5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
radim 5.6.2006 21:39

VÁŽENÝ PANE-NESTRAŠTE LIDI-VY JSTE STEJNÝ ODBORNÍK JAKO VĚTŠINA LIDÍ-TAK JE NESTRAŠTE-ÚMYSLNĚ NEŘÍKÁM NELŽETE-ONO JE TO S URČOVÁNÍM CEN JINAK-PROČ SI MYSLÍTE,ŽE LEKÁRNÍKŮM JDE O NĚ+CO JINÉHO NEŽ O PENÍZE-TO MU NEVĚŘÍ ANI ČLOVĚK BEZ JAKÝCHKOLIV ZNALOS

pavel 99 3.6.2006 10:56

Re: Re: teoreticky správné ALE problém je s výrobní cenou - náklady a zisky - a pak +2x30%,

Koukám, reakce žádná, takže půjde nejspíše o další dogmatický blábol, motivovaný ponejvíce závistí. Jen houšt soudruzi, pořádně si došlápněte na ty "milionáře", aby se o ty svoje "ohromné a nespravedlivé" zisky podělili. Oni se nejspíše přesunou do méně závistivých oblastí a Vám tady zbude ta závist.

Autor 3.6.2006 10:43

Re: cena léků

Bohužel ČSSD. Ministr financí stanoví maximální ceny a ministr zdravotnictví úhrady.

Thyronx 2.6.2006 23:15

CSSD je asocialni

Ta strana a vlada ktera o sobe tvrdi ze je socialni je ve skutecnosti ASOCIALNI.  Hazarduje s Vasim zdravim, a hazarduje s nekolika  desitkami opravdu skvelych lekaru,specialistu a oborniku v pravem slova smyslu. Viz poplatky za leky, ci jakousi statni zdravotni dan kterou si strhava stat. Pak samozrejme musi dotovat zdravotni pojistovny ale i nemocnice. CSSD za poslednich 8 let se zdravotnictvim neudelala nic. Zadna reforma a jeji Drathuv naznak je v podstate znarodneni a kvalita opet poklesne. Poklesne ovsem i pod uroven let 80...  Stat nema mit NIC spolecneho se zdravotnictvim a ma byt ponechanu trhu. Ministerstvo je pak zcela k nicemu a zbytecne. Ma byt jen jakasi hygienicka sluzba statu.

Mimozemstan 2.6.2006 23:14

Re: Re: Re: Mimozemšťane, ČSSD přece lidem opravdu tvrdí, že se o ně

Hmm, nepotrebuji si nic cist. Z ceho si asi myslite, ze jsem mj. placen? To je tvrda realita. 

Thyronx 2.6.2006 23:10

Re: Ziji ve vyhradne soukromem zdravotnictvi.

I to prijde do Cech s nejakou tou rozumnou vladou. Ono totiz to co je zdarma, ma i odpovidajici kvalitu a zajem. Totez v bledemodrem plati o skolstvi. Kvalitni vzdelani a zajem profesoru o studenty, nemuze byt zdarma. To je Utopie.

Thyronx 2.6.2006 23:07

Ziji ve vyhradne soukromem zdravotnictvi.

Moje pojisteni (jehoz vysi urcuje moje zdravotni pojistovna a nikoliv stat) hradi VSECHNY predstavitelne leky na US trhu a ja doplacim za kazdy recept pouze 2 USD. Hradi mi 100% vsech operaci vcetne pobytu v nemocnici a hradi 100% ODUVODNENE pouziti pohotovsti. Navstevy u meho lekare zpravidla nehradi, ale hradi cast laboratornich praci,rentgenu,ultrazvuku,... a jinych ktere mi doporuci. Jestli si stezuju? Ne, nikoliv. Moje pojisteni mi samozrejme plati cele muj zamestnavatel. Ja platim jen socialni pojisteni na duchod. Jit k lekari co je zdarma?  No mam tu par takovych v ramci Armady Spasy , ci Veteranskych nemocnic... ale.... vite ja mam zdravi jen jedno a mam rad, kdyz se na mne doktor tesi a ne kdyz jem pro neho obtizny hmyz. A v te cekarne si i rad tech 10 minut pockam nez mne sestra zavola dovnitr.

Venkovan 2.6.2006 22:30

cena léků

Kdo stanovuje cenu léků? Výrobci, distributoří a prodejci nebo ČSSD? Mlácení prázdné slámy, odpovědět si může každý jednoznačně sám. Jsou to ti první tři a jim jdou do kapes jak úhrady od pojišťoven, tak doplatky pacientů.

John 2.6.2006 20:03

Re: Doplatky

Jo platí, ta druhá si snižuje marži, nebo má lepší nákupní podmínky. Jako supermarket - maly krámek.

