Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VE VZDUCHU: Čechoviny 29
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Schumacher 31.1.2008 14:43Jak to že poslední ? Já chci ještě ! |
![]() |
dedek 30.1.2008 0:53OPĚT DÍKY jdu krásně usnout. |
![]() |
Břeněk 29.1.2008 20:45Nadbytečný pasažér Podobné faux pas s "přebytečným pasažérem" zažila i moje žena při letu Tokyo - Paříž (Aeroflotem v roce 1988) přes Moskvu. Za prvé bylo IL62 z Tokya opožděné a přípoj do Paříže uletěl , další už ten del nebyl, tak se tranzitní pasažéři za doprovodu několika ozbrojenců přesunuli do jakéhosi hotelu u letiště, kde byly ubytováni, uvedeni na pokoje a bylo jim nařízeno, absolutně neopouštet pokoj. Zavolat příbuzným a známým, kteří je marně v Paříži čekali, že přiletí druhý jen, jim nebylo dovoleno, Aeroflot v Paříži prý všechny na letišti vyrozumí, že pasažéři z Tokya přijdou až druhý den (sliby chyby, nic takového se nestalo). Ráno že budou svoláni na snídani (což se ale taky nikdy nestalo, manželka se na zákaz opouštění pokoje vykašlala, zašla si ráno do jídelny na snídani (kde byla sice vyplísněna, že porušuje pravidla, ale nakonec jakousi mizernou snídani dostala), pak zase po dohledem ozbrojenců byli dopraveni na letiště a po dvojité kontrole pasů vpuštěni do letadla do Paříže. V letadle ale byl jeden "pasažér" navíc,, ať letušky počítaly jak počítaly, nakonec byli přivoláni jacísi ozbrojenci, kteří odpočítávali podle seznamu pasažerů a přišlo se na to, že ta nadbytečná pasažérka byla velká panenka, kterou jedna mladá španělka posadila na sedalo vedle sebe. Ozbrojenci prý strašně rámusili, ale letušky Aeroiflotu na nakonec vzaly s úsměvem, už vrcholila Perestrojka a tak už nebyly tak upjaté, jako před pár lety. manželka se tomu ještě dnes směje, i když na tu anabázi v Moskvě zas moc ráda nezvpomíná.
|
![]() |
clovek 29.1.2008 18:37Knížka? Sice jsem letadlo používal pouze k výstupu s padákem na zádech, ale počteníčko eňoňuňo. bude taky knížka??? |
![]() |
Zet 29.1.2008 16:14O tých cikádach Strašne sa mi páči spojenie: Cikády cikali. Navrhujem ešte : Žralok sa ožral :-), ale Pissikem Cikaden sú fakt lepšie! Pán Čech, ste bombový! |
![]() |
PS 29.1.2008 16:35Re: O tých cikádach ašte : užovka sa zužovala |
![]() |
Pete Brich 29.1.2008 19:46Re: Re: O tých cikádach A kukačky kúkaly. PB |
![]() |
Jenik 29.1.2008 17:04Re: O tých cikádach Viz moje poznámka 11:33 |
![]() |
Farniente 29.1.2008 14:39Co je to za ptáka? Vážený pane Čechu, jenom zvědavost, co je to prosím za ptáka u titulku Vašich příspěvků? Hádám na Douglas C-54 Skymaster, ale je to malý obrázek a mohou to být i DC-6 (C-118) a DC-7, i když sedmička snad ve vojenském nelétala. Předem děkuji za info. |
![]() |
Honza Čech 29.1.2008 17:25Re: Co je to za ptáka? Přiznám se, že tu fotku do titulku dala redakce, neb aeroplán je přeci jenom hezčí něž můj obličej. Ale k Vaší otázce, mám dojem, že to je skutečně C-54 Sky master. |
![]() |
lucina pes 29.1.2008 12:44mile osvěžující Když se jedna prokouše těmi nadávkami na Klause, resp. Švejnara, připadá si najednou jak v lázních s vvenkovním termálním bazénem. Dík!!! |
![]() |
PM 29.1.2008 11:55ja ho zeru Mam pocit, ze jsem jedina zenska, ktera zabrousi na prispevky p. Cecha... Ackoli letam pomerne casto, o letadlech nic nevim. Ale tohle cteni je proste super i pro absolutni neznalce. Diky a pokracujte, prosiiiiim !! |
![]() |
Jenik 29.1.2008 11:33Cikády Doteď jsem se domníval, že slovní hříčka (pro ty, co rozumějí slovensky) že cikády cikajú je z mé vlastní hlavy. Zřejmě to napadlo i někoho jiného :-) |
![]() |
Haui1 29.1.2008 11:11Co dodat. Skvělé :o))) |
![]() |
emil 29.1.2008 11:05dík |
