1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

ZLOČIN: Zdeněk Svěrák a politizující piráti

Pročež se objevila řada komentářů, které tvrdí, že se Zdeněk Svěrák na stará kolena (odkud vědí, že má stará kolena, to zůstává sladkou záhadou) zbláznil, že ten výraz byl znám dávno před tím, než se Zdeněk Svěrák naučil psát věty tak zásadního významu jako "Ema má mámu, máma má maso, ó, my se máme," a hlavně, že kdyby toho výroku použil někdo, komu nefandí Václav Klaus, ale (dejme tomu) Jeho Jasnost Karel, kníže ze Schwarzenbergu, zpíval by Zdeněk Svěrák úplně jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krásenský 7.10.2013 17:26

Re: Doufám, že tato zamýšlená antireklama na Hlavu Vzhůru,

... natož u lesa!

P. Adler 7.10.2013 17:20

smarjajosefe!

to jsem netusil, ze vam jeste nedoslo, ze je mi lhostejno, zda pan sverak zaluje z duvodu politickych nebo jakychkoliv jinych ... z hlediska zasadniho jde o spor o vlastnictvi ... ten bud vyhraje nebo nevyhraje, ale to ponechme laskavemu nezavislemu soudu ... a jen pro ty, kteri se pozastavili na porovnani s automobilem: inu, vlastnictvi je vlastnictvi je vlastnictvi, a je jedno, zda jde o automobil, soukromy letoun nebo slovo ci uslovi ... a, jak jsem uzavrel, a na tom lpim, dokud vam to nedojde, nebavte se o demokracii ...

J. Kuka 7.10.2013 17:12

Takova..

Moralne odpadni rodina , jako je ta sverakovic , by mela chodit kanalama . Ovsem ceska media vi , ze proste odpad prodava , tak je protlacuje do zprav .. ... Na bliti .

O. Horák 7.10.2013 16:42

Houby autorské právo, je to souboj stran

A teď se pořádně zasmějte pane autore. Kodetové se nelíbí užití jména jejího muže a hlášky z Pelíšků v kampani Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/kodetove-se-nelibi-ze-gazdik-pouzil-jmeno-jejiho-manzela-pkn-/domaci.aspx?c=A131007_152346_domaci_js

Svěrák kope za knížete, Kodetová za ODS.

Ano, pan Svěrák vynalezl slovo a hned jak ho Bůh na počátku vyslovil, tak si ho nechal patentovat.

Takové války vyvolávají na tváři voliče útrpný výraz (pokud není dostatečně pro svou stranu zažraný).

Takže houby "na prvním místě autorská práva", ale trapné zviditelňování. Mimochodem, proč TV Nova právě tento víkend vysílala "Metelesku blesku", jistě jen náhoda?

R. Langer 7.10.2013 16:00

Re: Na vlastnictví slova nebo kombinace slov stojí autorské právo

Důkazem je svědectví lidí, kteří v mládí ten výraz používali. Je to stejný důkaz jako ten, že ho pan Svěrák vymyslel.

R. Langer 7.10.2013 15:58

Re: Na vlastnictví slova nebo kombinace slov stojí autorské právo

A proč by něco takového u hovorového výrazu, evidentně "sezónního", mělo v existovat v solidním tisku? On se o to snad někdo zajímal?

R. Langer 7.10.2013 15:55

Re: Takže když já napíšu dejme tomu povídku

No v mládí ho slyšel, a tvrdí to víc lidí. Jaký další důkaz chcete? Nahrávku?

R. Langer 7.10.2013 15:53

Re: Nemusí se jednat o vědomou lež

Ano, je dost možné, že ten výrok mladý Svěrák jako díte někde zaslechl, a teď si myslí, že ho vymyslel. Tak jste to myslela?

R. Langer 7.10.2013 15:51

Re: strana, která považuje ochranu soukromého vlastnictví

Duševní vlastnictví je pochopitelně také vlastnictví, ale rozhodně ne takové, jako si to představuje pan Svěrák, velká vydavatelství a AS. A je potřeba to změnit.

R. Langer 7.10.2013 15:49

Re: To se Svěrákovi nepovedlo

Ono někomu něco chybí? Vy jste s tím nějak rychle hotová!

R. Langer 7.10.2013 15:46

Re: ?

To se mu to potom snadno nechá pro pětník koleno vrtat!

P. Sulc 7.10.2013 15:43

Re: "Hej Rup, Hejrupaci"

Spoctete si ta slova nahore a budete o chlup moudrejsi.

R. Langer 7.10.2013 15:38

Re: kdo je za prosťáčka

:-D

R. Langer 7.10.2013 15:37

Re: Malá vzpomínka

Na "jdi si po svých" je něco Svěrákovského? Tak to jsem teda nevěděl...

R. Langer 7.10.2013 15:35

Re: Demagogický příklad s autem na závěr.

Tak tak, to je to naprosto nesmyslné přirovnávání autorských děl k rohlíkům nebo automobilům, ale jenom v případě, že se to autorům (nebo spíše OS) hodí...