žíža 2.6.2006 18:35

Doplatky

V jedné lékárně doplácím za lék 71,-, v jiné 170. Přičemž pojišťovna platí oběma lékárnám stejně???

pavel 99 2.6.2006 17:07

Re: teoreticky správné ALE problém je s výrobní cenou - náklady a zisky - a pak +2x30%,

Vážně by mne zajímal zisk ve výši 30% při výrobě léků - to máte nějak podložené?

pavel 99 2.6.2006 17:06

Re: To je podstata "zdravotní reformy," odboráře Ratha,

no a pak už zbývá jenom vyřadit pacienty, aby ty jeho dobře placené kamarády neotravovali.

John 2.6.2006 14:31

Re: teoreticky správné ALE problém je s výrobní cenou - náklady a zisky - a pak +2x30%,

Co je to 2 x 30% ? Evidentně vlastní fantasmagorie.

Pavel 2.6.2006 14:30

Re: Re: Mimozemšťane, ČSSD přece lidem opravdu tvrdí, že se o ně

Kdyby jsi si alespoň něco přečetl a přestal ze sebe dělat blba, možná by se ti ulevilo.

jepice 2.6.2006 14:10

Máte asi pravdu,

že čím víc si lidi připlácejí, tím mají větší šanci na kvalitní léčbu. Ale proč to vláda upřímně nepřizná?

Autor 2.6.2006 14:02

Re: Re: Re: Priklad spatneho zdravotnictvi pri koupi Mercedesa

Problém ve zvyšování spoluúčasti je a bude. U mnoha pacientů prostě není možné dát bezdoplatkové léky chceme-li je efektivně léčit. Rok 02 a 05 nebude tak výrazně rozdílný z hlediska toho co píšete, už vůbec ne s převahou východního bloku, to by snad bylo začátkem devadesátých let. Ani si nemyslím, že si lidé obecně volí dražší léky. Mnoho těch starých lidí opravdu nemá jinou volbu.

Nejvíc připomínek mívají paradoxně mnohdy ti, kteří mají drahý lék a něco málo doplácejí a ti co přijdou a "vypláznou" pětistovku ani nemuknou. A mnozí co doplácejí relativně málo a nelíbí se jim to, jsou ochotni za úplné blbosti vyhodit hromadu peněz.

Díval jsem se i na objemy financí jak jdou lékárnami a na dynamiku jejich růstu. Objem prostředků z pojištění výrazně stoupá v segmentu nemocničních lékáren (ostatní nic moc), i jejich průměr na recept je několikanásobný oproti ostatním lékárnám. Bohužel nelze vyčíst, kolik se průměrně doplácí v nem. lékárnách, statistika u nich uvádí pouze spojené číslo volný prodej plus doplatky.

Mimozemstan 2.6.2006 13:35

Re: Mimozemšťane, ČSSD přece lidem opravdu tvrdí, že se o ně

To vim az prilis dobre. Dnes se daji delat veci, ktere drive byly nemozne. Napriklad v CR se nektere operace neprovadeji, protoze jsou financne nesmirne narocne. Za to kazdy clovek muze "vyfasovat" aspirin zadarmo v lekarne a kdyz ma platit za velmi drahy lek par korun, tak si navic stezuje.

Cele zdravotnictvi je nechutne zneuzito politicky, kdy ODS slibuje, ze pote, co si lide budou platit za zdravotnictvi, tak se to zlepsi. To je naprosty nesmysl, jenom napr. material pro nektere operace totiz muze stat desitky milionu (operace mozku apod). To prumerny pacient hradit ze sveho tezko nekdy bude.

Mimozemstan 2.6.2006 13:26

Re: Re: Re: Re: Priklad spatneho zdravotnictvi pri koupi Mercedesa

Pokud budeme publikovat jakakoliv data, tak musime zaroven i uvest ta zlepseni, ktera vlada udelala. Autor pouze napsal, ze lide plati vice a ze je to vina CSSD. Neuvedl zadna data o tom, ze se zlepsuje zdravi lidi.

Pochopitelne cim vetsi naroky budeme ocekavat od naseho zdravotnictvi, tim (mnohem) vyssi budou naklady. Ten pomer ale neni linearni, ale exponencionalni. Tzn. dostaneme se do situace, kdy vyssi naklady znamenaji pouze mensi vysledek.

Historik 2.6.2006 13:19

Mimozemšťane, ČSSD přece lidem opravdu tvrdí, že se o ně

stát postará. Jejich voliči chtějí aspirin zadarmo, tak ho zadarmo budou mít "zadarmo."

Že pak třeba zemřou na nemoc, která by se dala vyléčit, ale na tak drahou léčbu nejsou peníze si většinou nepřipustí. Ani to, že vedlejší účinky starých levných léků, braných dloudobě na chronické nemoci mohou být takového rázu, že během let pacienta "zlikvidují," kdežto drahé moderní léky třetí generace nikoliv.

