7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
gerontus.inza@seznam.cz 12.12.2005 12:09

Re: hotelové služby

Samozřejmě, že budou muset tzv hotelové služby (mimo úklid prosím, to souvisí s údržbou nemocnice) účtovat pacientům. TJ stravné v každém případě. Není možno přistupovat k tomu tak, aby pacientt spořil pobytem v nemocnici na čemkoli. O tomto asi Rath Paroubka brzy přesvědčí. A to bude první přínos úspor ve zdravotnictví vyplývající z této diskuze. Hned po volbách.
StandaT 12.12.2005 12:23

Re: Re: hotelové služby

Nesouhlasím.
pokud by to chtěl řešit, tak mu  tom nic nebrání a není důvod to řešit až po volbách. Vzhledem k občanům je to neutrální (jenom se přelejou peníze z kolonky do kolonky) a důsledky pro státní rozpočet jsou (téměř) nepostřehnutelné, protože je to taky jenom přelití peněz. To, že to pár vyžírků pocítí, si tito včas neuvědomí, takže v předvolebních kalkulacích toto ža zas tak zvažovat nemusí. Protože by to ale znamenalo jednání mezi ministerstvy, tak je už doředu jasné, že to je na měsíce a měsíce. A protože toto řešení je také, m.j. časově vázáno na projednávání st. rozpočtu, tak bych to očekával až tak 3. rok po volbách. Ale to se už začnou oprašovat tamtamy na další volební maškarádu...
Frk 12.12.2005 9:33

Gerontus: Já jsem také slyšel ve zprávách, jak Rath zavrhoval osobní účty a

když něco podobného navrhovala ODS, tak je přirovnával k neověřenému experimentu Singapůru. Takže kdo tu vlastně lže? Mimochodem jsem v tomto článku nic o VZP a nucené správě  ani převodech nemocnic nečetl. Chce to si neplést jablka s hruškami.  Mimochodem také si myslím, že na internetové knížky mělo proběhnout výběrové řízení, i když je to velmi dobrý projekt a už vůbec by ve společnosti, která by vyhrála, neměli figurovat vysocí politici ani jejich příbuzní. Za to může nedostatečný zákon o střetu zájmů. V tom za vaším názorem také stojím. 
Frk 12.12.2005 9:22

Pro CHaloupkovou.

No vidíte a co jste udělala, když jste si vyžádala účet? Velký kulový. Šla jste na pojišťovnu a nahlásila to, aby si pojišťovna zapátrala i u ostatních pacientů, jak je paní doktorka šikovná? Myslím, že článek nabízí řešení. Po ošetření by hezky vyjel rozpis provedených úkonů, tedy faktura k podepsání tak jako když účtujete v podnikání. Kdyby jste tam zjistila použití přístroje, který nebyl použit, či naopak by ho chtěla použít doktorka zbytečně, ač je pro Vaši chorobu naprosto bezpředmětné ono vyšetření, tak by jste nepodepsala a doktor by si to rychle rozmyslel,aby nedostal korunky od pojišťovny. Vy by jste zena svém účtu ušetřila penízky a doktor by více kmital, aby si na přístroj vydělal poctivě. To je přece fér ne? Je to moc zajímavý článek, to by měli číst politici bez ohledu na stranickou příslušnost. Zatím politikaří a když někdo navrhne byť dobrou věc, zavrhnou to, protože to není z jejich strany nebo třeba spojeno s jejich ideou socialistického zdravotnictví.
dvd 12.12.2005 9:48

No já to udělal

Mě si zase "ukradl" jeden šikovný obvoďák. Prostě jsem se dozvěděl od svého lékaře, že mu přišlo oznámení že jsem se přehlásil k nějakému obvoďákovi do Horní Dolní. Tak jsem začal na VZP ječet. Jejich vysvětlení byla taková sbírka idiotismů, které by nevyplodila ani Terka vod necek. Oni totiž asi netušili, že obyčejný pacoš může vědět něco o tom, jak se přehlašuje k jinému lékaři atd. Takže si onen dottore připsal na účet kapitační platbu a divil bych se, kdyby tam nepřiúčtoval něco dalšího.
BIO 12.12.2005 22:41