![]() |
Pete Brich 29.1.2008 11:02Letadlo po startu vystoupá na svou hladinu, letušky začínají servírovat, když se z palubního rozhlasu ozve hlášení: "Zdraví vás kapinán N., letíme ve výšce 10 000 metrů rychlostí 900 km/hod., venkovní teplota je - 56 stupňů, v místě destinace ..., atd.", dokončí, zapomene vypnout mikrofon, protáhne se a povídá: "Tak, teď se nažeru a pak přeříz... tu novou letušku". Ta to zaslechne, nechá servírování a běží do kokpitu. Vyskočí chlap ze sedadla, zastoupí jí cestu a povídá: "Říkal, že se nejdřív nažere. Vy až potom!" PB |
![]() |
MLOK1 29.1.2008 9:45SKROMNÝ DOTAZ Pane Čechu, proč se jako první nahazuje pravý motor? (Že by generátor el. proudu byl pouze na pravém motoru?) Děkuji předem za odpověď i za Váš článek, na který se vždy těším a přeji Vám hezký den. |
![]() |
Honza Čech 29.1.2008 11:04Re: SKROMNÝ DOTAZ Generátory jsou na všech motorech. Proč se nahazuje napřed pravý motor netuším. Prostě je to tak. Je to vžitý úzus. |
![]() |
Nemous 29.1.2008 11:14Re: Re: SKROMNÝ DOTAZ V jakémsi manuálu k 737/400 (což je dnes už mírně zastaralý typ) se tvrdilo, že první start dne se má provádět v pořadí Levý - pravý a další starty pak Pravý - levý. Snad z důvodu sníženého opotřebení startéru (jak to vlastně je se startéry u leteckých motorů?). Letadlo je po ránu studené a tak mají motory při roztáčení větší odpor. Pokud vím, tak při startu nehrají generátory nějakou velkou roli, ne. Letadlo se živí z APU (ze země) a elektrická síť se připojuje až po startu motorů, ne? Pane Čechu, moc Vám závidím... |
![]() |
Haui1 29.1.2008 11:13Re: SKROMNÝ DOTAZ Možná je to tím, že piloti jsou ve většině muži a ti mají pravou ve větší oblibě :o) |
![]() |
Homolka tobolka 29.1.2008 22:19Re: SKROMNÝ DOTAZ a v jakém pořadí se nahazují u 4-motoráků? |
![]() |
Ghost 30.1.2008 15:01Re: Re: SKROMNÝ DOTAZ To bude záležet na tom, co doporučuje výrobce motorů a výrobce letadla. Ale třeba to nákladní jumbo na Ruzyni spouští motory v pořadí 4,1,2,3 (při pohledu z kokpitu je 1 levý vnější motor). |
![]() |
Jura Jurax 29.1.2008 9:13Zraku leteckého fandy a hodně dávno plachtaře tento text lahodí. Silně! |
![]() |
Jakub S. 29.1.2008 7:36Pošušňáníčko jako dycky, kamaráde! |
![]() |
Vladislav 29.1.2008 5:01Jako vždy - to nejzábavnější z čísla! |
![]() |
Pozorovatel 29.1.2008 4:14Zajimave, ja vzdy cetl o "mile high club" (nebo i ruznych letovych vysek) ale vzdy se to tykalo PASAZERU, kteri meli sex v letadle, vetsinou v kabince toalet, ovsem nekdy i v noci nekde vzadu v prazdne rade. |
![]() |
qwerty 29.1.2008 2:52Jednak zase super, diky a druhak jsem se zase po case dostal dolu do D.C. a shledl novou exposici na tema dopravni letectvi v Air Space Museum. Mohu jen doporucit, jak je v Americe zvykem, je to silne hands on experience a fakt jsem si tam vyhral. |
![]() |
Honza Čech 29.1.2008 7:31Re: Jednak zase super, diky Dovolil bych si upozornit na pobočku Air and space museum na letišti Dulles Int., kde je exposice Udvar-Hazy Collection. Je to asi 50 kilometrů od DC. |
![]() |
qwerty 29.1.2008 14:32Re: Re: Jednak zase super, diky No bat:) Muj byvaly zamestnavatel si pronajimal prostory musea kazdorocne na vanocni mejdan. Mezi letadly stoly s zradlem a bary a clovek mel aspon neco hezkyho na koukani. |
![]() |
quetzal 29.1.2008 1:34zase super :) + poznámka jazykového detailisty: bylo by asi lepši napsat "negative", jak se na anglinu sluší a patří, nebo to přeložit jako "nikoliv" ... musela to být ale podívaná pro bohy :) |
![](http://1gr.cz/u/IWEB30.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=708EsL54N3mLBNE&p=PRMOXHD6%7cHv1425ByL9%7cRBuM7CS-hKNRACwHCC%7cLhCBTMUWA%7cC5I_JB0LTq&x=xfleAw)