Když už to rčení pan autor přirovnává ke kolu od auta, tak ať nám poví, jaká je asi cena kola u auta starého přes 35 let, vyrobeného navíc v táboře míru a socialismu, kde navíc přece umění patřilo všemu lidu a placeno jím bylo též. Nedostal snad tehdy pan Svěrák za ten film už zaplaceno? A neplatili jsme ho snad všichni?

J. Farda 7.10.2013 15:31

Re: Připomínáte škráblou gramodesku, madame

´brý den paní Kulhánková, ač je to ode mne  po mých posledních výrocích na Vaši adresu jistá smělost, přesto snad okem shovívaným shlédnete můj souhlas s Vaším stanoviskem. Mějte se!

R. Langer 7.10.2013 15:28

Ne, vůbec to není tak prostinké.

To jste si jenom nechal od někoho nakukat, pane autore, a zbytek jsou jenom vaše dojmy.

S. Ševeček 7.10.2013 15:27

Re: O autorských právech

Nechtěl - protože už stokrát víc dostal.

S. Ševeček 7.10.2013 15:25

Re: Uklidněte se. Svěrák to u soudu prohraje

Doufám, pabe Streite, že to hlavně u voleb prohrají všichni užiteční idioti.

S. Ševeček 7.10.2013 15:24

Re: Doufám, že tato zamýšlená antireklama na Hlavu Vzhůru,

Sakra! to mi ujelo!

Omlouvám se za velké písmeno ve slově Obecná, vážený pane Svěráku. Slibuji, už to nikdy neudělám, ani na samotě!

S. Ševeček 7.10.2013 15:22

Doufám, že tato zamýšlená antireklama na Hlavu Vzhůru,

žalovanou reprezentantem kulturní fronty, pravdolásky a taky bývalým učitelem (kdoví, zda tento dokonalý rým neslyšel jako žáček poškoláček na Obecné škole a neobšlohnul) přinese paní Bobošíkové mnoho tisíc hlasů Běžného Občana.

Takový BO už má až po krk užitečných j elit.

D. Šimáček 7.10.2013 15:15

takže rada autorům

sepište nesmyslnou knihu kde kombinatoricky vytvoříte veškeré možné zkomoleniny a vydejte ji.... pak už stačí jen naslouchat a soudit se...

S. Ševeček 7.10.2013 15:14

Re: Tak to se ale moc pletete

Paní Kulhánková, tak teď argumentujete zcela opačně, než na paní Varadínkovou - mám na mysli slovo PROBABLY.

Ostatně, i kdyby to bylo v případě Z. Svěráka JEHO autorské právo, vztahuje se na úplný audiovizuální projev - tedy na film, resp. sketch s tímto výrokem. Tak to použito nebylo.

(nebo ten film je o volbách do PSP ČR?

E. Sevrát 7.10.2013 15:03

Příliš mnohu prostoru se

poskytuje debatám o jednom komunistovi.Co se v mládí za osm let v KSČ naučil ve staří nachází.

M. Sedláček 7.10.2013 15:03

Demagogický příklad s autem na závěr.

Ona se snad ta hláška z filmu ztratila a už tam není? Jako když Vám někdo ukradne kolo od auta? On se tenhle nesmyslný koncept vlastnictví blbě obhajuje, chápu.

M. Mruk 7.10.2013 14:51

Svěrákovi výrok nepatří

Zdá se mi, že žalovat stranu Hlavu vzůru by měl pouze vlastník autorských práv k filmu Marečku, podejte mi pero. Pan Svěrák výrok vymyslel a použil do scnénáře za nějž předpokládám dostal zaplaceno. Myslím, že nemá šanci tento spor vyhrát.

M. Varadinková 7.10.2013 14:24

Re: Malá vzpomínka

Vida, další pamětník. A co to u Vaší maminky znamenalo: "pospěš si, dělej" nebo to svěrákovské  "jdi si po svých"?

Zajímalo by mne, jak ti, co tvrdí, že jsme si předchozí znalost toho slova jen vsugerovali, vysvětlí, že to známe v jiném významu, než v jakém to použil Svěrák.

M. Varadinková 7.10.2013 14:20

Re: Nemusí se jednat o vědomou lež

V tom případě uznejte, že i ta Svěrákova paměť je zrádná věc.

Nás, co si to pamatujeme z dřívějších dob, je mnohem víc. Oproti tomu stojí jeden Svěrák, který tvrdí, že  to vymyslel on. Přitom to mohl v dětství také někde zaslechnout, jenom už si to nepamatuje a vsugeroval si, že si to vymyslel.

O estonštině já nic netvrdím,. Já jsem to slyšela v Česku a ano, chápala jsem to jako "bleskem" a jako odvozené od "metat" či "metelit" a "blesk".  Ale bylo to určitě metelesku blesku. Už ve chvíli, kdy jsme to slyšela z filmu, to pro mne nebylo nové slovo, i když bylo použité nepatřičně jako rumunština a přeloženo nepatřičně jako "jděte si po svých".

M. Varadinková 7.10.2013 14:09

Re: kdo je za prosťáčka

Přeneste text do Notepadu (poznámkový blok), aby se zrušilo veškeré formátování. Pak ho znova neberte (CTRL-C)  a vložte do psího okna.