špatná úvaha

Osobní účty jsou v zásadě patologie. Proč? Protože vyžadují aktivního, informovaného, inteligentního a spolupracujícího pacienta.  Což je utopie. Přes 60% veškeré péče spotřebují důchodci. Vyrostlí v jiné době, bez znalostí PC atp, bez  základních znalostí zdraví atp.
Pokud tyto lidi někdo "hodí" do zcela nového systému soukromých účtů, naprosto je dezorientuje, skončí to tím, že buď účet vyčerpají, nebo naopak nebudou ze strachu čerpat-tj. léčit se vůbec.
Cestou je výhledově možnost připojištění u komerčních pojišťoven, zejm. pro mladé s možností čerpání určité nasdtandart. péče.
 
V. Chaloupková 12.12.2005 23:23

Re: Pro CHaloupkovou.

Nemám žádný důkaz a nemám ani čas a peníze na právníky v případě, že by mne paní doktorka žalovala pro křivé nařčení. A že by to udělala, to si tedy pište. Šlo by jí o živobytí. Kromě toho jsou naši lékaři školeni Plzákem: zatloukat, zatloukat, zatloukat...
gerontus.inza@seznam.cz 12.12.2005 9:12

Ale pane, proč zase lžete.

an MUDr.Rath není proti osobním účtům pacientů. Vadí mu jen, že bez výběrových řízení jsou financovány aktivity soukromé společnosti z účtu VZP v řádu stovek milionů při schodku právě této pojišťovny. A to vadí i mě jako klientu této pojišťovny. Totéž je i o akciových společnostech v nemocnicích. Pokud by hejtmani měli zájem vydělat pro kraje nejvyšší nabídku a neoháněli se neklepším privatizačním projektem tj. tzv akciovky dostaly nemocnice za pusinku, Rath by nemohl nic namítat. Zde ale je ten podvod tak viditelný, že to rozezná i laik. A pí Musílková honem natáhla pro tyto akciovky tunel ve formě vemínka k cucání peněz, aniž by bylo provedeno výběrové řízení o poskytování zdravotní péče, bez zpětné vazby na kvalitu této péče, tak jak je přistupováno k ostatním nemocnicím
J. T. 12.12.2005 9:27

Ale pane, proč zase lžete.

Rath není nic jiného než šéf odborového klubu lékařů. Nikdy se netajil tím, že podle něj by lékaři měli mít pouze tabulkové platy a hodnocení podle kvality práce bral jako urážku. Jeho zlodějské aféry by už vydaly na román a snaha ČSSD zestátnit zdravotnictví je tak zřejmá, že jen hodně velký demagog se může tvářit, že to nevidí. Nový zákon o nemocnicích není o ničem jiném, než přikázat nemocnicím jedinou právní formu. Komu se to nelíbí nedostane peníze od pojištěnců. To není nic jiného než tunel na VZP do rukou několika vyvolených ředitelů.
StandaT 12.12.2005 9:37

nachápu

Pokud se změní jen status nemocnice, ale jak managanent tak odborný personál zůstane stejný, tak k čemu je vám ke dni změny statusu zkoumat, jak se změnila kvalita péče ? Jakou zpětnou vazbu potřebujete? Ustavíte komisi, která bude měsíc zkoumat, zda v pátek je to to samé jako to bylo v pondělí?
P.S. pokud vám vadí, že z VZP jsou placeny privátní subjekty, tak to nemůžete jít ani k zubaři ani k obvoďákovi. Jak to děláte, když vás rozbolí zuby?
gerontus.inza@seznam.cz 12.12.2005 11:59

Re: nachápu

Ano pane, pokud se změní "jen" status nemocnice a změní se "jen" management nemocnice, změnili se tím ale podmínky plateb VZP. K nemocnici se přistupovalo jako k novému subjektu se všemi výhodami kolem pro něj. Proto ten přechod do černých čísel. Vše je již jednodušší k pochopení? A to prosím bez výběrového řízení. Starý subjekt s novými (lepšími pro něj) platbami.
StandaT 12.12.2005 12:29

Re: Re: nachápu

Že jim dali smlouvu se zvýhodněnými podmínkami, to jsem navěděl. V takovémto případě je to problém.
AAA 12.12.2005 10:18

Re: Ale pane, proč zase lžete.

