Sobota 15. 6. 2024Vít polojasno10 °C

Diskuse k článku

Starostové bez Dědka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 310
  • Poslední: 26.8. 2017 0:24
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Mařák 25.8.2017 22:37

"Občanka" zaměstnanců ve stavebnictví

a pozemním stavebnictví, vymyslelo se to za Hollandeho, realizovalo se to tento rok. Musíme ji mít u sebe, kdyby náhodou přišla kontrola. Tak se ve Francii začalo bojovat proti černé práci a nepřiměřené sociální konkurenci, tedy proti daňovým podvodům.

Něco jako Babiš a jeho ANO...

https://www.cartebtp.fr/

M. Prokop 25.8.2017 22:41

Re: "Občanka" zaměstnanců ve stavebnictví

Ten pojem "nepřiměřená sociální konkurence" se mi líbí, spíš tedy mně baví.

Já už snad ani nevěřím, že by Bastiat mohl být Frantík. :-P

M. Mařák 25.8.2017 22:49

Nekalá sociální konkurence,

tak je to přesně.

M. Mařák 25.8.2017 23:00

No a zhruba stejnou kartu

budou muset mít i zahraniční zaměstnanci z EU pracující ve Francii ve stavebnictví a pozemním stavebnictví.

M. Prokop 25.8.2017 23:06

Re: No a zhruba stejnou kartu

On to ten Kohout dost vystihl.

Fakt ovšem je, že u nás dělníky na stavbách proprcávají také, jen bez karty. Přitom "nejsou lidi" a a ouřední šiml řehtá a zdržuje, až přímo sabotuje legální zaměstnávání.

M. Mařák 25.8.2017 23:32

Re: No a zhruba stejnou kartu

No vidíš, no, Ukrajinci na stavbách v Praze bouchají i v neděli a tak, nejsou to žádní líní Češi krytí těmi jejich zdivočelými odboráři a podobně.

Toto byla ironie postavená na reálném základu...

M. Prokop 25.8.2017 21:56

:-P

http://ekonomika.idnes.cz/maslo-zdrazeni-mleko-mlecny-prumysl-arla-foods-fro-/ekonomika.aspx?c=A170825_204338_ekonomika_mpl

"S cílem zvrátit dlouhodobě zvyšující se produkci mléka na evropském i světovém trhu, řešit nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou a maximálně omezit propad cen mléka, vyhlásila Evropská komise dočasnou mimořádnou podporu zaměřenou na snížení produkce mléka."

https://www.szif.cz/cs/mp-snizeni-produkce-mleka

J. Jurax 26.8.2017 0:24

Re: :-P

Takže mléko se nezdražilo, ač jeho neprodukce je podporována (to je poněkud šílené), zato se prudce zdražilo máslo. Ať žijí regulace EU!

Už to tu ondyno bylo, ale :

"Jeho specialitou byla vojtěška, na jejímž nepěstování velmi vydělával. Vláda mu velice dobře platila za každý metrák vojtěšky, který nevypěstoval. Čím víc vojtěšky nesklidil, tím víc peněz od vlády dostal, a každý halíř, který si takto nevydělal, vynakládal na nákup dalších pozemků, aby mohl množství nesklizené vojtěšky stále zvyšovat. Pokud šlo o nepěstování vojtěšky, nedopřával si tatínek Majora Majora ani chvilky oddechu. O dlouhých zimních večerech zůstával doma a neopravoval žádné postroje, a den co den vyskakoval k polednímu čile z postele, aby se přesvědčil, že pole zůstávají neobdělaná. Do půdy investoval velmi promyšleně a brzy nepěstoval více vojtěšky než kterýkoli jiný farmář z okresu. Sousedé ho vyhledávali s žádostmi o radu ve všech možných záležitostech, neboť se mu dařilo vydělávat velké peníze a byl proto moudrý člověk. "Co člověk zašije, to také sklidí," kázal všem bez rozdílu, a všichni na to zbožně říkali: "Amen." (Joseph Heller: Hlava XXII) "

Josef Heller ovšem psal satirický román. Netušil, že budoucnost je ochotna realizovat i ty nejpitomější vize.

M. Mařák 25.8.2017 20:49

Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

projevil jako nejslabší článek visegrádského řetězu, což je v jeho situaci asi pochopitelné. Patrně očekává nějakou trafiku.

R. Sorge 25.8.2017 20:56

Re: Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

V čem konkrétně ?

M. Mařák 25.8.2017 21:09

Re: Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

Jak jsem se dočetl, byl při tom slavkovském setkání méně "negativní", než Fico, který s některými věcmi také jakoby souhlasil, ale přál si, aby se diskuze účastnila i polská strana.

R. Sorge 25.8.2017 21:19

Re: Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

Četl jsem jiné věci, např. že Bohuš a Fico byli pověřeni jednat za V4 a celá V4 se k tomu ještě bude vyjadřovat. K dohodě ohledně řidičů kamionů nedošlo, atd. A myslím, že Macronova ochranářská opatření se dotknou všech tzv. východních zemí (ve skutečnosti středoevropských), nejen V4.

Bývalý předseda vlády žádnou trafiku nepotřebuje, viz Petr Nečas.