Historik 2.6.2006 13:08

Mablungu, jen se podívejte na pár krabiček

Možná si všimnete, že u dřívějších léků tam byl např. zákaz řídit auto, u novějších nikoliv. To jsou také ty vedlejší účinky.

Historik 2.6.2006 13:04

Re: Re: Re: Priklad spatneho zdravotnictvi pri koupi Mercedesa

Jaká byla průměrná doba dožití roku 1950, 1970, 1990 a dnes???

I když ve starověku si třeba takový šaman někdy za své zaklínání účtoval podle solventnosti pacienta.

xjcx 2.6.2006 13:04

Re: USA je široký pojem

I V Evrope jsme - opet jen tusim- asi na 3 miste,lepsi byvalo tradicne jen Finsko..

Historik 2.6.2006 13:00

USA je široký pojem

Jsou veliké rozdíly, je tam spousta lidí, kteří nepracují stejně, jako už nepracovali jejich rodiče a prarodiče. Důsledek pokusů zavést sociální stát mezi nepřizpůsobivými. Těm se platí jen akutní péče.

 

Stredocech 2.6.2006 12:54

To je podstata "zdravotní reformy," odboráře Ratha,

více na platy jeho kamarádů, méně na léky a zařízení a ´méně zdravotních úkonů za stejnou cenu. V další fázi pak úplně vyřadit ty doktory, kteří nejsou jeho kamarádi a kamarádům adekvátně zvýšit platy.

Mimozemstan 2.6.2006 12:10

Re: Re: Re: Re: vypadl pacient

Dobra a presna pripominka.

xjcx 2.6.2006 12:08

Re: Re: Re: Re: vypadl pacient

Souhlas - a k tomu je treba si jeste zjistit ukazatele urovne medicinske pece(napr novorozenecka umrtnost - tusim polovicni ve srovnani s USA), a efektivitu  vydavani prostredku u nas a ve svete - budete nejspis prekvapeni! Jen vsichni zehrejte na soucasne zdravotnictvi u nas - pockejte na vladu ODS a privatizaci a uvidite! Uprimne receno, ono to dal nepujde tak jak ted za jakekoliv vlady....

Mimozemstan 2.6.2006 12:07

Re: Re: Priklad spatneho zdravotnictvi pri koupi Mercedesa

Problem neni ve zvysovani financni spoluucasti, ale v tom, ze si lide voli zamerne drazsi leky. Zatimco v 2002 Vam lekarka nanejvys predepsala mistni lek a nebo z lek z byv. vychodniho bloku, tzn. financne levny lek, dnes po dobre praci lekarnickych producentu Vam predepise ten nejdrazsi, na ktery doplacite.

Slysel jsem mnoho lidi si stezovat, ze museli doplacet za svuj lek celych 100 Kc ;-O !!!! A ze ten plne dotovany si nevzali. Navic daji klidne na sve boty 2000,-, za obycejny nakup 500-1000,-, za bazen 6000,-, ... a to jim divne nepripada Rv. Ale jejich vlastni zdravi, to musi prece zaplatit stat!!!!!!RvRv

Hlavne je problem, ze v CR dostanete lek na uplne vsechno. Zatimco driv lide zili bez leku na snizovani toho ci onoho, dnes je standardne dostavaji na vse.

Jinak s Vami naprosto souhlasim, ze by se melo platit za peci v nemocnicich, protoze system v nemocnicich je skutecne k udivu. Lide dostavaji jak jidlo, tak i leky zcela zdarma. Potom se divi, ze to jidlo je mizerne a ze nemocnice jsou ztratove.

herdekbabka 2.6.2006 11:15

teoreticky správné ALE problém je s výrobní cenou - náklady a zisky - a pak +2x30%,

jednou ve výrobě a podruhé v lékárně .......

Zvědavý 2.6.2006 10:46

Re: Re: Re: vypadl pacient

Jak jste k těmto cifrám přišel? Obětujte 100 Kč a kupte si Seznam výkonů s bodovými hodnotami a přesvědčíte se jak lze v ČR levně dělat světovou medicínu a abych doplnil kolegy, co se bavili o Mercedesu, tak u nás jde 4x méně peněz na zdravotní péči na občana na rok, než např. v Rakousku ( 600 Euro na jednoho u nás - 180mld Kč celkem, v Rakousku 2400 Euro). Tedy jako pacienti se vozíme v Mercedesu za peníze na Trabanta.

cat 2.6.2006 10:34

Je zdravotnictví bezplatné???

Není a nikdy nebylo. Platíme zdr.pojištění-zdr.daň, zaměstnavatel odvádí za zaměstnance zdr.daň . Dotace do ztrátových nemocnic jdou z našich daní.