Ano, doktor Drat neni proti osobnim uctum pacientu, dokonce neni ani proti vyssi spoluucasti - ovsem jen za predpokladu ze zrovna vystupuje jako odbornik, jako politik za CSSD pred volbami na to musi mit jiny pohled (to prohlasil on sam - s tou spoluucasti).
BIO 12.12.2005 22:47

Re: Re: Ale pane, proč zase lžete.

Ano spoluúčast  bude. Jednou k tomu dojít musí. Už teď  jistá existuje /doplatky atp./. Kvůi tomu se však nemusíme vydávat zcela neověřenými "třetími cestami", těch tu už v 90tých letech bylo dost..   
V. Chaloupková 12.12.2005 9:05

Kontrola je možná už dnes

Vyžádala jsem si výpis od VZP za rok 2004. To může udělat každý. V tom výpise jsem viděla přesně, co za mě pojišťovna zaplatila. Vzhledem k tomu, že jsem živnostník, vím také přesně, kolik pojišťovně platím (jako živnostník platím obě části jako zaměstnanec i jako zaměstnavatel!), takže mohu velmi dobře obě věci srovnávat. Jiná věc je, že jsem ve výpisu spatřila použití přístroje, který lékařka nepoužila. Na můj telefonický dotaz, jak je to možné, mi sestra v příslušné ordinaci mimo jiné sdělila, že se nemohu divit, když paní doktorka za přístroj zaplatila milion, někde na to vzít musí. Bohužel s cca ročním zpožděním už nic nemohu dokázat, nehledě na to, že lékařka by mé tvrzení samozřejmě popřela a sestra by jí to dosvědčila, určitě si to zapsala také do dokumentace. Tak co s tím?
ola 12.12.2005 10:29

Re: Kontrola je možná už dnes

Je to v ceně práce a výkonů, musí se" honit" body ,aby se to " vyplatilo" a doktorka měla ten
přístroj pro pacienta, který to potřebuje. Jsou některé výkony, které tak "platí" pojišťovny,které ani nepokrejou náklady. Vždyť si vemte, že u nás jde na občana na rok 600 EURO ( 180 mld Kč celkem) a je 8% spoluúčast- nejméně z EU a máme de facto totéž- stejné léky, stejné diagnostické a léčebné přístroje a postupy- jako např. v Rakousku, kde jde do zdravotní péče 2400 Euro na občana a je 25 % spoluúčast.
Realista 12.12.2005 7:49

Pro kuk?

No já jsem četl, že přerozdělení plateb za pojištění by mělo být 50% do společného koše pojišťovny, nebo rezervního fondu, právě na takové choroby, co jste nastínil. a 50% na  osobní účet. Takže takové choroby by se platitli z tohoto rezervního fondu. Jistě nastavení může být i jiné třeba 60% do rezervního fondu, 40% na osobní účty. Jde jistě jen o nastavení. Alespoň tak jsem to pochopil. takže péče za platby by byla stejná, bez dalšího pumpování peněz do zdravotnictví, jako jsou příspěvky na recept, za ošetření ,ale to je v článku, jak jsem četl zmíněno. Mě se to líbí.
kuk 12.12.2005 7:33

Jak by to bylo v případě vážné choroby, nebo úrazu s mím účtem,

pokud jej vyčerpám? Jsem pro to si hlídat věci sám, ale příklady z mého okolí mě trošičku brzdí v rozletu. Kolega v práci, co nikdy moc nemarodil a o své zdraví pečoval onemocněl nějakou svinskou nemocí (žere mu to nervové spoje a ochabujou mu svaly) a léky pro něj za měsíc vyjsou cca na 300 000 Kč!!!. Když spočítám, kolik ze svého platu zaplatím VZP, kolik k tomu přidá zaměstnavatel, sám se svou rodinou bych přežil asi 1/2 roku, vzhledem k tomu, že má máma je po operaci rakoviny štítné žlázy a otec po operaci krční paáteře, moc by mi též nepřispěli. Jo mám 3 děti, ale za ty platí, aspoň doufám stát, takže možná 8 měsíců. Jsem pro vlastní kontrolu, ale jak to bude vypadat v těchto případech? Pojištění? Spoření? .....
Realista 12.12.2005 6:54

