nez v republice jako celku.

L.Metelka 28.1.2010 13:12

Re: Pane Metelka, peer-review

To proto, že porovnávat dlouhodobé trendy s teplotní anomálií jednotlivých roků je blbost.

Kremlik 28.1.2010 15:29

Re: Pane Metelka, peer-review

a) trend vam vyjde jaky chcete, podle toho jaky si zvolite pocatecni a koncovy bod a jaky zvolite region

b)vyrokem "je to blbost" jste nam toho moc nevysvetlil. Ja uznavam,ze se mohu taky nekdy mylit. Ale rad bych abyste nam to OBJASNIL.Zatim to vypada, ze mam pravdu ja.

Jak je to tedy s temi trendy? 2000 CRU vykazalo o 0,3°C vyssi teplotu nez CR a v roce 2008 take. U GISS je rozdil 0,2°C take v obou pripadech. Ostatni roky jsem zatim nezkoumal.

L.Metelka 28.1.2010 15:41

Re: Pane Metelka, peer-review

ad a) Jako byste říkal "když do toho nacpu něco jiného, vyjde mi něco jiného". To víte, že jo... jenže my jsme porovnávali ty trendy za stejné období.

ad b) Jednotlivé roky mohou být tak ovlivněny neklimatologickými věcmi (např. konkrétním průběhem počasí v daném roce), že Vám to bude z roku na rok házet o dost jiné výsledky a k ničemu obecněji platnému tam asi nedojdete. Proto, pokud chcete nějaké obecněji platné výsledky, musíte zpracovat delší období. I když budete mít data ze dvou různých konkrétních roků a spojíte je na grafu přímkou, říkat tomu trend je blbost.

Ostatní roky si klidně prozkoumejte, nic proti tomu, do toho se Vám montovat nebudu.

Jenda 28.1.2010 17:01

Re: Pane Metelka, peer-review

Tak rok 2008 ne? A vuci kteremu roku se to maji dit ty strasne globalni klimiticke zmeny? Kdypak to bylo klíma správné?

L.Metelka 28.1.2010 11:35

Re: Pan Kremlík předvedl,

MetOffice dělá sezónní předpovědi pro různé oblasti světa, stejně jako ECMWF, CPC nebo IRI. Věděl byste to, kdybyste se obtěžoval alespoň podívat na jejich web. PDO je o celkovém dlouhodobém trendu teplot, ne o jednotlivých zimách, pane Kremlíku...