M. Mařák 25.8.2017 21:30

Re: Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

Fico však byl poněkud důraznější, že. Ale jinak v pohodě. Ta Macronova opatření jako podstatná vnímají nejen Britové, ale i Holanďané, Němci, Rakušané a podobně, druhá strana mince jsou platy, které firmy z těchto zemí vyplácí zaměstnancům zemí Visegrádu.

No a základ je podle mne skutečnost, že EU je jako kapitalistická a tradičně liberální entita mísící se s liberalismem levicovým postavená na volném trhu a pohybu osob, služeb a kapitálu.

R. Sorge 25.8.2017 21:38

Re: Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

Britové snad EU jen škodí a brzo budou pryč a nebudou už škodit.

Podle mne je to rozdělení EU na bohaté a chudé země a šance chudých zemí na nějakou postupnou konvergenci k těm bohatým se podstatně sníží popř. úplně znemožní. Vyjádření k Polsku a Maďarsku je jen divadýlko. Takže "Macronova Evropa" skončila dřív než začala.

M. Mařák 25.8.2017 21:53

Re: Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

Tam jde ovšem i o jiné věci, že, ve střední a východní Evropě (sorry za předešlé gramatické chyby), je kromě Rakouska mnohem větší ekonomický růst, než v zemích západní Evropy vyjma Německa. Sociálka není špatná a občané zatím nemají obavy z terorismu. Macron se zatím učí, ale nepodceňoval bych ho, uvidíme...

M. Prokop 25.8.2017 22:01

Re: Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

Tuhle máš toho Kohouta, IMHO velmi reálné: http://www.pressreader.com/czech-republic/lidove-noviny/20170825/281642485298057

R. Sorge 25.8.2017 22:02

Re: Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

Nevím jaké jiné věci máte na mysli. Co je tak zvláštního na větším ekonomickém růstu z malého základu u chudých zemí ? Bez toho by k žádné konvergenci nemohlo dojít.

Macronova popularita klesla snad na 36 %, tak je tom zhruba stejně jako Doník.

M. Mařák 25.8.2017 22:16

Re: Sobotka se při Macronově "spanilé jízdě"

O kvóty imigrantů, například, které osobně považuji za naprostý nesmysl. O to, aby se hrála buď hra, jak ji hraje Fico, nebo aby se naprosto nehrála, jak to dělá Polsko.

M. Mařák 25.8.2017 19:39

S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

to Macron tak nějak nepromyslel do hloubky, řekl bych. No, každý se pořád učí, že...

P. Han 25.8.2017 19:50

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

Ano, jistě. Jenže někdo za to platí školné a jiný si svou neznalost naopak nechá zaplatit od ostatních. A nejen neznalost, i frizúru.

M. Mařák 25.8.2017 19:54

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

"Frizůru" považuji za nepodstatný detail.

M. Berka 25.8.2017 20:04

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

Já bych řekl - Microne jdi prostě do řiti... A už není co dodat...

M. Mařák 25.8.2017 20:14

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

Podle mne je dobře, že se do té Střední a Východní Evropy podíval, pohovořil s nějakými lidmi a viděl, že snad kromě Rakouska se jedná o trochu jiný svět než Německo, Holandsko a tak podobně.

M. Prokop 25.8.2017 21:17

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

Jiná otázka je, zda jinakost pochopil, chtěl pochopit, případně z pochopení vyvodit závěry, dokonce pak správné závěry.

V dnešních novinách na to téma dobrý článek Pavla Kohouta, on nám ho sem JAG časem dá.

M. Mařák 25.8.2017 21:33

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

Nevím, myslím si, že má na tuto oblast velmi špatné poradce, nebo možná žádné, těžko říct. S Putinem a Trumpem mu to vyšlo, tady kupí školácké chyby...

J. Kombercová 25.8.2017 21:49

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

Co mu vyšlo? Třeba že zmáčkl Trumpovi chlapsky ruku?

M. Mařák 25.8.2017 21:56

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

To bylo dávno před tím, než Trump s manželkou navštívil Paříž a vojáci americké armády pochodovali s těmi francouzskými na vojenské přehlídce během francouzského státního svátku dobytí Bastily.

M. Prokop 25.8.2017 21:59

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

On to ten Kohout píše dost jasně, tuhle to máš v předstihu před JAGem: http://www.pressreader.com/czech-republic/lidove-noviny/20170825/281642485298057

Souhlasím s Kohoutem, ne chyby, úmysl.

M. Mařák 25.8.2017 22:26

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

Hele, Kohout je tak trochu mimo jako docela často. Ta Macronova "spanilá jízda" není jen o tom sociálním dumpingu a tak, myslím si, že vzhledem k tomu, že připravuje na Francii docela husté reformy a čeká ho brutální odborářský a levicový podzim, pokusil se o něco, o čemž se asi nedostatečně informoval.

Ti Kohoutovi liberálové jsou kdo?

M. Prokop 25.8.2017 22:37

Re: S tím Polskem a vůbec s Visegrádem

Nejspíš ti, kdo se za liberály dnes vydávají, tedy zelení socani.

Jo, je možné, že by rád uchlácholil francouzské levičáky a reformoval. Vidíš na to lépe než já, ale odhaduji, že nebude mít úspěch. Jestliže je špína "zažraná", je bez pádu na držku nereformovatelná. Ve Francii i v EU.