Ministryně Bérová má na internet 800 milionů! Kdyby je nasměrovala do zdravotnictví

a pojišťovnám, tak se hravě může taková obrovská úspora uskutečnit. Zatímco se Bém z ODS nesmyslně angažuje, aby půl dotace vyžrala Praha a Pražané měli internet zdarma, měla by se spíše ODS i Unie DEU angažovat tam, kde je to nejvíce potřeba. Ve zdravotnictví, aby se zvýšila kontrola a i přenos dat.Nebo jinde ve státní správě. policisté se často musí na internet dostávat za své vlastní peníze, u soudů by přenos informací také nebyl od věci. Vyhodit peníze pro to, aby měli Pražáci internet zadarmo smrdí nejen populismem, ale i pověstným pražským centralismem.
StandaT 12.12.2005 8:32

Re: Ministryně Bérová má na internet 800 milionů! Kdyby je nasměrovala do zdravotnictví

Zdravotnictví není pupkem a nevidím jediný důvod, proč jej řešit na úkor čehokoliv jiného. Peněz do něj jde dost. Taky na policii jde dost peněz, aby meli dostatečné vybavení včetně přístupu na internet. To ale není problém Béma z ODS ale Grosse a toho současného podržtašky co kope za ČSSD.
 Taky nechápu, proč by magistrát neměl dělat něco užitečného pro své občany. (bezplatný internet je zaveden v celé řadě obcí). Nehledě na to, že internet nebudou využívat jen domácnosti. Víte například, kolik je v praze neziskovek, občanských združení a nadací, které řeší problémy i za hrancemi Prahy, nebo dokonce republiky? Kolika malým firmám to pomůže?
Kadlus 12.12.2005 10:31

Re: Ministryně Bérová má na internet 800 milionů! Kdyby je nasměrovala do zdravotnictví

Námět pro redaktory: Myslím,( opravte mne, pokud jde o omyl): Přerozdělení daňových výnosů do regionů jde podle sídel společností - firem.Většina nadnárodních řetězců má sídlo v Praze - ačkoliv značná část zisku je realizována v regionech.Konkretně : Globus v CV - denní obrat zřejmě v řádech milionů- večer přijede kurýr a veze peníze pryč.Při alespoň částečné změně pravidel by regiony měly větší podíl na vlastní produkci,navíc úspora administrativy při přerozdělování.Pak by o podobných vymoženostech ,jako je Net zdarma bylo zbytečné hovořit - a byly by peníze na ledacos.Ještě prosba : pokud by někdo z redaktorů se toho chtěl chytit, ať není z Prahy .Dík
Realista 12.12.2005 6:52

Ministryně informatiky Bérová má 800 milionů na podporu rychlého imternetu ! Kdyby dotaci poskytla doktorům...

a pojišťovnám, tak se hravě může taková obrovská úspora uskutečnit. Zatímco se Bém z ODS nesmyslně angažuje, aby půl dotace vyžrala Praha a Pražané měli internet zdarma, měla by se spíše ODS i Unie DEU angažovat tam, kde je to nejvíce potřeba. Ve zdravotnictví, aby se zvýšila kontrola a i přenos dat.Nebo jinde ve státní správě. policisté se často musí na internet dostávat za své vlastní peníze, u soudů by přenos informací také nebyl od věci. Vyhodit peníze pro to, aby měli Pražáci internet zadarmo smrdí nejen populismem, ale i pověstným pražským centralismem.
Kikina 12.12.2005 2:49

Hezky se to čte, ale

chybí tam, kdo to může realizovat.?  Poslanci těžko - to by nesměla existovat lékárenská lobby a dokotři nemají také zájem; obzvláště ti, kteří jsou jedna ruka s dealery..